របាយការណ៍ថ្មីៗបានបង្ហាញថា កម្ពុជាបានចំណាយប្រមាណ៩០៨លានដុល្លារ ក្នុងការនាំចូលយានយន្តក្នុងរយៈពេល១១ ខែដំបូងនៃឆ្នាំ២០២៤ ដែលជាកំណើន៧,២ ភាគរយ បើប្រៀបធៀបនឹងឆ្នាំមុន ។ តើការចំណាយដ៏ធំលើការទិញយានយន្តនេះបង្ហាញអ្វីខ្លះ ?
កំណើននេះ បង្ហាញពីស្ថានភាពសេដ្ឋកិច្ច និងទំនុកចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់នៅក្នុងប្រទេស ។ វាបង្ហាញថា អំណាចទិញរបស់ប្រជាពលរដ្ឋកំពុងកើនឡើងដែលអាចជាផលវិបាកនៃស្ថេរភាពសេដ្ឋកិច្ច និងការទទួលបានឥណទានកាន់តែងាយស្រួល ។ ការកើនឡើងនេះក៏ស្របទៅនឹងការងើបឡើងវិញនៃសេដ្ឋកិច្ចក្រោយការរាតត្បាតនៃជំងឺកូវីដ១៩ ។
ការចំណាយលើការទិញយានយន្តក៏អាចបង្ហាញពីការផ្លាស់ប្តូរចំណូលចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ដែលកំពុងបង្រួមទៅរករថយន្តថ្នាក់ខ្ពស់ ឬបច្ចេកវិទ្យាទំនើប ។ នេះអាចជាការឆ្លុះបញ្ចាំងនៃនិន្នាការជាសកលដែលផ្លាស់ប្តូរឆ្ពោះទៅរកនិរន្តរភាព និងបច្ចេកវិទ្យាដែលមិនប៉ះពាល់ដល់បរិស្ថាន ។ ប៉ុន្តែការកើនឡើងនៃការនាំចូលយានយន្តក៏បង្កជាសំណួរអំពីសមតុល្យពាណិជ្ជកម្ម និងភាពពឹងផ្អែកលើការនាំចូល ។
ការពឹងផ្អែកលើយានជំនិះនាំចូលអាចធ្វើឱ្យឱនភាពពាណិជ្ជកម្មកាន់តែធ្ងន់ធ្ងរ ។ ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហានេះ អ្នកបង្កើតគោលនយោបាយអាចលើកទឹកចិត្តដល់ការផលិតក្នុងស្រុក ឬរោងចក្រដំឡើង ។
នៅក្នុងស្ថានភាពបែបនេះ ការប្រកួតប្រជែងក្នុងទីផ្សារយានយន្តកាន់តែសាហាវ ។ ការបង់រំលោះក៏ក្លាយជារឿងធម្មតា ហើយការបង់ប្រចាំថ្ងៃក៏កំពុងកើនឡើង ។ វាក៏អាចបង្កគ្រោះថ្នាក់សម្រាប់សង្គម ប្រសិនបើការចំណាយលើការទិញយានយន្តបង្កើតបំណុលគ្រួសារមិនអាចគ្រប់គ្រងបាន ។
សរុបមកវិញ កំណើននៃការចំណាយលើការទិញយានយន្តនៅកម្ពុជាបង្ហាញពីស្ថានភាពសេដ្ឋកិច្ច និងការផ្លាស់ប្តូរចំណូលចិត្តអ្នកប្រើប្រាស់ ។ ប៉ុន្តែដើម្បីទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ជាអតិបរមា យើងត្រូវមានតុល្យភាពនៃសកម្មភាពសេដ្ឋកិច្ច និងការកាត់បន្ថយផលប៉ះពាល់ដល់ជីវភាពប្រជាពលរដ្ឋ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ