ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ចិន​វ៉ា​ដាច់​សហរដ្ឋអាមេរិក ក្លាយជា​ទីផ្សារ​នាំ​ចេញ​បង្គារ​​ធំ​បំផុត​របស់​វៀតណាម

1 អាទិត្យ មុន

ប្រទេស​វៀតណាម ៖ ការ​នាំ​ចេញ​បង្គា​របស់​ប្រទេស​វៀតណាម​ទៅ​កាន់​ប្រទេស​ចិន​បាន​កើនឡើង ៨០% នៅ​ក្នុង​ឆមាស​ទី​១ នៃ​ឆ្នាំ​២០២៥ ហើយ​ជា​លទ្ធផល​ប្រទេស​ចិន​បាន​វ៉ា​ដាច់​សហរដ្ឋអាមេរិក ក្លាយជា​ទីផ្សារ​នាំ​ចេញ​បង្គារ​ធំ​បំផុត​របស់​វៀតណាម​។ បើ​តាម​សមាគម​នាំ​ចេញ និង​ផលិត​អាហារ​សមុទ្រ​របស់​វៀតណាម…

ប្រទេស​វៀតណាម ៖ ការ​នាំ​ចេញ​បង្គា​របស់​ប្រទេស​វៀតណាម​ទៅ​កាន់​ប្រទេស​ចិន​បាន​កើនឡើង ៨០% នៅ​ក្នុង​ឆមាស​ទី​១ នៃ​ឆ្នាំ​២០២៥ ហើយ​ជា​លទ្ធផល​ប្រទេស​ចិន​បាន​វ៉ា​ដាច់​សហរដ្ឋអាមេរិក ក្លាយជា​ទីផ្សារ​នាំ​ចេញ​បង្គារ​ធំ​បំផុត​របស់​វៀតណាម​។

បើ​តាម​សមាគម​នាំ​ចេញ និង​ផលិត​អាហារ​សមុទ្រ​របស់​វៀតណាម ហៅ​កាត់​ថា VASEP បានឱ្យ​ដឹង​ថា ប្រទេស​ចិន​បាន​នាំ​ចូល​បង្គា​មាន​តម្លៃ​ជិត​៥៩៥​លាន​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក ខណៈ​ដែល​កង្វះ​ការ​ផ្គត់ផ្គង់​ក្នុងស្រុក​របស់​ចិន គួប​ផ្សំ​នឹង​តម្រូវការ​រដូវក្តៅ​បាន​បើកឱកាស​មាស​សម្រាប់​អ្នក​នាំ​ចេញ​វៀតណាម​។ ភាព​ជិត​ស្និ​ទ្ធិ​ខាង​ភូមិសាស្ត្រ និង​តម្លៃ​ប្រកួតប្រជែង ក៏​ជា​កត្តា​សំខាន់​ជំរុញ​ការ​នាំ​ចេញ​បន្ថែម​ទៀត​ទៅ​កាន់​ប្រទេស​ចិន​។ ទីផ្សារ​ប្រពៃណី​របស់​វៀតណាម​ដូច​ជា ជប៉ុន កូរ៉េ​ខាងត្បូង និង​សហភាព​អឺរ៉ុប នៅ​រក្សា​បាន​កំណើនថេរ​។

សហរដ្ឋអាមេរិក ដែល​ពី​មុន​ជាទី​ផ្សារ​កំពូល​សម្រាប់​បង្គា​រវៀតណាម បាន​បង្ហាញ​សញ្ញា​នៃ​ការ​ធ្លាក់​ចុះ ខណៈ​ពេល​ដែល​ការ​នាំ​ចេញ​បាន​កើនឡើង ១៣% នៅ​ក្នុង​តម្លៃ ៣៤១​លាន​ដុល្លារ​នៅ​ឆមាស​ទី​១ ឆ្នាំ​នេះ ភាគច្រើន​កើនឡើង​ក្នុង​ខែឧសភា នៅ​ពេល​បណ្តា​អាជីវកម្ម​ប្រញាប់ប្រញាល់​នាំ​ចូល មុន​ពេល​ពន្ធ​ថ្មី​របស់​ប្រធានាធិបតី​អា​មេ​រិ​ក លោក ដូ​ណា​ល់ ត្រាំ (Donald Trump) ចូល​ជា​ធរមាន​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១ ខែសីហា ឆ្នាំ​២០២៥ ខណៈ​ដែល​ការ​នាំ​ចូល​ក្នុង​ខែមិថុនា​បាន​ធ្លាក់​ចុះ ៣៧% ។

ពន្ធ​លើ​បង្គា​រៀត​ណា​ម​នឹង​ឡើង​ដល់ ២០% ចាប់ពី​ថ្ងៃ​ទី​១ ខែសីហា ឆ្នាំ​២០២៥ ខាង​មុខ​នេះ ។ VASEP បាន​លើក​ឡើង​ថា គោលនយោបាយ​ពន្ធ​សហរដ្ឋអាមេរិក​បាន​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​នាំ​ចូល​របស់​អា​មេ​រិ​ក​មានការ​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន ក៏​ដូច​ជា​បង្កើត​ភាព​ស្មុគស្មាញ​តម្លៃ ផែនការ ការ​បញ្ជា​ទិញ និង​ការ​ផលិត​សម្រាប់​ក្រុមហ៊ុន​វៀតណាម​។ ជា​លទ្ធផល ក្រុមហ៊ុន​អាហារ​សមុទ្រ​ជា​ច្រើន​របស់​វៀតណាម​កំពុង​ផ្តោត​ទៅ​រក​ទីផ្សារ​ផ្សេង​ជំនួស ដោយ​ប្រទេស​ចិន​បាន​លេច​ចេញ​ជា​ជម្រើស​ដ៏​រឹង​មាំ​របស់​ខ្លួន​។

ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​បង្គារ​ជា​ច្រើន​កំពុង​កែប្រែ​យុទ្ធសាស្ត្រ​នាំ​ចេញ​របស់​ខ្លួន ដើម្បី​កាត់​បន្ថយ​ការ​ពឹងផ្អែក​លើ​សហរដ្ឋអាមេរិក និង​ទាញ​ប្រយោជន៍​ពី​កិច្ចព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្ម ដូច​ជា កិច្ចព្រមព្រៀង​ពាណិជ្ជកម្ម​សេរី សហភាព​អឺរ៉ុប​-​វៀតណាម (EVFTA) និង​កិច្ចព្រមព្រៀង​ទូលំទូលាយ និង​រីក​ចម្រើន​សម្រាប់​ភាព​ជា​ដៃគូ​អន្តរ​ប៉ា​ស៊ី​ហ្វិ​ក​។

VASEP អះអាង​ថា ការ​កើនឡើង​ថ្លៃដើម និង​តម្រូវការ​ទីផ្សារ​ដ៏​តឹងរ៉ឹង កំពុង​ទាក់ទាញ​ក្រុមហ៊ុន​នានា ដើម្បី​បង្កើន​ផលិតភាព​នៅ​ទូ​ទាំង​ខ្សែ​សង្វា​ក់​ផ្គត់ផ្គង់ ចាប់ពី​ការ​ធ្វើ​កសិកម្ម​មានការ​បញ្ជាក់​ត្រឹមត្រូវ និង​ការ​គ្រប់គ្រង​ជំងឺឆ្លង រហូត​ដល់​ការ​កែ​ច្នៃ និង​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​។ ក្រៅពី​នោះ យុទ្ធសាស្ត្រ​ហិរញ្ញវត្ថុ និង​ផ្លូវច្បាប់​សកម្ម ក៏​ដើរតួ​យ៉ាង​សំខាន់ ដើម្បី​ស្វែងរក​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​គោលនយោបាយ​ភ្លាម​ៗ​នឹង​មាន​សារៈសំខាន់ សម្រាប់​ទ្រទ្រង់​នៅ​ក្នុង​ទីផ្សារ​ពិភពលោក ដែល​មានការ​ប្រែប្រួល​៕ ប្រភព ៖ VnExpress

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ