រាជធានីភ្នំពេញ ៖ បងប្អូនពលរដ្ឋប្រកបមុខរបរជាអ្នករត់ឡានតាក់ស៊ីដឹកមនុស្ស ឬទំនិញ បច្ចុប្បន្នកំពុងនាំគ្នារអ៊ូរទាំជាខ្លាំងទៅលើបញ្ហា ក្រុមសមត្ថកិច្ចជាច្រើនតែងដាក់បារ៉ាស់យកលុយពីក្រុមអ្នករត់ឡានទាំងឡាយ ក្រោមរូបភាពដាក់គោលដៅរឹតបន្តឹងច្បាប់ចរាចរណ៍ផ្លូវគោក ប៉ុន្តែប្រែក្លាយជាជំងឺរាតត្បាតមួយ ចំពោះអ្នកបើកបររថយន្តដឹកអ្នកដំណើរ-ដឹកទំនិញ ។
ក្រុមអ្នករត់ឡាននៅបេនឡានច្បារអំពៅ ប្រាប់ឱ្យដឹងថា ក្នុងការបើករថយន្តដឹកទំនិញ ឬដឹកអ្នកដំណើរឆ្លងកាត់ផ្លូវជាតិលេខ១ម្តងៗ គឺត្រូវបើកឆ្លងកាត់គោលដៅត្រួតពិនិត្យរបស់ប៉ូលិស ចន្លោះពី៦ទៅ៧គោលដៅ គិតចាប់ពីរាជធានីភ្នំពេញទៅដល់ខេត្តស្វាយរៀង ឬខេត្តព្រៃវែង ។ ជាទូទៅគោលដៅនីមួយៗ គឺត្រូវបង់លុយជានិច្ច តិចឬច្រើន គឺតាមសណ្ឋាននៃការដឹកទំនិញឬមនុស្ស ។
ជួបដោយផ្ទាល់ជាមួយកោះសន្តិភាព បុរសជាអ្នករកស៊ីដឹកទំនិញពីភ្នំពេញទៅអ្នកលឿងម្នាក់ បានប្រាប់ឱ្យដឹងថា គាត់តែងដឹកទំនិញជាប្រភេទកែវ ចាន ឆ្នាំង និងអីវ៉ាន់ផ្សេងៗមួយចំនួនទៀតពីផ្សារច្បារអំពៅឆ្ពោះយកទៅឱ្យម៉ូយនៅតំបន់អ្នកលឿង ជាប្រចាំថ្ងៃ ដោយបើកធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់ផ្លូវជាតិលេខ១ ។
ក្នុងដំណើរដឹកជញ្ចូនជាប្រចាំនោះ បុរសរូបនេះ តែងបើកឆ្លងកាត់គោលដៅត្រួតពិនិត្យរបស់សមត្ថកិច្ចចរាចរណ៍៣គោលដៅរួមមាន គោលដៅបឹងឈូក (ទល់មុខដីរបស់ជំទាវ ស៊ុយ សុផាន) គោលដៅផ្លូវបំបែកថ្គៃហ័រ និងគោលដៅកំពង់ភ្នំ ស្ថិតនៅក្បែរស្ពានអ្នកលឿង ។ រាល់ការបើកឆ្លងកាត់ម្តងៗ គឺត្រូវបង់លុយជានិច្ច ចន្លោះពី៥ពាន់រៀល ដល់១ម៉ឺនរៀលក្នុង១គោលដៅ ហើយការបង់នេះ គឺត្រូវបង់ទាំងពេលទៅ និងពេលមក ក្នុងករណីដែលមានការដឹកទំនិញ ។
បុរសដដែលបានរំលឹកពីប្រវត្តិខ្លួនថា កាលដើមឡើយរូបគេ គឺជាអ្នករត់តាក់ស៊ីដឹកមនុស្ស ប៉ុន្តែដោយសារមួយរយៈក្រោយកន្លងទៅពុំសូវមានមនុស្សជិះដូចមុន រូបគេក៏ប្តូរពីអ្នករត់តាក់ស៊ីដឹកមនុស្សមកដឹកទំនិញវិញ ហើយការដឹកទំនិញបច្ចុប្បន្ននេះ គឺចំណេញបានក្នុងមួយថ្ងៃ ចន្លោះពី៤ទៅ៥ម៉ឺនរៀលប៉ុណ្ណោះ បើបែងចែកថ្លៃចាក់ប្រេងសាំង និងថ្លៃបង់លុយឱ្យប៉ូលិសសម្រាប់ការដឹកជញ្ចូនបានផងនោះ ដូចរកស៊ីចិញ្ចឹមប៉ូលិសច្រើនជាងខ្លួនឯង ។
លោកថា មានថ្ងៃខ្លះឡានក៏ត្រូវខូចផងដែរ ដោយសារការរត់ផ្លូវឆ្ងាយ ធ្វើឱ្យចំណូលដែលបានពីការរកបានរបស់លោកត្រូវថយចុះ ព្រោះត្រូវចំណាយធ្វើរថយន្ត ។
មតិលើកឡើងស្រដៀងគ្នាពីបុរសអ្នកដឹកពងទាម្នាក់ទៀត បានប្រាប់កោះសន្តិភាពថា ការដឹកទំនិញរបស់លោកក៏ត្រូវបានក្រុមសមត្ថកិច្ច ហៅចាប់ផាកពិន័យដែរ ដោយក្រោមហេតុផល ដឹកលើសចំណុះ ឬពេលខ្លះដឹកហៀទំនិញចេញមកក្រៅគូទឡានតិចតួច ក៏ត្រូវឃាត់យកលុយដែរ ។
ការដឹកលើសធម្មតា ត្រូវយកលុយ៥ពាន់រៀល តែបើការដឹកទំនិញហៀចេញក្រៅ គឺ១ម៉ឺនរៀល ហើយរាល់ការយកលុយ គឺពុំមានចេញនូវវិក្កយបត្រអ្វីទាំងអស់ ពោលគឺក្រុមសមត្ថកិច្ចមើលហ្នឹងភ្នែក ហើយទារលុយតែម្តង បើដឹកទំនិញ ឬដឹកមនុស្សតិច ទារតាមតិច ច្រើនទារតាមច្រើន គ្រប់គោលដៅ គឺសុទ្ធតែបែបនេះដូចគ្នាទាំងអស់ ។
សម្រាប់ក្រុមរថយន្តឈ្នួលដឹកមនុស្សវិញ ក៏បានលើកឡើង និងបញ្ជាក់ប្រាប់កោះសន្តិភាព មិនខុសគ្នាប៉ុន្មានពីបុរសអ្នកបើករថយន្តដឹកទំនិញទាំង២នាក់ខាងលើដែរ ពួកគេបាននិយាយថា ការដឹកមនុស្សពីភ្នំពេញទៅខេត្តស្វាយរៀង គឺត្រូវបើកឆ្លងកាត់៧គោលដៅ គិតចាប់ពីភ្នំពេញដល់ស្ពានអ្នកលឿង មាន៣គោលដៅ ហើយពីស្ពានអ្នកលឿនទៅដល់ស្វាយរៀង មាន៤គោលដៅទៀត ។ គោលដៅពីស្ពានអ្នកលឿងទៅស្វាយរៀង មាននៅចំណុចខាងកើតស្ពាន ចំណុចផ្សារក្រគរ និងចំណុចខាងកើតកំពង់សិង្ហ ហើយគោលដៅខាងកើតកំពង់សិង្ហនេះ គឺមាននគរបាលប្រចាំការ ចាំចាប់ឃាត់២៤ម៉ោង ។
ក្រុមខាងលើដដែលនេះបញ្ជាក់ថា ជាទូទៅរថយន្តរបស់ពួកគេ ជាប្រភេទរថយន្តទួរីស១៥កៅអី ដែលអាចជិះបានត្រឹមមនុស្ស១៥នាក់ប៉ុណ្ណោះ បូករួមទាំងតៃកុង ប៉ុន្តែពេលខ្លះមូលហេតុ ដែលពួកគេដឹកលើសចំណុះតិចតួច គឺដោយសារការដាក់អីវ៉ាន់របស់ភ្ញៀវ ដែលត្រូវដាក់ហៀនៅគូទរថយន្ត ។ នៅពេលដែលដឹកមនុស្សពេញរថយន្ត ឬលើសម្នាក់ពីរនាក់ គឺសមត្ថកិច្ចយកលុយត្រឹមតែ១ម៉ឺនរៀលប៉ុណ្ណោះ ជាការផាកលើការដឹកលើសមនុស្ស ។ ប៉ុន្តែប្រសិនបើការដឹកមនុស្សច្រើន ហើយហៀអីវ៉ាន់ចេញតាមគូទរថយន្ត គឺត្រូវឃាត់យកលុយពី២ម៉ឺនរៀល ទៅ៣ម៉ឺនរៀលជាមុនសិន ទើបអនុញ្ញាតឱ្យធ្វើដំណើរទៅមុខបន្តទៀត ។
បុរសអ្នកបើករថយន្តឈ្នួលដឹកមនុស្សម្នាក់ទៀតប្រាប់ឱ្យដឹងថា ក្នុងការដឹកមនុស្សម្នាក់ៗ ទទួលលុយបានត្រឹមតែពី១ម៉ឺន២ពាន់រៀល ទៅ២ម៉ឺនរៀលប៉ុណ្ណោះ ហើយមានពេលខ្លះ រាល់ជើងរថយន្តត្រូវចេញម្តងៗ ពុំសូវជាមានមនុស្សពេញរថយន្តរហូតនោះទេ ។ លុះពេលមានភ្ញៀវច្រើន ពិសេសអីវ៉ាន់ភ្ញៀវច្រើនផ្ទុកពេញរថយន្តតិចតួច បែរជាត្រូវទទួលរងការត្រូវបង់លុយជូនប៉ូលិសជាច្រើនគោលដៅទៅវិញ ។ លោកថា បើគិតអំពីការបង់លុយជូនសមត្ថកិច្ចគ្រប់គោលដៅទាំងទៅទាំងមក ក្នុងករណីដែលមានការដឹកមនុស្សច្រើន ឬហៀរទំនិញតិចតួច គឺត្រូវចំណាយមិនក្រោមពីជាង១០ម៉ឺនរៀលឡើយ។
ក្រុមអ្នករត់រថយន្តខាងលើបញ្ជាក់ថា រាល់គោលដៅដែលពួកគេបើកឆ្លងកាត់ មានគោលដៅខ្លះជួបប៉ូលិសស្រួល គោលដៅខ្លះក៏ជួបប៉ូលិសយ៉ាប់ ប៉ូលិសកាចមុខមើលមិនបានដែលបានប្រើប្រាស់ពាក្យសម្តីគំរោះគំរើយទារលុយពួកគេយ៉ាងអាក្រក់ស្តាប់ ។របរនេះពួកគេទទួលបានប្រាក់ចំណេញតិចតួច គ្រាន់ចិញ្ចឹមគ្រួសារ ប៉ុន្តែបើការដឹកទំនិញ ឬមនុស្សរបស់ពួកគេ ត្រូវទទួលរងការយកលុយច្រើន ពិសេសច្រើនគោលដៅទៅទៀតនោះ តើឱ្យពួកគេរំពឹងអ្វីសម្រាប់ចិញ្ចឹមជីវិតទៅមុខទៀត ?
ការដាក់បារ៉ាស់ ឬគោលដៅត្រួតពិនិត្យ ឬរឹតបន្តឹងច្បាប់ចរាចរណ៍ គឺជាការអនុវត្តស្របច្បាប់ និងបានចូលរួមចំណែកទប់ស្កាត់ ឬកាត់បន្ថយគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍មែនហើយ ។ ប៉ុន្តែទន្ទឹមនឹងការអនុវត្តនោះ សូមចៀសវាងការអនុវត្តដែលកង្វះ តម្លាភាព សុក្រឹតភាព និង ក្រមសីលធម៌ត្រឹមត្រូវប៉ះពាល់ដល់បងប្អូនអ្នកដំណើរទូទៅ មិនថាអ្នកដែលល្មើស ឬមិនល្មើស ពិសេសនោះ គឺដោយចាំយកលុយពីក្រុមអ្នករត់តាក់ស៊ី ដូចដែលបានរៀបរ៉ាប់ពីខាងលើ ជាក់ស្តែងតែម្តង សូម្បីភ្ញៀវដែលនៅក្នុងរថយន្តក៏ជួយខឹងនូវទង្វើរបស់ប៉ូលិសដែរ…ពួកគេដឹងឮគ្រប់គ្នា ឱ្យតែជិះឡានឈ្នួល ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ