បញ្ហាប្រឈមចម្បងនៃភាពជាអ្នកដឹកនាំ គឺជាគំនិតពហុមុខដែលអាចប្រែប្រួលអាស្រ័យលើបរិបទ និងសក្ដានុពលនៃស្ថាប័ន ប៉ុន្តែទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយបញ្ហាប្រឈមទូទៅមួយចំនួនដែលអ្នកដឹកនាំប្រឈមមុខរួមមាន ៖
១.ការសម្រេចចិត្ត
អ្នកដឹកនាំតែងតែប្រឈមមុខនឹងការសម្រេចចិត្តដ៏លំបាក ដែលអាចមានផលវិបាកយ៉ាងសំខាន់សម្រាប់ក្រុម ឬស្ថាប័នរបស់ពួកគេ ។ សមត្ថភាពក្នុងការធ្វើការសម្រេចចិត្តប្រកបដោយការយល់ដឹង និងទាន់ពេលវេលា ដោយពិចារណាលើកត្តាផ្សេងៗ និងលទ្ធផលដែលអាចកើតមាន គឺជាកត្តាសំខាន់ ។
២.ការប្រាស្រ័យទាក់ទងគ្នា
ការប្រាស្រ័យទាក់ទងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព គឺចាំបាច់សម្រាប់ភាពជាអ្នកដឹកនាំ ។ អ្នកដឹកនាំត្រូវតែបង្ហាញចក្ខុវិស័យ ការរំពឹងទុក និងគោលដៅរបស់ពួកគេយ៉ាងច្បាស់ទៅកាន់ក្រុមការងាររបស់ពួកគេ ។ ការប្រាស្រ័យទាក់ទងមិនត្រឹមត្រូវអាចនាំឱ្យមានការភ័ន្តច្រឡំនោះទេ ប៉ុន្តែវាក៏ជាកត្តាកំណត់ភាពជោគជ័យផងដែរ។
៣.ការលើកទឹកចិត្ត និងការចូលរួម
ការរក្សាស្មារតីក្រុមការងារឱ្យមានការលើកទឹកចិត្ត និងចូលរួម គឺជាបញ្ហាប្រឈមជាបន្តបន្ទាប់ ។ អ្នកដឹកនាំត្រូវស្វែងយល់ពីតម្រូវការ និងចំណូលចិត្តចម្រុះរបស់សមាជិកក្រុមដោយផ្តល់នូវការលើកទឹកចិត្តត្រឹមត្រូវការទទួលស្គាល់ និងការគាំទ្រ ដើម្បីរក្សាសីលធម៌ និងផលិតភាពខ្ពស់ ។
៤.ដំណោះស្រាយជម្លោះ
ការគ្រប់គ្រងជម្លោះនៅក្នុងក្រុម គឺជាទិដ្ឋភាពសំខាន់នៃភាពជាអ្នកដឹកនាំ ។ អ្នកដឹកនាំត្រូវតែដោះស្រាយជម្លោះ និងភាពខុសគ្នាក្នុងលក្ខណៈស្ថាបនាជំរុញបរិយាកាសការងារជាវិជ្ជមាន និងការពារជម្លោះកុំឱ្យកើនឡើង ។
៥.ការសម្របខ្លួន
នៅក្នុងពិភពលោកដែលផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងឆាប់រហ័ស អ្នកដឹកនាំត្រូវតែសម្របខ្លួនបាន ។ ការសម្របខ្លួនទៅនឹងបច្ចេកវិទ្យាថ្មី និន្នាការទីផ្សារ និងបញ្ហាប្រឈមដែលមិនបានមើលឃើញទុកជាមុនតម្រូវឱ្យអ្នកដឹកនាំមានភាពបត់បែន បើកចំហចំពោះការផ្លាស់ប្តូរ និងអាចដឹកនាំក្រុមរបស់ពួកគេឆ្លងកាត់ការផ្លាស់ប្តូរ ។
៦.ការបង្កើត និងដឹកនាំក្រុម
ការជ្រើសរើសសមាជិកក្រុមដែលត្រឹមត្រូវជំរុញឱ្យមានវប្បធម៌សហការ និងរួមបញ្ចូលព្រមទាំងការផ្តល់ភាពជាអ្នកដឹកនាំប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពដល់ក្រុម គឺជាបញ្ហាប្រឈមដែលកំពុងបន្ត ។ ការបង្កើត ក្រុមដែលមានភាពស្អិតរមួតដែលធ្វើការជាមួយគ្នាបានល្អ គឺមានសារៈសំខាន់សម្រាប់ការសម្រេចបាននូវគោលដៅរបស់ស្ថាប័ន ។
៧.ការគ្រប់គ្រងពេលវេលា
អ្នកដឹកនាំតែងតែមានការទទួលខុសត្រូវ និងភារកិច្ចជាច្រើន ។ ការគ្រប់គ្រងពេលវេលាប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងការផ្តល់អាទិភាពដល់កិច្ចការ គឺចាំបាច់ណាស់ក្នុងការធានាថា គោលដៅយុទ្ធសាស្ត្រត្រូវបានបំពេញហើយក្រុមនៅតែបន្តដំណើរទៅមុខទៀត ។
៨.ការគ្រប់គ្រងវិបត្តិ
អ្នកដឹកនាំត្រូវតែត្រៀមខ្លួន ដើម្បីដោះស្រាយវិបត្តិ និងបញ្ហាប្រឈមដែលមិនបានរំពឹងទុក ។ សមត្ថភាពក្នុងការរក្សាភាពស្ងប់ស្ងាត់ក្រោមសម្ពាធធ្វើការសម្រេចចិត្តរហ័ស និងណែនាំក្រុមឱ្យឆ្លងកាត់ស្ថានភាពលំបាក គឺជាជំនាញនៃភាពជាអ្នកដឹកនាំដ៏សំខាន់ ។
៩.ការគិតបែបយុទ្ធសាស្ត្រ
ការបង្កើត និងអនុវត្តចក្ខុវិស័យរយៈពេលវែងសម្រាប់ស្ថាប័នទាមទារឱ្យមានការគិតបែបយុទ្ធសាស្ត្រ ។ អ្នកដឹកនាំត្រូវតែវិភាគនិន្នាការទីផ្សារ ប្រមើលមើលបញ្ហាប្រឈមនាពេលអនាគត និងរៀបចំផែនការសម្រាប់កំណើនប្រកបដោយនិរន្តរភាព ។
១០.ការបន្តអភិវឌ្ឈន៍ចំណេះ
ភាពជាអ្នកដឹកនាំ គឺជាតួនាទីវិវត្ត ហើយអ្នកដឹកនាំត្រូវរៀនបន្ត និងសម្របខ្លួន ។ ការបន្តធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពលើនិន្នាការឧស្សាហកម្ម ទ្រឹស្តីភាពជាអ្នកដឹកនាំ និងការអនុវត្តល្អបំផុត គឺចាំបាច់សម្រាប់ភាពជាអ្នកដឹកនាំប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ។
ការរុករកបញ្ហាប្រឈមទាំងនេះ ដោយជោគជ័យ តម្រូវឱ្យមានការរួមបញ្ចូលគ្នានៃជំនាញអន្តរបុគ្គល ភាពឆ្លាតវៃខាងអារម្មណ៍ ការគិតជាយុទ្ធសាស្ត្រ និងការប្តេជ្ញាចិត្តចំពោះការអភិវឌ្ឍផ្ទាល់ខ្លួន និងវិជ្ជាជីវៈដែលកំពុងបន្ត ។ អ្នកដឹកនាំដែលមានប្រសិទ្ធភាព គឺជាអ្នកដែលអាចបំផុសគំនិត និងណែនាំក្រុមរបស់ពួកគេឆ្ពោះទៅរកការសម្រេចបាននូវគោលដៅរួម ខណៈពេលដែលសម្របខ្លួនទៅនឹងទិដ្ឋភាព អាជីវកម្មដែល ផ្លាស់ប្តូរជានិច្ច ៕ ដោយៈ ហេង ចេស្តារ
ចែករំលែកព័តមាននេះ