ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

លោក ហង់ ជួនណា​រ៉ុ​ន ៖ វិស័យ​អប់រំ​នៅ​កម្ពុជា​មាន​បញ្ហា​ប្រឈម​មួយ​ចំនួន​ត្រូវការ​វិធានការ​បន្ទាន់

5 ឆ្នាំ មុន
  • សៀមរាប

ខេត្តសៀមរាប ៖ ថ្លែង​នៅ​ក្នុង​សិក្ខាសាលា​ផ្សព្វផ្សាយ​ស្តី​ពី​លទ្ធផល នៃ​កម្មវិធី​អន្តរជាតិ​វាយតម្លៃ​ការ​សិក្សា​របស់​សិស្ស​សម្រាប់​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍន៍​នៅ​សណ្ឋាគារ​ខេមរា​អង្គរ ក្នុង​ក្រុង​សៀម​រាប នា​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​១២ ខែធ្នូ​ឆ្នាំ ២០១៨ ក្រោម​វត្តមាន​លោក​បណ្ឌិត​សភាចា​រ្យ ហង់…

ខេត្តសៀមរាប ៖ ថ្លែង​នៅ​ក្នុង​សិក្ខាសាលា​ផ្សព្វផ្សាយ​ស្តី​ពី​លទ្ធផល នៃ​កម្មវិធី​អន្តរជាតិ​វាយតម្លៃ​ការ​សិក្សា​របស់​សិស្ស​សម្រាប់​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍន៍​នៅ​សណ្ឋាគារ​ខេមរា​អង្គរ ក្នុង​ក្រុង​សៀម​រាប នា​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​១២ ខែធ្នូ​ឆ្នាំ ២០១៨ ក្រោម​វត្តមាន​លោក​បណ្ឌិត​សភាចា​រ្យ ហង់ ជួនណា​រ៉ុ​ន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​អប់រំ​យុវជន និង​កីឡា ។

លោក​មាន​ប្រសាសន៍​ថា កម្ពុជា​បាន​ចូលរួម​ក្នុង​កម្មវិធី​អន្តរជាតិ​វាយតម្លៃ​ការ​សិក្សា​របស់​សិស្ស​សម្រាប់​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍន៍ ហៅ​កាត់​ថា PISA-D​ក្នុ ង​ឆ្នាំ​២០១៦ ដែល​ជា​គម្រោង​តែ​មួយ​គត់​ផ្តួចផ្តើម​បង្កើត​ឡើង​ដោយ​អង្គការ​សហប្រតិបត្តិការ​សេដ្ឋកិច្ច និង​អភិវឌ្ឍន៍ ហៅ​កាត់​ថា OECD និង​ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​មួយ​ចំនួន​ទៀត​ក្នុង​បំណង​ធ្វើតេស្ត​វាយតម្លៃ​ការ​សិក្សា​របស់​សិស្ស​សម្រាប់​ប្រទេស​ចំណូល​ទាប និង​មធ្យម ដែល​គម្រោង​នេះ​រួមចំណែក​ក្នុង​ការ​ពិនិត្យ​តាមដាន​គោលដៅ​អប់​រំជា​សកល​ទាក់ទង​ទៅ​នឹង​គោលដៅ​អភិវឌ្ឍន៍​ប្រកបដោយ​ចិ​រ​ភាព ។

លោក​រដ្ឋមន្ត្រី មាន​ប្រសាសន៍​ទៀត​ថា ល​ទ្ឋ​ផល PISA-D បាន​បង្ហាញ​ពី​សិស្ស​អាយុ​១៥​ឆ្នាំ​នៅ​កម្ពុជា មាន​សមត្ថភាព​ខ្ពស់​ជាង​សិស្ស​អាយុ​១៥​ឆ្នាំ​នៅ​ប្រទេស​សេ​ណេ​ហ្គា​ល់ និង​សំ​ប៊ី លើ​គ្រប់មុខ​វិជ្ជា និង​មាន​សមត្ថភាព​លើ​មុខ​វិជ្ជា​គណិត​វិទ្យា​ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​សិស្ស​ក្នុង​បណ្តា​ប្រទេស​ចូលរួម​ក្នុង​កម្មវិធី​អន្តរជាតិរ​ង្វា​យ​តម្លៃ​ការ​សិក្សា​របស់​សិស្ស​សម្រាប់​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍន៍ ប៉ុន្តែ​ចំពោះ​អំ​ណា​ន និង​វិទ្យាសាស្ត្រ​វិញ សិស្ស​កម្ពុជា​ជា​មធ្យម​មាន​សមត្ថភាព​ទាប​ជាង​សិស្ស​នៅ​បណ្តា​ប្រទេស​ជា​សមាជិក PISA-D និង​ប្រទេស​សមាជិក​អាស៊ាន មាន​វៀតណាម ថៃ ឥណ្ឌូ​ណេ​ស៊ី និង​សឹ​ង្ហ​បុរី ហើយ​សិស្ស​កម្ពុជា មាន​វិន័យ​ល្អ​ក្នុង​ថ្នាក់រៀន ស្តាប់​គ្រូ មិន​ឡូឡា​ប្រសើរ​ជាង​សិស្ស​ជា​សមាជិក PISA-D និង OECD ជា​ពិសេស​ពួក​គេ​ភាគ​ច្រើ​បង្ហាញ​ពី​ទស្សនៈ​វិជ្ជមាន​ចំពោះ​គ្រូបង្រៀន ។

លោក ហង់ ជួនណា​រ៉ុ​ន មាន​ប្រសាសន៍​បន្ថែម​ទៀត​ថា យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​ក៏​ការ​វិភាគ​បាន​បង្ហាញ​ថា កម្ពុជា​មាន​បញ្ហា​ប្រឈម​មួយ​ចំនួន​ក្នុង​វិស័យ​អប់រំ​ដែល​ត្រូវការ​វិធានការ​បន្ទាន់ ដើម្បី​ពង្រឹងគុណភាព​អប់រំ ដូច​ជា​សិស្ស​រៀន​ត្រួតថ្នាក់ សិស្ស​ចូល​រៀន​យឺត រៀន​ក្រោម​កម្រិត​ថ្នាក់​ដែល​ខ្លួន​ត្រូវ​រៀន បើ​ធៀប​នឹង​អាយុ ការ​បាត់​ម៉ោង​សិក្សា ដោយសារ​គ្រូ និង​សិស្ស​មក​យឺត ។

ខណៈ​ដែល​ការ​មក​យឺត​របស់​គ្រូ បាន​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ពី​ការ​គ្រប់គ្រង​តាម​សាលារៀន​នៅ​កម្ពុជា ដែល​ជា​កត្តា​ឱ្យ​សិស្ស​មក​រៀន​យឺត និង​កត្តា​ប៉ះពាល់​ដល់​គុណភាព បង្រៀន និង​ការ​សិក្សា​របស់​សិស្ស ហើយ​ចំនួន​ម៉ោង​សិក្សា​នៅ​កម្ពុជា ពី​បឋម​ដល់​អនុ​វិទ្យាល័យ ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​បណ្តា​ប្រទេស​ទទួល​ពិន្ទុ​ខ្ពស់​លើរ​ង្វា​យ​តម្លៃ​PISA ដូច​ជា​កូរ៉េ​ខាងត្បូង ចិន​ម៉ា​កាវ ជប៉ុន សឹ​ង្ហ​បុរី ហើយ​ម៉ោង​សិក្សា​នេះ មិនមែន​ជា​បញ្ហា​ធ្វើ​ឱ្យ​សិស្ស​នៅ​កម្ពុជា រៀន​ខ្សោយ​នោះ​ទេ ផ្ទុយ​មក​វិញ ការ​បាត់​ម៉ោង​និង​គុណភាព​បង្រៀន​ទើប​ជា​បញ្ហា​ចម្បង​៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ