សង្ស័យទាំង៨ចំណុចនេះមិនមែនជាហេតុនាំឱ្យសម្រេចប្រយោជន៍ដល់ការចម្រើនសីល សមាធិ បញ្ញាឱ្យប្រព្រឹត្តទៅក្នុងសេចក្តីស្ងប់បានឡើយ គឺធ្វើឱ្យចិត្តជាប់ជំពាក់ក្នុងសេចក្តីសង្ស័យជានិច្ច ។
១-ពុទ្ធេ កង្ខតិ: សង្ស័យក្នុងព្រះពុទ្ធគុណ, ២-ធម្មេ កង្ខតិ: សង្ស័យក្នុងព្រះធម្មគុណ, ៣-សង្ឃេ កង្ខតិ: សង្ស័យក្នុងព្រះសង្ឃគុណ, ៤-សិក្ខាយ កង្ខតិ: សង្ស័យក្នុងសិក្ខាបទគ ដែលជាប់ទាក់ទងជាមួយសីល សមាធិ បញ្ញា ។
៥-បុព្វន្តេ កង្ខតិ: សង្ស័យក្នុងខន្ធ៥ ដែលជាអតីត គឺសង្ស័យថាសត្វទាំងឡាយធ្លាប់កើតមកហើយក្នុងអតីត នឹងមានពិតឬអត់ទេហ្ន៎, ៦-អបរន្តេ កង្ខតិ: សង្ស័យក្នុងខន្ធ៥ ដែលជាអនាគត គឺសង្ស័យថាសត្វទាំងឡាយស្លាប់ហើយនឹងកើតតទៅខាងមុខ នឹងមានពិតឬអត់ទេហ្ន៎, ៧-បុព្វន្តាបរន្តេ កង្ខតិ: សង្ស័យថាបច្ចុប្បន្នជាតិសត្វទាំងឡាយកំពុងប្រាកដក្នុងបច្ចុប្បន្ននេះ ធ្លាប់កើតមកហើយ តើនឹងកើតតទៅទៀតទេហ្ន៎ និង៨-សង្ស័យបុណ្យកុសលដែលខ្លួនបានសាងមកហើយតើនឹងឱ្យផលដែរ ឬអត់ទេហ្ន៎ ៕
សេចក្តីសង្ស័យទាំង៨នេះជាហេតុនាំឱ្យសៅហ្មងដល់សីលសិក្ខារបស់ខ្លួន គួរចូលទៅជិតពហុស្សូតដើម្បីបានស្តាប់ បានការណែនាំអំពីលោក ហើយសួររកសេចក្តីពិតកាត់ផ្តាច់នូវមន្ទិលទាំងអស់នេះ ៕ សាន សារិន
ចែករំលែកព័តមាននេះ