ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

កំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ ៥ ប្រើប្រាស់ថវិកាសាងសង់ជាង ៦០០ លានដុល្លារ នឹងលើកកម្ពស់ប្រសិទ្ធភាពដឹកជញ្ជូនពីភ្នំពេញទៅព្រំដែនថៃ

1 ឆ្នាំ មុន
  • ពោធិ៍សាត់

ខេត្តពោធិ៍សាត់​ ៖ «​គម្រោង​ធ្វើ​អោយ​ប្រសើរ​ឡើង​វិញ​នូវ​កំណាត់​ផ្លូវជាតិ​លេខ​ ៥» ដើម្បី​បង្កើន​សមត្ថភាព​ដឹក​ជញ្ជូន និង​លើកកម្ពស់​ប្រសិទ្ធភាព​ដឹក​ជញ្ជូន ដែល​ត​ភ្ជាប់​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ និង​ព្រំដែន​ថៃ ដោយ​កែ​លម្អ​ស្ថានភាព​ផ្លូវ ដែល​មាន​ស្រាប់…

ខេត្តពោធិ៍សាត់​ ៖ «​គម្រោង​ធ្វើ​អោយ​ប្រសើរ​ឡើង​វិញ​នូវ​កំណាត់​ផ្លូវជាតិ​លេខ​ ៥» ដើម្បី​បង្កើន​សមត្ថភាព​ដឹក​ជញ្ជូន និង​លើកកម្ពស់​ប្រសិទ្ធភាព​ដឹក​ជញ្ជូន ដែល​ត​ភ្ជាប់​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ និង​ព្រំដែន​ថៃ ដោយ​កែ​លម្អ​ស្ថានភាព​ផ្លូវ ដែល​មាន​ស្រាប់ និង​សាងសង់​ផ្លូវ​វាង​ថ្មី ឧត្តុង្គ កំពង់ឆ្នាំង ពោធិសាត់ បាត់ដំបង និង​សិរី​សោ​ភ័​ណ្ឌ បាន​ប្រើប្រាស់​ថវិកា​ប្រមាណ​ជា​ជាង ៦០០ ​លាន​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក គ្រោង​សម្ពោធ​ជា​ផ្លូវការ​នៅ​ចុងខែ​វិច្ឆិកា ខាង​មុខ​នេះ​ ។

នា​ថ្ងៃ​ទី ​០៣ ខែតុលា ឆ្នាំ​ ២០២៣ កន្លង​ទៅ​នេះ លោក ឈឹ​ម ផល្លា ប្រធាន​នាយកដ្ឋាន​ផ្លូវថ្នល់ នៃ​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន បានឱ្យ​ដឹង​ថា កំណាត់​ផ្លូវជាតិ​លេខ​ ៥ គឺជា​កំណាត់​ផ្លូវជាតិ​អាស៊ាន​ហ៊ា​យ​វេ លេខ​ ១ ដែល​ជា​កា​រត​ភ្ជាប់​ក្នុង​តំបន់ មិនមែន​តែ​សម្រាប់​ប្រទេស​កម្ពុជា​នោះ​ទេ លំហូរ​សេដ្ឋកិច្ច ពី​ប្រទេស​ថៃ រហូត​ទៅ​ដល់​វៀតណាម អាច​ឡើង​ទៅ​ដល់​ប្រទេស​ចិន គឺ​យើង​ប្រើប្រាស់​ផ្លូវ​នេះ ដូចនេះ​អ្នក​ដែល​ទទួលផល​មុនគេ​គឺ​ប្រជាពលរដ្ឋ នៅ​តាម​បណ្តោយ​ផ្លូវ​នេះ ។

លោក ឈឹ​ម ផល្លា បន្ថែម​ថា រាជរដ្ឋាភិបាល មាន​គម្រោង​មិន​ត្រឹមតែ​អភិវឌ្ឍន៍​ផ្លូវ​លេខ​ ៥​ នេះ​ទេ គឺ​នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រសើរ​ឡើង​គ្រប់​ផ្លូវជាតិ​ទាំងអស់ ដើម្បី​ទំលាក់​តម្លៃ​នៃ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន ដែល​អាចប្រៀបធៀប​ជាមួយ​ប្រទេស​ជិតខាង ប្រសិនជា​តម្លៃ​ដឹក​ជញ្ជូន​នៅ​តែ​ថ្លៃ គឺ​យើង​មិន​អាច​រត់​ទាន់​គេ​នោះ​ទេ ដូចនេះ​ប្រសិនជា​ការ​ទំលាក់​តម្លៃ​បាន​លុះត្រា​ណា​ផ្លូវ​មានការ​ប្រសើរ​ឡើង​ ។

សូម​ជម្រាប​ថា កំណាត់​ផ្លូវ​ពី​បាត់ដំបង ដល់​សិរី​សោ​ភ័​ណ្ឌ ហៅ​កាត់​ខាងជើង ដែល​មាន​ប្រវែង​សរុប ៨៤.៧៤​ គីឡូម៉ែត្រ បាន​ចាប់ផ្តើម​សាងសង់​នៅ​ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ​ ២០១៧ ហើយ​បាន​បញ្ចប់​រួចរាល់​ក្នុង​ខែកញ្ញា ឆ្នាំ​ ២០២១​ ។ ផ្នែក​នេះ​កំពុង​អនុវត្ត​ជា​ពីរ​កញ្ចប់​កិច្ចសន្យា​ ។ រីឯ​កំណាត់​ផ្លូវ​ពី​ព្រែក​ក្តាម​ដល់​ធ្លា​ម្អម ហៅ​ខាងត្បូង​ប្រវែង​សរុប ១៣៥,២៥​ គីឡូម៉ែត្រ បាន​ចាប់ផ្តើម​សាងសង់​ក្នុង​ខែមេសា ឆ្នាំ​ ២០១៨ និង​បាន​បញ្ចប់​រួចរាល់​ក្នុង​ខែឧសភា ឆ្នាំ ​២០២៣​ ។ ផ្នែក​នេះ​កំពុង​អនុវត្ត​ជា​កញ្ចប់​កិច្ចសន្យា​ចំនួន​បី​ ។ និង​កំណាត់​ផ្លូវ​ពី​ធ្លា​ម្អម ទៅ​បាត់ដំបង និង​សិរី​សោ​ភ័​ណ្ឌ ទៅ​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត ហៅ​កាត់​កណ្តាល មាន​ប្រវែង​សរុប ១៤៦.០៤​ គីឡូម៉ែត្រ បាន​ចាប់ផ្តើម​សាងសង់​នៅ​ខែមេសា ឆ្នាំ ២០១៩ ដោយ​អនុវត្ត​ក្រោម​កញ្ចប់​កិច្ចសន្យា​ចំនួន ៥​ ។ បច្ចុប្បន្ន ការ​សាងសង់​កញ្ចប់​ទី​២ និង​ទី​៣ បាន​បញ្ចប់​រួចរាល់​ហើយ ខណៈ​ការ​សាងសង់​កញ្ចប់​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​កំពុង​បន្ត​ដំណើរការ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ