ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ជិត​១០​ឆ្នាំ អ្នក​ធ្លាប់​លក់ដូរ​លើ​សាឡា​ង​អ្នក​លឿង មិន​ផ្លាស់​ប្តូរ​អាជីព តែ​ចំណូល​ធ្លាក់​ចុះ​សន្ធឹក

3 ឆ្នាំ មុន
  • កណ្តាល

កន្លង​មក ធ្លាប់តែ​លឺ​បងប្អូន​យើង​តែង​ពោល​ពាក្យ​លេងសើច បន្លំ​មែន​ថា «​ពេល​​មាន​ស្ពានថ្ម​ថ្មី​ស្រស់​ស្អាត​លេច​ត្រដែត​ឡើង នោះ​ស្ពានថ្ម​បញ្ចប់​អាជីព​អ្នក​រត់​ទូកដ​»​។ តែ​យ៉ាងណាមិញ

ខេត្តកណ្តាល ៖ កន្លង​មក ធ្លាប់តែ​លឺ​បងប្អូន​យើង​តែង​ពោល​ពាក្យ​លេងសើច បន្លំ​មែន​ថា «​ពេល​មាន​ស្ពានថ្ម​ថ្មី​ស្រស់​ស្អាត​លេច​ត្រដែត​ឡើង នោះ​ស្ពានថ្ម​បញ្ចប់​អាជីព​អ្នក​រត់​ទូកដ​»​។ តែ​យ៉ាងណាមិញ ការ​កសាង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ផ្សេង​ៗ​របស់​ប្រមុខ​រាជរដ្ឋាភិបាល គឺ​ដើម្បី​សម្រួល​ដល់​ការ​ធ្វើ​ចរាចរណ៍ ការ​ដឹក​ជ​ញ្ជួ​ន​ទំនិញ​ផ្សេង​ៗ និង​ការ​ផ្តល់​នូវ​សុវត្ថិភាព​ដល់​អ្នក​ធ្វើ​ដំណើរ​មិន​ពិបាក​ឆ្លង​ទូកដ ឬ​សាឡា​ង​កាត់​ដងព្រែក ឬ​ទន្លេ​នោះ​ទេ​។

តួយ៉ាង ការ​សាងសង់​ស្ពាន «​ត្សឹ​បា​សា​» (Tsubasa Bridge) ដែល​បងប្អូន​ខ្មែរ​យើង​និយម​ហៅ «​ស្ពាន​អ្នក​លឿង​» និង​ត្រូវ​បាន​សម្ពោធ​ដាក់​ឲ្យ​ដំណើរការ​កាលពី​ឆ្នាំ​២០១៥ បាន​និង​កំពុង​ផ្តល់​នូវ​ប្រយោជន៍​​ជា​ច្រើន​ដល់​សាធារណជន និង​បម្រើ​ដល់​វិស័យ​ដឹក​ជ​ញ្ជួ​ន​យ៉ាង​សំខាន់​។ ទន្ទឹម​នឹង​នោះ បងប្អូន​អាជីវករ និង​អ្នក​ធ្លាប់តែ​រក​ចំណូល​ពី​ការ​លក់ដូរ​ផ្សេង​លើ​សាឡា​ង​អ្នក​លឿង នៅ​ចង​ចាំ​អនុស្សាវរីយ៍​ពី​អតីតកាល ក្រោយ​សាឡា​ង​អ្នក​លឿន​បាន​បិទ​ដំណើរ​ជាង​១០​ឆ្នាំ​មក​ហើយ​ក្តី​។

អ្នក​ដែល​ធ្លាប់​ធ្វើ​ដំណើរ​ឆ្លងកាត់​សាឡា​ង​អ្នក​លឿង ប្រាកដជា​បានដឹង​ហើយពី​មុខរបរ​តូចតាច​របស់​​ប្រជាពលរដ្ឋ​ជា​ច្រើន នៅ​ចំណុច​កំពង់ចម្លង​អ្នក​លឿង​នោះ​កាលពី​អតីតកាល ដែល​មាន​តាំង​ពី​អ្នកលក់​ទឹកបរិសុទ្ធ លក់​សណ្តែកដី​ស្ងោរ លក់​ពង​ទា​ស្ងោរ លក់​អាហារ​សម្រន់​ជា​ច្រើន​មុខ ចាប​ចៀន មាន់​អាំង ទួល​លក់​ទាំង​ថាស់​ៗ នំប៉័ង​ច្រក​ថង់ និង​តែង​រត់​មក​សួរនាំ​បងប្អូន​ដែល​អង្គុយ​រង់ចាំ​សាឡា​ង ដើម្បី​ឆ្លង​ទៅ​-​មក ត្រើយម្ខាង​ថា ជួយ​ទិញ​ចំណីចំណុក​របស់​គាត់​។ ក្នុង​នោះ​ក៏​មាន​បងប្អូន​ខ្លះ​ធ្លាប់​បាន​លក់​បង្អែម ផ្លែ​ឈើ​របស់​អ្នកស្រុក រហូត​ដល់​អ្នកលក់​កាហ្វេ លក់​បាយ លក់​ត្រី​សាច់ បន្លែ​ក៏​មាន​ដែរ​។

យ៉ាងណាមិញ ក្រោយ​ពី​មាន​ស្ពាន​ដ៏​ល្អ​ស្អាត​ធ្វើ​ដំណើរ​ប្រកបដោយ​ផា​សុខភាព​មក ប្រជាពលរដ្ឋ​មួយ​ចំនួន​ដែល​ធ្លាប់​រស់​អាស្រ័យ​ផល​នឹង​ចំណុច​កំពង់ចម្លង​អ្នក​លឿង បាន​បាត់​ចំណូល​យ៉ាងច្រើន ដោយ​សារ​ការ​ធ្វើ​ដំណើរ​លើ​ស្ពាន​ងាយស្រួល​នោះ បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នកដំណើរ​ទាំងឡាយ​ទៅ​ហួស​មក​ហួស ភ្លេច​ឈប់​ទិញ​របស់របរ​ដែល​មាន​លក់​នៅ​ចំណុច​ភូមិសាស្ត្រ​អ្នក​លឿង​អស់រលីង​។

លោក ធី ដែល​ជា​អ្នក​រត់​ម៉ូតូឌុប​ប្រចាំ​នៅ​ចំណុច​អ្នក​លឿង​តាំងពី​ដើម​មក លោក​បាន​និយាយ​ថា ទោះបីជា​ពេលវេលា​ជាង​១០​ឆ្នាំ​បាន​កន្លង​ផុត​ទៅ លោក​ពុំ​មានមុខ​របរ​អ្វី​ក្រៅពី​រត់​ម៉ូតូឌុប​នោះ​ទេ​។

បុរស​វ័យ​ជាង​៥០​ឆ្នាំ​រូប​នេះ បាន​ពោល​ត្អូញត្អែរ​ទាំង​ទឹកមុខ​ស្ងួត​ថា ចាប់តាំងពី​មាន​ស្ពាន​មក លោក​រក​ចំណូល​មិនសូវ​បាន​ដូច​មុន​ទេ ដោយសារ​តែ​ឥឡូវ​គេ​ធ្វើ​ដំណើរ​លើ​តាម​ស្ពាន ទៅ​ហួស​មក​ហួស​។ មាន​​មនុស្ស​តិច​ណាស់ ដែល​ឈប់​ចំណុច​ភូមិសាស្ត្រ​អ្នក​លឿង ហើយ​ត្រូវការ​ធ្វើ​ដំណើរ​តាម​ម៉ូតូ​បន្ត​ទៅ​គោលដៅ​នោះ​។

លោក​បាន​បន្ត​ថា ពី​មុន​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ​លោក​អាច​រក​ពី​៥​ទៅ​៦​ម៉ឺន​រៀល តែ​ឥឡូវ​អង្គុយ​មួយ​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ខ្លះ គ្មាន​មនុស្ស​ម្នាក់​ហៅ​ម៉ូតូ​ជិះ​ឡើយ​។ តែ​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ លោក​រីករាយ​ដែល​កម្ពុជា មាន​ស្ពាន​ស្រស់​ស្អាត​ដូច​ស្ពាន​អ្នក​លឿង ដែល​កំពុង​ទាក់ទាញ​ទេសចរណ៍​មក​កម្សាន្ត​ផង​ដែរ​។

អ្នកស្រី​មុំ ដែល​ធ្លាប់​លក់​ចង្រិត​លីង នៅ​លើ​សាឡា​ង​អ្នក​លឿង រៀបរាប់​ទាំង​ទឹកមុខ​ស្ងួត​ថា ចាប់តាំង​ពី​មាន​ស្ពាន​មក នៅ​ទី​នេះ​ស្ងាត់​មនុស្ស ទើប​អ្នកស្រី​ត្រូវ​មក​លក់​នៅ​ចំណតរថយន្ត​វិញ​ក្រែង​អាច​រក​ចំណូល​បាន​ខ្លះ​។ ស្រី្ត​វ័យ​៣៥​ឆ្នាំ​រូប​នេះ​បាន​បន្ត​ថា ឥឡូវនេះ ការ​លក់​មានការ​ធ្លាក់​ចុះ​យ៉ាង​ខ្លាំង ដែល​ពី​មុន​គាត់​អាច​លក់​ច​ង្រឹ​ត​ពី​២​ទៅ​៣​ថាស តែ​ឥឡូវ​លក់​មួយ​ថ្ងៃមួយ​ថាស​សឹង​មិន​អស់​ផង​។

មិន​ខុស​ពី​គ្នា​ប៉ុន្មាន​ទេ អ្នកស្រី​មាស ដែល​ជា​អ្នកលក់​ច​ង្រឹ​ត​លីង​ម្នាក់​ទៀត បានអោយ​ដឹង​ដែរ​ថា នៅ​ពេល​លែង​មាន​សាង​ឡា​ង​អ្នក​លឿង លែង​មាន​មនុស្ស​អ៊ូអរ ហើយ​ការ​លក់ដូរ​របស់​អ្នកស្រី​កាន់តែ​លំបាក​។ ប៉ុន្តែ​អ្នកស្រី និង​អ្នក​ធ្លាប់​រស់​អាស្រ័យ​លើ​សាឡា​ង​នៅ​តែ​បន្ត​លក់ដូរ ពីព្រោះ​គ្មាន​មុខរបរ​ផ្សេង​។

ស្ពាន​អ្នក​លឿង ដែល​មានឈ្មោះ​ថា «​ត្សឹ​បា​សា​» មាន​ប្រវែង​ជាង​២​គីឡូម៉ែត្រ វែង​ជាងគេ​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា ដែល​បាន​ចំណាយ​ទឹកប្រាក់​សាងសង់​ប្រមាណ ១២៧​លាន​ដុល្លារ ជា​ជំនួយ​ឥត​សំណង​របស់​រដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន ដែល​បាន​សម្ពោធ​ដាក់​អោយ​ប្រើប្រាស់​ជា​ផ្លូវការ​ហើយ នា​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​០៦ ខែមេសា ឆ្នាំ ២០១៥​។

យ៉ាងណាមិញ កំពង់ចម្លង​សាឡា​ង​អ្នក​លឿង បាន​បន្សល់​នូវ​អនុស្សាវរីយ៍​ជា​ច្រើន​ដល់​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ដែល​ធ្លាប់​បាន​ឆ្លងកាត់​សាឡា​ង​នេះ មិន​ថា​តែ​ពលរដ្ឋ​អ្នក​រស់នៅ​ទីនោះ ឬ​អ្នក​ធ្លាប់​រស់​អាស្រ័យ​ផល​លើ​សាឡា​ង​ផ្ទាល់​នោះ​ទេ​។

ការ​អភិវឌ្ឍ​ជា​ការ​ចាំបាច់ ដើម្បី​សម្រួល​ដល់​ការ​រស់នៅ ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម ដែល​មិន​សម្រាប់​តែ​ប្រជា​ជន និង​ប្រទេស​កម្ពុជា​នោះ​ទេ ស្ពាន «​ត្សឹ​បា​សា​» ជា​សរសៃ​ឈា​.​ម​សេដ្ឋកិច្ច​ក្នុង​តំបន់​អាស៊ាន​ទៀត​ផង ដូច្នេះ​ហើយ​ទើប​មាន​មតិ​របស់​សាធារណជន​យើង​ពោល​ថា បងប្អូន​ពលរដ្ឋ​ដែល​ធ្លាប់​រស់​អាស្រ័យ​ផល​ចំណូល​ពីសា​ឡា​ង​អ្នក​លឿង គួរ​ពិចារណា​ស្វែងរក​មុខរបរ​ផ្សេង​ៗ​ណា​ទៅ​តាម​ភាព​ជាក់ស្តែង ដើម្បី​​ផ្គត់ផ្គង់​ជីវភាព​៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ