រាជធានីភ្នំពេញ ៖ នៅពេលនេះជាទូទៅរាល់ការខ្ចីប្រាក់ពីធនាគារ ឬសកម្មភាពនានា ពាក់ព័ន្ធនឹងធនាគារគេតម្រូវឱ្យយើង ឬក៏ស្ថាប័នធនាគាររាយការណ៍ពីសកម្មភាពកម្ចី ឬសកម្មភាពពាក់ព័ន្ធនឹងសេវាឥណទានរបស់អ្នកទៅកាន់ការិយាល័យឥណទាន ។
ការិយាល័យឥណទាន គឺជាភ្នាក់ងារដែលប្រមូល និងរក្សាព័ត៌មានឥណទានលើបុគ្គល និងអាជីវកម្ម ។ ព័ត៌មានដែលបានរាយការណ៍ដោយធនាគារ និងអ្នកផ្តល់ប្រាក់កម្ចី ផ្សេងទៀតទៅកាន់ការិយាល័យឥណទាន រួមមានព័ត៌មានលម្អិតអំពីប្រវត្តិនៃការ ខ្ចីប្រាក់របស់អ្នក ដូចជាចំនួនដែលបានខ្ចី ប្រវត្តិសងត្រឡប់ និងសមតុល្យដែលមិន ទាន់សងបច្ចុប្បន្ន ។
នៅពេលអ្នកខ្ចីប្រាក់ពីធនាគារនោះ ធនាគារជាធម្មតារាយការណ៍ព័ត៌មាននេះ ទៅកាន់ការិយាល័យឥណទាន មួយ ឬច្រើន ។ វាជួយបង្កើតប្រវត្តិឥណទានរបស់អ្នក ដែលមានសារៈសំខាន់សម្រាប់ឱកាសខ្ចីនាពេលអនាគត និងអាចប៉ះពាល់ដល់សមត្ថ ភាពរបស់អ្នកក្នុងការមានលក្ខណៈសម្បត្តិគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់ប្រាក់កម្ចី និងប័ណ្ណ ឥណទាននាពេលអនាគត ។
ការមានប្រវត្តិខ្ចីប្រាក់ជាវិជ្ជមាន រួមទាំងការទូទាត់ទាន់ពេលវេលា និងការគ្រប់ គ្រងបំណុលប្រកបដោយការទទួលខុសត្រូវ អាចជួយកែលម្អពិន្ទុឥណទានរបស់អ្នក ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត ការបាត់ការបង់ប្រាក់ ឬការខកខានលើប្រាក់កម្ចីអាចជះឥទ្ធិពលអវិជ្ជ មានដល់ពិន្ទុឥណទានរបស់អ្នក ដែលធ្វើឱ្យវាកាន់តែពិបាកក្នុងការខ្ចី ប្រាក់នាពេល អនាគត និងអាចនាំឱ្យអត្រាការប្រាក់ខ្ពស់លើប្រាក់កម្ចី ។
វាជារឿងសំខាន់ដែលត្រូវដឹងថា មិនមែនអ្នកឱ្យខ្ចីទាំងអស់រាយការណ៍ទៅ ការិយាល័យឥណទានទេ ជាពិសេសអ្នកផ្តល់ប្រាក់កម្ចីតូច ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ ដោយ ធនាគារ និងស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុបែបប្រពៃណីផ្សេងទៀត ជាធម្មតាធ្វើរបាយការ ណ៍អំពីសកម្មភាពប្រាក់កម្ចីទៅកាន់ការិយាល័យឥណទានដែលជាផ្នែកនៃការអនុវត្ត ស្តង់ដាររបស់ពួកគេ ។
តាមការស្រាវជ្រាវរបស់កម្មវិធីលុយនៃសារព័ត៌មាន កោះសន្តិភាព បានឱ្យដឹង ថា រាល់ ការរាយការណ៍ប្រាក់កម្ចីរបស់អ្នកទៅកាន់ការិយាល័យឥណទានបម្រើគោល បំណងជាច្រើនដូចខាងក្រោម ៖
១.ប្រវត្តិឥណទាន ៖ វាជួយបង្កើតប្រវត្តិឥណទានរបស់អ្នក ។ ការមានប្រវត្តិទូទាត់ វិជ្ជមានលើប្រាក់កម្ចី និងគណនីឥណទាន ផ្សេងទៀតអាចធ្វើឱ្យពិន្ទុឥណទានរបស់ អ្នកប្រសើរឡើងតាមពេលវេលា ។
២.ភាពសក្តិសមក្នុងការផ្តល់ឥណទាន ៖ អ្នកឱ្យខ្ចីប្រើរបាយការណ៍ឥណទាន និងពិន្ទុ ដើម្បីវាយតម្លៃភាពសក្តិសមនៃឥណទានរបស់អ្នក នៅពេលអ្នកស្នើ សុំប្រាក់កម្ចីនា ពេលអនាគត ឬបន្ទាត់ឥណទាន ។ ប្រវត្តិឥណទានដ៏ល្អអាចធ្វើឱ្យវាកាន់តែងាយ ស្រួលក្នុងការមានលក្ខណៈសម្បត្តិគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់ប្រាក់កម្ចីជាមួយនឹងលក្ខខណ្ឌល្អប្រសើរ និងអត្រាការប្រាក់ទាប ។
៣.ការគ្រប់គ្រងហានិភ័យ ៖ការរាយការណ៍ទៅកាន់ការិយាល័យឥណទានជួយឱ្យអ្នក ផ្តល់ប្រាក់កម្ចីវាយតម្លៃហានិភ័យដែលទាក់ទងនឹងការផ្តល់ប្រាក់កម្ចីដល់អ្នក ។ ប្រវត្តិ ឥណទានរបស់អ្នកផ្តល់នូវការយល់ដឹងអំពីលទ្ធភាពដែលអ្នកចង់សងបំណុលរបស់ អ្នកទាន់ពេល ។
៤.ការអនុលោមតាមបទប្បញ្ញត្តិ ៖ ស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុជាច្រើនត្រូវបានតម្រូវដោយច្បាប់ ដើម្បីរាយការណ៍ព័ត៌មានឥណទានទៅកាន់ការិយាល័យឥណទានដែលជាផ្នែកនៃកាតព្វកិច្ចអនុលោមតាមច្បាប់របស់ពួកគេ ។
សរុបមកនៅពេលអ្នកខ្ចីប្រាក់ពីធនាគារ រាល់ ប្រាក់កម្ចី និងប្រវត្តិការទូទាត់របស់អ្នកនឹងត្រូវបានរាយការណ៍ទៅការិយាល័យឥណ ទាន ដូច្នេះវាចាំបាច់ណាស់ក្នុងការគ្រប់គ្រងប្រាក់កម្ចីរបស់អ្នកប្រកបដោយទំនួលខុស ត្រូវ ដើម្បីរក្សា និងកែលម្អភាពសក្ដិសមឥណទានរបស់អ្នកតាមពេលវេលា ៕ ដោយ ៖ ហេង ចេស្តា
ចែករំលែកព័តមាននេះ