រាជធានីភ្នំពេញ ៖ បច្ចុប្បន្ននេះ ការគ្រប់គ្រងយានយន្ដគ្រប់ប្រភេទដែលកំពុងចរាចរនៅតាមដងផ្លូវ អាចនិយាយបានថា នៅមានភាពធូររលុងនៅឡើយ ខណៈដែលម្ចាស់យានយន្ដមួយចំនួនបានកែច្នៃរថយន្ដរបស់ខ្លួនស្រេចតែចិត្ត ដូចជា បិទស្កុត ឬបាញ់ថ្នាំប្ដូរពណ៌ ឬឡើងស៊េរីជាដើម ។ ការកែច្នៃធ្វើឲ្យខុសពីរូបរាងដើមនេះ បាននិងកំពុងបង្កលក្ខណៈស្មុគស្មាញដល់សមត្ថកិច្ចដែលកំពុងត្រួតពិនិត្យចរាចរណ៍តាមដងផ្លូវ ឬធ្វើឲ្យសាធារណជនភាន់ច្រឡំក្នុងករណីមានរឿងហេតុមិនប្រក្រតីកើតឡើង ជាដើម ។
មានការលើកជាសំណួរថា ជាធម្មតា រថយន្ដត្រូវតែយកទៅពិនិត្យ (ឆែក) រៀងរាល់១ឬ២ឆ្នាំម្ដង ចុះបើរថយន្ដខុសទៅនឹងកាតគ្រី ហេតុអ្វីបានជាក្រសួងនៅតែអនុញ្ញាត ? តើការឡើងស៊េរីរថយន្ដបែបនេះខុសច្បាប់ដែរឬទេ ? ហើយទៅថ្ងៃអនាគត ក្រសួងមានផែនការបែបណា ? ទាក់ទងនឹងបញ្ហាកំពុងស្មុគស្មាញនេះ បើតាមអគ្គនាយករងដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក នៃក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានឱ្យដឹងថា បច្ចុប្បន្ននេះ កម្ពុជាមិនទាន់មានប្រកាស ឬអនុក្រឹត្យណាចែងថា ការកែច្នៃរថយន្ដឡើងស៊េរី ខុសច្បាប់នោះទេ គឺមានតែអនុក្រឹត្យដែលបានចែងទៅលើការកែច្នៃរថយន្ដធុនធំដូចជា ដំឡើងឬតទ្រង់ខុសបច្ចេកទេស គឺខុសច្បាប់ ។ ចំណែកការកែច្នៃដោយគ្រាន់តែប្ដូរកាង ឬតុបតែងផ្សេងៗ ដើម្បីឡើងស៊េរីនោះ មិនខុសច្បាប់ទេ ។
លោក សួន វ៉ាន់ហុង អគ្គនាយករងដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោករូបនេះ បានថ្លែងយ៉ាងដូច្នេះថា ៖ «ការឡើងស៊េរីរថយន្ត គ្រាន់តែកែកាង ឬតុបតែងអ្វីផ្សេងៗ យើងអត់ទាន់មានច្បាប់អ្វីហាមឃាត់ ឬចោទថាគេខុសនោះទេ ប៉ុន្តែទៅថ្ងៃអនាគត យើងនឹងមិនឱ្យមានការកែច្នៃបន្តទៀតទេ ដើម្បីកុំឱ្យសមត្ថកិច្ចពិបាកសម្រេចចិត្តក្នុងការឃាត់រថយន្តណាមួយពេលមានបញ្ហា » ។ លោកបន្តថា ៖« សព្វថ្ងៃនេះ យើងអត់ទាន់មានប្រកាស ឬអនុក្រឹត្យណាចែងថា កែច្នៃឡើងស៊េរីនេះ ខុសទេ ។ យើងមានតែអនុក្រឹត្យលេខ១៨០ បានចែងទៅលើការកែច្នៃរថយន្តធុនធំ ដូចជា ដំឡើងទ្រង់ ឬតទ្រង់ខុសបច្ចេកទេស គឺខុសច្បាប់ » ។
លោកលើកឡើងថា ការឡើងស៊េរីរថយន្តនេះ វាមិនប៉ះពាល់ដល់ស្តង់ដាសុវត្ថិភាពនោះទេ បើគ្រាន់តែអ្នកប្រើប្រាស់រថយន្តដូរកាងតូចចេញយកកាងធំ ឬដូរតាប្លូ ជាដើមនោះ ។ ចំណែកគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ដែលកើតឡើងសព្វថ្ងៃនេះ បើវាពាក់ព័ន្ធនឹងរថយន្ដ ភាគច្រើនទៅលើប្រព័ន្ធហ្វ្រាំង, ចង្កូត ហើយក្រៅពីនេះមានកត្តាផ្លូវថ្នល់ និងពិសេសគឺកត្តាអ្នកបើកបរ ។ លោកបញ្ជាក់ថា ៖« សព្វថ្ងៃ បើយើងមើលអត្រាគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍បង្កឡើងដោយមនុស្ស គឺច្រើនជាងកត្តារថយន្ត និងកត្តាផ្លូវថ្នល់ » ។ បើទោះបីជាការឡើងស៊េរីរថយន្ដ ឬផ្លាស់ប្ដូរខុសពីរូបរាងដើម មិនខុសច្បាប់ តែអ្នកនៅក្នុងវិស័យយានយន្ដយល់ឃើញថា វាអាចបង្កើតជាការបោកប្រាស់ដល់មហាជន, ប៉ះពាល់ប្រព័ន្ធសុវត្ថិភាពរថយន្ដ ឬគេចវេះពីការមិនទទួលខុសត្រូវណាមួយ ពិសេសនៅពេលមានបញ្ហា ជាដើម។
អនុប្រធានសហព័ន្ធឧស្សាហកម្មយានយន្តកម្ពុជា លោក ងន សាំង បានមានប្រសាសន៍ថា ៖« រថយន្តកែស៊េរី វាអាចជាការបោកបញ្ឆោត និងប៉ះពាល់ដល់ប្រព័ន្ធសុវត្ថិភាព ។ ពេលយើងធ្វើការកែច្នៃខុសលក្ខណៈស្តង់ដា អីចឹង អាចនាំឱ្យមានគ្រោះថ្នាក់កើតឡើងដោយចៃដន្យបាន។ ជាឧទាហរណ៍ កន្លងមក មានរថយន្តឆេះនៅតាមផ្លូវ ជាដើម អាចមកពីការច្នៃប្រព័ន្ធខ្សែភ្លើងមិនត្រូវតាមលក្ខណៈស្តង់ដា » ។ លោកបន្ដថា ៖« តាមលក្ខណៈបច្ចេកវិទ្យា យើងមិនគួរឱ្យមានការកែច្នៃរថយន្តអីចឹងទេ។ អ្វីសំខាន់ អាចមានការបោកបញ្ឆោតនៅលើទីផ្សារ និងអាចបង្កឱ្យមានគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍កើតឡើងនៅតាមផ្លូវដោយប្រការណាមួយពុំបានដឹងជាមុន » ។
បច្ចុប្បន្ននេះ យានដ្ឋានជួសជុល និងកែច្នៃរថយន្ត ដែលបានចុះបញ្ជីនៅក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន មានជាង១ពាន់កន្លែង ។ ដោយឡែក យានយន្តដែលបានចុះបញ្ជីស្របច្បាប់ មានប្រមាណ៤,២លានគ្រឿង ក្នុងនោះរថយន្តលក្ខណៈគ្រួសារមាន៤០ម៉ឺនគ្រឿង, រថយន្តធុនធំ២២ម៉ឺនគ្រឿង និងម៉ូតូ៣,៦លានគ្រឿង ។ នេះបើតាមលោក សួន វ៉ាន់ហុង អគ្គនាយករងដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ