ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

លិខិត​របស់​មិត្ត​អ្នកអាន​

13 ឆ្នាំ មុន

ប្រធាន​បទ ៖ ​តើ​គួរ​ឱ្យមានការ​រៀបចំ​​ព្រលាន​យន្តហោះ​​ខ្នាត​ធំ
ជាលក្ខណៈ​ស្តង់​ដា​អន្តរជាតិ​​មួយ​ទៀត​ឬ​ទេ?

ក្នុង ​​នាមជា​​ប្រជាពលរដ្ឋ​​មួយរូបដែល​​ធ្លាប់បានចូលរួម​​អភិវឌ្ឍ​ប្រទេស​ជាតិ និង​ធ្លាប់​​​បាន​ឃើញ​ការ​រៀបចំ​​​ដែនដីនៅ​តាមបណ្តា​ប្រទេស​​ជឿនលឿន​មួយ​ ចំនួន​នៅអឺរ៉ុប ​

ប្រធាន​បទ ៖ ​តើ​គួរ​ឱ្យមានការ​រៀបចំ​​ព្រលាន​យន្តហោះ​​ខ្នាត​ធំ
    ជាលក្ខណៈ​ស្តង់​ដា​អន្តរជាតិ​​មួយ​ទៀត​ឬ​ទេ?

ក្នុង​​នាមជា​​ប្រជាពលរដ្ឋ​​មួយរូបដែល​​ធ្លាប់បានចូលរួម​​អភិវឌ្ឍ​ប្រទេស​ជាតិ និង​ធ្លាប់​​​បាន​ឃើញ​ការ​រៀបចំ​​​ដែនដីនៅ​តាមបណ្តា​ប្រទេស​​ជឿនលឿន​មួយ​ចំនួន​នៅអឺរ៉ុប ​និង​ប្រទេស​​​មួយ​ចំនួន​នៅ​អាស៊ី​​​យើងនេះ ​យើង​ខ្ញុំ​សូម​ចូលរួម​​ជា​មតិ​​មួយចំនួន​ជុំវិញ​​ការរៀបចំ​​ដែនដី និង​ការអភិវឌ្ឍ​​របស់​យើង​​​ ពិសេស​នៅ​​រាជធានី​ភ្នំពេញបច្ចុប្បន្ន​។​
យើងខ្ញុំ​​​សូមកោតសរសើរ​​​ចំពោះការ​អភិវឌ្ឍ​​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​​​រូប​វន្ត ​ដូចជា​ ផ្លូវថ្នល់ ស្ពាន​អាកាស ​អគារ​លំនៅឋាន​​ខ្ពស់​ៗ ​ដែល​ពីមុន​មិនធ្លាប់មាន ​​បច្ចុប្បន្នយើង​​មាន ។ អ្នកវិនិយោគ​​ទុន​ជាតិ និង​អន្តរជាតិមានការ​ចាប់​អារម្មណ៍​​ និង​បាន​មក​​បណ្តាក់ទុន​យ៉ាង​ច្រើន​ ដើម្បី​អភិវឌ្ឍ​ប្រទេស​ជាតិ យើ​ងគួរ​​ឱ្យកត់សម្គាល់​។ ​​កន្លង​មក ​​​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​​របស់យើង​​មាន​​មោទនភាព​ដោយ​ការរៀប​ចំ​ឡើង​​ក្នុងទសវត្ស​​​​ទី​៦០ មានប្លង់​​ស្ថាបត្យកម្ម​​​​ទំនើប​តាម​រយៈ​ការ​រៀបចំ​​ឱ្យមានវិថីធំៗ​​ ត្រង់ៗ និង​​​
ទូលាយ​។

បច្ចុប្បន្ន​ តម្រូវ​ការ​រីកចម្រើន​​​ដ៏ឆាប់រ​ហ័ស​ បានធ្វើ​​​ឱ្យទីក្រុងភ្នំពេញ​កាន់​តែ​​​ចង្អៀត​​ និងទាមទារ​​ឱ្យ​មាន​ការ​អភិវឌ្ឍ​​ចំទិសដៅ ។ តាមរយៈ​បទពិសោធន៍​​នៃ​បណ្តា​ប្រទេស​ជឿនលឿន​​មួយ​ចំនួន ​បញ្ហា​សុខុមាលភាព​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​​ដែលរស់នៅ​​ទីក្រុង​​​​​ជា​បញ្ហា​​ចម្បង​​​។ ហេតុនេះ​​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ ​​គួរ​មាន​ប្លង់មេ (Master Plan) ដែលបាន​អនុម័ត​​​​ដោយរដ្ឋាភិបាល​​​សម្រាប់​​រយៈ​ពេល​មធ្យម និង​​​រយៈ​ពេល​វែង ក្នុងនោះ​​​​គួរ​មាន​​តំបន់​រដ្ឋបាល ​​តំបន់​ឧស្សាហ​កម្ម តំបន់​ពាណិជ្ជ​កម្ម តំបន់​ឧទ្យាន និង​រមណីយ​ដ្ឋាន តំបន់លំនៅឋាន​​ខ្ពស់​ៗ ​លំនៅឋាន​អភិរក្ស​បែប​សំណង់​​​បុរាណ លំនៅ​ឋានថ្មី យ៉ាង​ជាក់លាក់ និង​ច្បាស់លាស់ ​ហើយត្រូវ​បានធ្វើ​​បច្ចុប្បន្ន​​​ភាពឡើងវិញ​​រៀង​រាល់​​៥​ឆ្នាំ ឬ​​​១០​ឆ្នាំម្តង​។

ចំណុច​​បន្ទាន់ ​និង​គួរ​ចាប់អារម្មណ៍​​ គឺប្លង់​មេ ​ដែលមាន​ការ​កំណត់​​ឱ្យ​ហើយ ​​ទីតាំង​​ព្រលាន​យន្ត​ហោះ​​ថ្មី​ដែលមាន​ខ្នាត​ធំ​​ជាលក្ខណៈ​ស្តង់​​​ដាអន្តរជាតិ​។ ​​ការបើក​ចំ​ហ​ជើងមេឃ ​​គឺ​ដើរ​​ទន្ទឹមនឹង​ការ​​អភិវឌ្ឍ​​​ព្រលានយន្តហោះ ​ដែល​យន្តហោះ​​ធំ​ប្រភេទ​ណា​ក៏អាច​ចុះ​ចត​បាន ។ ​ទីតាំង​ថ្មី​​ដែលគួរ​​ចាប់អារម្មណ៍​​​​ គឺទីតាំង​​​ដីព្រៃ​​លិចទឹក ​ចន្លោះ​​​​​ទន្លេ​មេគង្គ​ និងទន្លេសាប ​ចាប់ពីស្ពាន​​ព្រែក​ព្នៅ​​​រហូត​ដល់​ស្ពានព្រែក​ក្តាម ។ ​ទីតាំង​ដី​​សាធារណៈ​របស់រដ្ឋ​​ទីនោះ​ មាន​សក្តានុពល​​គ្រប់​គ្រាន់ ​សម្រាប់​កសាង​​ព្រលានយន្តហោះ​​​របស់ថ្នាក់ជាតិ ​​ជាទីតាំង​​ដែលឆ្លើយ​តប​ដ៏សម​ស្រប​បំផុត​ទៅនឹង​បច្ចេក​ទេស​​តម្រូវការ​​របស់​ព្រលានយន្តហោះ​​​ គឺផ្លូវ​រត់​​​សម្រាប់ការ​ហោះហើរ ​និង​ទឹកដែល​មាន​នៅ​ទន្លេ​​​​ទាំង​ពីរ​ (ទន្លេ​មេគង្គ និង​ទន្លេសាប​)​។ យើងខ្ញុំ​​​​ជឿជាក់​ថា ​ពេលនេះ​ជា​ឱកាស​​​សម​ស្រប​បំផុត ​​ដែល​រដ្ឋ​ត្រូវ​កំណត់​ក្នុងប្លង់​មេ ​​ហ៊ុម​ព័ទ្ធ​​​​​តំបន់នោះ​​សម្រាប់​គោលដៅ​​ខាងលើ ​ហើយ​ដីសាធារណៈ​របស់​រដ្ឋ​​នៅ​​ទីនោះ ពុំ​មាន​​ប្រជាពលរដ្ឋ​ណា​​​មានសិទ្ធិ​គ្រប់​គ្រង ​ឬ​​​កាន់កាប់​ជាលក្ខណៈ​ឯកជន​​បានឡើយ។​
ក្រៅពីនោះ ​​នៅក្នុងប្លង់​មេ ក៏គួរ​គិតគូរផងដែរ​អំ​ពីការ​អភិវឌ្ឍ​ឱ្យមាន​ឧទ្យាន​​ ​ដើមឈើ​ និង​ទឹក​​​ដែលអាច​ជា​ផ្ទៃ​​​ទឹក​បឹង​ធម្មជាតិ​​ធំ ឬ​តូច ​​ឬ​បឹង​​សិប្ប​និម្មិត លំអទៅដោយ​​​ការបាញ់ទឹក​​​ពីក្នុង​​​ផ្ទៃ​​បឹង ​និងភ្លើង​ពណ៌ លើ​ផ្ទៃ​បឹង​ព័ទ្ធ​ជុំវិញ​​​ទៅដោយផ្លូវ​​​ដើរ ដើមឈើ​​​មាន​ម្លប់​ត្រឈឹង​ត្រឈៃ និង​មាន​សត្វ​ព្រៃ​ធម្មជាតិ​…​។ ​ឧទ្យាន​ទាំង​​នោះ​ នឹង​ផ្តល់​សុខុមាល​ភាពដល់ប្រជា​​​​ពលរដ្ឋ​ ដែលកំពុង​​តែ​រង​​ជាតិ​ពុល​​​ពីផ្សែង​​​រថយន្ត ឬ​​​​រោងចក្រ ​និង​ថប់​អារម្មណ៍​​ក្នុង​ទីក្រុង​។

ចំណុចទាំង​អស់ខាងលើនេះ គ្រាន់តែ​​​ជា​ជ្រុង​មួយនៃគំនិត​​​​ប៉ុណ្ណោះ ។ ​យើងខ្ញុំសង្ឃឹម​​​ថា ទីក្រុង​​ភ្នំពេញ​ នឹង​​ប្រែ​ប្រួល​​មុខមាត់​របស់ខ្លួន​​កាន់តែ​​​ល្អស្រស់​បំព្រង​ថែមទៀត ​​​ក្នុងពេល​អនាគត​ដ៏ខ្លី​​​ខាង​មុខ​នេះ ​ដើម្បីសមស្រប​​ជា​កម្ពុជា​អច្ឆរិយៈ និងដើរទាន់​ប្រទេសជឿនលឿន​ក្នុងសាកល​លោក និង​ក្នុង​តំបន់ ៕​
                    ដោយ ​កុយ សារឹម
                អតីត​​មន្ត្រី​សម្របសម្រួល​​គម្រោង​​បែង​ចែកដី
                ដើម្បីសង្គមកិច្ច​ និងការអភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​ (LASED)