រាជធានីភ្នំពេញ ៖ អគ្គនាយកបច្ចេកទេសនៃធនាគារជាតិនៃកម្ពុជាបានបង្ហាញថា ក្នុងចំណោមប្រជាជនពេញវ័យរបស់កម្ពុជារាប់ចាប់ពីអ្នកដែលមានអាយុ ១៨ ឆ្នាំឡើង មានចំនួនប្រមាណ១០លាននាក់នោះ គឺមានយុវវ័យប្រមាណ ២៩% មិនទាន់ទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុនៅឡើយនោះទេ។
លោកស្រី ជា សិរី អគ្គនាយកបច្ចេកទេសធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា បានធ្វើបទបង្ហាញក្នុងកម្មវិធីផ្សព្វផ្សាយចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុនៅកម្ពុជាកាលពីថ្ងៃទី២៣ ខែមេសា នៅផ្សារទំនើបអុីអនទី២ឱ្យដឹងថា «ក្នុងបរិបទប្រទេសកម្ពុជាពាក់ព័ន្ធនិងចំណេះដឹងផ្នែកហរិញ្ញវត្ថុយើងឃើញថា (ក្រាប) ប្រជាជនកម្ពុជាពេញវ័យនៅក្នុងប្រទេសយើងមានប្រមាណ១០លាននាក់តាមទិន្នន័យចុងក្រោយការរបស់ក្រសួងផែនការណ៍ ហើយក្នុងនោះយើងមានស្ត្រី ៥២% និងបុរស៤៨%។ ក៏ប៉ុន្តែ ក្នុងចំនួនប្រជាជនពេញវ័យសរុប មានតែ២៩%ទេ ដែលមិនទាន់មានសេវាហិរញ្ញវត្ថុ» ។
តាមការឲ្យដឹងរបស់ លោកស្រី ជា សិរី គឺថាមានប្រជាពលរដ្ឋពេញវ័យ ទោះបីមានសេវាហិរញ្ញវត្ថុណាមួយ ជាប្រាក់សន្សំ (saving) ឬប្រាក់កម្ចី នៅតាមគ្រឹះស្ថានផ្លូវការ ឬក៏ធនាគារណាមួយ គឹត្រូវបានរាប់បញ្ចូលថា មាន ឬទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុប្រើប្រាស់ដែរ។ តែអ្វីដែលជាសក្តានុពលនៅកម្ពុជាប្រជាជនពេញវ័យដែលមានអាយុពី១៥ឆ្នាំទៅ៣០ឆ្នាំ មានចំនួនដល់៤៣% នៃប្រជាជនពេញវ័យសរុប អីចឹងមានន័យថាគ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ នៅមានឱកាសជំរុញសេវាហិរញ្ញវត្ថុទៅដល់យុវជនពេញវ័យទាំងនោះគឺនៅមានឱកាសច្រើន។
តាមរយៈបទបង្ហាញរបស់លោកស្រី ជា សិរី ក៏បានឲ្យដឹងផងដែរថា ៤៣% នៃប្រជាជនពេញវ័យ មានកម្រិតវប្បធម៌ត្រឹមថ្នាក់មូលដ្ឋាន ខណៈ៧៥ % នៃចំនួនប្រជាពលរដ្ឋពេញវ័យគឺរស់នៅជនបទ ។ ទន្ទឹមនឹងប្រជាជនពេញវ័យកម្ពុជាមួយចំនួនមិនទាន់ទទួលបានសេវាហិរញ្ញវត្ថុប្រើប្រាស់ ដូចទៅនឹងប្រជាជនពេញវ័យឯទៀត គេសង្កេតឃើញថាចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុនេះជាផ្នែកមួយដ៏សំខាន់នៃជីវិតនិងជីវភាពរស់នៅរបស់ប្រជាជនកម្ពុជា។
ចំណែកលោកស្រី នាវ ច័ន្ទថាណា ទេសាភិបាលរងធនាគារជាតិនៃកម្ពុជាមានប្រសាសន៍ថា ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ សំដៅដល់ចំណេះដឹងនិងជំនាញគ្រប់គ្រង ក្នុងការចាត់ចែងនិងការធ្វើផែនការផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ ឱ្យបានត្រឹមត្រូវ និងឆ្លាតវៃ ។ ចំណេះដឹងនិងជំនាញនេះ ជាផ្នែកដ៏សំខាន់មួយនៃជីវិតនិងជីវភាពរស់នៅរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ ។ ចំណេះដឹងនិងជំនាញជាមូលដ្ឋានផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ គឺការចេះគិតគូរអំពីចំណូលចំណាយ ព្រមទាំងចេះគិតគូរនិងធ្វើផែនការចំណាយសមស្រប និងចំណូលរបស់ខ្លួន។
ទេសាភិបាលរងធនាគារជាតិនៃកម្ពុជាបន្តទៀតថា ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុអាចជាការយល់ដឹងអំពីគោលការណ៍និងបែបបទសំខាន់ៗពាក់ព័ន្ធនិងហិរញ្ញវត្ថុ។ ឧទាហរណ៍ដូចជាកម្រិតហានិភ័យនិងកម្រិតប្រាក់ចំណូលនិងការស្វែងរកការប្រឹក្សាយោបល់ជាមួយអ្នកជំនាញផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ។ជាទូទៅប្រជាពលរដ្ឋដែលមានចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ នឹងមានសមត្ថភាពសម្រេចចិត្តបានប្រសើរជាងប្រជាពលរដ្ឋដែលពុំមានចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ។
លោកស្រី នាវ ច័ន្ទថាណា គូសបញ្ជាក់ថា «ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុនឹងរួមចំណែកដល់ការលើកកម្ពស់កម្រិតបរិយាប័ន្នហិរញ្ញវត្ថុ ដោយជំរុញឱ្យប្រជាពលរដ្ឋអាចទទួលបាននិងប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុ ផ្លូវការបានកាន់តែច្រើន ប៉ុន្តែគ្រឹះស្ថានធនាគារនិងហិរញ្ញវត្ថុក៏ត្រូវមានកាតព្វកិច្ចផ្តល់សេវាហិរញ្ញវត្ថុប្រកបដោយការទទួលខុសត្រូវនិងប្រកបដោយតម្លាភាព និងធានាថាសិទ្ធិនិងផលប្រយោជន៍ស្របច្បាប់របស់អ្នកប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុត្រូវបានការពារដោយត្រឹមត្រូវ។ចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ បានកំពុងក្លាយជារបៀបវារៈដ៏សំខាន់មួយដែលពុំអាចខ្វះបាននៅក្នុងងបរិបទនៃការរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័សផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ និងការរីកចម្រើននូវផលិតផលនិងសេវាហិរញ្ញវត្ថុដែលកាន់តែចម្រុះនិងស្មុគស្មាញ»។
លោកស្រីបានលើកឡើងថា ការធ្វើពិពិធកម្មសេវាហិរញ្ញវត្ថុ និងការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាហិរញ្ញវត្ថុ អាចផ្តល់ភាពទាក់ទាញនិងងាយស្រួលដល់អតិថិជនឱ្យជ្រើសរើសសេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុដែលអាចបំពេញតាមតម្រូវការជាក់ស្តែង និងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពជាងមុន។ដូច្នេះហើយចំណេះដឹងផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុនឹងជួយឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុ មានសមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការសម្រេចចិត្តនិងទាញយកប្រយោជន៍ពីការប្រើប្រាស់សវាហិរញ្ញវត្ថុ បែបទំនើប។
ម្យ៉ាងទៀត ចំណេះដឹងផ្នែហិរញ្ញវត្ថុ ក៏នឹងជួយជំរុញឱ្យមានស្ថិរភាពហិរញ្ញវត្ថុតាមរយៈការពង្រឹងវិន័យទីផ្សារ។ គ្រឹះស្ថានធនាគារនិង ហិរញ្ញវត្ថុ ចាំបាច់ត្រូវកែលម្អវិធាននិងគំរូអាជីវកម្ម របស់ខ្លួនឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង ដើម្បីផ្តល់សេវាកម្ម ប្រកបដោយការទទួលខុសត្រូវនិងមិនមានការកេងប្រវ័ញ្ច។ រីឯអ្នកប្រើប្រាស់សេវាហិរញ្ញវត្ថុ មានការយល់ដឹងកាន់តែច្រើន និងទទួលបានព័ត៌មានត្រឹមត្រូវនិងតម្លាភាព ហើយពួកគាត់នឹងមានសមត្ថភាពក្នុងការថ្លឹងថ្លែងអំពីចំណូលនិងចំណាយព្រមទាំងវាយតម្លៃនិងជ្រើសរើសសេវាហិរញ្ញវត្ថុពីគ្រឹះស្ថានដែលល្អ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ