ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ពិតទេ? ក្រុងពាលី បើសង់ផ្ទះអត់ធ្វើក្រុងពាលីនៅអត់សុខ បើការកូនអត់ធ្វើក្រុងពាលីកូនអត់មានសុភមង្គល

2 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ មិន​ថា ប្រទេស​កម្ពុជា ឬ​ប្រទេស​ផ្សេង​ទៀត​ឡើយ តែងតែមាន​ប្រពៃណី វប្បធម៌ ជា​របស់​ខ្លួន ដែល​ប្រពល​រដ្ឋ​បាន​គោរព​ធ្វើ​តាំងពី​ដើម​ម្លេះ​។ ជាក់ស្តែង…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ មិន​ថា ប្រទេស​កម្ពុជា ឬ​ប្រទេស​ផ្សេង​ទៀត​ឡើយ តែងតែមាន​ប្រពៃណី វប្បធម៌ ជា​របស់​ខ្លួន ដែល​ប្រពល​រដ្ឋ​បាន​គោរព​ធ្វើ​តាំងពី​ដើម​ម្លេះ​។

ជាក់ស្តែង នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា​យើង ក៏​មាន​ប្រជាពលរដ្ឋ​ជា​ច្រើន​បាន​ដាក់​ជា​ច​ម្ង​ល់​ថា ក្រុង​ពាលី​ហ្នឹង​ម៉េច​ទៅ លោក​ម្ចាស់​គ្រូ សាន សុ​ជា?តើ​វា​មាន​ប្រយោជន៍​អ្វីខ្លះ?ដោយសារ​ស្រុក​ខ្មែរ គឺ​ពេញ​និយម​តែ​ម្តង ក្រុង​ពាលី​នេះ បើសិនជា​សង់ផ្ទះ ឬ​រៀប​ការកូន បើ​អត់​ធ្វើ​ក្រុង​ពាលី ថា ផ្ទះ​ហ្នឹង​យើង​នៅ​អត់​បាន​សុខ ព្រោះ​អត់​បាន​សុំ​ម្ចាស់​ទឹក​ម្ចាស់​ដី​មុន ហើយ​បើ​យើង​រៀប​ការកូន អត់​ធ្វើ​ក្រុង​ពាលី​ទៅ ថា​កូន​នឹង​ការ​ហើយ​អត់​សុភមង្គល អត់​រកស៊ី​មានបាន?

ជាមួយនឹង​ច​ម្ង​ល់​ខាងលើ​នេះ លោក​ម្ចាស់​គ្រូ សាន សុ​ជា មាន​សង្ឃដីកា (​ថេរ​ដីកា​) ពន្យល់​នៅ​ក្នុង​បណ្តាញ​សង្គម​ហ្វេ​ស​ប៊ុ​កដោយ​បញ្ជាក់​ថា ៖ បើ​យើង​គិត​ឲ្យ​មែនទែន​ទៅ ក្រុង​ពាលី​ចាស់​ៗ​ពី​ដើម គឺ​ធ្វើ​ដូច​ជា​សាងសង់​លំនៅ​ថ្មី​អីហ្នឹង តែ​រឿង​ហ្នឹង​ទេ អត់​មានរឿង​ការ​អី​ទេ​។ វា​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ប្រវត្តិ​កាលពីដើម​មក ដែល​ស្តេច​ពាលី​ជា​ម្ចាស់​ភព​ផែនដី​ទាំងមូល​អ៊ីចឹង ហើយ​បើកាលណា​យើង​ទៅ​សង់ផ្ទះ ឬ​ធ្វើ​កន្លែង​ណា​ថ្មី​ត្រូវ​ទៅ​សុំ​សម្តេច​ពាលី​ហ្នឹង​។ ហើយ​យើង​គិត​មើល ស្តេច​ពាលី​មិនមែន​នៅ​ស្រុក​ខ្មែរ​យើង​ទេ ហើយ​ក៏​មិនមែន​លូវ​ៗ​នេះ​ដែរ គឺ​រាប់​សង់​ខៃ​ឆ្នាំ​ហើយ ហើយ​បើ​និយាយ​ពី​ផែនដី​វិញ​ដឹង​ផ្លាស់​ម្ចាស់​ប៉ុន្មាន​ហើយ​ទេ​។ ប៉ុន្តែ​អាត្មា​សរុប​មក​វិញ​ថា កុំ​ទាស់​តែ​ចង់បាន​សិរី​សួស្តី ចឹ​ង​ពិធី​អី​ក៏​អត់​សំខាន់​ដែរ អ្នក​ដែល​ធ្វើ​ក្រុង​ពាលី​ហ្នឹង តាម​ឲ្យ​មែន​តែ​ន​ទៅ ហាក់ដូច​គាត់​កំពុង​តែ​ស្រលាញ់​ប្រពៃណី វប្បធម៌​ណាស់​ចឹ​ង បើ​មើលទៅ​។ តែ​ដល់​អត្ថន័យ​ពិត​របស់​គាត់ ព្រោះ​គាត់​ខ្លាច​តែ​ចង្រៃ​ទេ ខ្លាច​តែ​មិន​ធ្វើ​ទៅ​រកស៊ី​អត់​មាន ខ្លាច​កូន​ការ​ទៅ​អត់​មាន​សុភមង្គល រកស៊ី​អត់​មាន​។

លោក​ម្ចាស់​គ្រូ បាន​បន្ថែម​ថា តាម​ពាលី​ពី​ដើម​មក​ដូច​អាត្មា​ថា អ៊ីចឹង​ដោយ​ផ្តោត​សំខាន់​ទៅ​លើ​រឿង​ទឹកដី ទៅ​ដល់​កន្លែង​ថ្មី​អី​ឲ្យ​នឹក​ដល់​ស្តេច​ហ្នឹង​ចឹ​ង​(​រឿង​ពី​ដើម​) ឲ្យ​តែ​នឹក​ដល់​ម្ចាស់​ដី​តែ​ប៉ុណ្ណឹង​ទេ មិនមែន​រឿង​ការ​ស្តី​ណា​ណី​នោះ​ទេ​។ បើ​និយម​ន័យ​ថា ស្អី​ក្រុង​ពាលី​ហ្នឹង បើ​តាម​ប្រវត្តិ​ទៅ​វា​ពាក់ព័ន្ធ​តែ​រឿង​ដី​ទេ អ៊ីចឹង​ទៅ​ធ្វើ​កន្លែង​ថ្មី គេ​ធ្វើ​ពិធី​តែ​រំលឹក​ម្ចាស់​ដី​តែ​ប៉ុណ្ណឹង​ឯង ហើយ​យើង​ចេះ​តែ​បែក ពិធីការ​ក៏​ហ្នឹង បុណ្យ​ក៏​ហ្នឹង ស្អី​ក៏​ហ្នឹង អាហ្នឹង​ហើយ​ក្លាយជា​មុខរបរ មាន​គ្មាន​អត្ថន័យ​ដើម​ទេ បើ​ចង់​រក្សា​ប្រពៃណី​ដើម វា​ពាក់ព័ន្ធ​តែ​សង់​លំនៅ​ឋាន​ថ្មី​ទេ​។​ប៉ុន្តែ​បើ​សួរ​ពី​ហេតុផល​ទៀត ថា មែន​ផែនដី​នេះ​ផង​តាំង​ផែនដី​មុន​នោះ​។

ទន្ទឹម​នេះ​ដែរ លោក​ម្ចាស់​គ្រូ បាន​បញ្ជាក់​ថា អ៊ីចឹង​ហើយ​បាន​ថា ដាក់​ជំនឿ​មួយ​ហើយ គឺ​ងាយ​ហ្នឹង​ធ្វើ ហើយ​មួយ​ក្រុង​ពាលី​ឥលូវ​មួយ​ៗ​ថ្លៃ​ដែរ​។

អ្នក​មីង​ម្នាក់​ដែល​ជា​អ្នក​ការកូន ហើយ​ក៏​បាន​ធ្វើ​ក្រុង​ពាលី​បាន​និយាយ​ឆ្លង​ឆ្លង​ជាមួយ​ម្ចាស់​គ្រូ សាន សុ​ជា ថា បើ​តាម​ស្រុកស្រែ​ចម្ការ​អី​គេ​មិន​មាន​លុយ​ធ្វើ​ទេ ព្រោះ​បើ​នៅ​ក្រុងភ្នំពេញ គេ​យក​២៥០០​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក បើសិន​ទៅ​តាម​ខេត្ត​អី ​៣៥០០​ដុល្លារ​លើស​១០០០​ដុល្លារ​ពី​ភ្នំពេញ ហើយ​លូវ​ឡើងផ្ទះ​ក៏​គេ​ធ្វើ​ក្រុង​ពាលី​ដែរ​លោក​ម្ចាស់ ធ្វើ​អី​ក៏​គេ​ធ្វើ​ក្រុង​ពាលី​ដែរ​ស្រុក​ខ្មែរ ហើយ​ថ្លៃ​ៗ​ណាស់ ហើយ​បើ​យើង​យក​ថោក អត់​គ្រប់​ថា អត់​ល្អ ត្រូវ​តែ​យក​អាហ្នឹង​បាន​មាន​លំដាប់​គ្រប់ ព្រោះ​កូរ​ណា​ធ្វើ​រួច​ហើយ ការកូន​២ ធ្វើ​ទាំង​ពីរ​។

លើស​ពី​នេះ​ទៀត លោក​ម្ចាស់​គ្រូ ក៏​បាន​បន្ត​ថា ជា​ការ​ពិត​ណាស់​ជាតិ​សាសន៍​នីមួយ​ៗ​ត្រូវ​មាន​វប្បធម៌ ត្រូវ​មាន​ប្រពៃណី ជា​គ្រឿង​សម្គាល់ ប៉ុន្តែ​បើ​យើង​មើលទៅ​វា​ក្លាយជា​( Business) ជំនួយ​វា​ពេក​។​នៅ​តាម​ជនបទ​ក៏​គេ​ធ្វើ​ដែរ តែបើ​បែប​សាមគ្គី​គ្នា អ្នកស្រុក​ជួយ​ធ្វើ​គ្នា នរណា​ចេះ​អី​ធ្វើ​ហ្នឹង​ទៅ តាម​ពិត​អាត្មា​ស្រ​ម៉ៃ​ទៅ​ពី​ដើម​ឡើយ រឿង​ជំនឿ​អីហ្នឹង​មិនជា​ខ្លាំង​អី​ប៉ុន្មាន​ដែរ គ្រាន់តែ​វា​មាន​តាំងពី​ដូនតា​មក គាត់​ធ្វើ​ទៅ​ប៉ុន្តែ​អ្វី​ជា​លទ្ធផល​អាត្មា​ឃើញ​ធ្វើ​ឲ្យ​មនុស្ស​ក្នុងភូមិ​ហ្នឹង​ចេះ​សាមគ្គី​គ្នា​ណា​ចេះ​អី​ធ្វើ​ហ្នឹង​ទៅ មក​ជុំ​គ្នា​សើច​លេង​ចឹ​ង​ទៅ គ្មាន​នរណា​បាន​ចំណេញ​ពី​អាហ្នឹង​ទេ ព្រោះ​ជា​ពិធី​ដែល​ជុំ​គ្នា ជួយ​គ្នា​ទេ​អាហ្នឹង​(​ពាលី​)​។

អ្នក​មីង​ម្នាក់​ដែល​ការកូន​ខាងលើ​បាន​និយាយ​បន្ថែម​ថា គាត់​មាន​សម្ពាធ​ខ្លាំង​ដែរ ពេល​ការកូន​ជួល​អគារ​គេ​ការកូន​នៅ​ភ្នំពេញ​មួយ​កន្លែង ខ្ញុំ​ធ្វើ​ក្រុង​ពាលី​មួយ​អស់​២៥០០​ដុល្លារ ហើយ​អ្នក​រៀប​ក្រុង​ពាលី​ថា ទាល់តែ​រៀប​គ្រប់​លំដាប់​ចឹ​ង​បាន​ល្អ ហើយ​អា​ចា្យ​២​នាក់​ទៀត ម្នាក់​អស់​១០០០​ដុល្លារ ដល់​គាត់​សួរ​ថា ម៉េច​ថ្លៃ​មេស អាចារ្យ​ថា អូ​កុំ​ត​ថា​ថ្លៃ​ប្រយ័ត្ន​ការ​ហើយ​កូន​អត់​មាន​សុភមង្គល កុំ​ត ឲ្យ​ទៅ​អាចារ្យ​២​ហ្នឹង​អស់​១០០០​ដុល្លារ (​អាច្ចារ្យ​មួយ​៥០០​ដុល្លារ​)​។

បន្ថែម​ពី​នេះ​ទៀត លោក​ម្ចាស់​គ្រូ បាន​បន្ត​ថា សរុប​មក​វិញ រឿង​ទាំងឡាយ​ហ្នឹង​គឺ យើង​កែ​អត់​កើត​ទេ គឺ​មាន​តែ​ប្រ​ជ​ជន​យើង​ហ្នឹង​ស្តាប់ធម៌​ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធ​ឲ្យ​ឆ្លាត ព្រោះ​ធម៌​ព្រះ​អង្គ​នាំ​ឲ្យ​យើង​ចេះ​គិត​ពិ​ចាត​ណា ថា​តើ​ណា​គួរ​ធ្វើ ណា​មិន​គួរ​ធ្វើ ព្រោះ​ជំនឿ​ខ្លះ​ទោះបីជា​វា​មាន​យូរ​ប៉ុណ្ណា​ហើយ​ក៏​ដោយ តែ​វា​ចង្រៃ (​ព្រោះ​ខ្មែរ​យើង​មាន​ជំនឿ​មួយ​ថា បើ​មាន​នរណា​មួយ​ស្លា​.​ប់​ហើយ យក​ទូក​អី​ទៅ​ដឹក​ថា អត់​ដឹក​ទេ នាំ​ចង្រៃ​ទូក តែបើ​វៀតណាម​មាន​នរណា​ស្លា​.​ប់​គេ​សុំ​ដឹក គេ​ជឿ​ថា កាលណា​សុំ​ដឹក​ស​.​ព​បាន ដូច​ជួយ​រំដោះគ្រោះ​ឲ្យ​គេ ជា​ជំនឿ​ដែរ តែ​ជា​ជំនឿ​ល្អ ជំនឿ​របស់​គេ​ធ្វើ​ឲ្យ​ចេះ​ជួយ​គ្នា បើ​ជំនឿ​ខ្មែរ​យើង​ធ្វើ​ឲ្យ​បោះបង់​គ្នា​តែ​ម្តង បើ​ជំនឿ​អត់​រីក​ចម្រើន​អ៊ីចឹង យើង​គាំទ្រ​ធ្វើ​អី ចង្រៃ​ចេះ ចង្រៃ​ចុះ អត់​ចេះ​ជួយ​គ្នា រហូត​ដល់​ថា បើ​ឪពុក​ម្តាយ​ស្លា​.​ប់​ទៅ​ដាក់​ត្រូវ​ទៅ​រកស៊ី​មានបាន ចឹ​ង​បន់​ឲ្យ​តែ​ម៉ែ ឆាប់​ទៅ​មែន ដើម្បី​ឲ្យ​ធ្វើបុណ្យ​ទៅ​រកស៊ី​មានបាន​នោះ?។

សូម​រំលឹក ៖ បច្ចុប្បន្ន​ព្រះ​អង្គ​ក្លាយជា​ស្ថាបនិក និង​ជា​ប្រធាន​សមាគម​ធម្ម​ក​ឋិ​ក​កម្ពុជា ។​ព្រះ​អង្គ ជា​ធម្មាចារ្យ​ដែល​បង្រៀន​ព្រះ​អភិធម្ម​ដ៏​មាន​កេ​រិ៍​ឈ្មោះ​ល្បី​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ផង​ដែរ​។​សព្វ​ថ្ងៃនេះ ភិក្ខុ​វ​ជិ​រ​ប្ប​ញ្ញោ សាន សុ​ជា គង់នៅ​ទីក្រុង មែ​ល​ប៊​ន ប្រទេស​អូស្ត្រាលី ហើយ​ព្រះ​អង្គ​តែងតែបាន​និមន្ត​ទៅ​កាន់​ប្រទេស​ជា​ច្រើន​នៅ​លើ​ពិភពលោក​៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ