រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ការធ្វើជំនួញ ក្រៅពីរៀនពីទ្រឹស្តីនិងការអនុវត្តផ្ទាល់ពីរបៀប នៃការគ្រប់គ្រង ការដឹកនាំនិងការរៀបចំក្រុមហ៊ុនហើយនោះ នៅមានមេរៀនមួយដ៏សំខាន់ទៀត ដែលយើងត្រូវរៀនដែរ គឺភ្ញៀវ។ យើងត្រូវរៀន និងឈ្វេងយល់អំពីភ្ញៀវ ឬអតិថិជនរបស់យើង។ នេះជាចែករំលែកដ៏មានសារៈសំខាន់មួយរបស់ លោកឧកញ៉ាវេជ្ជបណ្ឌិតមួយរូបដែលល្បីខាងជំនួញលើវិស័យអប់រំនៅកម្ពុជា ។
លោកឧកញ៉ាក៏បានចោតជាសំនួរថា តើអតិថិជន ឬភ្ញៀវរបស់យើងត្រូវការអ្វី ជាមនុស្សប្រភេទណា? ជាមនុស្សចូលចិត្តបែបត្រជាក់ឬក្តៅ? ចូលចិត្តឱ្យយើងទ្រឬជាមនុស្សសាមញ្ញ?
លោកឧកញ៉ាវេជ្ជបណ្ឌិត គួច ម៉េងលី ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាភិបាលនៃក្រុមហ៊ុន Mengly J. Quach Education ក៏បានធ្វើការបកស្រាយដូចនេះថា «អតិថិជនខ្លះ ចូលចិត្តឱ្យទ្រ ឱនលំទោនខ្លាំង តែអតិថិជនខ្លះ មិនចូលចិត្តបែបនេះទេ គេចូលចិត្តសាមញ្ញ។ ភ្ញៀវខ្លះចូលចិត្តទន់ភ្លន់ ផ្អែមល្ហែម រួសរាយរាក់ទាក់ ជាដើម។ ដូច្នេះ ក្នុងនាមយើងជាអ្នកលក់ ក្រៅពីពូកែ ប៉ិនប្រសប់ក្នុងការរៀបចំ ឱ្យមានសណ្តាប់ធ្នាប់ល្អហើយ ក៏ត្រូវយល់ដឹងពីចរិតលក្ខណៈភ្ញៀវឱ្យបានល្អហ្មត់ចត់ផងដែរ ព្រោះភ្ញៀវខ្លះ គេត្រូវការស្ងប់ស្ងាត់ ពេលឃើញយើងយកចិត្តគេពេក ធ្វើឱ្យគេធុញទ្រាន់ គេច្រឡោតខឹង។ យើងអាចកសាងទំនាក់ទំនងដ៏ល្អជាមួយពួកគេ ដែលនាំឱ្យយើងទទួលបានផលចំណេញក្រាស់ក្រែល ដូចពាក្យចាស់ពោលថា មាត់ជាមាសជាពេជ្រ ឬថាទំនាក់ទំនងល្អ គឺជាលុយ ដែលភាសាអង់គ្លេសថា “Good relationship is money”»។
លោកឧកញ៉ាវោហាសាស្ត្ររូបនេះបានបន្តថា នៅពេលខ្លះ យើងអាចសួរភ្ញៀវ អំពីសេវាកម្មរបស់យើង ទាំងការរួសរាយរាក់ទាក់ ការទទួលភ្ញៀវ និងការយកចិត្តទុកដាក់ជាមួយភ្ញៀវ ដូចម្តេចដែរ? តើមានចំណុចណា ដែលត្រូវកែលម្អឬទេ? បើលក់ម្ហូបអាហារវិញ អាចសួរគេថា ម្ហូបយើងដូចម្តេចដែរ ? ថ្លៃខ្ល្លាំងទេ ប្រៃ សាប ឬហឹរ ខ្លាំងទេ? តើរៀបចំ ទាំងសោភណ្ឌភាព បរិស្ថានរបស់យើង យ៉ាងដូចម្តេចដែរ?
លោកឧកញ៉ា ក៏បានបន្ថែមដោយលើកឧទាហរណ៍ នៅប្រទេសដទៃទៀតគេមានវិធីផ្សេងៗពីគ្នា ក្នុងការ បញ្ចេញមតិរបស់អតិថិជន ដូចនេះថា «នៅប្រទេសខ្លះ ម្ចាស់អាជីវកម្ម អាចសួរដោយផ្ទាល់មាត់ទៅអតិថិជន តែប្រទេសមួយចំនួន គេមានប្រអប់សំបុត្រសម្ងាត់មួយ សម្រាប់ភ្ញៀវសរសេរបញ្ចេញមតិរិះគន់ ពីអារម្មណ៍ផ្ទាល់ខ្លួន កែលម្អនៅទីនោះ។ ការរៀនពីភ្ញៀវ គឺការរៀនពីមតិគ្រប់មជ្ឈដ្ឋាន ដើម្បីឈានទៅរកភាពជោគជ័យ ព្រោះភ្ញៀវ ក៏ជាអ្នកផ្តល់ប្រឹក្សា ដ៏ស្មោះត្រង់ដោយមិនចាំបាច់បង់ប្រាក់ផងដែរ»៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ