រុស្ស៊ីចាយជាង១២ពាន់លានដុល្លារលើវិស័យអាកាសចរណ៍ ចាប់តាំងពីរងទណ្ឌកម្មលោកខាងលិច
រុស្ស៊ី ៖ ប្រទេសរុស្ស៊ីបានផ្តល់ប្រាក់ឧបត្ថម្ភ និងកម្ចីរដ្ឋជាង១២ពាន់លានដុល្លារ ដើម្បីរក្សាវិស័យ
រុស្ស៊ី ៖ ប្រទេសរុស្ស៊ីបានផ្តល់ប្រាក់ឧបត្ថម្ភ និងកម្ចីរដ្ឋជាង១២ពាន់លានដុល្លារ ដើម្បីរក្សាវិស័យ
រុស្ស៊ី ៖ ប្រទេសរុស្ស៊ីបានផ្តល់ប្រាក់ឧបត្ថម្ភ និងកម្ចីរដ្ឋជាង១២ពាន់លានដុល្លារ ដើម្បីរក្សាវិស័យអាកាសចរណ៍របស់ខ្លួនឱ្យនៅដដែល ចាប់តាំងពីការដាក់ទណ្ឌកម្មរបស់លោកខាងលិច ជុំវិញការលុកលុយលើប្រទេសអ៊ុយក្រែន ដែលបានកាត់ផ្តាច់ការផ្គត់ផ្គង់ផ្នែកសំខាន់ៗ រួមទាំងសេវាថែទាំផងដែរ។ នេះបើយោងតាមប្រភពពីទីភ្នាក់ងារសារព័ត៌មាន Reuters ចេញផ្សាយកាលពីថ្ងៃទី២១ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២៣។
ដោយសារតែពឹងផ្អែកលើយន្តហោះដែលផលិតពីបរទេស ប្រទេសរុស្ស៊ីប្រឈមមុខនឹងភារកិច្ចដ៏គួរឱ្យភ័យខ្លាចក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍ឧស្សាហកម្មអាកាសចរណ៍របស់ខ្លួនតែម្នាក់ឯងជាមួយនឹងគ្រឿងបន្លាស់ក្នុងស្រុក។ ក្រុមហ៊ុនផលិតយន្តហោះលោកខាងលិច Airbus និង Boeing បានបញ្ឈប់ការផ្គត់ផ្គង់សេវាកម្ម និងគ្រឿងបន្លាស់ ចាប់តាំងពីខែមីនា ឆ្នាំ២០២២ ហើយបានទម្លាក់ការគាំទ្រការថែទាំជាប្រចាំសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ Aeroflot និងក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍រុស្ស៊ីដទៃផ្សេងទៀត។
ចាប់តាំងពីពេលនោះមក ប្រទេសរុស្ស៊ីបានចំណាយប្រាក់១២.០៧ពាន់លានដុល្លារ គាំទ្រដល់ឧស្សាហកម្មអាកាសចរណ៍ស៊ីវិល រួមទាំងការផលិតយន្តហោះ និងជំនួយហិរញ្ញវត្ថុសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍។ ការចំណាយគឺស្ទើរតែពីរដងច្រើនជាង ៥.៨ពាន់លានដុល្លារលើការទូទាត់ដែលបានធ្វើឡើងអំឡុងឆ្នាំ ២០២០-២១ នៅពេលវិបត្តិជំងឺរាតត្បាតកូវីដ-១៩ ដែលបណ្តាលឱ្យមានការថយចុះយ៉ាងខ្លាំងនៃការធ្វើដំណើរតាមផ្លូវអាកាស ហើយនិងការបង្ហាញពីទំហំនៃកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់វិមានក្រឹមឡាំងក្នុងការគ្រប់គ្រងឧស្សាហកម្មដ៏សំខាន់មួយនេះ។
ប្រធានាធិបតីរុស្ស៊ី លោក វ្ល៉ាដឺមៀ ពូទីន (Vladimir Putin) កាលពីសប្តាហ៍មុន បានលើកឡើងថា «កងយន្តហោះរបស់យើងផ្ទុកលើសទម្ងន់ ជាមួយនឹងយន្តហោះផលិតពីបរទេស។ យើងគ្រោងនឹងផលិតយន្តហោះជាង ១ពាន់គ្រឿងនៅឆ្នាំ ២០៣០ ដែលជាយន្តហោះរបស់យើងផ្ទាល់ ដែលជាការងារដ៏ចាំបាច់»។
យោងតាមអ្នកផ្តល់សេវាចារកម្មអាកាសចរណ៍ស្វីស ch-aviation បានបង្ហាញថា ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍រុស្ស៊ីបច្ចុប្បន្នដំណើរការយន្តហោះចំនួន ៩៩១គ្រឿង ដោយក្នុងនោះមាន ៤០៥គ្រឿងដែលផលិតក្នុងស្រុក។ ប៉ុន្តែមានតែ ១៣៣គ្រឿងប៉ុណ្ណោះ ដែលជាយន្តហោះ Superjets ផលិតដោយក្រុមហ៊ុនរដ្ឋ United Aircraft Corporation ខណៈដែលយន្តហោះផលិតដោយរុស្ស៊ីផ្សេងទៀតដូចជា Tupolev, Yakovlev និង Ilyushin កម្រប្រើសម្រាប់ការហោះហើរពាណិជ្ជកម្មណាស់។
នៅក្នុងការឆ្លើយតបនឹងការរកឃើញរបស់ Reuters ក្រសួងឧស្សាហកម្ម និងពាណិជ្ជកម្មរុស្ស៊ីអះអាងថា ការសង្កត់ធ្ងន់ចម្បងគឺលើការគាំទ្រការលក់ ការពង្រីកសមត្ថភាពផលិតកម្ម និងការបង្កើតប្រព័ន្ធសេវាកម្មក្រោយការលក់។ សារៈសំខាន់នៃឧស្សាហកម្មផ្លូវអាកាស ដែលអាចជឿទុកចិត្តបានគឺមានសារៈសំខាន់ជាពិសេសសម្រាប់រុស្ស៊ី ទាំងការដឹកជញ្ជូនមនុស្ស និងទំនិញឆ្លងកាត់ទឹកដីដ៏ធំសម្បើមរបស់ខ្លួន ហើយក៏ដូចជាបញ្ជាក់ថា ទណ្ឌកម្មលោកខាងលិចមានផលប៉ះពាល់តិចតួច។
ទិន្នន័យបានបង្ហាញថា ប្រទេសរុស្ស៊ីបានធ្លាក់ចូលក្នុងមូលនិធិបម្រុងដោយចំណាយ ១.២ពាន់លានដុល្លារក្នុងឆ្នាំ ២០២២ លើការទូទាត់សងក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍ សម្រាប់ការខាតបង់ពីការកើនឡើងនៃថ្លៃប្រេងឥន្ធនៈ។ នៅឆ្នាំនេះ មូលនិធិទ្រព្យសម្បត្តិជាតិ (NWF) បានដើរតួនាទីផ្តល់មូលនិធិកាន់តែធំពោលជិត៤.៣ពាន់លានដុល្លារ សម្រាប់ការចំណាយលើវិស័យអាកាសចរណ៍រហូតមកដល់ពេលនេះ៕ (ប្រភព ៖ Reuters)
ចែករំលែកព័តមាននេះ