រាជធានីភ្នំពេញ ៖ សាស្ត្រាចារ្យផ្នែកឧបករណ៍ភ្លេងបុរាណ លោក យុន ធារ៉ា បានធ្វើការសំណូមពរដល់លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ និងអ្នកសម្តែងចាប៉ីទាំងអស់ គួរហាត់ឧបករណ៍មួយនេះបន្ថែមឲ្យបានល្អ ទើបអាចរំលេចឧបករណ៍ចាប៉ីនេះឲ្យកាន់តែល្បី ដោយយកព្រឹទ្ធាចារ្យ ភិរម្យ ប្រាជ្ញ ឈួន ធ្វើជាគំរូ។
សាស្ត្រាចារ្យរូបនេះ បានបញ្ជាក់ថា ក្រៅពីសំឡេង អត្ថរូប អត្ថរស និងចំណាប់ចុងចួនរណ្តំល្អប្រសើរហើយ គួរហ្វឹកហាត់សម្តែងឧបករណ៍ចាប៉ីដងវែងនេះឱ្យបានល្អបន្ថែម ដោយមើលទៅលើការលេងរបស់លោកព្រឹទ្ធាចារ្យ ភិរម្យ ប្រាជ្ញ ឈួន យ៉ាងហោចណាស់ក៏ប្រហាក់ប្រហែលឬក្រោមបន្តិចក៏ល្អ ។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/09/03afdbd66e7929b125f8597834fa83a4-11.jpg)
លោក យុន ធារ៉ា បានបង្ហោះសារនៅលើបណ្តាញសង្គមថា «លោកព្រឹទ្ធាចារ្យភិរម្យ ប្រាជ្ញ ឈួន សម្តែងទោលចាប៉ីដងវែងមាន៦បទ (១-ផាត់ជាយ ២-សារោមេ ៣-ផាត់ជាយក្លាយ ៤-នរគរាជ ៥-បំពេ និង៦-បង្គងក្អែក) បន្តបន្ទាប់គ្នាមិនដាច់ (Nonstop) ល្អគ្មាន២ នៅលើពិភពលោកយើងនេះ»។
លោកថា «សំណូមពរខ្ញុំចំពោះលោកគ្រូ អ្នកគ្រូ លោក លោកស្រី អ្នកនាង កញ្ញា ដែលចេះសម្តែងចម្រៀងចាប៉ីដងវែង ក្រៅពីសំឡេង អត្ថរូប អត្ថរស និងចំណាប់ចុងចួនរណ្តំ (ទាំងក្នុងល្បះ និងឆ្លងល្បះ) ល្អប្រសើរហើយ សូមមេត្តាហ្វឹកហាត់សម្តែងឧបករណ៍ចាប៉ីដងវែងនេះឱ្យបានល្អផង បើមិនបានប្រហែលលោកព្រឹទ្ធាចារ្យ ភិរម្យ ប្រាជ្ញ ឈួន យ៉ាងហោចណាស់ក៏ប្រហាក់ប្រហែល ឬក្រោមគាត់បន្តិចបន្តួច ទើបអាចរំលេចឧបករណ៍ចាប៉ីឱ្យល្បីលើពិភពលោកបាន។ បំណងល្អក្នុងន័យស្ថាបនា»។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/09/ea5d2f1c4608232e07d3aa3d998e5135-10.jpg)
បន្ថែមពីលើអ្វីដែលបានបង្ហោះនេះ លោកសាស្ត្រាចារ្យ យុន ធារ៉ា ក៏បានអះអាងបញ្ជាក់ប្រាប់កោះសន្តិភាពតាមសារអេឡិចត្រូនិចផងដែរថា «អ្វីដែលលោកសំណូមពរនេះ គឺមានគោលបំណងចង់ឲ្យសិល្បៈផ្នែកចាប៉ីដងវែងនេះកាន់តែល្អ និងមានភាពទាក់ទាញសម្រាប់អ្នកទស្សនាតែប៉ុណ្ណោះ»។
លោកបញ្ជាក់ថា «លោកមិនបានបន្ទោសបង្អាប់ទៅលើអ្នកសម្តែងសិល្បៈចាប៉ីដងវែងណាម្នាក់ឡើយ ពោលគឺលោកគ្រាន់តែមានបំណងចង់ឲ្យអ្នកលេងចាប៉ីដងវែងទាំងអស់គួរគិតពីការលេងឧបករណ៍ចាប៉ីឲ្យបានល្អផង ពោលគឺកុំគិតតែពីការច្រៀងពីរោះ និងការចាប់ចុងជួនល្អតែមួយមុខ»។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/09/fc490ca45c00b1249bbe3554a4fdf6fb-10.jpg)
យ៉ាងណា លោកបន្ថែមថា «ករណីនេះ វាអាចពិបាកដែរ ព្រោះបើមានការតឹងតែងពេកនោះ វានឹងរឹតតែពិបាក ដើម្បីទាក់ទាញឲ្យអ្នកមកហាត់រៀន ប៉ុន្តែយើងក៏គួរតែគិតពីបញ្ហានេះដែរ ចំពោះអ្នកចង់ចាប់យកសិល្បៈបុរាណផ្នែកមួយនេះ ដើម្បីឲ្យវាកាន់តែល្អប្រសើរ»។
យ៉ាងណា បើតាមលោកសាស្ត្រាចារ្យ យុន ធារ៉ា ថា «លោកសូមលើកទឹកចិត្តចំពោះអ្នកហាត់រៀនចាប៉ីដងវែង ដោយសារសិល្បៈនេះ អ្នកសម្តែងមិនពិបាកប្រមូលគ្នាច្រើន ហើយប្រាក់ចំណូលក៏បានច្រើន ប្រសិនបើយើងហាត់រៀនបានល្អតាមក្បួនខ្នាត និងមើលលំនាំតាមព្រឹទ្ធាចារ្យជើងចាស់ៗ»។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/09/3295c76acbf4caaed33c36b1b5fc2cb1-10.jpg)
ដោយឡែកពាក់ព័ន្ធបញ្ហាខាងលើនេះ អ្នកសិល្បៈចាប៉ីដងវែង គឺលោក សាន សុវណ្ណឌឿន បានយល់ស្របចំពោះការលើកឡើងរបស់លោកព្រឹទ្ធាចារ្យ យុន ធារ៉ា នាពេលនេះ ប៉ុន្តែលោកក៏បានស្នើឲ្យមានសាលារៀនត្រឹមត្រូវលើសិល្បៈបុរាណមួយនេះផងដែរ។
លោកបានអះអាងប្រាប់កោះសន្តិភាពឱ្យដឹងថា «ក្រសួងវប្បធម៌ គួរមានសាលាមួយបង្ហាត់ចាប៉ីដងវែងច្បាស់លាស់ ដោយយកលំនាំតាមលោក ប្រាជ្ញ ឈួន មួយផ្លូវ តាមលោក គង់ ណៃ មួយផ្លូវ និងលោក នេត ប៉េ, លោក ម៉ន ស៊ុន មួយផ្លូវជាដើម។ល។»។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/09/735b90b4568125ed6c3f678819b6e058-9.jpg)
លោកបញ្ជាក់ថា «បន្តិចទៀត ធនធានចាស់ៗដែលនៅសល់អាចនឹងបាត់បង់សមត្ថភាពសម្តែងហើយ ដោយសារពួកគាត់កាន់តែចាស់ទៅៗ និងកំពុងមានផ្ទុកនូវជំងឺ ហើយបើយើងមិនរក្សាពួកគាត់ឲ្យហ្វឹកហាត់ និងគ្មានកន្លែងឲ្យពួកគាត់ហ្វឹកហាត់នោះ លោកធានានឹងអាចបាត់បង់»។
បើតាមលោក សាន សុវណ្ណឌឿន បញ្ជាក់ទៀតថា សម្រាប់រូបលោក គឺលោកទទួលស្គាល់ថា លោកអាចមានជំនាញក្នុងការច្រៀងចាប់ចុងជួនប៉ុណ្ណោះ ហើយសម្រាប់ការលេងឧបករណ៍ គឺលោកធ្វើមិនសូវបានល្អឡើយ ប៉ុន្តែប្រសិនបើមានសាលាហាត់រៀនត្រឹមត្រូវនោះ លោកអាចនឹងទៅរៀនបន្ថែម»។ លោកថា «សំខាន់ការលើកទឹកចិត្ត ហើយលោកជឿថា ប្រសិនបើយើងចេះខ្លះហើយ សម្រាប់ការហាត់រៀនឧបកណ៍ភ្លេងបន្ថែមនោះ គឺនឹងមិនពិបាកឡើយ» ។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/09/a3f390d88e4c41f2747bfa2f1b5f87db-9.jpg)
ចំណែកលោក ពេជ សារ៉ាត ប្រធានសហគមន៍ចាប៉ីអមតៈ ក៏បានលើកឡើងដែរថា «បើយើងហាត់រៀនយកតាមលំនាំលោកព្រឹទ្ធាចារ្យ ប្រាជ្ញ ឈួន នោះ ប្រាកដណាស់គឺការប្រគំបទភ្លេង និងការច្រៀងមានបទចំនួន៦បទ ដែលជាបទគោលនៃចាប៉ីដូចការលើកឡើងរបស់លោកសាស្ត្រាចារ្យ យុន ធារ៉ា នេះ»។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/09/14bfa6bb14875e45bba028a21ed38046-10.jpg)
លោកបញ្ជាក់ថា «សម្រាប់អ្នកលេងចាប៉ីដងវែងសម័យនេះ គឺមានចំណង់ចំណូលចិត្តផ្សេងៗពីគ្នា ដោយអ្នកខ្លះលេងយកលំនាំតាមរបៀបលោកតា ប្រាជ្ញ ឈួន លោកតា គង់ ណៃ ឬលោកតា ពូថៅដៃ ជាដើម។ល។ ហើយការលេងតាមលំនាំនេះ ក៏អាស្រ័យទៅលើទស្សនិកជនដែលគាត់ចូលចិត្តលំនាំតាមព្រឹទ្ធាចារ្យណាម្នាក់ប៉ុណ្ណោះ»។
យ៉ាងណាបើតាមលោក ពេជ សារ៉ាត ថា «សម្រាប់លោក ការច្រៀង ប្រគំចាប៉ីដងវែង គឺលោកទទួលស្គាល់ថា លោកព្រឹទ្ធាចារ្យ ប្រាជ្ញ ឈួន គឺពិតជាពីរោះ ផ្អែមរណ្តំ ដែលយើងជាអ្នកហាត់រៀនបន្តវេនគួរយកគំរូតាម និងប្រឹងប្រែងហាត់រៀនឲ្យល្អប្រសើរ»៕
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/09/7cbbc409ec990f19c78c75bd1e06f215-10.jpg)
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/09/e2c420d928d4bf8ce0ff2ec19b371514-10.jpg)
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/09/32bb90e8976aab5298d5da10fe66f21d-10.jpg)
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/09/d2ddea18f00665ce8623e36bd4e3c7c5-9.jpg)
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/09/ad61ab143223efbc24c7d2583be69251-9.jpg)
ចែករំលែកព័តមាននេះ