ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ស្ងាត់​ៗ! វៀតណាម​ចាយ​១​ពាន់​លាន​ដុល្លារ ដើម្បី​សង់ស្ពាន​វែង​បំផុត​ទី​៣​នៅ​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍

5 ម៉ោង មុន

ប្រទេស​វៀតណាម ៖ ប្រទេស​វៀតណាម​បាន​បង្ហាញ​ផែនការ​សាងសង​ស្ពាន​ឆ្លង​សមុទ្រ​ដ៏​វែង​បំផុត​របស់​ខ្លួន និង​វែង​បំផុត​លំដាប់​ទី ៣ នៅ​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍ ដែល​មាន​ប្រវែង​រហូត​ដល់​១៨​គីឡូម៉ែត្រ ត​ភ្ជាប់​ខេត្ត Ca Mau…

ប្រទេស​វៀតណាម ៖ ប្រទេស​វៀតណាម​បាន​បង្ហាញ​ផែនការ​សាងសង​ស្ពាន​ឆ្លង​សមុទ្រ​ដ៏​វែង​បំផុត​របស់​ខ្លួន និង​វែង​បំផុត​លំដាប់​ទី ៣ នៅ​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍ ដែល​មាន​ប្រវែង​រហូត​ដល់​១៨​គីឡូម៉ែត្រ ត​ភ្ជាប់​ខេត្ត Ca Mau ទៅ​កាន់​កោះ Hon Khoai ដែល​ជា​ច្រក​ដ៏​រឹង​មាំ​មួយ​នៅ​ចុង​ភាគ​ខាងត្បូង​របស់​ខ្លួន ដែល​ត្រូវ​បាន​បិទ​ជា​តំបន់​យោធា​ជា​យូរ​មក​ហើយ​។

បើ​តាម​ប្រភព​ពី​សារព័ត៌មាន​វៀតណាម VnExpress នៅ​ថ្ងៃ​ទី​២១ ខែសីហា ឆ្នាំ​២០២៥ គម្រោង​ដែល​បាន​ដាក់​បង្ហាញ​កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​១៩ ខែសីហា កន្លង​ទៅ​នោះ នឹង​ត្រូវ​បាន​សាងសង់​តាម​ស្តង់ដារ​អន្តរជាតិ​ឆ្លងកាត់​សមុទ្រ​ជាមួយ​ផ្លូវ​ចំនួន ៤ ខ្សែ រចនា​ឡើង​សម្រាប់​ការ​បើកបរ​ល្បឿន ៨០​គីឡូម៉ែត្រ​ក្នុង​១​ម៉ោង ដោយ​តម្លៃ​ត្រូវ​បាន​ប៉ាន់​ស្មានថា ២៥,៧​ពាន់​ពាន់​លាន​ដុ​ង ឬ​ស្មើនឹង ១​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក​។ ការ​សាងសង​នឹង​បញ្ចប់​ត្រូវ​បាន​រំពឹង​ទុក​នៅ​ចុងឆ្នាំ​២០២៨​។

ការ​សាងសង់​នឹង​ស្ថិត​ក្រោម​គ្រប់គ្រង​ដោយ​កងទ័ព​នៃ​កងពល​លេខ​១២ ក្រោម​ក្រសួងការពារជាតិ ដោយ​ប្រើប្រាស់​សសរ និង​គ្រឹះ​បំពង់​ដែក​សម្រាប់​តំបន់​ទឹក​ជ្រៅ​ដែល​ជា​ស្នាដៃ​វិស្វកម្ម ដើម្បី​សាងសង់​តាម​រចនាសម្ព័ន្ធ​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​ស្ពាន​ឆ្លង​សមុទ្រ​វែង​បំផុត និង​ទំនើប​បំផុត​នៅ​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍​។
គម្រោង​អភិវឌ្ឍន៍​កោះ Hon Khoai មិនមែន​មាន​ត្រឹម​ស្ពាន​ឆ្លង​សមុទ្រ​នោះ​ទេ​។ កំពង់​ផែ​ទឹក​ជ្រៅ​ដ៏​ធំ​ក៏​កំពុង​ត្រូវ​បាន​សាងសង់​នៅ​លើ​កោះ​នេះ​ផង​ដែរ រួម​ទាំង​ចំណត​ប្រវែង​១​ពាន់​ម៉ែត្រ ដែល​មាន​សមត្ថភាព​ទទួល​នាវា​កុងតឺន័រ​មាន​ចំណុះ​ផ្ទុក​ដល់ ២៥០ ០០០ DWT (​តោន​ទម្ងន់​ធ្ងន់​) និង​អាច​ផ្ទុកទំនិញ​បាន​២០​លាន​តោន​ក្នុង​១​ឆ្នាំ​។ នៅ​ពេល​ដែល​ត្រូវ​បាន​អភិវឌ្ឍ​ពេញលេញ កំពង់​ផែ​នេះ​នឹង​ពង្រីក​ដល់​ផ្ទៃដី ៦៨៦​ហិ​កតា​។

ទន្ទឹម​នឹង​នោះ ផ្លូវ​ល្បឿន​លឿន Ca Mau-Dat Mui ប្រវែង ៨០ គីឡូម៉ែត្រ​មាន​ល្បឿន​បើកបរ​ដល់ ១០០​គីឡូម៉ែត្រ​ក្នុង​១​ម៉ោង ក៏​គ្រោង​នឹង​បញ្ចប់​នៅ​ឆ្នាំ ២០២៨ ផង​ដែរ​។ នៅ​ពេល​បញ្ចប់ គម្រោង​ធំ​ទាំង ៣ រួម​មាន ស្ពាន កំពង់​ផែ និង​ផ្លូវ​ល្បឿន​លឿន នឹង​បង្កើត​កា​រត​ភ្ជាប់​ព្រំដែន​ភាគ​ខាងជើង​នៃ​ប្រទេស​វៀតណាម​រហូត​ដល់​ចុង​ខាងត្បូង​បំផុត​របស់​ខ្លួន​។

ការ​អភិវឌ្ឍន៍​នឹង​មិន​ត្រឹមតែ​ជំរុញ​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​តាម​រយៈ​ពាណិជ្ជកម្ម និង​ទេសចរណ៍ ជា​ពិសេស​ខេត្ត​នៅ​ដាច់​ស្រយាល​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ថែម​ទាំង​ពង្រឹង​ការ​ការពារ និង​សន្តិសុខ​ក្នុង​តំបន់​ដែល​ស្ថិត​នៅ​ដោយ​ផ្ទាល់​តាម​ផ្លូវ​ដឹក​ជញ្ជូន​អន្តរជាតិ​សំខាន់​ៗ​ផង​ដែរ​។ កោះ Hon Khoai គឺជា​កោះ​តូច​មួយ ប៉ុន្តែ​មាន​ភាព​ទាក់ទាញ​ខ្លាំង មាន​ចម្ងាយ​ត្រឹមតែ ២៨​គីឡូម៉ែត្រ​ពី​ឆ្នេរសមុទ្រ ជាមួយ​កំពូលភ្នំ​ខ្ពស់​បំផុត​ឡើង​ដល់ ៣១៨​ម៉ែត្រ​ពីលើ​នីវ៉ូទឹក​សមុទ្រ​។ ទោះ​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ កោះ​នេះ​នៅ​តែ​គ្មាន​មនុស្ស​រស់នៅ លើកលែងតែ​បុគ្គលិក​យោធា​។

បច្ចុប្បន្ន​ស្ពាន Sultan Haji Omar Ali Saifuddien នៅ​ប្រទេស​ព្រុយ​ណេ គឺជា​វែង​បំផុត​នៅ​អាស៊ី​អាគេ្នយ៍ ពោល​ប្រវែង ៣០​គីឡូម៉ែត្រ ដែល​លាតសន្ធឹង​ពាសពេញ​ឈូង​សមុទ្រ​របស់​ព្រុយ​ណេ​។ ចាប់ផ្តើម​សាងសង់​នៅ​ពាក់កណ្តាល​ឆ្នាំ​២០១៤ បញ្ចប់​ការ​សាងសង់​នៅ​ឆ្នាំ​២០១៩ និង​ដាក់​ឱ្យ​ប្រើប្រាស់​ឆ្នាំ​២០២០​។

ស្ពាន Sultan Abdul Halim Muadzam Shah នៅ​រដ្ឋ Penang ប្រទេស​ម៉ា​ឡេ​ស៊ី គឺជា​ស្ពាន​វែង​បំផុត​លំដាប់​ទី ២ នៅ​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍ ប្រវែង ២៤​គីឡូម៉ែត្រ​។ ការ​សាងសង់​បាន​ចាប់ផ្តើម​នៅ​ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០០៨ ដើម្បី​បញ្ចប់​នៅ​ខែឧសភា ឆ្នាំ​២០១២ ប៉ុន្តែ​ក្រោយមក​ត្រូវ​បាន​ពន្យារ​ដល់​ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ​២០១៤ ដែល​ជា​ថ្ងៃ​ដាក់​ឱ្យ​ប្រើប្រាស់​។

ចំណែក​ស្ពាន Penang ឬ Penang ទី​១ បច្ចុប្បន្ន​គឺជា​ស្ពាន​វែង​បំផុត​ទី ៣ នៅ​អាស៊ី​អាគេ្នយ៍ ប្រវែង ១៣,៥​គីឡូម៉ែត្រ​។ ចាប់ផ្តើម​សាងសង់​នៅ​ដើមឆ្នាំ​១៩៨២ បញ្ចប់​នៅ​ដើមឆ្នាំ​១៩៨៥ និង​ដាក់​ឱ្យ​ប្រើប្រាស់​នៅ​ខែសីហា ឆ្នាំ​ដដែល​៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ