ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

នាយករដ្ឋមន្ត្រីនឹងទៅជប៉ុនថ្ងៃនេះ ដើម្បីពង្រីកទីផ្សារផលិតផលកម្ពុជា និងទាក់ទាញវិនិយោគជប៉ុន

3 អាទិត្យ មុន

សម្តេច​មហា​បវរ​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​កម្ពុជា នឹង​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​កាន់​ប្រទេស​ជប៉ុន​នៅ​ថ្ងៃនេះ ដើម្បី​ចាប់ផ្តើម​ទស្សនកិច្ច​ផ្លូវការ​ការងារ​ពី​ថ្ងៃ​ទី​២៨ ដល់​៣១ ខែឧសភា ។ នៅ​ក្នុង​ពេល​ទស្សនកិច្ច​នោះ…

សម្តេច​មហា​បវរ​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​កម្ពុជា នឹង​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​កាន់​ប្រទេស​ជប៉ុន​នៅ​ថ្ងៃនេះ ដើម្បី​ចាប់ផ្តើម​ទស្សនកិច្ច​ផ្លូវការ​ការងារ​ពី​ថ្ងៃ​ទី​២៨ ដល់​៣១ ខែឧសភា ។

នៅ​ក្នុង​ពេល​ទស្សនកិច្ច​នោះ សម្តេច​ធិ​បតី នឹង​ជួប​ជាមួយ​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​ជប៉ុន លោក អ៊ី​ស៊ី​បា ស៊ី​ហ្គេ​រុ ( Ishiba Shigeru) ដើម្បី​ពិភាក្សា​អំពី​ទំនាក់ទំនង​ទ្វេភាគី និង​ពិភាក្សា​ផង​ដែរ​អំពី​បញ្ហា​តំបន់ និង​អន្តរជាតិ ។ ទស្សនកិច្ច​របស់​សម្តេច​ធិ​បតី នឹង​ធ្វើ​អោយ​កាន់តែ​ស៊ីជម្រៅ​ភាព​ជា​ដៃគូ​យុទ្ធសាស្ត្រ​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​រវាង​ប្រទេស​ទាំង​ពីរ ។ សម្តេច​ក៏​នឹង​ជួប​ជាមួយនឹង​វិនិយោគិន និង​ធុរជន​ជា​ច្រើន​របស់​ជប៉ុន​ផង​ដែរ ។

ដូច្នេះ សម្តេច​ធិ​បតី នឹង​ប្រើប្រាស់​ឱកាស​នៃ​ទស្សនកិច្ច​នេះ ដើម្បី​ពង្រីក​ទីផ្សារ​ផលិតផល​កម្ពុជា​ទៅ​កាន់​ប្រទេស​ជប៉ុន និង​ទាក់ទាញ​វិនិយោគិន​ជប៉ុន​មក​បណ្តាក់ទុន​នៅ​កម្ពុជា ។ កម្ពុជា​កំពុង​សំឡឹង​ឃើញ​ជប៉ុន​ជាទី​ផ្សារ​សំខាន់​មួយ​សម្រាប់​ការ​ពង្រីក​ទីផ្សារ​ទំនិញ​កម្ពុជា​នៅ​លើ​ពិភពលោក ខណ​:​ការ​ចរចា​ពាណិជ្ជកម្ម​ជាមួយ​សហរដ្ឋអាមេរិក ដើម្បី​បញ្ចុះ​ពន្ធ​បដិការ​នៅ​មិន​ទាន់​មាន​ស្រមោល​ច្បាស់លាស់​នៅឡើយ​ទេ ។

ខណ​:​ទីផ្សារ​អា​មេ​រិ​ក​អាច​ពិបាក​សម្រាប់​ពេល​អនាគត​ដោយសារ​សម្ពាធ​ពន្ធ​នោះ​កម្ពុជា​ត្រូវ​តែ​មាន​គោលដៅ​ខិតខំ​បើក​ទីផ្សារ និង​ធ្វើ​ពិពិធ​កម្ម​ជាមួយនឹង​ដៃគូ​ពាណិជ្ជកម្ម​ផ្សេង​ៗ​ទៀត ។ នៅ​ក្នុង​នោះ​ជប៉ុន​ក៏​ជាទី​ផ្សារ​ដ៏​មាន​សក្តានុពល​មួយ​ដែរ ។ ដូច្នេះ​សង្ឃឹមថា ដំណើរ​ទស្សនៈកិច្ច​របស់​សម្តេច​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នៅ​ស​ប្តា​ហ៍​ក្រោយ​នឹង​នាំ​មក​នូវ​ភាព​វិជ្ជមាន ។
ការ​ទាក់ទាញ​ជប៉ុន​ឲ្យ​មក​វិនិយោគ និង​ពង្រីក​ទីផ្សារ​នាំ​ចេញ​ទៅ​កាន់​ជប៉ុន គឺជា​របៀបវារៈ​ដ៏​សំខាន់​ដែល​គេ​ចាប់អារម្មណ៍​បំផុត ។

នៅ​ក្នុង​ចំណោម​ដៃគូ​ពាណិជ្ជកម្ម​កំពូល​ទាំង​៥ ជប៉ុន គឺ​នៅ​ក្នុង​បញ្ជី​ដោយនៅ​ពីក្រោម​ថៃ វៀតណាម សហរដ្ឋអាមេរិក និង​ចិន ។
យោង​តាម​ទិន្នន័យ​របស់​អគ្គនាយកដ្ឋាន​គយ និង​រដ្ឋាករ នៅ​៤​ខែ​ដើម ឆ្នាំ​២០២៥​នេះ ពាណិជ្ជកម្ម​រវាង​កម្ពុជា និង​ជប៉ុន បាន​កើន​លើស​៨៣២​លាន​ដុល្លារ​កើនឡើង​ជិត​៣០​ភាគរយ បើ​ធៀប​នឹង​រយៈពេល​ដូច​គ្នា កាលពី​ឆ្នាំ​មុន ។

នៅ​ក្នុង​រយៈពេល​នេះ ការ​នាំ​ចេញ​របស់​កម្ពុជា​ទៅ​កាន់​ប្រទេស​ជប៉ុន មាន​ចំនួន​៥២៣ លាន​ដុល្លារ​កើនឡើង​ជិត​២០​ភាគរយ ទន្ទឹម​នឹង​នេះ​ដែរ​ការ​នាំ​ចូល​ពី​ប្រទេស​ជប៉ុន​មក​កម្ពុជា​មាន​តម្លៃ​ប្រមាណ​ជា​ជាង​៣០៨​លាន​ដុល្លារ កើនឡើង​ជិត​៥១​ភាគរយ ។

ទីផ្សារ​ជប៉ុន​សម្រាប់​កម្ពុជា គឺ​មាន​សម្លៀក​បំពាក់ កាបូប ស្បែកជើង គ្រឿងសង្ហារិម គ្រឿងសម្អាង ផលិតផល​ក្រដាស សម្ភារៈ​ការិយាល័យ និង​ស្បែក ហើយ​នាំ​ចូល​មក​វិញ​ជា​គ្រឿង​ម៉ាស៊ីន រថយន្ត គ្រឿង​អេ​ឡិច​ត្រូ​និក គ្រឿងសង្ហារិម ក្រណាត់ និង​ផលិតផល​ប្លា​ស្ទិ​ក ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ