រាជធានីភ្នំពេញ ៖ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង ទេសចរណ៍លោក ថោង ខុន បានព្រមានយ៉ាងដាច់អហង្កាថា ត្រូវតែចាត់វិធានការតឹងតែងចំពោះមូលដ្ឋានអាជីវកម្មទេសចរណ៍ ក៏ដូចជាភោជនីយដ្ឋាន-អាហារដ្ឋានណា ដែលនៅតែមិនព្រមបិទបង្ហាញតម្លៃទំនិញ-សេវាកម្ម ឬតារាងតម្លៃ (Menu) ហើយឯកឧត្តមបានបញ្ជាឲ្យមន្ត្រីក្រោមឱវាទចុះត្រួតពិនិត្យ និងបញ្ជ្រាបបញ្ហានេះដល់អាជីវករ និងប្រតិបត្តិករទេសចរណ៍ ឲ្យបានមុនឱកាសបុណ្យចូលឆ្នាំខ្មែរខាងមុខ។
ការថ្លែងយ៉ាងម៉ឺងម៉ាត់បែបនេះ ត្រូវធ្វើឡើងក្នុងឱកាសបិទសន្និបាតបូកសរុបការងារប្រចាំឆ្នាំ២០១៨ ត្រីមាសទី១ ឆ្នាំ២០១៩ និងទិសដៅអនុវត្តបន្តត្រីមាសទី២ ឆមាសទី២ ឆ្នាំ២០១៩ នៅទីស្ដីការក្រសួងទេសចរណ៍ នាល្ងាចថ្ងៃទី០៣ ខែមេសា ឆ្នាំ២០១៩។ ក្នុងឱកាសនោះផងដែរ លោករដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍ បានបញ្ជាឱ្យមន្ទីរទេសចរណ៍រាជធានី-ខេត្ត ត្រូវទប់ស្កាត់ការឡើងថ្លៃហួសហេតុពេកក្នុងឱកាសបុណ្យចូលឆ្នាំថ្មី ដោយត្រូវបញ្ជ្រាបឱ្យម្ចាស់មូលដ្ឋានអាជីវកម្មទេសចរណ៍ទាំងនោះ ដាក់បង្ហាញតារាងតម្លៃលើមុខទំនិញ-សេវាកម្មរបស់ខ្លួនឲ្យបានត្រឹមត្រូវ និងអាចទទួលយកបាន។
លោក ថោង ខុន មានប្រសាសន៍បញ្ជាក់ថា «យើងមិនអាចកំណត់ថ្លៃជំនួសម្ចាស់អាជីវកម្មទាំងនោះបានទេ យើងផាកតែអ្នកណាអត់សរសេរតម្លៃ មានន័យថា យើងអត់ផាករឿងឡើងថ្លៃ ឬមិនឡើងថ្លែនោះទេ បើគេសរសេរហើយ អាជ្ញាធរដែនដី និងសមត្ថកិច្ចជំនាញត្រូវចុះត្រួតពិនិត្យមើលថា តម្លៃដែលគេសរសេរនោះត្រឹមត្រូវ ឬក៏អត់ ហើយបើសមស្របហើយ យើងទទួលស្គាល់ឲ្យគេដាក់ទៅ»។ លោករដ្ឋមន្ត្រី បានបង្ហាញការជឿជាក់ថា ការធ្វើបែបនេះយូរៗទៅប្រាកដជាជំរុញឲ្យអាជីវករទាំងនោះភ្ញាក់រឭក និងងាកមកអនុវត្តត្រឹមត្រូវវិញ ពីព្រោះការប្រកបអាជីវកម្មរបស់ពួកគេមិនមែនតែមួយថ្ងៃពីរថ្ងៃឯណា ពោលគឺពួកគេនៅប្រកបរបរចិញ្ចឹមជីវិតប្រចាំថ្ងៃ ហើយពួកគេក៏ត្រូវការភ្ញៀវចូលច្រើនដែរ តែបើថ្លៃហួសហេតុពេក ភ្ញៀវមិនអាចទទួលយកបាន គេក៏ឈប់ចូលដែរ។ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍ ក៏បានដាស់តឿនជាថ្មីដល់មន្ទីរទេសចរណ៍រាជធានី-ខេត្ត និងមន្ត្រីមានសមត្ថកិច្ច ត្រូវយកចិត្តទុកលើបញ្ហាសំរាម និងបរិស្ថានក្នុងឱកាសបុណ្យចូលឆ្នាំថ្មី ពិសេសត្រូវខិតខំពង្រឹងយុទ្ធនាការ «គ្មានសំរាមក្រោមតុនៅតាមភោជនីយដ្ឋាន-អាហារដ្ឋាន» ឲ្យបានផុសផុល និងត្រូវទប់ស្កាត់ការចោលសំរាមតាមទីសាធារណៈឲ្យមានប្រសិទ្ធភាព ។
លោកស្រី លីនី ម្ចាស់ភោជនីយដ្ឋានមួយកន្លែងខាងត្បូងផ្សារទួលទំពូង បានលើកឡើងថាលោកស្រីគាំទ្រចំពោះចំណាត់ការរបស់ក្រសួងដែលតម្រូវឲ្យម្ចាស់ភោជនីយដ្ឋាននិងអាជីវកម្មដែលផ្តល់សេវាកម្មជូនភ្ញៀវជាតិ-អន្តរជាតិ ដើម្បីកុំឲ្យមានបញ្ហាពេលគិតប្រាក់ ហើយលោកស្រីក៏ទទួលស្គាល់ថាហាងភាគច្រើននៅម្តុំផ្សារទូលទំពូង គឺមានដាក់តម្លៃយ៉ាងច្បាស់លាស់ ព្រោះជាតំបន់សំបូរជនជាតិបរទេសរស់នៅ ក៏ដូចជាភ្ញៀវទេសចរបរទេសមកជាវឥវ៉ាន់និងចូលទទួលទានអាហារ ។
ជាមួយនឹងការបង្ហាញនូវ តារាងមុខម្ហូបនិងតម្លៃនៃមុខម្ហូបកម្ម៉ង់ផងនោះ ម្ចាស់ភោជនីយដ្ឋានរូបនេះបន្តថា «ការពិតទៅ ការដាក់តម្លៃលើ Menu គឺមានប្រយោជន៍ណាស់សម្រាប់ភ្ញៀវ ជាពិសេសគឺភ្ញៀវបរទេស ព្រោះពេលពួកគាត់ចូលហាងរបស់ខ្ញុំ គឺខ្ញុំហុច Menu ជូនគាត់ជាមួយនឹងគំរូមុខម្ហូប តម្លៃ ទាំងជាភាសាជាតិនិងភាសាអង់គ្លេស» ។ លោកស្រីលីនី បន្តថា តម្លៃរបស់ម្ហូបនៅហាងរបស់លោកស្រីគឺមានចាប់ពី ៨ ០០០ រៀល (២ដុល្លារ) ទៅដល់ ៣០ ០០០ រៀល (ប្រហែល ៧,៥ ដុល្លារសម្រាប់មួយម្ហូប ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ