ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

សង្គ្រោះ​អាង​ទន្លេ​សាប​ ដកហូត​ឡូត៍នេសាទ​៣៥​នៅ​ខេត្ត​ជុំ​វិញ​បឹងទន្លេ​សាប​ពីកណ្តាប់​ដៃ​ឯក​ជន

13 ឆ្នាំ មុន

រាជធានីភ្នំពេញ ៖ សម្តេច​អគ្គ​មហា​សេនា​បតី​តេជោ​ហ៊ុន សែន នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​នៃ​ព្រះ​រាជា​ណា​ចក្រ​កម្ពុជា​បាន​ប្រកាស​ទៅ​កាន់​ប្រជា​ ពល​រដ្ឋ​ទូទាំង​ប្រទេស​ ជា​ពិសេស​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​ដែល​រស់​នៅ​ក្នុង​អាង​ទន្លេ​សាប​ឱ្យ​ដឹង​ថា តម្រូវ​ឱ្យ​ធ្វើ​ការ​ដក​ហូត​ឡូត៍​នេសាទ​ទាំង​៣៥​ក្នុង​បឹង​ទន្លេ​សាប​ទាំង​ អស់​ពី​ដៃ​ឯក​ជន​ត្រឡប់​មក​វិញ​នៅ​ក្នុង​ខេត្ត​

រាជធានីភ្នំពេញ ៖ សម្តេច​អគ្គ​មហា​សេនា​បតី​តេជោ​ហ៊ុន សែន នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​នៃ​ព្រះ​រាជា​ណា​ចក្រ​កម្ពុជា​បាន​ប្រកាស​ទៅ​កាន់​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​ទូទាំង​ប្រទេស​ ជា​ពិសេស​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​ដែល​រស់​នៅ​ក្នុង​អាង​ទន្លេ​សាប​ឱ្យ​ដឹង​ថា តម្រូវ​ឱ្យ​ធ្វើ​ការ​ដក​ហូត​ឡូត៍​នេសាទ​ទាំង​៣៥​ក្នុង​បឹង​ទន្លេ​សាប​ទាំង​អស់​ពី​ដៃ​ឯក​ជន​ត្រឡប់​មក​វិញ​នៅ​ក្នុង​ខេត្ត​៥គឺ​កំពង់​ឆ្នាំង ពោធិ៍​សាត់​ បាត់​ដំបង សៀម​រាប​ និង​កំពង់​ធំ​ បើ​មិន​ដូច្នោះ​ទេ អាង​ទន្លេ​សាប​មិន​អាច​ស្តារ​ឡើង​វិញ​បាន​ទេ​។

សម្តេច​តេជោ​នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​បាន​ប្រកាស​ទៅ​កាន់​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​បែប​នេះ​នា​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​១៦ សីហា ឆ្នាំ​២០១១ ក្នុង​ឱកាស​អញ្ជើញ​ជា​អធិបតី​សម្ពោធ​បើក​ឱ្យ​ប្រើ​ប្រាស់​ជា​ផ្លូវ​ការ​កំណាត់​ផ្លូវជាតិ​លេខ​១​ ​ប្រវែង​៩,១០​គីឡូ​ម៉ែត្រ​ ដែល​ជា​គំរោង​សាង​សង់​ដំណាក់​កាល​ទី​៣​ពី​គីឡូម៉ែត្រ​លេខ​៤​​ម្តុំ​វត្ត​ក្តី​តា​កុយ​ក្នុង​សង្កាត់​វាល​ស្បូវ ខណ្ឌ​មាន​ជ័យ រាជ​ធានី​ភ្នំពេញ​ដល់​គីឡូ​ម៉ែត្រ​លេខ​១៣+១០០​ស្ថិត​ក្នុង​ឃុំ​គគីរ ស្រុក​កៀន​ស្វាយ​ ខេត្ត​កណ្តាល​ ក្រោម​ជំនួយ​ឥត​សំណង​របស់​រដ្ឋា​ភិ​បាល​ជប៉ុន​។ ពាក់​ព័ន្ធ​នឹង​បញ្ហា​នេះសម្តេច​តេជោ​នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​មាន​ប្រសាសន៍​ថា បន្ទាប់​ពី​យុទ្ធ​នា​ការ​​ដើម្បី​លុប​បំបាត់​​ភាព​អនា​ធិបតេយ្យ​ក្នុង​ការ​ដាក់​ធ្នស់​ សំរាស់ ព្រួល និង​ការ​ដាក់​កាត់​ផ្នែក​នានា​ក្នុង​អាង​ទន្លេ​សាប។​ របាយ​ការណ៍​អធិការ​កិច្ច​ជាង​១០ទំព័រ​ជាមួយ​នឹង​អ្វី​ដែលបាន​កើត​មាន​ក្នុង​អាង​ទន្លេ​សាប។ ខ្ញុំ​មាន​ការ​តក់​ស្លុត​អ្វី​ៗ​ដែល​បាន​ប្រទះ​នៅ​ក្នុង​អាង​ទន្លេ​សាប​ ពួក​គេ​ដាក់​សំរាស់ ​មុន​នឹង​ពួក​គេ​ហ៊ុម​ព័ទ្ធ​សំរាស់​​ ពួក​គេ​យក​ថ្ម​ស្អុយ​ទៅ​ដាក់​នៅ​ក្នុង​កន្លែង​ដទៃ​ដើម្បី​ឱ្យ​ត្រី​រត់​ចូល​សំរាស់ រួច​ហើយ​ត្រី​រត់​ចូល​សំរាស់​របស់គេ គេហ៊ុម​ព័ទ្ធ​សំរាស់​យក​តែ​ម្តង​ ធ្វើ​បែប​នេះ​កុំ​ថា​ឡើយ​មេ​ត្រី ចៅ ចៅ​ទួត ចៅ​លា​ត្រី​ក៏​វាមិន​នៅ​ដែរ​។

សម្តេច​ថ្លែង​ថា ខ្ញុំ​ត្រូវ​ប្រកាន់ខ្ជាប់​នូវ​វិធាន​ការ​ដាច់​ណាត់​បាន​ឯក​ភាព​ជាមួយ​គណៈ​កម្មការ​អធិការ​កិច្ច​ ​ត្រូវ​ដក​ហូត​ឡូត៍​នេសាទ​ទាំង​៣៥​ឡូត៍​ក្នុងខេត្ត​ទាំង​៥​យក​មក​ទុក​ផ្អាក​កុំ​ធ្វើ​ការ​ចាប់​ត្រី​ក្នុង​ឡូត៍​ទាំង​៣៥​នេះ។ បញ្ហា​ដក​ឡូត៍​នេសាទ​ទាំង​៣៥​នេះ គឺ​មិន​​មាន​​ផល​ប៉ះ​ពាល់​ដល់​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​ដែល​កំពុង​នេសាទ​នៅ​ក្នុង​ដែន​នេសាទ​របស់​សហ​គមន៍​​នោះ​ទេ។ ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​នៅ​តែ មាន​សិទ្ធិ​នេសាទ​នៅ​ក្នុង​ដែន​នេសាទ​ដែល​រដ្ឋ​បាន​ផ្តល់​ជូន​។ ត្រូវ​ផ្អាក​ការ​រក​ត្រី​ក្នុង​ឡូត៍​នេសាទ​ទាំង​៣៥​ឡូត៍​នោះ​ក្នុង​រយៈ​ពេល​៣​រដូវ​ចាប់​ពី​ឆ្នាំ​២០១១-២០១២ ពី​ឆ្នាំ​២០១២-២០១៣ ពី​ឆ្នាំ​២០១៣-២០១៤​ ហើយ​ចាំ​មើល​ក្នុង​ឡូត៍​នេសាទ​ទាំង​៣៥​នោះ​មើល​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១៤-២០១៥ តើ​ឡូត៍​នេសាទ​​ណា​ឱ្យ​ធ្វើ ហើយ​ឡូត៍​នេសាទ​ណា​ទុក​អភិរក្ស​។​ ឥឡូវ​​នៅ​ពេល​ដែល​ទឹក​ទន្លេ​មេគង្គ​ចាប់​ឡើង​គ្រប់​កន្លែង​ទាំងអស់មាន​កូន​ត្រី​ ឆ្នាំនេះ​អាច​មាន​ត្រី​ឡើង​ទៅ​ទន្លេ​មេគង្គ​បាន​ កាល​ឆ្នាំ​មុនៗ​គឺ​អត់​មាន​ត្រី​ឡើង​ទៅ​រួច​ទេ ដោយ​សារ​ពួក​ឯក​ជន​គេ​មិន​ខ្វល់​បំផ្លាញ​អស់​ ក្នុង​ករណី​នេះ​ហើយ​ និយាយ​ច្រើន​លើក​ ច្រើន​សា​ហើយ​នៅ​តែមិន​ស្តាប់​ ពួក​នេះ​វា​មិន​​​កែ​ប្រែ​ បើ​ចេះ​កែ​ប្រែ​គឺ​កែ​យូរ​ហើយ​។

សម្តេច​តេជោ​នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​សង្កត់​ធ្ងន់​ថា កុំ​អង្គុយ​បក់​ផ្សែង​ ពន្លត់​ភ្លើង​បណ្តោយ​ ហើយ​នាំ​គ្នា​ធ្វើ​កំណែ​ទំរង់​ ។ នេះ​មិន​មែន​ប្រាប់​តែ​ឡូត៍​នេសាទ​បឹង​ទន្លេ​សាប​ទេ គឺ​ប្រាប់​ទៅ​បណ្តា​ឡូត៍​នេសាទ​ដទៃ​ទៀត​ធ្វើ​ឱ្យ​ត្រូវ​តាម​ច្បាប់ ហើយ​កុំ​ឱ្យ​ប៉ះ​ពាល់​ដល់​ប្រជា​ពលរ​ដ្ឋ​រហូត​ដល់​ថ្នាក់​អុំ​ទូក​កាត់​ឡូត៍​នេសាទ​មិន​បាន​នោះ​។ នៅ​​ឆ្នាំ​២០១៥​ បើ​មាន​អ្នក​ណា​ចង់ធ្វើ​ឡូត៍​នេសាទ​ គឺ​ត្រូវ​រៀប​ចំ​ឱ្យ​បាន​ច្បាស់​សៀវ​ភៅ​បន្ទុក​ ត្រូវ​ធ្វើ​ឡើង​វិញ​នៅ​ពេល​ខុស​ច្បាប់​ត្រូវ​ធ្វើ​ដូច​ម្តេច​ ប្រើ​របៀប​ប្រើ​ប្រាស់​ដូច​ម្តេច​ គួរ​តែ​ត្រូវ​​ដាក់​ប្រាក់​កក់​នៅ​ធនាគារ​។ ក្នុង​រយៈ​ពេល​​រង់​ចាំ​ សម្តេច​តេជោ​នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​សង្កត់​ធ្ងន់​ថា ត្រូវ​ការ​ពារ​ឱ្យ​បាន ​កុំឱ្យ​មាន​ភាព​​អនា​ធិបតេយ្យ​នៅ​ក្នុង​ដែន​នេសាទ
នេះ​។ ការ​នេសាទ​ជា​លក្ខណៈ​គ្រួសារ​របស់​ប្រជា​ជន​នៅ​បន្ត​ធ្វើ​អនុញ្ញាត​ជូន​ ប៉ុន្តែ​ការ​នេសាទ​លក្ខណៈ​​ជា​​ឧស្សាហ​កម្ម​ សិប្ប​​កម្ម​នៅ​ក្នុង​ឡូត៍​នេសាទ​ដែល​រដ្ឋ​ប្រគល់​ឱ្យ​មិន​ត្រូវ​អនុញ្ញាត​ចាប់​ពី​ពេល​នេះ​រហូត​ដល់​មាន​បទ​បញ្ជា​ថ្មី​ដែល​ខ្ញុំ​គិត​ថា មិន​តិច​ជាង​៣​រដូវ​។

សម្តេច​តេជោ​នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​​មាន​ប្រសាសន៍​​ថា ខ្ញុំ​សុំ​អភ័យ​ទោស​ចំពោះ​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​ដែល​ខ្ញុំ​មិន​អាច​នឹង​គ្រប់​គ្រង​បាន​ទាំង​អស់​ ប៉ុន្តែ​នៅ​ពេល​ដែលរក​​ឃើញ​ហើយ ខ្ញុំ​នឹង​ប្តូរ​ផ្តាច់​ធ្វើ​ការ​​កែ​ទំរង់​លើ​វិស័យ​នេះ ឥឡូវ​រក​ឃើញ​ឡូត៍​ដែល​នៅ​សេស​សល់​បង្ក​ការ​បំផ្លាញ​ព្រៃ​លិច​ទឹក​ បំផ្លាញ​ធន​ធាន​ត្រី​ និង​ប៉ះ​ពាល់ដល់ប្រជា​ពល​
រដ្ឋ​។ តាម​ការ​ប៉ាន់​ស្មាន​របស់​ខ្ញុំ​បើ​សិន​ជា​មានការ​ដំណើរ​ការ​ឡើង​វិញ​ គឺ​មិន​ឱ្យទាំង​អស់​ទេ គឺ​ត្រូវ​កាត់​ឡូត៍​មួយ​ចំនួន​ឱ្យ​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​តែ​ម្តង​ ព្រោះ​មាន​សំណូម​ពរ​។
សម្តេច​នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​​​បញ្ជា​ឱ្យ​គណៈ​កម្មក​ារ​អធិការ​កិច្ច​ត្រូវ​ធ្វើ​ការ​ងារ​នេះ​បន្ត​រហូត​ដល់​ពេល​កំណែ​ទំរង់​ត្រូវ​បានចប់​។

លោក​ត្រាំ​ អ៊ីវ​តឹក រដ្ឋ​មន្ត្រី ក្រសួង​សាធា​រណ​ការ​ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​បាន​ថ្លែង​ឱ្យ​ដឹង​ថា កំណាត់​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ​១ ​ដែល​ជា​គំរោង​សាង​សង់​​ដំណាក់​កាល​ទី​៣​​ដែល​សម្តេច​តេជោ​នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​អញ្ជើញ​ជា​អធិបតី​​ក្នុង​ពិធី​សម្ពោធ​បើក​ឱ្យ​ប្រើ​ប្រាស់​នា​ពេលនេះ​មាន​ប្រវែង​៩,១០​​គីឡូ​ម៉ែត្រ​​ ទទឹង​សរុប​ប្រមាណ​១៧​ម៉ែត្រ​ ចាប់​ពី​គីឡូ​ម៉ែត្រ​លេខ​៤​ម្តុំ​វត្ត​ក្តី​តា​កុយ​ក្នុង​សង្កាត់​វាល​ស្បូវ​ ខណ្ឌ​មាន​ជ័យ រាជ​ធានី​ភ្នំពេញ​ដល់​គីឡូ​ម៉ែត្រ​១៣+១០០​ក្នុង​ឃុំ​គគីរ ស្រុក​កៀន​ស្វាយ​ ខេត្ត​កណ្តាល​ ក្រោម​ជំនួយ​ឥត​សំណង​​របស់​រដ្ឋា​ភិ​បាល​ជប៉ុន​មាន​ទឹក​ប្រាក់​សរុប​ប្រមាណ​ជា​​១១.១៦៨.០០០​ដុល្លារ​អាមេរិក​(ថវិកា​តាម​កិច្ច​សន្យា​មាន​តែ​១០.២៦៨.០០០​ដុល្លារ​អាមេរិក​) រួម​នឹង​ថវិកា​របស់​រាជ​រដ្ឋា​ភិ​បាល​មួយ​ចំនួន​បន្ថែម​ទៀត​សម្រាប់​ការ​ដោះ​ស្រាយ​ផល​ប៉ះ​ពាល់​ដី​ធ្លី​លំនៅ​ឋាន​ និង​សំណង់​ផ្សេងៗ​ចាប់​ផ្តើម​សាង​សង់​​កាលពី​ខែ   ​ធ្នូ​ ឆ្នាំ​២០០៩ បញ្ចប់​ជា​ស្ថាពរ​នា​ខែក​ក្កដា​ ​ឆ្នាំ​២០១១​។

លោក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​ថ្លែង​បន្ត​ថា ក្នុង​គំរោង​ដំណាក់​កាល​ទី​៣​នេះ​ផង​ដែរ​ក៏​មាន​បញ្ចូល​​ការ​កសាង​ស្ថានីយ និង​បំពាក់​ឧប​ករណ៍​ជញ្ជីង​ត្រួត​ពិនិត្យ​រថ​យន្ត​ចំនួន​ពីរ​កន្លែង​ដែល​មួយ​កន្លែង​ស្ថិត​នៅ​ម្តុំ​គីឡូ​ម៉ែត្រ​លេខ​១៣ និង​មួយកន្លែង​ទៀត​ស្ថិត​នៅ​ម្តុំ​គីឡូ​ម៉ែត្រ​​លេខ​៥៦​ ប្រមាណ​៤​គីឡូ​ម៉ែត្រ​ពី​អ្នក​លឿង​។ ទាក់​ទិន​នឹង​ដំណាក់​កាល​នៅ​សល់​ចុង​ក្រោយ​ប្រវែង​៤​គីឡូ​ម៉ែត្រ​គត់​ចាប់​ពី​គល់​ស្ពាន​ព្រំ​មុនី​វង្ស​ត្រើយ​ខាង​កើត​ដល់​គីឡូ​ម៉ែត្រ​លេខ​៤​ ក្នុង​សង្កាត់​វាល​ស្បូវ លោក​ត្រាំ​ អ៊ីវ​តឹក​ បាន​បញ្ជាក់​ថា ដំណាក់​កាល​ចុង​ក្រោយនេះ​នៅ​មិន​ទាន់​បាន​ទទួល​សេចក្តី​សម្រេច​ផ្តល់​ជំនួយ​បន្ត​ពី​អង្គការ JICA នៅ​ឡើយ​ទេ​ ដោយ​អង្គ​ការនេះ​នឹង​បញ្ជូន​ក្រុម​សិក្សា​មក​សិក្សា​​បន្ថែម​ពី​បច្ចេក​ទេស​ និង​នីតិវិធី​ដោះ​ស្រាយ​​ផល​ប៉ះ​ពាល់​ដែល​ទាម​ទារ​រយៈ​ពេល​មួយ​រយៈ​បន្ថែម​ទៀត​។

ការ​ងារ​សាង​សង់​ផ្លូវ​ក្នុង​ដំណាក់​កាល​ទី​៤​នេះ​អាច​ជួប​បញ្ហា​ស្មុគ​ស្មាញ​ច្រើន​បន្តិច​ ពិសេស​ការ​ដោះ​ស្រាយ​ផល​ប៉ះ​ពាល់​ដោយ​សារ​គំរោង​ទៅ​លើ​ដី​ធ្លី​ ផ្ទះ​សម្បែង​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​ដែល​ត្រូវ​ចំណាយ​ថវិកា​ច្រើន​។ តាម​ប្លង់​វិស្វ​កម្ម​នៃ​គំរោង​ផ្លូវ​ត្រង់​នេះ​​នឹង​ត្រូ​វ​​បើ​ក​ទទឹង​​ឱ្យ​ធំ​ទូលាយ​រហូត​ដល់​៤​គន្លង​(ទទឹង​សរុប​២៤​ម៉ែត្រ​)​។ បន្ទាប់ពី​ការ​សាង​សង់​រួច​កំណាត់​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ​១​នេះ នឹង​រួម​ចំណែក​ផ្តល់​ជូន​នូវ​គុណ​ប្រយោជន៍​យ៉ាង​ធំ​ធេង​ខាង​សេដ្ឋ​កិច្ច​ សង្គម​កិច្ច​ សម្រាប់​បណ្តា​ខេត្ត​ភាគ​ខាង​កើត​​ទន្លេ​មេគង្គ​ទាំង​អស់ ពិសេស​ខេត្ត​ព្រៃ​វែង​ និង​ខេត្ត​ស្វាយ​រៀង និង​រួម​ចំណែក​បម្រើ​​ឱ្យ​កិច្ច​សហ​ប្រតិ​បត្តិ​ការ​ជា​ទ្វេ​ភាគី​លើ​គ្រប់​វិស័យ​រវាង​កម្ពុជា​-វៀត​ណាម​។

លោក​ Masafumi Kuroki ឯក​អគ្គ​រាជ​ទូត​ជប៉ុន​ប្រចាំ​នៅ​ព្រះ​រាជា​ណា​ចក្រ​កម្ពុជា​បាន​ថ្លែង​ថា រដ្ឋា​ភិ​បាល​ជប៉ុន​បាន​ផ្តល់​ជំនួយ​ឥត​សំណង​ដល់​រាជ​រដ្ឋា​ភិ​បាល​កម្ពុជា​សំរាប់​គម្រោង​ស្ថាបនា​កែ​លំអ​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ​១​ចាប់​តាំង​ពី​ឆ្នាំ​២០០៥​មក​។ ដំណាក់​កាល​ទី​១​នៃ​គម្រោង​បញ្ចប់​នៅ​ឆ្នាំ​២០០៦​ ដោយ​បាន​សាង​សង់​ស្ពាន​បេតុង​២​​នៅ​លើ​កំណាត់​ផ្លូវ​ប្រវែង​៥៦​គីឡូ​ម៉ែត្រ​។ ដំណាក់​កាល​ទី​២​នៃ​គម្រោង​បាន​សាង​សង់​កំណាត់​ផ្លូវ​ប្រវែង​៤២​គីឡូ​ម៉ែត្រ​ ចាប់​ពី​ផ្សារ​គគីរ​ទៅ​ទី​ប្រជុំ​ជន​អ្នក​លឿង​ រួម​ទាំង​សាង​សង់​ស្ពាន​មួយ​ផង​ដែរ​បាន​បញ្ចប់​ដោយ​ជោគ​ជ័យ​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០០៩​។

លោក​ឯក​អគ្គ​រាជ​ទូត​ជប៉ុន​បន្ត​ទៀត​ថា ជាមួយ​នឹង​ការ​បញ្ចប់​ដំណាក់​កាល​ទី​៣​នៃ​គម្រោង​ដែល​បាន​សាង​សង់​កំណាត់​ផ្លូវ​ប្រវែង​៩,១០​គីឡូ​ម៉ែត្រ​ចាប់​ពី​ចំណុច​ចម្ងាយ​៤​គីឡូម៉ែត្រ​ពីស្ពាន​ព្រះ​មុនី​វង្ស​រហូត​ដល់​ផ្សារ​គគីរ​នោះ​សាងស​ង់​ឡើង​ស្រប​កំរិត​ស្តង់​ដា​អន្តរ​ជាតិ​។ ការ​ធ្វើ​ចរា​ចរ​ដោយ​រលូន និង​ការកាត់​បន្ថយ​ពេល​វេលា​ធ្វើ​ដំណើរ​នៅ​តាម​បណ្តោយ​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ​១​ នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រសើរ​ឡើង​នូវ​ការ​តភ្ជាប់​ និង​ការ​កើន​ឡើង​នៃ​សកម្ម​ភាព​សេដ្ឋ​កិច្ច​នៅ​កម្ពុជា ៕