រាជធានីភ្នំពេញ ៖ កម្ពុជាបានត្រៀមខ្លួនសម្រាប់ដំណើរឈានទៅយុគសម័យឌីជីថលសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍនាវិស័យអបរំនាពេលបច្ចុប្បន្ន ។ លោកងួន ញ៉ិល អនុប្រធានទី១ រដ្ឋសភាបានមានប្រសាសន៍នៅក្នុងសិក្ខាសាលាស្តីពីការវិវត្តវិស័យ អប់រំក្នុងបរិបទឌីជីថល ក្នុងក្របខណ្ឌ សកល និងកម្ពុជា នាព្រឹកថ្ងៃទី២២ មេសា ឆ្នាំ២០១៩ នៅវិមានរដ្ឋសភា ។
អង្គសិក្ខាសាលានាពេលនេះ គឺជាវេទិកាមួយដ៏សមស្របមួយ និងត្រូវតាមកាលៈទេសៈ ដើម្បីបង្កឱកាសដល់តួអង្គពាក់ព័ន្ធទាំងឡាយក្នុងការចែករំលែកនូវបទពិសោធន៍ល្អៗ ទស្សនទានថ្មីៗ និងការពិភាក្សាផុសផុល ដើម្បីរំលេច និងស្វែងរកនូវគន្លឹះថ្មីៗ ក្នុងការជួយជ្រោមជ្រែងដល់និស្សិត សិស្សានុសិស្ស មន្ត្រីអប់រំ និងលោក គ្រូអ្នកគ្រូ បើកទូលាយនូវគំនិតថ្មីៗបន្ថែមទៀត និងបង្កើនការយកចិត្តទុកដាក់ទ្វេដង ក្នុងការអភិវឌ្ឍសមត្ថភាព និងចំណេះដឹងដែលអាចឆ្លើយតបទៅនឹងបរិបទសង្គម នាពេលបច្ចុប្បន្ន និងទៅអនាគតផ្សារភ្ជាប់នឹងនិន្នាការសកលនៃយុគសម័យឌីជីថលដែលរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបាន និងកំពុងកសាងជាមូលដ្ឋាន សំខាន់មួយនៃដំណើរអភិវឌ្ឍន៍ ។
លោកបន្តថា កន្លងមកក្នុងនីតិកាលទី៦នេះគណៈកម្មការទី៧នៃរដ្ឋសភា និងក្រសួងអប់រំយុវជន និងកីឡា ដើម្បីពិភាក្សាការងារពាក់ព័ន្ធនឹងការរៀបចំគោលនយោបាយ និងយុទ្ធសាស្ត្រ នៃវិស័យអប់រំយុវជន និងកីឡា ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងយុទ្ធសាស្ត្រចតុកោណដំណាក់ទី៤ដោយផ្តោតសំខាន់លើការបន្តលើកកម្ពស់សមត្ថភាពការគ្រប់គ្រងសាលា ការបន្តលើកកម្ពស់គុណវុឌ្ឍិគ្រូបង្រៀន សមត្ថភាពបង្រៀន ការបន្ថែមគ្រូបង្រៀនដែលមានសមត្ថភាពខ្ពស់ទៅតំបន់ខ្វះគ្រូបង្រៀន ការបន្តការវិនិយោគលើសម្ភារសិក្សា ពិសោធន៍ និងបរិក្ខារបង្រៀនការបន្តសាងសង់សាលារៀនឱ្យបានគ្រប់គ្រាន់ នៅតាមតំបន់ដាច់ស្រយាលការបន្តផ្តល់មធ្យោបាយទ្រទ្រង់ចាំបាច់នានាដល់សិស្សក្រីក្រ សិស្សស្ថិតនៅតំបន់ជួបការលំបាក និងសិស្សមានពិការភាព ព្រមទាំងការបង្កើនគុណភាពអភិបាលកិច្ចសាលារៀន និងការពង្រឹងគុណភាពអប់រំនៅគ្រប់កម្រិត ។
លោកបញ្ជាក់ថា «ដូច្នេះព្រឹត្តិការណ៍ថ្ងៃនេះជាសក្ខីភាពបញ្ជាក់ពីការឈានទៅមុខបន្តទៀតនៃកិច្ចសហការក្នុងការលើកកម្ពស់វិស័យអប់រំនៅកម្ពុជាជាមួយនឹងជំនឿយ៉ាងមុតមាំលើការអនុវត្តការងាររបស់រាជរដ្ឋាភិបាលដែលមានក្រសួងអប់រំយុវជន និងកីឡាជាសេនាធិការក្នុងការអនុវត្តផែនការយុទ្ធសាស្ត្រវិស័យអប់រំ ព្រមទាំងជំរុញឱ្យការអនុវត្តកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព ប្រសិទ្ធផល និងប្រកបដោយបរិយាប័ន្ន ហើយឈានទៅរកការដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមនានា ដែលមិនទាន់ឆ្លើយតបទៅនឹងទីផ្សារការងារ និងការរស់នៅក្នុងបរិការណ៍សង្គមពុទ្ធិផ្តោតលើបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថល» ។
លោកបន្ថែមថានៅសតវត្សរ៍ទី២១នេះ ពិភពលោកបានទទួលស្គាល់នូវការវិវត្តយ៉ាងឆាប់រហ័សផ្នែកបច្ចេកវិទ្យា និងបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាន ។ ជាក់ស្តែងជីវភាពប្រចាំថ្ងៃរបស់មនុស្សលើសកលលោកនេះត្រូវបានភ្ជាប់ទៅនឹងពិភពនៃទំនាក់ទំនងបានយ៉ាងឆាប់រហ័ស និងមានវិសាលភាពទូលំទូលាយតាមរយៈការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធទូរស័ព្ទ និងការប្រើប្រាស់សេវាអ៊ីនធឺណេត ។ ក្នុងទិដ្ឋភាពនេះរចនាសម្ព័ន្ធសេដ្ឋកិច្ចសង្គមមានការប្រែប្រួល និងមានឥទ្ធិពលយ៉ាងខ្លាំងដល់តម្រូវការជីវភាពជាក់ស្តែងប្រចាំថ្ងៃ រួមទាំងសកម្មភាពផ្តល់ និងទទួលយកការអប់រំ ។
លោកបន្ថែមជាការឆ្លើយតបប្រទេសនានានៅលើសកលលោក ពិសេសប្រទេសមានការអភិវឌ្ឍខ្លាំងផ្នែកសេដ្ឋកិច្ចបានធ្វើការអភិវឌ្ឍ និងរៀបចំកំណែទម្រង់ជាបន្តបន្ទាប់នូវប្រព័ន្ធអប់រំ និងបណ្តុះបណ្តាល នៅក្នុងប្រទេសរបស់ខ្លួន ដើម្បីចាប់យកឱកាសព្រមទាំងចាកចេញឱ្យផុតពីអន្ទាក់នៃការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល ។
លោកអនុប្រធានទី១ ក៏បានលើកឡើងថា កម្ពុជាក៏បានត្រៀមខ្លួនសម្រាប់ដំណើរឈានទៅយុគសម័យឌីជីថលដូចដែលយុទ្ធសាស្ត្រចតុកោណដំណាក់កាលទី៤ បានចែងអំពីអាទិភាពការងារសំខាន់ៗក្នុងនីតិកាលទី៦នេះដែលពាក់ព័ន្ធការលើកកម្ពស់គុណភាពអប់រំវិទ្យាសាស្ត្រ និងបច្ចេកវិទ្យា និងការរៀបចំខ្លួនសម្រាប់សេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល និងការឆ្លើយតនឹងបដិវត្តន៍ឧស្សាហ៍កម្មទី៤ ។
ក្នុងស្មារតីនេះ ខ្ញុំស្នើសុំដល់វាគ្មិន អ្នកឯកទេស និងអ្នកចូលរួមទាំងអស់ ចែករំលែកបទពិសោធន៍ និងការប្រមូលគំនិតយោបល់ទស្សនៈជាគន្លឹះនានា ក្នុងទិសដៅចូលរួមចំណែកក្នុងការរៀបចំគោលនយោបាយការរៀបចំផែនការសកម្មភាព និងវិធានការនានាក្នុងវិស័យអប់រំឱ្យបានកាន់តែចំទិសដៅមានលក្ខណៈសមស្រប និងគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ដើម្បីផ្តល់ចំណេះដឹងដល់យុវជនជំនាន់ក្រោយឱ្យកាន់តែមានចំណេះដឹង ជំនាញ បំណិន និងសីលធម៌ខ្ពស់ស្របតាមចតុស្ដម្ភទាំងបួននៃការអប់រំគឺ និងលើសពីនេះ គឺរៀនដើម្បីមានសមត្ថភាពពេញលេញសម្រាប់យុគសម័យឌីជីថល ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ