ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

វៀតណាម​សាកល្បង​ដាក់​បញ្ចូល​ការ​អប់រំ AI ទៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​សិក្សា ចាប់ពី​ខែ​នេះ​តទៅ

6 ថ្ងៃ មុន

ទីក្រុង​ហាណូយ ៖ ក្រសួង​អប់រំ និង​បណ្តុះបណ្តាល​របស់​វៀតណាម មាន​គម្រោង​សាកល្បង​ដាក់​បញ្ចូល​ការ​អប់រំ​បញ្ញា​សិប្បនិម្មិត AI ទៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​សិក្សាអប់រំ​ទូទៅ​ចាប់ពី​ថ្នាក់​ទី ១ ដល់ទី ១២…

ទីក្រុង​ហាណូយ ៖ ក្រសួង​អប់រំ និង​បណ្តុះបណ្តាល​របស់​វៀតណាម មាន​គម្រោង​សាកល្បង​ដាក់​បញ្ចូល​ការ​អប់រំ​បញ្ញា​សិប្បនិម្មិត AI ទៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​សិក្សាអប់រំ​ទូទៅ​ចាប់ពី​ថ្នាក់​ទី ១ ដល់ទី ១២ ដោយ​ចាប់ផ្តើម​នៅ​ខែធ្នូ​នេះ​តទៅ​។ នេះ​បើ​តាម​ប្រភព​សារព័ត៌មាន​វៀតណាម VnExpress ចេញផ្សាយ​កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​១ ខែធ្នូ ឆ្នាំ​២០២៥​។

តាម​សេចក្តី​ព្រាង​គោលការណ៍​ណែនាំ ដែល​ចេញផ្សាយ​កាលពី​ថ្មី​ៗ​កន្លង​ទៅ​បាន​បង្ហាញ​ថា ការ​សាកល្បង​នឹង​ដំណើរការ​រហូត​ដល់​ខែ ឧសភា ឆ្នាំ ២០២៦ តាម​សាលារៀន​ដែល​ត្រូវ​បាន​ជ្រើសរើស ប៉ុន្តែ​ព័ត៌មាន​លម្អិត​ជាក់លាក់​មិន​ទាន់​ត្រូវ​បាន​ប្រកាស​នៅឡើយ​ទេ​។ តាម​រយៈ​ការ​សាកល្បង​នេះ ក្រសួង​នឹង​ពិនិត្យ ក៏​ដូច​វាយតម្លៃ​លទ្ធផល មុន​ពេល​សម្រេច​ឈាន​ទៅ​ដល់​ការ​អនុវត្ត​កាន់តែ​ទូលំទូលាយ នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​សិក្សា​នា​ពេល​អនាគត​។

ក្របខ័ណ្ឌ​អប់រំ AI ត្រូវ​បាន​រៀបចំ​ឡើង​ជុំវិញ​វិស័យ​ចំណេះដឹង​សំខាន់​ៗ ចំនួន ៤ រួម​មាន ការ​គិត​ផ្តោត​លើ​មនុស្ស​, ក្រមសីលធម៌ AI, បច្ចេកទេស និង​កម្មវិធី AI រួម​ទាំង ការ​រចនា​ប្រព័ន្ធ AI​។ ខ្លឹមសារ​នៃ​ការ​អប់រំ​ទៀត​សោត នឹង​ត្រូវ​បាន​រៀបចំ​ឡើង​ស្រប​ទៅ​តាម​អាយុ និង​កម្រិត​ការ​យល់​ដឹង​របស់​សិស្ស ដោយ​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ដំណាក់កាល​ចំនួន ២ រួម​មាន ការ​អប់រំ​មូលដ្ឋាន​សម្រាប់​កម្រិត​បឋម​សិក្សា និង​មធ្យមសិក្សា (​ថ្នាក់​ទី ៦-៩) និង​ការ​តម្រង់​ទិស​អាជីព (​សម្រាប់​ថ្នាក់​វិទ្យាល័យ​)​។

នៅ​កម្រិត​មូលដ្ឋាន សិស្ស​នឹង​ត្រូវ​បាន​ណែនាំ​អំពី AI តាម​រយៈ​កម្មវិធី​សិក្សា​លើ​រូបភាព និង​សំឡេង ដោយ​បង្កើន​ការ​យល់​ដឹង​បន្តិច​ម្តង​ៗ​អំពី​ការ​ការពារ​ទិន្នន័យ​ផ្ទាល់ខ្លួន​។ រីឯ​សិស្ស​មធ្យមសិក្សា នឹង​រៀន​គោល​គំនិត​មូលដ្ឋាន​ដូច​ជា ទិន្នន័យ និង​របៀប​ដោះស្រាយ ការ​អនុវត្ត​ការ​ប្រើប្រាស់ AI ដើម្បី​គាំទ្រ​កិច្ចការ​សិក្សា និង​កំណត់​ហានិភ័យ ព្រមទាំង​ភាព​លំអៀង​ដែល​អាច​កើត​មាន​។ ចំណែក​ថ្នាក់​វិទ្យាល័យ សិស្ស​នឹង​រៀន​រចនា​ប្រព័ន្ធ AI បែប​សាមញ្ញ​ៗ អភិវឌ្ឍ​ជំនាញ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​កម្រិត​ខ្ពស់ និង​ស្វែង​យល់​ពី​ដំណើរ​អាជីព​ក្នុង​វិស័យ​បច្ចេកវិទ្យា​។

ជាមួយ​គ្នា​នោះ ក្រសួង​បាន​សង្កត់ធ្ងន់​ថា ការ​ដាក់​បញ្ចូល AI នឹង​មិន​ធ្វើ​ឱ្យ​កម្មវិធី​សិក្សា​បច្ចុប្បន្ន​លើស​កម្រិត​នោះ​ទេ​។ បណ្តា​សាលារៀន​ត្រូវ​បាន​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​សង្ខេប​ខ្លឹមសារ​មេរៀន AI ជាមួយ​កា​សិក្សា​ដែល​មាន​ស្រាប់ ដោយ​រួម​បញ្ចូល​វា​តាម​រយៈ​មេរៀន​តាម​ប្រធានបទ ការ​រៀន​ផ្អែក​លើ​គម្រោង ឬ​ការ​រៀន​ក្លិប​ក្រៅ​កម្មវិធី​សិក្សា​។

សម្រាប់​គ្រូបង្រៀន​វិញ កម្មវិធី​សាកល្បង​នេះ នឹង​ស្វែង​យល់​ពី​កម្មវិធី AI ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​ថ្នាក់រៀន ការ​រៀបចំ​ផែនការ​មេរៀន និង​វិធីសាស្ត្រ​វាយតម្លៃ​ការ​សិក្សា​ប្រកបដោយ​ភាព​ច្នៃប្រឌិត​។
ទោះ​យ៉ាងណា អ្នកជំនាញ​បាន​លើក​ឡើង​ថា ការ​ដាក់​បញ្ចូល AI ក្នុង​កម្មវិធី​សិក្សា​កម្រិត​បឋម​សិក្សា​គឺ​មាន​សារៈសំខាន់ ប៉ុន្តែ​ត្រូវ​តែ​អនុវត្ត​តាម​ទិស​ដៅ​បង្ហាញផ្លូវ​ដ៏​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន មាន​សុវត្ថិភាព និង​សម​ស្រប​តាម​អាយុ​សិស្ស​៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ