ក្នុងឱកាសចូលឆ្នាំសកលបីថ្ងៃកន្លងមកនេះ ផ្លូវល្បឿនលឿនភ្នំពេញ-ខេត្តព្រះសីហនុ មាន យានយន្តសរុបជាង៨ម៉ឺនគ្រឿងបានឆ្លងកាត់ផ្លូវល្បឿនលឿនតែមួយគត់របស់កម្ពុជា ដែល វិនិយោគដោយក្រុមហ៊ុនចិនមួយនេះ ។ យានយន្តដ៏ច្រើននេះក៏ធ្វើអោយកកស្ទះខ្លាំង ហើយធ្វើអោយគេរកលុយបានដល់ជិតមួយលានដុល្លារតែក្នុងរយៈពេលបីថ្ងៃបុណ្យចូលឆ្នាំសកល ។
តាមឱ្យការដឹងរបស់មន្ត្រីក្រសួងសាធារណៈ និងដឹកនាំជញ្ជូនថា ក្នុងថ្ងៃទី៣០ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៣ មានយានយន្តឆ្លងកាត់២១,៩០០គ្រឿង, ថ្ងៃទី៣១ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៣ មានយានយន្តឆ្លង កាត់ចំនួន២៨,៩០០គ្រឿង និងថ្ងៃទី១ ខែមករា ឆ្នាំ២០២៤ មានយានយន្តឆ្លងកាត់ចំនួន ៣៣,១០០គ្រឿង ។ តាមចំនួនរថយន្តជាង៨ម៉ឺន ដែលបានឆ្លងកាត់ផ្លូវល្បឿនលឿននេះ គេអាចគិតជាមធ្យម រយន្តមួយត្រូវបង់ថ្លៃក្នុងមួយជើងចំនួន១២ ដុល្លារនោះឃើញថា ផ្លូវវិនិយោគដោយក្រុមហ៊ុនបរទេសនេះអាចទទួលបានចំណូលប្រមាណ៩៦ម៉ឺនដុល្លារ ។
ផ្លូវល្បឿនលឿនភ្នំពេញ-ព្រះសីហនុ មានប្រវែង១៨៧.០៥គីឡូម៉ែត្រ ជាផ្លូវយុទ្ធសាស្ត្រ សំខាន់បំផុតនៅកម្ពុជា ជួយកាត់បន្ថយ ពេលវេលាធ្វើដំណើរពីរាជធានីភ្នំពេញ ទៅផែសមុទ្រ ក្រុងព្រះសីហនុ ពីចំនួនប្រាំម៉ោងមកត្រឹមតែពីរម៉ោងប៉ុណ្ណោះ និងជួយកាត់បន្ថយតម្លៃ ភស្តុភារកម្មផងដែរ ។ ផ្លូវល្បឿនលឿននេះសាងសង់ដោយក្រុមហ៊ុន PPSHV Expressway Co., Ltd និងក្រុមហ៊ុនបុត្រសម្ព័ន្ធនៃក្រុមហ៊ុនសាជីវកម្មស្ពានថ្នល់ចិន (CRBC) ចំណាយថវិកាជិត២ពាន់លានដុល្លារ បានសម្ពោធដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់នានៅថ្ងៃទី៩ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០២២ ។ ថ្លៃសេវាឆ្លងកាត់ផ្លូវនេះ អាស្រ័យលើប្រភេទរថយន្តទំហំស៊ីឡាំងម៉ាស៊ីនរថយន្ត ដែលជាមធ្យម ម្ចាស់រថយន្តត្រូវចំណាយថវិកាប៨សេនដុល្លារក្នុងមួយគីឡូម៉ែត្រ ពោលក្នុងការធ្វើដំណើរលើ ផ្លូវជិត២០០គីឡូម៉ែត្រនេះ សម្រាប់រថយន្តគ្រួសារ ចំណាយថវិកាជិត១២ដុល្លារក្នុង ការធ្វើដំណើរមួយជើង។
ផ្លូវល្បឿនលឿនពីភ្នំពេញ-ព្រះសីហនុ មានការកកស្ទះយ៉ាងខ្លាំងនៅបញ្ជរបង់ប្រាក់ រាជធានីភ្នំពេញនៅល្ងាចថ្ងៃទី១ ខែមករា ឆ្នាំ២០២៤ ។ ការកកស្ទះនេះ អាជ្ញាធរបានណែនាំឱ្យ អ្នកដំណើររកផ្លូវវាងមកតាមផ្លូវជាតិលេខ៤ តាមច្រកកំពង់ស្ពឺខាងលិច ឬខាងកើតក៏បាន។ បើយោងតាមសេចក្តីប្រកាសរបស់ក្រសួងសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូនការកកស្ទះបណ្តាលមកពីពលរដ្ឋមិនទាន់យល់ដឹងច្បាស់ការប្រើប្រាស់គន្លងផ្លូវ ។
តាមសេចក្តីជូនដំណឹងរបស់ក្រសួងសាធារណការថា «ប្រសិនរថយន្តបានបំពាក់ឧបករណ៍ OBU នៅលើកញ្ចក់ឡាន និងបានបញ្ចូលទឹកប្រាក់ជាមុនគ្រប់គ្រាន់បងប្អូនចាំបាច់ត្រូវចូល ចេញតាមច្រក ETC ដែលនៅជាប់ច្រក ANPR ។ រថយន្តដែលគ្មានឧបករណ៍ OBU មិនអាចចេញចូលច្រក ETC បានឡើយ ទោះបីជាបានបញ្ចូលទឹកប្រាក់ជាមុនក៏ដោយ ។
ប្រសិនបើបានបញ្ចូលទឹកប្រាក់រួចរាល់ និងគ្រប់គ្រាន់ក្នុងផ្លាកលេខរថយន្តអាចចេញចូល គន្លង ដែលមានសញ្ញា ANPR ។ ការប្រើប្រាស់គន្លងនេះ មានលក្ខណៈសាមញ្ញ និងងាយស្រួល ដោយមិនតម្រូវឲ្យយកកាត និងមិនប្រើប្រាស់ជាសាច់ប្រាក់ឡើយ ។ ប្រសិនរថយន្តមិនមាន ឧបករណ៍ OBU និងមិនមានទឹកប្រាក់ក្នុងផ្លាកលេខ សូមបើកបរចូលគន្លង MTC ដែលមាន សញ្ញា ⬇️។ ការចូលច្រកនេះ នឹងតម្រូវឲ្យយកកាត និងប្រើប្រាស់សាច់ប្រាក់នៅច្រកចេញ» ។
កម្ពុជាទើបមានផ្លូវល្បឿនលឿនភ្នំពេញ ខេត្តព្រះសីហនុមួយខ្សែប៉ុណ្ណោះ ខណៈដែលផ្លូវប្រភេទនេះខ្សែរទី២ ភ្នំពេញ ស្វាយរៀង ក្រុងបាវិត កំពុងសាងសង់ ចំណែកផ្លូវខ្សែទី៣ ភ្នំពេញ ខេត្តសៀមរាបកំពុងសិក្សា ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ