រាជធានីភ្នំពេញ ៖ កម្ពុជានឹងធ្វើកំណែទម្រង់វិស័យអប់រំបែបឌីជីថលឲ្យស្របតាមបែបវិស័យអប់រំនៅប្រទេសសិង្ហបុរី ដែលកំពុងត្រូវបានយកចិត្តទុកដាក់ពីសំណាក់រាជរដ្ឋាភិបាល ។ ការធ្វើទំណែទម្រង់នេះ ត្រូវបានគណៈកម្មការទី៧ នៃរដ្ឋសភាក្រសួងអប់រំ និងភាគីពាក់ព័ន្ធទាំងជាតិ និងអន្តរជាតិបានបើកសិក្ខារួមគ្នា ដើម្បីពិភាក្សាលើប្រធានស្តីពី «ការវិវត្តវិស័យអប់រំក្នុងបរិបទឌីជីថលក្នុងក្របខ័ណ្ឌសកល និងកម្ពុជា» កាលពីថ្ងៃទី២២ មេសា នៅវិមានរដ្ឋសភា ។
លោកហ៊ុន ម៉ានី ប្រធានគណៈកម្មការអប់រំយុវជនកីឡា ធម្មការកិច្ចការ សាសនា វប្បធម៌ និងទេសចរណ៍ (គ៧) បានលើកឡើងថា តាមរយៈសិក្ខាសាលាពេញមួយថ្ងៃនេះ យើងអាចទទួលបាននូវបទពិសោធន៍ពីបណ្តាប្រទេសដែលមានការអភិវឌ្ឍជឿនលឿនលើវិស័យអប់រំ រួមមានប្រទេសសិង្ហបុរី ការទទួលនូវគំនិតយោបល់ទស្សនទានថ្មីៗពាក់ព័ន្ធនឹងបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មទី៤.០ បរិបទសង្គមឌីជីថល ទស្សនទានការអប់រំក្នុងសម័យឌីជីថល ការអភិវឌ្ឍវិស័យអប់រំនៅកម្ពុជា និងចក្ខុវិស័យចំពោះអនាគតនៃវិស័យអប់រំនៅកម្ពុជា ។
លោកបញ្ជាក់ថា «ផ្អែកលើគំនិតយោបល់ និងបទពិសោធន៍ល្អៗនាថ្ងៃនេះយើងមានមូលដ្ឋានកាន់តែទូលំទូលាយក្នុងការបន្តអភិវឌ្ឍវិស័យអប់រំនៅកម្ពុជាក្នុងដំណើរឆ្ពោះទៅយុគវិស័យឌីជីថល ដែលយុវជនកម្ពុជាអាចទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ជាអតិបរមាពីយុគសម័យឌីជីថលនេះ តាមរយៈការអភិវឌ្ឍ សមត្ថភាព និងការដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមចំពោះមុខ ។ លោកបន្ថែមថា ក្រសួងអប់រំត្រូវបន្តពង្រឹងគុណវុឌ្ឍិ និងសមត្ថភាពគ្រូបង្រៀន ព្រមទាំងការពង្រាយគ្រូឱ្យបានកាន់តែប្រសិទ្ធភាពស្របតាមបរិបទសង្គមឌីជីថល ។
ចំណែកលោកហង់ ជូនណារ៉ុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំយុវជ និងកីឡាបានលើកឡើងថា ក្រសួងនឹងមានមូលដ្ឋានបន្ថែមក្នុងការបន្តអភិវឌ្ឍសាលារៀនជំនាន់ថ្មី ការពង្រឹងការអនុវត្តការ គ្រប់គ្រងតាមសាលារៀន (School Based Management) ព្រមទាំងបន្តវិនិយោគលើសម្ភារ និងឧបករណ៍ចាំបាច់នានា ដើម្បីបម្រើដល់ការសិក្សា ការបង្រៀន ការរៀន និងការពិសោធន៍ ដើម្បីឱ្យសិស្សានុសិស្ស និងនិស្សិតកាន់តែផ្សារភ្ជាប់បានរវាងការសិក្សាទ្រឹស្តីទៅនឹងការអនុវត្ត ជាក់ស្តែងក្នុងបរិបទឌីជីថល ។
ម្យ៉ាងទៀតក្រសួងអាចបន្តការអភិវឌ្ឍបន្ថែមទៀតទាំងសមត្ថភាពនៅក្នុងការគ្រប់គ្រង និងអភិបាលកិច្ចនៅកម្រិតសាលារៀនក្នុងបរិបទឌីជីថល ដើម្បីផលិតធនធានមនុស្សដែលមាន សមត្ថភាពជំនាញវិជ្ជាជីវៈពេញលេញ និងបំណិនឌីជីថលនៅក្នុងជីវិតឱ្យស្របតាមទស្សនា ទានរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល «យុវជនម្នាក់មានជំនាញមួយយ៉ាងតិចប្រចាំជីវិត»ព្រមទាំងក្លាយជា ប្រជាជនប្រកបដោយសមត្ថភាព មានស្មារតីខ្មែរតែមួយ និងប្រកបដោយធម៌ ។
តាមរយៈសិក្ខាសាលានេះត្រូវអង្គវេទិការវាយតម្លៃថា កម្ពុជាត្រូវការពេលវេលាយ៉ាងហោចណាស់៥ឆ្នាំទៀត ដើម្បីរៀបចំខ្លួនទៅជាសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល និងយ៉ាងហោចណាស់១០ឆ្នាំទៀតដើម្បីក្លាយជាសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថលពេញលេញតាមរយៈនេះកម្ពុជាបាន និងកំពុងពង្រឹង និងពង្រីកមូលដ្ឋានសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថលទាំងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធទន់-រឹង ព្រមទាំងអភិវឌ្ឍន៍ធនធានមនុស្ស និងជំនាញឌីជីថល ស្របពេលជាមួយការរៀបចំក្របខណ្ឌគតិយុត្តឱ្យមានការឆ្លើយតប និងសមស្របផងដែរ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ