រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ការរៀនតាមអនឡាញ ឬ E-Learning ជាពាក្យសាមញ្ញដែលត្រូវបានប្រើប្រាស់ជាប្រចាំថ្ងៃសម្រាប់គ្រូសិស្សានុសិស្ស និងអាណាព្យាបាលនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ ។ មិនត្រឹមតែប៉ុណ្ណោះ E-Learning ក៏បានក្លាយជាចម្ងល់របស់គ្រូថា តើវាជាអនាគតនៃវិជ្ជាជីវៈរបស់ខ្លួន ឬយ៉ាងណា រីឯសិស្សានុសិស្សក៏តែងតែចង់ដឹងថា តើការរៀនតាមរយៈ E-Learning នឹងជួយឲ្យពួកគេទទួលបានការអប់រំមួយដ៏ពិតប្រាកដ និងមានប្រសិទ្ធភាពដូចទៅនឹងការរៀននៅក្នុងថា្នក់ដែរឬទេ ។ មានអំណះអំណាងជាច្រើនដែលពន្យល់អំពីចម្ងល់ទាំងនេះ និងហេតុផលមួយចំនួនដែលអ្នកគួរទទួលយកការផ្លាស់ប្តូរពីការរៀននៅក្នុងថ្នាក់ទៅជាការរៀនតាមអនឡាញវិញ ។
ជាការពិត E-Learning គឺជាវិធីសាស្ត្រដ៏ល្អក្នុងការជំរុញឲ្យមានភាពរីកចម្រើននៃការរៀនសូត្រតាមរយៈការរួមបញ្ជូលនូវបច្ចេកវិទ្យា ប្រព័ន្ធអ៉ីនធឺណិត និងសកម្មភាពចូលរួមរបស់លោកគ្រូ អ្នកគ្រូ និងសិស្សានុសិស្ស ។ ភាពបត់បែននៃការរៀនតាមអនឡាញនេះ បានអនុញ្ញាតឱ្យសិស្សមានលទ្ធភាពក្នុងការរៀនសូត្របាន ទោះបីជាពួកគេនៅឆ្ងាយពីសាលារៀនក៏ដោយ ។ E-learning ផ្តល់ព័ត៌មានគ្រប់គ្រាន់ មានលក្ខណៈសកម្មរវាងសិស្ស និងគ្រូ ព្រមទាំងមានប្រសិទ្ធភាពដូចការរៀននៅក្នុងថ្នាក់ដែរ ដោយគ្រាន់តែប្រើប្រាស់នូវប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រង និងឧបករណ៍ជំនួយផ្សេងៗដែលអាចជួយឱ្យការរៀនតាមអនឡាញមិនមានភាពស្មុគស្មាញ និងមានប្រសិទ្ធភាពខ្ពស់ ។ ឥលូវនេះ អ្នកសិក្សាទាំងឡាយមាននិន្នាការក្នុងការសិក្សានៅទីកន្លែង និងពេលវេលាណាមួយដែលគេចង់បាន ការជ្រើសរើសមុខវិទ្យាដែលគេចង់សិក្សា ព្រមទាំងមានភាពងាយស្រួល និងឆាប់រហ័ស ។ ហើយតម្រូវការទាំងនេះត្រូវបានផ្តល់ឲ្យតាមរយៈ E-Learning ។
បើយោងតាមការស្រាវជ្រាវមួយចំនួនដែលចុះផ្សាយដោយវេទិកាសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោក (World Economic Forum) បានបង្ហាញថា ការរៀនសូត្រតាមអនឡាញ ធ្វើឲ្យមានការបង្កើននូវការទទួលបានព័ត៌មាន និងចំណាយពេលតិចក្នុងការរៀនសូត្រ ជាពិសេសវិបត្តិនៃការរាតត្បាតនៃជំងឺកូវីដ ១៩ បានជម្រុញឱ្យការរៀនអនឡាញកាន់តែមានភាពរីកចម្រើនលឿន ។ ការសិក្សាស្រាវជ្រាវក៏បានបង្ហាញផងដែរថា ជាមធ្យម សិស្សអាចទទួលបានព័ត៌មាន និងចងចាំមេរៀនពីការសិក្សាតាមអនឡាញបានចន្លោះពី ២៥-៦០% បើប្រៀបធៀបទៅនឹងការចងចាំមេរៀន ដែលបានមកពីការរៀននៅក្នុងថ្នាក់រៀនគឺចន្លោះពី ៨-១០% ប៉ុណ្ណោះ ។ លទ្ធផលនេះត្រូវបានគេពន្យល់ថា សិស្សអាចរៀនបានលឿនតាមរយៈការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធអ៉ីនធឺណិត ។ មួយវិញទៀត សិស្សត្រូវការពេលវេលាដើម្បីរៀនតាមអនឡាញតិចជាងពេលវេលានៃការរៀននៅក្នុងថ្នាក់រហូតដល់ទៅ ៤០-៦០% ដោយសារតែពួកគេអាចជ្រើស រើសពេលវេលាសិក្សា ការរំឭកមេរៀនឡើងវិញ ឬរំលងមុខវិទ្យាណាមួយតាមតម្រូវការរបស់ខ្លួន ។
ស្ថានភាពនៃពិភពលោកទាំងមូលមានភាពមិនទៀងទាត់ និងមានការផ្លាស់ប្តូរច្រើន ជាពិសេសវិបត្តិជាសាកលដែលកំពុងកើតឡើងនាពេលថ្មីៗនេះ បានជំរុញឲ្យការសិក្សាតាមអនឡាញមានការវិវត្តទៅមុខយ៉ាងឆាប់រហ័ស ។ ចម្ងល់អំពីថា តើគ្រូ និងសិស្សអាចត្រលប់ទៅរៀននៅក្នុងថ្នាក់វិញដូចធម្មតា ឬយ៉ាងណា គឺប្រហែលជាមិនអាចដូចមុនទាំងស្រុងទៀតទេ ។ ដូច្នេះ វាជាពេលវេលាដ៏ល្អមួយសម្រាប់គ្រូ និងសិស្សានុសិស្សក្នុងការបន្ស៊ាំខ្លួនដើម្បីទទួលយកការផ្លាស់ប្តូរពីការរៀនបែបបុរាណ មកជាការរៀនតាមអនឡាញវិញ ។
វិបត្តិ គឺជាឧបសគ្គ ប៉ុន្តែវាក៏ផ្តល់នូវឱកាសក្នុងការអភិវឌ្ឍ និងការបង្កើតថ្មី ។ នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងព័ត៌មានវិទ្យាសម្រាប់សាលា ឬ SIS System ត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាប្រព័ន្ធមួយដែលផ្តល់នូវវេទិការរៀនតាមអនឡាញ (E-Learning) ដែលមានភាពងាយស្រួល មិនស្មុគស្មាញ ព្រមទាំងមានមុខងារសំខាន់ៗដែលឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការក្នុងការរៀន និងបង្រៀនតាមអនឡាញយ៉ាងមានប្រសិទ្ធិភាព ។ ដូច្នេះ លោកអ្នកអាចស្វែងយល់បន្ថែមពីប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងព័ត៌មានវិទ្យាសម្រាប់សាលា ឬហៅថា SIS System និងរបៀបនៃការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធនេះតាមរយៈតំណរភ្ជាប់ខាងក្រោម ៖ ដោយសហការ
ចែករំលែកព័តមាននេះ