ទីផ្សារអចលនទ្រព្យថៃកំពុងតែជួបនឹងបញ្ហា
ប្រទេសថៃ ៖ ភ្នាក់ងារសារព័ត៌មាន Bangkok Post បានឲ្យដឹងកាលពីថ្ងៃទី១៤ខែឧសភាកន្លងមកថា Tris Rating ព្យាករណ៍ថាតម្រូវការផ្ទះក្នុងប្រទេសថៃអាចនឹងធ្លាក់ចុះ ១០%ក្នុងឆ្នាំនេះ។…
ប្រទេសថៃ ៖ ភ្នាក់ងារសារព័ត៌មាន Bangkok Post បានឲ្យដឹងកាលពីថ្ងៃទី១៤ខែឧសភាកន្លងមកថា Tris Rating ព្យាករណ៍ថាតម្រូវការផ្ទះក្នុងប្រទេសថៃអាចនឹងធ្លាក់ចុះ ១០%ក្នុងឆ្នាំនេះ។…
ប្រទេសថៃ ៖ ភ្នាក់ងារសារព័ត៌មាន Bangkok Post បានឲ្យដឹងកាលពីថ្ងៃទី១៤ខែឧសភាកន្លងមកថា Tris Rating ព្យាករណ៍ថាតម្រូវការផ្ទះក្នុងប្រទេសថៃអាចនឹងធ្លាក់ចុះ ១០%ក្នុងឆ្នាំនេះ។ កត្តាអវិជ្ជមានដែលជំរុញដល់ការធ្លាក់ចុះនេះរួមមានវិធានការផ្តល់ប្រាក់កម្ចីថ្មីដែលចេញដោយធនាគារជាតិ ការធ្លាក់ចុះនៃអតិថិជនចិន និងភាពមិនប្រាកដប្រជាផ្នែកនយោបាយ។
លើសពីនេះទៅទៀត បំណុលគ្មានសំណងកំពុងតែកើនឡើងផងដែរព្រោះក្រុមហ៊ុនមានខុនដូច្រើនដែលមិនទាន់លក់ចេញ។ កត្តាទាំងនេះគឺជាកង្វល់ធំៗសម្រាប់រដ្ឋាភិបាលនិងធនាគារ។ កត្តាជំរុញដល់ការលូតលាស់នៅមានដូចជាអត្រាការប្រាក់ទាប និងកំណើនប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនអ្នកដំណើរក្នុងតំបន់ Greater Bangkok។
សម្រាប់ផ្ទះដែលមានតម្លៃស្មើនិងក្រោម ៣២០,០០០ដុល្លារ ធនាគារជាតិបានកាត់បន្ថយអត្រា LTV ពី ៩០ទៅ៩៥%មកស្មើ ៨០% សម្រាប់កម្ចីលើកទីពីរ ប្រសិនបើកម្ចីលើកទីមួយកើតមានឡើងក្នុងរយៈពេលតិចជាង៣ឆ្នាំ។ LTV នឹងត្រូវបានកាត់បន្ថយមកស្មើ៧០%សម្រាប់កម្ចីលើកទីបី និងលើកក្រោយៗផងដែរ។
បម្លាស់ប្តូរនេះនឹងប៉ះពាល់ដល់តម្រូវការខុនដូច្រើនជាងអចលនទ្រព្យផ្ទាល់ដីព្រោះមនុស្សជាច្រើនទិញខុនដូជាផ្ទះទីពីរ ឬដើម្បីវិនិយោគ។ ខណៈដែលសេដ្ឋកិច្ចប្រទេសចិនមានការអន់ថយ តម្រូវការខុនដូក៏នឹងទទួលរងការប៉ះពាល់ដែឬ។ យោងទៅតាមទិន្នន័យដែលបានពីក្រុមហ៊ុនអចលនទ្រព្យចំនួន ២២ ក្រោមការអង្កេតរបស់ Tris បានឲ្យដឹងថា អតិថិជនបរទេសស្មើ ២៧% នៃការលក់ខុនដូរបស់ពួកគេក្នុងឆ្នាំ ២០១៧ និងចំនួននេះបានកើនឡើងដល់ ៣៣%ក្នុងឆ្នាំ ២០១៨ ផងដែរ។ ពួកគេបានព្យាករណ៍មកថាអតិថិជនជនជាតិចិនស្មើប្រមាណ ៥០%នៃការលក់ទៅអតិថិជនបរទេសសរុប។
អតិថិជនបរទេសភាគច្រើនកក់ប្រាក់ប្រមាណពៅ២០ទៅ៣០% ហើយពួកគេភាគច្រើនតែងតែសម្រេចការទិញដូរច្រើនជាងដើរចេញនិងបោះបង់ប្រាក់កក់នេះ។ ដូច្នេះការអន់ថយក្នុងប្រទេសចិន និងប្រទេសដទៃអាចនឹងប៉ះពាល់ដល់តម្រូវការផ្ទះថ្មីៗច្រើនជាងផ្ទះដែលមានការកក់ហើយ។ Tris Rating បានឲ្យដឹងទៀតថាប្រសិនបើក្រុមហ៊ុនអចលនទ្រព្យបន្តចេញលក់គម្រោងថ្មីនោះតម្រូវការនឹងបន្តធ្លាក់ចុះ ហើយចំនួនខុនដូដែលលក់មិនចេញនឹងកើនឡើង។ លើសពីនេះទៅទៀត ក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនកំពុងតែវិនិយោគបន្ថែមលើអចលនទ្រព្យសម្រាប់ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មដូចជាផ្សារទំនើប អគារការិយាល័យ និងអាផាតមិនផ្តល់សេវាកម្មផ្សេងៗវិញ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ