ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ធនាគារជាតិ​បញ្ជ្រាប​ ចំណេះដឹង​ផ្នែក​ហិរញ្ញវត្ថុ ដើម្បី​ជំរុញ​បរិ​យា​បន្ន​ហិរញ្ញវត្ថុ​នៅ​កម្ពុជា

17 ម៉ោង មុន

ខេត្តកំពង់ឆ្នាំង​៖ ធនាគារជាតិ​នៃ​កម្ពុជា បញ្ជ្រាប​ចំណេះដឹង​ផ្នែក​ហិរញ្ញវត្ថុ និង​ពង្រឹង​វិសាលភាព​នៃ​ការ​អនុវត្ត​វិធានការ​ ការពារ​អ្នក​ប្រើប្រាស់ សេវា​ធនាគារ និង​ហិរញ្ញវត្ថុ ដើម្បី​រួមចំណែក​ដល់​ការ​អភិវឌ្ឍ​វិស័យ​ហិរញ្ញវត្ថុ​រយៈពេល​វែង និង​ជំរុញ​បរិ​យា​បន្ន​ហិរញ្ញវត្ថុ​នៅ​កម្ពុជា ​។…

ខេត្តកំពង់ឆ្នាំង​៖ ធនាគារជាតិ​នៃ​កម្ពុជា បញ្ជ្រាប​ចំណេះដឹង​ផ្នែក​ហិរញ្ញវត្ថុ និង​ពង្រឹង​វិសាលភាព​នៃ​ការ​អនុវត្ត​វិធានការ​ ការពារ​អ្នក​ប្រើប្រាស់ សេវា​ធនាគារ និង​ហិរញ្ញវត្ថុ ដើម្បី​រួមចំណែក​ដល់​ការ​អភិវឌ្ឍ​វិស័យ​ហិរញ្ញវត្ថុ​រយៈពេល​វែង និង​ជំរុញ​បរិ​យា​បន្ន​ហិរញ្ញវត្ថុ​នៅ​កម្ពុជា ​។

ឯកឧត្តម យឹ​ម លាត ទេសាភិបាល​រង​ធនាគារជាតិ​នៃ​កម្ពុជា លើក​ឡើង​នៅ​ក្នុង​សិក្ខាសាលា​ស្តី​ពី “​ចំណេះដឹង​ផ្នែក​ហិរញ្ញវត្ថុ និង កិច្ច​ការពារ​អតិថិជន​” ខេត្តកំពង់ឆ្នាំង នៅ​ថ្ងៃ​ទី​២៤ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០២៥ ថា ក្រោម​ការ​ដឹកនាំ​ប្រកបដោយ​ភាព​ប៉ិនប្រសព្វ និង​ឈ្លាសវៃ របស់​សម្តេច​មហា​បវរ​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា កម្ពុជា​បន្ត​សម្រេច​បាន​សមិទ្ធផល​ធំ​ៗ​ជា​ច្រើន ក្នុង ការ​អភិវឌ្ឍ​សង្គម​-​សេដ្ឋកិច្ច ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រទេស​ជាតិ​យើង​ទទួល​បាន​នូវ​សន្តិភាព​សុវត្ថិភាព​សណ្តាប់ធ្នាប់​សង្គម និង​ស្ថិរភាព នយោបាយ ព្រមទាំង​រក្សា​បាន​យ៉ាង​ល្អ នូវ​ស្ថិរភាព​ម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​សាធារណៈ​។ ទន្ទឹម​នេះ​វិស័យ​ធនាគារ និង​ហិរញ្ញវត្ថុ ក៏​បាន​និង​កំពុង រីក​ចម្រើន​ឥត​ឈប់​ឈរ ជាមួយនឹង​បច្ចេកវិទ្យា​ហិរញ្ញវត្ថុ​ឌី​ជី​ថ​ល​ថ្មី​ៗ ស្រប​ទៅ​នឹង​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​ឌី​ជី​ថ​ល ​។

ឯកឧត្តម បន្ត​ថា ក្នុង​បរិការណ៍​នេះ សេវា​ធនាគារ និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ក៏​បាន​អភិវឌ្ឍ​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស ប្រកបដោយ​គុណភាព ប្រសិទ្ធ ភាព បង្កើន​ភាព​ងាយស្រួល និង​កាត់​បន្ថយ​តម្លៃ​ប្រតិបត្តិការ តាម​រយៈ​ថ្នាល​ឌី​ជី​ថ​ល និង​បាន​ផ្តល់​អត្ថប្រយោជន៍​ជា​ច្រើន ដល់​ប្រជាជន កម្ពុជា​។ ប៉ុន្តែ​ថ្នាល​ឌី​ជី​ថ​ល ក៏​ប្រៀប​បាន​នឹង​អាវុធ​មុខ​ពីរ ប្រាកដ​ណាស់​ថា វា​អាច​ជួយ​ឱ្យ​យើង​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​នៃ​ការ​ប្រើប្រាស់ ខណៈ​បច្ចេកវិទ្យា​ហិរញ្ញវត្ថុ​ក៏​បាន​បង្ក​ឱ្យ​មាន​ហានិភ័យ​ផង​ដែរ​ដូច​ជា​៖ ការ​ឆបោក ការ​លួច​ទិន្នន័យ និង​ការ​ក្លែងបន្លំ​អត្តសញ្ញាណ​ជាដើម (​ឧទាហរណ៍​៖ ការ​ក្លែងបន្លំ​សម្លេង​ដោយ​ប្រើ AI ជា​សមាជិកគ្រួសារ ឬ​អ្នក​ជិត​ស្និទ្ធ ដើម្បី​ធ្វើការ​ផ្ញើ​ប្រាក់​ឱ្យ​)​ ។

ឯកឧត្តម យឹ​ម លាត បន្ថែម​ថា តាម​រយៈ​នៃ​ការ​បញ្ជ្រាប​ចំណេះដឹង​ផ្នែក​ហិរញ្ញវត្ថុ និង​កិច្ច​ការពារ​អតិថិជន​នេះ គឺជា​កាតព្វកិច្ច អាទិភាព និង​ចាំបាច់ ដែល​ធនាគារជាតិ​នៃ​កម្ពុជា​បាន​និង​កំពុង​អនុវត្ត និង​សហការ​ជាមួយ​ស្ថាប័ន​ពាក់ព័ន្ធ និង​ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​នានា ដើម្បី បញ្ជ្រាប​ការ​យល់​ដឹង​នេះ​ដល់​ប្រជាជន​តាម​មូលដ្ឋាន និង​គ្រប់​វិស័យ​ពាក់ព័ន្ធ ដែល​ជា​កាតាលីករ​ជួយ​ជំរុញ​ និង​លើកកម្ពស់​បរិ​យា​បន្ន ហិរញ្ញវត្ថុ​នៅ​កម្ពុជា​ ។ ជា​ការ​ពិត​ណាស់ យុទ្ធសាស្ត្រ​ជាតិ​ស្តី​ពី​បរិ​យា​បន្ន​ហិរញ្ញវត្ថុ​ឆ្នាំ២០១៩-២០២៥ បាន​បញ្ជាក់​ថា ឧបសគ្គ​ចម្បង​នៃ បរិ​យា​បន្ន​ហិរញ្ញវត្ថុ គឺ​ការ​យល់​ដឹង​និង​ចំណេះដឹង​ផ្នែក​ហិរញ្ញវត្ថុ​នៅ​កម្ពុជា​មាន​កម្រិត​ទាប​ ។ ហេតុ​ដូច្នេះ​លទ្ធភាព​ក្នុង​ការ​ស្វែង​យល់​អំពី ព័ត៌មាន​ហិរញ្ញវត្ថុ ការ​ទាញ​យក​អត្ថប្រយោជន៍ និង​ការ​ប្រើប្រាស់​សេវា​ហិរញ្ញវត្ថុ​សម្រាប់​បង្កើន​សុខុមាលភាព​សេដ្ឋកិច្ច​គ្រួសារ គឺ សមិទ្ធផល​ដែល​កើត​ចេញពី​ការ​យល់​ដឹង​អំពី​ការ​ប្រើប្រាស់​ចំណេះដឹង​ផ្នែក​ហិរញ្ញវត្ថុ​ ៕ អត្ថបទសហការ