ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

រុ​ស្ស៊ី​ចាយ​ជាង​១២​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​លើ​វិស័យ​អាកាសចរណ៍ ចាប់តាំងពី​រង​ទណ្ឌកម្ម​លោក​ខាងលិច

4 ខែ មុន

រុ​ស្ស៊ី ៖ ប្រទេស​រុ​ស្ស៊ី​បាន​ផ្តល់​ប្រាក់​ឧបត្ថម្ភ និង​កម្ចី​រដ្ឋ​ជាង​១២​ពាន់​លាន​ដុល្លារ ដើម្បី​រក្សា​វិស័យ​

រុ​ស្ស៊ី ៖ ប្រទេស​រុ​ស្ស៊ី​បាន​ផ្តល់​ប្រាក់​ឧបត្ថម្ភ និង​កម្ចី​រដ្ឋ​ជាង​១២​ពាន់​លាន​ដុល្លារ ដើម្បី​រក្សា​វិស័យ​អាកាសចរណ៍​របស់​ខ្លួន​ឱ្យ​នៅ​ដដែល ចាប់តាំងពី​ការ​ដាក់​ទណ្ឌកម្ម​របស់​លោក​ខាងលិច ជុំវិញ​ការ​លុកលុយ​លើ​ប្រទេស​អ៊ុយ​ក្រែ​ន ដែល​បាន​កាត់​ផ្តាច់​ការ​ផ្គត់ផ្គង់​ផ្នែក​សំខាន់​ៗ រួម​ទាំង​សេវា​ថែទាំ​ផង​ដែរ​។ នេះ​បើ​យោង​តាម​ប្រភព​ពី​ទីភ្នាក់ងារសារព័ត៌មាន Reuters ចេញផ្សាយ​កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​២១ ខែធ្នូ ឆ្នាំ​២០២៣​។

ដោយសារ​តែ​ពឹងផ្អែក​លើ​យន្តហោះ​ដែល​ផលិត​ពី​បរទេស ប្រទេស​រុ​ស្ស៊ី​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ភារកិច្ច​ដ៏​គួរ​ឱ្យ​ភ័យ​ខ្លាច​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​ឧស្សាហកម្ម​អាកាសចរណ៍​របស់​ខ្លួន​តែ​ម្នាក់ឯង​ជាមួយនឹង​គ្រឿងបន្លាស់​ក្នុងស្រុក​។ ក្រុមហ៊ុន​ផលិត​យន្តហោះ​លោក​ខាងលិច Airbus និង Boeing បាន​បញ្ឈប់​ការ​ផ្គត់ផ្គង់​សេវាកម្ម និង​គ្រឿងបន្លាស់ ចាប់តាំងពី​ខែមីនា ឆ្នាំ​២០២២ ហើយ​បាន​ទម្លាក់​ការ​គាំទ្រ​ការ​ថែទាំ​ជា​ប្រចាំ​សម្រាប់​ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍ Aeroflot និង​ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​រុ​ស្ស៊ី​ដទៃ​ផ្សេង​ទៀត​។

ចាប់តាំងពី​ពេល​នោះ​មក ប្រទេស​រុ​ស្ស៊ី​បាន​ចំណាយ​ប្រាក់​១២.០៧​ពាន់​លាន​ដុល្លារ គាំទ្រ​ដល់​ឧស្សាហកម្ម​អាកាសចរណ៍​ស៊ី​វិល រួម​ទាំង​ការ​ផលិត​យន្តហោះ និង​ជំនួយ​ហិរញ្ញវត្ថុ​សម្រាប់​ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​។ ការ​ចំណាយ​គឺ​ស្ទើរតែ​ពីរ​ដង​ច្រើន​ជាង ៥.៨​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​លើ​ការ​ទូទាត់​ដែល​បាន​ធ្វើ​ឡើង​អំឡុង​ឆ្នាំ ២០២០-២១ នៅ​ពេល​វិបត្តិ​ជំងឺ​រាតត្បាត​កូ​វី​ដ​-១៩ ដែល​បណ្តាល​ឱ្យ​មានការ​ថយ​ចុះ​យ៉ាង​ខ្លាំង​នៃ​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​តាម​ផ្លូវអាកាស ហើយ​និង​ការ​បង្ហាញ​ពី​ទំហំ​នៃ​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​របស់​វិមាន​ក្រឹម​ឡាំង​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​ឧស្សាហកម្ម​ដ៏​សំខាន់​មួយ​នេះ​។

ប្រធានាធិបតី​រុ​ស្ស៊ី លោក វ្ល៉ា​ដឺ​មៀ ពូ​ទី​ន (Vladimir Putin) កាលពី​ស​ប្តា​ហ៍​មុន បាន​លើក​ឡើង​ថា «​កង​យន្តហោះ​របស់​យើង​ផ្ទុក​លើស​ទម្ងន់ ជាមួយនឹង​យន្តហោះ​ផលិត​ពី​បរទេស​។ យើង​គ្រោង​នឹង​ផលិត​យន្តហោះ​ជាង ១​ពាន់​គ្រឿង​នៅ​ឆ្នាំ ២០៣០ ដែល​ជា​យន្តហោះ​របស់​យើង​ផ្ទាល់ ដែល​ជា​ការងារ​ដ៏​ចាំបាច់​»​។

យោង​តាម​អ្នក​ផ្តល់​សេវា​ចារកម្ម​អាកាសចរណ៍​ស្វី​ស ch-aviation បាន​បង្ហាញ​ថា ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍​រុ​ស្ស៊ី​បច្ចុប្បន្ន​ដំណើរការ​យន្តហោះ​ចំនួន ៩៩១​គ្រឿង ដោយ​ក្នុង​នោះ​មាន ៤០៥​គ្រឿង​ដែល​ផលិត​ក្នុងស្រុក​។ ប៉ុន្តែ​មាន​តែ ១៣៣​គ្រឿង​ប៉ុណ្ណោះ ដែល​ជា​យន្តហោះ Superjets ផលិត​ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​រដ្ឋ United Aircraft Corporation ខណៈ​ដែល​យន្តហោះ​ផលិត​ដោយ​រុ​ស្ស៊ី​ផ្សេង​ទៀត​ដូច​ជា Tupolev, Yakovlev និង Ilyushin កម្រ​ប្រើ​សម្រាប់​ការ​ហោះហើរ​ពាណិជ្ជកម្ម​ណាស់​។

នៅ​ក្នុង​ការ​ឆ្លើយ​តប​នឹង​ការ​រក​ឃើញ​របស់ Reuters ក្រសួង​ឧស្សាហកម្ម និង​ពាណិជ្ជកម្ម​រុ​ស្ស៊ី​អះអាង​ថា ការ​សង្កត់ធ្ងន់​ចម្បង​គឺ​លើ​ការ​គាំទ្រ​ការ​លក់ ការ​ពង្រីក​សមត្ថភាព​ផលិតកម្ម និង​ការ​បង្កើត​ប្រព័ន្ធ​សេវាកម្ម​ក្រោយ​ការ​លក់​។ សារៈសំខាន់​នៃ​ឧស្សាហកម្ម​ផ្លូវអាកាស ដែល​អាច​ជឿ​ទុកចិត្ត​បាន​គឺ​មាន​សារៈសំខាន់​ជា​ពិសេស​សម្រាប់​រុ​ស្ស៊ី ទាំង​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​មនុស្ស និង​ទំនិញ​ឆ្លងកាត់​ទឹកដី​ដ៏​ធំ​សម្បើម​របស់​ខ្លួន ហើយ​ក៏​ដូច​ជា​បញ្ជាក់​ថា ទណ្ឌកម្ម​លោក​ខាងលិច​មាន​ផល​ប៉ះពាល់​តិចតួច​។

ទិន្នន័យ​បាន​បង្ហាញ​ថា ប្រទេស​រុ​ស្ស៊ី​បាន​ធ្លាក់​ចូល​ក្នុង​មូលនិធិ​បម្រុង​ដោយ​ចំណាយ ១.២​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០២២ លើ​ការ​ទូទាត់​សង​ក្រុមហ៊ុន​អាកាសចរណ៍ សម្រាប់​ការ​ខាតបង់​ពី​ការ​កើនឡើង​នៃ​ថ្លៃ​ប្រេងឥន្ធនៈ​។ នៅ​ឆ្នាំ​នេះ មូលនិធិ​ទ្រព្យសម្បត្តិ​ជាតិ (NWF) បាន​ដើរតួ​នាទី​ផ្តល់​មូលនិធិ​កាន់តែ​ធំ​ពោល​ជិត​៤.៣​ពាន់​លាន​ដុល្លារ សម្រាប់​ការ​ចំណាយ​លើ​វិស័យ​អាកាសចរណ៍​រហូត​មក​ដល់​ពេល​នេះ​៕ (​ប្រភព ៖ Reuters)

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ