ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

​ជំនឿលើដើមទម្លាប​់ដ៏ធំមហិមា២ដើម ​អាយុរាប់រយឆ្នាំ និងពូកែស័ក្តិសិទ្ធិណាស់​

4 ឆ្នាំ មុន
  • បាត់ដំបង

ខេត្តបាត់ដំបង​ ៖ ដើម​ទម្លាប់​ដ៏​ធំ​មហិមា​ចំនួន​០២​ដើម​ ដែល​គេ​មិនដឹង​ថា ជា​ពូជ​​ដើម​ទម្លាប់​ក្នុងស្រុក ឬ​ជា​ពូជ​ដើម​ទម្លាប់​ព្រៃ ហើយ​ក៏​គ្មាន​ចាស់ទុំ​ក្នុងភូមិ ឬ​ព្រឹ​ទ្យា​ចា​រ្យ​ណា​ម្នាក់​និយាយ​ឱ្យ​ប្រាកដ​អំពី​អាយុកាល និង ប្រវត្តិ​ដើមឈើ​នេះ​ដែរ​។…

ខេត្តបាត់ដំបង​ ៖ ដើម​ទម្លាប់​ដ៏​ធំ​មហិមា​ចំនួន​០២​ដើម​ ដែល​គេ​មិនដឹង​ថា ជា​ពូជ​​ដើម​ទម្លាប់​ក្នុងស្រុក ឬ​ជា​ពូជ​ដើម​ទម្លាប់​ព្រៃ ហើយ​ក៏​គ្មាន​ចាស់ទុំ​ក្នុងភូមិ ឬ​ព្រឹ​ទ្យា​ចា​រ្យ​ណា​ម្នាក់​និយាយ​ឱ្យ​ប្រាកដ​អំពី​អាយុកាល និង ប្រវត្តិ​ដើមឈើ​នេះ​ដែរ​។ ប៉ុន្តែ​សព្វថ្ងៃ​ ដើម​ទម្លាប់​ដ៏​ធំ​សម្បើម​ដែល​អ្នក​ភូមិ​សន្និដ្ឋាន​ទាំង​ស្រពិចស្រពិល​ថា អាច​មាន​អាយុ​រាប់រយ​ឆ្នាំ​ទាំង​២​ដើម​នេះ ត្រូវ​បាន​ពលរដ្ឋ​មួយ​ចំនួន​ចាត់​ទុក ជាដើម​ឈើ​ដ៏​ពូកែ​ស័ក្ដិសិទ្ធិ រហូត​អ្នក​ភូមិ​បាន​មូលមតិ​គ្នា​និមន្ត​ព្រះសង្ឃ​ធ្វើ​ពិធី​បំបួស​ដើមឈើ​នេះ ដើម្បី​ទុក​សម្រាប់​ជាទី​សក្ការៈបូជា និង​ជាទី​កន្លែង​បន់ស្រន់​សុំ​សេចក្ដីសុខ​សប្បាយ​នៅ​ក្នុង​មូលដ្ឋាន​ទៀត​ផង ​។

ដើម​ទម្លាប់​ដ៏​ធំ​សម្បើម​ទាំង​២​ដើម​នេះ ដុះ​នៅ​រ៉​ប​មាត់​អូរ​ត្រើយ​ខាងកើត ក្នុងភូមិ​សួរ​អី ឃុំ​ពាម​ឯក ស្រុក​ឯក​ភ្នំ ដែល​មានកំ​ពស់​ប្រហែល​ជាង​២០​ម៉ែត្រ និងមាន​ទំហំ​អង្កត់ផ្ចិត​ប្រហែល​០២​ម៉ែត្រ ​។ មិន​មាន​អ្នក​ភូមិ​.. ចាសទុំ ឬចាស់ព្រឹទ្ធាចា​រ្យ​ណា​ម្នាក់អះអាង​ថា បានដឹង​អំពី​ប្រវត្តិ​ដើម​នេះ ឬស្គាល់​ច្បាស់​ថា ជា​ពូជ​​​ដើម​ទម្លាប់​ស្រុក ឬពូជ​​ដើម​ទម្លាប់​ព្រៃ​ឲ្យ​ប្រាកដ​នោះ​ទេ តែ​ផ្លែ​របស់​វា​គេ​អាច​បេះ​យក​ទៅ​ទ​ទូល​ទាន​បាន​នៅ​ពេល​ផ្លែ​វា​ចាស់​ឬ​ទុំ ដែល​មាន​រសជាតិ​ស្រ​ដៀង​ទៅ​នឹង​ផ្លែ​ទម្លាប់​ដែល​លក់​នៅ​លើ​ទីផ្សារ​សព្វថ្ងៃ​ដែរ​។ នេះ​បើ​តាម​ការ​បញ្ជាក់​ប្រាប់​ពី​អ្នក​ភូមិ​ដែល​រស់នៅ​ក្បែរ​ដើម​ទម្លាប់​នោះ​។

ដោយឡែក​ អាយុកាល​របស់​វា​ក៏​គ្មាន​នរណា​អាច​កំណត់​បាន​ដែរ តែ​មាន​ចាស់ទុំ​ខ្លះ​បាន​សន្និដ្ឋាន​បែប​ព្រាល​ៗ​ថា «​ដើម​ទម្លាប់​ដ៏​ធំ​មហិមា​ទាំង​០២​ដើម​នោះ អាច​មាន​អាយុ​លើស​ពី​១​សតវត្ស​» ។ ​រីឯ​ចាស់​ៗ​ដទៃ​ទៀត ដែល​នៅ​ចង​ចាំ​ពី​ប្រវត្តិ​ខ្លះ​ៗនៃ​ភូមិសាស្ត្រ​តំបន់​នោះ​ កាលពី​សម័យ​បុរាណតាម​រយៈ​ការ​តំណាល​ត​ៗ​គ្នា បាន​អះអាង​ស្រ​ដៀង​ៗ​គ្នា​ដែរ​ថា «​ដើម​ទម្លាប់​ទាំង​០២​ដើម​នោះ អាច​មាន​អាយុកាល​យ៉ាងតិច​ជាង​៣០០​ឆ្នាំ គឺ អាច​ប្រហាក់ប្រហែល​គ្នា និងអាយុកាល​វត្ត​សំរោង​ក្នុង ដែល​ស្ថិត​នៅ​ក្នុងភូមិ​សំរោង​ក្នុង ឃុំ​សំរោង​ក្នុង ស្រុក​ឯក​ភ្នំ ដែល​មាននៅ​រហូត​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃនេះ​។ ហើយ​ដើម​នេះ​ ទំនង​អាច​ជាដើម​ទម្លាប់​ព្រៃ ដែល​ក្នុង​សម័យ​នោះ​គ្មាន​នរណា​ដាំ​ទេ គឺ​វា​ដុះ​ដោយ​ខ្លួនឯង​បែប​ធម្មជាតិ​»​។

អ្នក​ភូមិ​ដែល​រស់នៅ​ក្បែរ​ដើម​ទម្លាប់​នេះ ស្ទើរ​ពេញ​មួយ​ជីវិត​ទៅ​ហើយ​ក៏​ពួក​គាត់​នៅ​តែ​មិន​បានដឹង​ច្បាស់​អំពី​ប្រវត្តិ​ដើម​ទម្លាប់​ដ៏​ធំ​នេះ​ដែរ​។ ជួប​ជាមួយកោះសន្តិភាព នៅ​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​០៧ មិថុនា អ្នក​ភូមិ​មួយ​ចំនួន​ហាក់​គ្រាន់តែ​និយាយ​របៀប​ត​ៗ​គ្នា​ប៉ុណ្ណោះ អំពី​ប្រវត្តិ​ដើម​ទម្លាប់​ដ៏​ចំណាស់​បំផុត​នេះ​។ ស្ថិត​ក្នុង​វ័យ​៧៨​ឆ្នាំ ស្ត្រី​ឈ្មោះ ហម ហ៊​ត ដែល​ផ្ទះ​របស់​គាត់​ស្ថិត​នៅ​ចម្ងាយ​ប្រហែល​៤០​ម៉ែត្រ​ប៉ុណ្ណោះ ពី​ដើម​ទម្លាប់​នោះ តែ​គាត់​ហាក់​មិន​បានដឹង​អ្វី​ទាំងអស់​នៅ​ពេល​សាកសួរ​អំពី​ប្រវត្តិ​ដើម​ទម្លាប់​នេះ​។

គាត់​បាន​និយាយ​ដូច្នេះ​ថា « ខ្ញុំ​មានស្រុក​កំណើត​នៅ​ភូមិ​សួរ​អីនេះ តែ​ខ្ញុំ​មិន​បានដឹង​អំពី​ប្រវត្តិ​ដើម​ទម្លាប់​ទាំង​០២​ដើម​នេះ​ទេ​.. តើ​នរណា​ជា​អ្នក​ដាំ ឬវា​ដុះ​ដោយ​ខ្លួនឯង ? តើ​វា​មាន​អាយុ​ប៉ុន្មាន​រយ​ឆ្នាំ​ហើយ ? ព្រោះ​ខ្ញុំ​កើតមក​ឃើញ​ដើម​ទម្លាប់​ទាំង​០២​នេះ​ធំ​តែ​អ​ញ្ចឹ​ង​ស្រាប់​ទៅ​ហើយ​.! ពេល​ខ្ញុំ​សួរ​ចាស់​ៗ​កើត​មុន​ខ្ញុំ ក៏​គាត់​ឆ្លើយ​ប្រាប់​ខ្ញុំ អ​ញ្ចឹ​ង​ដែរ​។

ដូច្នេះ​ខ្ញុំ គិត​ថា ដើម​ទម្លាប់​នេះ មាន​អាយុ​រាប់រយ​ឆ្នាំ​ហើយ​»​។ ប៉ុន្តែ​គាត់​បាន​បញ្ជាក់​ថា ដោយ​ឃើញ​ដើម​ទម្លាប់​ទាំង​០២​ដើម​ធំ​ចម្លែក និង​មាន​ប្រវត្តិ​សេសសល​តាំងពី​បុ​រុម​បុរាណ​ផង អ្នក​ភូមិ​ក៏​មាន​ជំនឿ​លើ​ដើម​នេះ ហើយ​ក៏​បាន​នាំ​គ្នា​ជួយ​ថែទាំ រហូត​ដល់​សព្វថ្ងៃ​អ្នក​ភូមិ​បាន​នាំ​គ្នា និមន្ត​ព្រះ​សង្ឃ​ធ្វើ​ពិធី​បំបួស​ដើម​ទម្លាប់​ទាំង​០២​ដើម ទុក​ជាទី​សក្ការៈបូជា និង ជាទី​កន្លែង​សម្រាប់​អ្នក​ភូមិ​ធ្វើ​ពិធី​បន់ស្រន់​សុំ​សេចក្ដីសុខ​សប្បាយ ទៅ​តាម​ជំនឿ​រៀង​ៗ​ខ្លួន​។

ដោយឡែក ​លោក ហុ​ន សុខា អាយុ​៥៩​ឆ្នាំ មានមុខរ​បរជា​ជាង​ជួសជុល​កង់ ដែល​រោង​ជាង​របស់​គាត់ នៅ​ចម្ងាយ​ប្រហែល​២០​ម៉ែត្រ​ពី​ដើម​ទម្លាប់​នោះ បាន​រៀបរាប់​ប្រាប់​កោះសន្តិភាព​ថា អ្នក​ភូមិ​បាន​និមន្ត​ព្រះ​សង្ឃ ធ្វើ​ពិធី​បំ​បូស​ដើម​ទម្លាប់​ទាំង​០២​ដើម​នោះ កាលពីដើម​ឆ្នាំទៅ​មិ​ញ ហើយ​បើ​គិត​មក​ដល់​ពេល​នេះ អ្នក​ភូមិ​បាន​និមន្ត​ព្រះសង្ឃ​ធ្វើ​ពិធី​បំបួស​ដើម​ទម្លាប់​នេះ​ចំនួន​២​លើក​ហើយ ហើយ​ក៏​មាន​ពលរដ្ឋ​មក​គោរព​បូជា ឬ បន់ស្រន់​សុំ​សេចក្ដីសុខ​សប្បាយ​ជា​ហូរហែ​រាល់ថ្ងៃ​ផង​ដែរ​។

ប៉ុន្តែ​នៅ​ពេល​សួរ​ថា តើ​លោក​បានដឹង​យ៉ាងម៉េច​ខ្លះ អំពី​ប្រវត្តិ​ដើម​ទម្លាប់​ដ៏​ធំ​នេះ ? លោក​សុខា បាន​បញ្ជាក់​យ៉ាង​ដូច្នេះ​ថា «​ខ្ញុំ​បានដឹង​ខ្លះ​ៗ​ពី​លោកយាយ​ម្នាក់​ដែល​មាន​អាយុ​៩០​ឆ្នាំ​ផ្លា​យ តែ​គាត់​បាន​ស្លាប់​ហើយ​។ គាត់​បាន​ប្រាប់​ខ្ញុំ​ថា ពេល​ដែល​គាត់​កើតមក គឺ​គាត់​ឃើញ​ដើម​នេះ​ធំ​ប៉ុណ្ណឹង​ទៅ​ហើយ​។ ប៉ុន្តែ​បើ​យើង​អាច​ប៉ាន់ស្មាន គឺ​ដើម​ទម្លាប់​នេះ​អាច​មាន​អាយុ​ជាង​១​សតវត្ស ឬ អាច​២០០​ហើយ តែ​នេះ​គ្រាន់​ន់​តែ​ជា​ការ​ស្មាន​ទេ​។ ខ្ញុំ​សង្ស័យ​វា​ជាដើម​ទម្លាប់​ព្រៃ ព្រោះ​ដុះ​យូរ​ឆ្នាំ​បែប​នេះ វា​បាន​ក្លាយ​ជាវ​ត្តុ​បុរាណ​ទៅ​ហើយ​»​។

ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ជំនឿ​វិញ បើ​តាម​ជាងកង់​រូប​នេះ បាន​ប្រាប់​ថា ក្រោយ​ពី​ព្រះសង្ឃ​បាន​ធ្វើ​ពី​ធី​បំបួស​រួច​មក គាត់​បានឃើញ​មនុស្ស​ម្នា​ជា​ច្រើន​បាន​មក​ដុត​ធូបគោរព​បូជា នៅ​នឹង​ដើម​ទម្លាប់​ទាំង​០២​ដើម​នេះ​។ អ្នកខ្លះ​អុជ​ធួ​ប​បន់ស្រន់​សុំ​សេចក្ដីសុខ​ចម្រើន និងខ្លះ​ទៀត​បន់ស្រន់​សុំ​ឲ្យ​ជា​ពី​ជំងឺ​រាំ​រៃ គឺ​ទៅ​តាម​ជំនឿ​រៀង​ៗ​ខ្លួន​។ ប៉ុន្តែ​ក៏​មាន​អ្នកមាន​ជំនឿ​មុត​ម៉ាំ​ខ្លះ​ទៀត បាន​ទៅ​កាប់​យក​បញ្ញើ​​ក្អែក​នៅ​លើ​ដើម​ទម្លាប់​នេះ ទៅ​ឆ្លាក់​ធ្វើ​ព្រះ​ពាក់​​ការពារ​ខ្លួន និងខ្លះ​ទៀត​ក៏​បាន​ទៅ​កាប់​យក​សំបក​ទៅ​ធ្វើ​ជា​ថ្នាំ​ដាំទឹក​ទ​ទូល​ទាន​យ៉ាង​ពូកែ​ស័ក្ដិសិទ្ធិ​ផង​ដែរ​។​ល​។

បើ​និយាយ​អំពី​ប្រវត្តិនៃ​ដើម​ទម្លាប់​ដ៏​ចំណាស់​នេះ​វិញ បើ​តាម​អ្នក​ភូមិ​បាន​និយាយ​ថា ដើម​ទម្លាប់​ដែល​មាន​វ័យ​ចំណាស់​បែប​នេះ ទំនង​មាន​តែ​ចំនួន​០២​ដើម​ប៉ុណ្ណោះ ដែល​សេសសល់​នៅ​ក្នុងស្រុក​ឯក​ភ្នំ ដែល​ជា​ស្រុក​មួយ​មាន​ប្រាសាទបុរាណ ហើយ​ក៏​ជា​ស្រុក ដែល​មាន​ប្រវត្តិ​យូរលង់​ផង​ដែរ នៅ​ក្នុង​ចំណោម​ស្រុក​នានា នៅ​ក្នុង​ខេត្តបាត់ដំបង ហើយ​ក៏​គ្មាន​ដើម​នេះ​នៅ​កន្លែង​ណា​ផ្សេង​ក្រៅពី​ស្រុក​ឯក​ដែរ​។

ពិតមែនតែ​គ្មាន​ចាស់ទុំ ឬព្រឹ​ទ្ធាចា​រ្យ ឬឯកសារ​ណា​.. បានដឹងឬបាន​ចារ​ទុកជា​ប្រវត្តិសាស្ត្រអំពី​ប្រវត្តិ នៃ​ដើម​ទម្លាប់​ដ៏​ធំ​មហិមា​នេះ​ក្ដី​។ ប៉ុន្តែ​ចាស់​ៗ​ជំនាន់​នេះ មួយ​ចំនួន​ដែលបានដឹង​តាម​រយៈ​ការ​តំណាល​ត​ៗ​គ្នា​ពី​ចាស់​ៗ​ជំនាន់​ដើម​ថា «​ដើម​ទម្លាប់​ទាំង​០២​នេះ​» អាច​មាន​អាយុកាល​ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​អាយុកាល «​វត្ត​សំរោង​ក្នុង​» ដែល​វត្ត​សំរោង​ក្នុង​នេះ មាន​អាយុ​ជាង​៣០០​ឆ្នាំ​ហើយ បើ​គិត​មក​ដល់​ពេល​នេះ ហើយ​ទី​អា​រាម​ដែល​សាងសង់​ពី​សម័យ​នោះ​នៅ​ក្នុង​វត្ត​នេះ ក៏​នៅ​ជា​និម្មិតរូប​នៅឡើយ​ដែរ​។

ប៉ុន្តែ​យ៉ាងណា នេះ​គ្រាន់តែ​ជា​ការ​ផ្ដល់​សក្ខីកម្ម​បែប​ព្រាល​ៗត​ៗ​គ្នា​ពី​មនុស្ស​ជំនាន់​មួយ​ទៅ​ជំនាន់​មួយ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ដើម​ទម្លាប់​០២​ដើម​ខាងលើ​នេះ ដោយ​គ្មាន​នរណា​ម្នាក់​បានដឹង​ច្បាស់ ឬ យោង​ទៅ​លើ​ភស្ដុ​តាង ឬឯកសារ​អ្វីមួយ​ឡើយ​ ។ ប៉ុន្តែ​ជាមួយនឹង​ការ​ប្រឹងប្រែង​ការពារ​ថែទាំ និងការ​គោរព​បូជា​តាម​បែប​ជំនឿ​ផ្សេង​ៗ​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ ដែល​កំពុង​ប្រតិបត្តិ​យ៉ាង​មមារញឹក​នា​ពេល​នេះ អាជ្ញាធរ​គួ​រតែ​មាន​វិធានការ ឬផ្ដល់​គម្រោង​ថែទាំ​បន្ថែម​ទៀត​ដល់​ប្រជាពលរដ្ឋ ដើម្បី​ថែរក្សារ​នូវ​ដើម​ទម្លាប់​បុរាណ​ដ៏​កម្រ​នេះ ទុក​សម្រាប់​ជាទី​សក្ការៈបូជា​របស់​ពលរដ្ឋ​ផង និង​អាច​ជា​ការ​ទាក់ទាញ​ចំណាប់​អារ​ម្ម​ណ៍​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​​​ផង​ដែរ​៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ