ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

៥ ចំណុច​ក្នុង​ផែនការមេ ! សៀមរាប​មិន​ត្រឹម​ជា​ខេត្ត​ទេសចរណ៍​ប្រាង្គ​ប្រាសាទ​នោះ​ទេ

3 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

ខេត្តសៀមរាប ៖ គណៈកម្មការ​អន្តរក្រសួង​បាន​ប្រជុំ​លើ​សេចក្តី​ព្រាង​ស្តី​ពី​ផែនការមេ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ខេត្តសៀមរាប ២០២០-២០៣៥ កាល​ថ្ងៃ​ទី​០៨ ខែកក្កដា ដោយ​បាន​បង្ហាញ​លទ្ធផល​សំខាន់​ៗ​ចំនួន​៥​ចំណុច ដែល​អ្នក​វិនិយោគ​ប្រតិបត្តិ​ករ​ទេសចរណ៍ ម្ចាស់​មូលដ្ឋាន​អាជីវកម្ម​ទេសចរណ៍​ត្រូវ​តែ​ជ្រាប​ឱ្យ​បាន​ច្បាស់​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ក្នុង​ខេត្ត ។…

ខេត្តសៀមរាប ៖ គណៈកម្មការ​អន្តរក្រសួង​បាន​ប្រជុំ​លើ​សេចក្តី​ព្រាង​ស្តី​ពី​ផែនការមេ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ខេត្តសៀមរាប ២០២០-២០៣៥ កាល​ថ្ងៃ​ទី​០៨ ខែកក្កដា ដោយ​បាន​បង្ហាញ​លទ្ធផល​សំខាន់​ៗ​ចំនួន​៥​ចំណុច ដែល​អ្នក​វិនិយោគ​ប្រតិបត្តិ​ករ​ទេសចរណ៍ ម្ចាស់​មូលដ្ឋាន​អាជីវកម្ម​ទេសចរណ៍​ត្រូវ​តែ​ជ្រាប​ឱ្យ​បាន​ច្បាស់​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ក្នុង​ខេត្ត ។

ចំណុច​សំខាន់​ទាំង​៥​ចំណុច​នេះ​រួម​មាន ៖ ១- ចំណុច​ទី​១ ៖ ការ​ប្តេជ្ញា​ចិត្ត​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍ​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ខេត្តសៀមរាប​ជា​«​គោលដៅ​ទេសចរណ៍​ប្រកបដោយ​គុណភាព​» ។ ក្នុង​ន័យ​នេះ​ផែនការមេ​សម្រាប់​ការ​អភិវឌ្ឍ​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ខេត្តសៀមរាប បាន​កំណត់​វិសាលភាព​រួម គឺ​រួម​បញ្ចូល​ទាំង​ទេសចរណ៍វប្បធម៌ និង​ទេសចរណ៍ធម្មជាតិ ខណៈ​បច្ចុប្បន្ន​ការ​ទស្សនា​ប្រាសាទ​អង្គរ គឺជា​មូលហេតុ​ចម្បង​តែ​មួយ​របស់​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ដែល​មក​កាន់​ខេត្តសៀមរាប ។

ផែនការ​មេនេះ​បាន​សិក្សា និង​កំណត់​នូវ​យុទ្ធសាស្ត្រ និង​ផែនការ​សកម្មភាព ដើម្បី​បង្កើន​ភាព​ទាក់ទាញ​នៃ​តំបន់​សៀមរាប​ទាំងមូល​ក្រោម​ទស្សនទាន «​សៀមរាប ៖ លើស​ពី​ការ​ទស្សនា​ប្រាសាទ​» ដោយ​ផ្សារ​ភ្ជាប់​ជាមួយ​សកម្មភាព​កម្សាន្ត​ដ៏​សម្បូរ​បែប ។ ២- ចំណុច​ទី​២ ៖ អង្គប្រជុំ​ឯកភាព​ថា​ការ​រៀបចំ​ផែនការមេ​អភិវឌ្ឍន៍​ទេសចរណ៍​ខេត្តសៀមរាប​នេះ​នឹង​ក្លាយជា​យន្តការ​ដ៏​មាន​សារៈសំខាន់​ចាំបាច់​សម្រាប់​ការ​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​នឹង​ស្ថានភាព​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​ក៏​ដូច​ជា អនាគត​ដែល​ជា​ផ្នែក​មួយ​សំខាន់​នៃ​ចក្ខុវិស័យ​កម្ពុជា​ដែល​នឹង​ត្រូវ​សម្រេច​ឲ្យ​បាន​នូវ​បំណងប្រាថ្នា​រួម​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា ៖

ទី​១ – សៀមរាប គឺជា​ខេត្ត​ទេសចរណ៍​អន្តរជាតិ​ដ៏​គួរ​ឱ្យ​ចាប់អារម្មណ៍ និង​មានការ​ទទួលស្គាល់​ជា​លក្ខណៈ​សកល​លើ​ការ​អភិរក្ស និង​កិច្ច​គាំពារ​សម្បត្តិ​បេតិកភណ្ឌ​វប្បធម៌ និង​បរិស្ថាន​ធម្មជាតិ ដោយ​ផ្តល់​ជូន​នូវ​ធនធាន​ទេសចរណ៍ និង​ភាព​ទាក់ទាញ​ជា​ច្រើន​ទៀត និង​ទី​២- ធានា​ឲ្យ​បាន​ផលប្រយោជន៍​សេដ្ឋកិច្ច​សង្គម​ជា​អតិបរមា​ពី​វិស័យ​ទេសចរណ៍ ពោល​គឺ​តំបន់​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​អង្គរ តំបន់​ទីក្រុង​ដែល​មាន​ស្ទឹង​សៀមរាប តំបន់​ទន្លេសាប ឧទ្យាន​ជាតិ​គូ​លេ​ន និង​តំបន់​ជនបទ​ដែល​ជា​គោលដៅ​ទេសចរណ៍​ត្រូវ​តែ​ភ្ជាប់​ជាមួយ​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​មូលដ្ឋាន និង​ការ​កាត់​បន្ថយ​ភាព​ក្រីក្រ ។ ទី​៣ – ខេត្តសៀមរាប​ត្រូវ​តែ​ធ្វើការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ពី​គោលដៅ​ទេសចរណ៍​ទ្រង់ទ្រាយ​ធំ​ទៅ​ជា​គោលដៅ​ទេសចរណ៍​មានគុណ​ភាព សំដៅ​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​មក​កម្សាន្ត​បាន​ម្តង​ហើយ​ម្តងទៀត និង​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​កម្រិត​ខ្ពស់​អាច​បង្កើន​ចំណូល​ជូន​ប្រជាពលរដ្ឋ​មូលដ្ឋាន និង​កសាង​សេដ្ឋកិច្ច​មូលដ្ឋាន​ប្រកបដោយ​បរិ​យា​បន្ន ។

៣- ចំណុច​ទី​៣៖ អង្គប្រជុំ​ឯកភាព​ថា ការ​កំណត់​ផែនការ​យុទ្ធសាស្ត្រ និង​សកម្មភាព​ជាក់ស្តែង​ក្នុង​ផែនការមេ​អភិវឌ្ឍ​ទេសចរណ៍​ខេត្តសៀមរាប ២០២០-២០៣៥ ត្រូវ​តែ​ឈរ​លើ​បង្គោល​ចរ ៤ គឺ​៖ គោលដៅ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ចំនួន ៧ យុទ្ធសាស្ត្រ​ចំនួន ៤៦ គម្រោង​ចំនួន ៧២ និង​សកម្មភាព​អនុវត្ត​ចំនួន ៩៤ ក្នុង​នោះ​គម្រោង​វិនិយោគ​ធំ​ៗ​មាន​សរុប​ចំនួន ២០ គម្រោង ។ ៤- ចំណុច​ទី​៤៖ អង្គប្រជុំ​ឯកភាព​ថា ជម្រើស​នៃ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ទេសចរណ៍​ប្រកបដោយ​និរន្តរភាព និង​បរិ​យា​បន្ន​សម្រាប់​ខេត្តសៀមរាប ក្នុង​នោះ​ឆ្ពោះទៅ​ឆ្នាំ​២០៣៥ ត្រូវ​ផ្តោត​លើ​អ័ក្ស​ជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​ចំនួន ៥ ដូច​ខាងក្រោម​៖
១. អ័ក្ស​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទី​១ ៖ គោលនយោបាយ​សំដៅ​បង្កើន​ផលប្រយោជន៍​សេដ្ឋកិច្ច​-​សង្គម​កើត​ចេញពី​សកម្មភាព​ទេសចរណ៍ ៖ ផ្តល់​កម្លាំង​ជំរុញ​ថ្មី​ដល់​ការ​អភិវឌ្ឍ​ទេសចរណ៍​នៅ​ខេត្តសៀមរាប ដោយ​គោរព និង​លើកកម្ពស់​បរិស្ថាន​ស្អាត និង​ភាព​សម្បូរ​បែប​នៃ​ទេសចរណ៍ ដោយ​ត្រូវ​បង្កើត​ផលិតផល និង​សកម្មភាព​ទេសចរណ៍​ថ្មី​ៗ​នៅ​ទូ​ទាំង​ខេត្តសៀមរាប ។

អ័ក្ស​យុទ្ធសាស្ត្រ​ដំបូង​នេះ ផ្អែក​លើ​ការ​បង្កើត​តំបន់​អភិវឌ្ឍន៍​ទេសចរណ៍​ថ្មី​ៗ សម្រាប់​ខេត្តសៀមរាប​ដាក់​ចេញ​គោលនយោបាយ​សំដៅ​ទាញ​យក​ឥទ្ធិពល​ដោយ​ផ្ទាល់ និង​ដោយ​ប្រយោល​នៃ​វិស័យ​ទេសចរណ៍​លើ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ខេត្តសៀមរាប អម​ជាមួយនឹង​សំណើ​ថ្មី​ៗ​ទាក់ទង​នឹង​ការ​រៀបចំ​ផែនការ​ថ្មី​ៗ ដោយ​ត្រូវ​គិតគូរ​បន្ថែម​ពី​ហានិភ័យ​នៃ​បម្រែបម្រួល​អាកាសធាតុ​។ ២. អ័ក្ស​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទី​២៖ ផ្អែក​លើ​ការ​បង្កើត​របៀង​ទេសចរណ៍​ថ្មី​ៗ​ប្រកបដោយ​គុណភាព ភាព​ទាក់ទាញ​សម្រាប់​ខេត្តសៀមរាប​ទាំងមូល រួម​ទាំង​ការ​បង្កើត និង​អភិវឌ្ឍន៍​តំបន់​ទេសចរណ៍​អាទិភាព​សំខាន់​ៗ​ក្នុង​ខេត្តសៀមរាប​។

៣. អ័ក្ស​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទី​៣៖ ដាក់​ចេញ​គោលនយោបាយ​សំដៅ​ផ្តល់​អត្តសញ្ញាណ​ថ្មី​ដល់​ខេត្តសៀមរាប (​វប្បធម៌​រួម​បញ្ចូល​ជាមួយ​ធម្មជាតិ​) កុំ​ឲ្យ​គោលដៅ​ដំណើរ​ទស្សនា​តែ​មួយ​ទៅ​កាន់​រមណីយដ្ឋាន​វប្បធម៌​តែ​មួយ​មុខ ប៉ុន្តែ​អាច​លើក​ស្ទួយ​ធនធាន​ទេសចរណ៍​ផ្សេង​ទៀត​ពិសេស​ធម្មជាតិ​។ អ័ក្ស​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទី​៣​នេះ គឺ​ការ​ដាក់​ចេញ​ផែនការ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទីផ្សារ​ទេសចរណ៍​ថ្មី​ៗ សម្រាប់​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ខេត្តសៀមរាប និង​ការ​សម្រួលការ​ត​ភ្ជាប់​តាម​ផ្លូវទឹក ផ្លូវគោក ផ្លូវដែក និង​ផ្លូវអាកាស​មក​ខេត្តសៀមរាប​។

៤. អ័ក្ស​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទី​៤៖ ការ​ពង្រឹងគុណភាព​ទេសចរណ៍​អម​ជាមួយ​ការ​ពង្រឹង​អនាម័យ​បរិស្ថាន​ស្អាត ទីក្រុង​ស្អាត និង​ធនធានមនុស្ស​ក្នុង​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ខេត្តសៀមរាប​។ អ​ក្ស័​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទី​៤​នេះ បាន​គិតគូរ​ក្នុង​ការ​ពង្រឹង​ការ​គ្រប់គ្រង​ទេសចរណ៍​ក្នុង​តំបន់​បេតិកភណ្ឌ​អង្គរ ពិសេស​ការ​ដាក់​ចេញ​យន្តការ​គ្រប់គ្រង​លំហូរ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ទៅ​កាន់​រមណីយដ្ឋាន​វប្បធម៌​ឱ្យ​កាន់តែ​ប្រសើរ​ឡើង សំដៅ​ជំរុញ​ឱ្យ​មានការ​ចូល​ទស្សនា​កាន់តែ​ប្រសើរ​ទាំង​បរិមាណ និង​គុណភាព​។

ដោយ​ផ្អែក​លើ​ការ​កំណត់​យុទ្ធសាស្ត្រ​កំណត់​តម្លៃ​សំបុត្រ​ចូល​អង្គរ និង​ក៏​ដូច​ជា​ការ​ពង្រឹងគុណភាព​ក្នុង​ឧស្សាហកម្ម​ទេសច​ណ៍ និង​ការ​ពង្រឹង​អនាម័យ ភាព​ស្អាត និង​បៃតង ប្រកបដោយ​បរិស្ថាន​ល្អ ទីក្រុង​ស្អាត​ក្នុង​ខេត្តសៀមរាប​។ ទន្ទឹម​នឹង​នោះ អ័ក្ស​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទី​៤​នេះ​ក៏​បាន ដាក់​ចេញ​នូវ​យុទ្ធសាស្ត្រ​អភិវឌ្ឍ​ធនធានមនុស្ស​ក្នុង​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ក្នុង​ខេត្តសៀមរាប​ផង​ដែរ​។ និង ៥. អ័ក្ស​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទី​៥៖ ដាក់​ចេញ​យន្តការ​អភិបាលកិច្ច និង​យន្តការ​ស្ថាប័ន​គាំទ្រ​អម​ជាមួយ​យុទ្ធ​ស​សាស្ត្រ​វិនិយោគ (​សាធារណៈ និង​ឯកជន​) ដើម្បី​ទ្រទ្រង់​ការ​អភិវឌ្ឍ​វិស័យ​ទេសចរណ៍ និង​អនុវត្ត​ផែនការមេ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​ទេសចរណ៍​នៃ​ខេត្តសៀមរាប​។

អ័ក្ស​យុទ្ធសាស្ត្រ​ទី​៥​នេះ ផ្អែក​លើ​ការ​បង្កើត​យន្តការ​សម្របសម្រួល (​កម្រិត​ខ្ពស់​) អន្តរ​ស្ថាប័ន និង​ការ​បង្កើត​ឲ្យ​មាន​យន្តការ DMO’s នៅ​តាម​តំបន់​ទេសចរណ៍​អាទិភាព​ទាំង ៦​។ ៥- ចំណុច​ទី​៥ ៖ ឯកសារ​ផែនការ​មេនេះ នឹង​ដើរតួ​នាទី​ជា​ផែនទី បង្ហាញផ្លូវ​មួយ​ដ៏​សំខាន់ ក្នុង​ការ​ឈាន​ទៅ​ដល់​សុខដុម​នី​យ​កម្ម រវាង​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច ការ​លើកកម្ពស់​ជីវភាព និង​សុខមាលភាព របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​នៅ​ខេត្តសៀមរាប​។ ឯកសារ​នេះ​នឹង​ចូលរួម​ដល់​វិធានការ​គោលនយោបាយ​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា ក្នុង​ការ​ស្តារ​វិស័យ​ទេសចរណ៍​ក្រោយ​វិបត្តិ​ជំងឺឆ្លង Covid-19​។

គួរ​បញ្ជាក់​ផង​ដែរ​ថា កិច្ចប្រជុំ​នេះ​ធ្វើ​ឡើង​ក្រោម​អធិបតីភាព​លោក ថោ​ង ខុន រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួងទេសចរណ៍ និង​ជា​ប្រធាន​គណៈកម្មការ​អន្តរក្រសួង​ខាងលើ លោកស្រី ភឿ​ង ស​កុ​ណា រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​វប្បធម៌ និង​វិចិត្រសិល្បៈ លោក សាយ សំ​អាល់ រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួងបរិស្ថាន និង​លោក ទៀ សីហា អភិបាលខេត្ត​សៀមរាប ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ