ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ដឹង​ការ​ពិត​ករណី​ធ្លា.ក់​យន្ត​ហោះ​ឥណ្ឌា​កាល​ពី​ខែ​មិថុនា​មក​ពី​បិទ​កុង​តាក់​បង្ហូរ​ប្រេង

2 នាទី មុន

ទី​ក្រុង​ញូដេលី៖ ដឹង​ការ​ពិត​ជា​បណ្ដើរ​ៗ​ហើយ​ជុំ​វិញ​សំណុំ​រឿង​ធ្លាក់​យន្ត​ហោះ​ឥណ្ឌា​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​អាកាស​ចរណ៍​អ៊ែ​ឥណ្ឌា (Air India) កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​១២ ខែ​មិថុនា​ដែល​បណ្ដាល​ឱ្យ​ស្លាប់​ម​នុស្ស​​២៦០​នាក់​ នៅ​រស់​តែ​ម្នាក់​គត់​។ លទ្ធ​ផល​ស៊ើប​អង្កេត​បឋ​ម​បង្ហាញ​ថា​ប្រព័ន្ធ​បង្ហូរ​ប្រេង​​​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ម៉ាស៊ីន​​យន្ត​ហោះ​ត្រូវ​កាត់​ផ្ដាច់​ បណ្ដាល​ឱ្យ​ម៉ាស៊ីន​គាំង​ទាំង​ស្រុង​​លែង​ដំណើរ​ការ​។ អីចឹង​ហើយ​ទើប​បាន​ជា​យន្ត​ហោះ​ហើប​កង់​ផុត​ពី​ដី​បាន​តែ​ជាង​៤០​វិនាទី​ប៉ុណ្ណោះ​ក៏​នៅ​ឆ្កឹង​កណ្ដាល​អាកាស​…

ទី​ក្រុង​ញូដេលី៖ ដឹង​ការ​ពិត​ជា​បណ្ដើរ​ៗ​ហើយ​ជុំ​វិញ​សំណុំ​រឿង​ធ្លាក់​យន្ត​ហោះ​ឥណ្ឌា​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​អាកាស​ចរណ៍​អ៊ែ​ឥណ្ឌា (Air India) កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​១២ ខែ​មិថុនា​ដែល​បណ្ដាល​ឱ្យ​ស្លាប់​ម​នុស្ស​​២៦០​នាក់​ នៅ​រស់​តែ​ម្នាក់​គត់​។ លទ្ធ​ផល​ស៊ើប​អង្កេត​បឋ​ម​បង្ហាញ​ថា​ប្រព័ន្ធ​បង្ហូរ​ប្រេង​​​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ម៉ាស៊ីន​​យន្ត​ហោះ​ត្រូវ​កាត់​ផ្ដាច់​ បណ្ដាល​ឱ្យ​ម៉ាស៊ីន​គាំង​ទាំង​ស្រុង​​លែង​ដំណើរ​ការ​។

អីចឹង​ហើយ​ទើប​បាន​ជា​យន្ត​ហោះ​ហើប​កង់​ផុត​ពី​ដី​បាន​តែ​ជាង​៤០​វិនាទី​ប៉ុណ្ណោះ​ក៏​នៅ​ឆ្កឹង​កណ្ដាល​អាកាស​ រួច​ធ្លាក់​​​ទៅ​លើ​ដី​ និង​ផ្ទុះ​ឆេះ​​​យ៉ាង​សន្ធោ​សន្ធៅ​តែ​ម្ដង​។ មិន​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​និស្សិត​ពេទ្យ​ដែល​ស្នាក់​នៅ​ក្នុង​អគារ​ក្បែរ​នោះ​ក៏​ស្លាប់​អស់​ប៉ុន្មាន​នាក់​ផង​ដែរ​។​ យន្ត​ហោះ​នោះ​ត្រូវ​ចាក​ចេញ​ពី​ទី​ក្រុង​អាមេ​ដា​បាត (Ahmedabad) សំដៅ​ទៅ​ទី​ក្រុង​ឡុង​ ចក្រភព​អង់គ្លេស​។ ​

រូប​វីឌីអូ​ឃ្លីប​ដែល​ទាញ​ចេញ​ពី​កាមេរ៉ា​សុវត្ថិ​ភាព​បង្ហាញ​ថា​​បន្ទាប់​ពី​ហោះ​ឡើង​ភ្លាម យន្ត​ហោះ​ក៏​ចាប់​ផ្ដើម​បញ្ចេញ​ថាម​ពល​ស្តុក​ទុក​នៅ​ទួប៊ីន​ខ្យល់​​ (turbine)។ នេះ​ជា​សញ្ញា​បង្ហាញ​ថា​​ប្រព័ន្ធ​បង្ហូរ​ប្រេង​ត្រូវ​កាត់​ផ្ដាច់​។​ ដូច្នេះ​​​ម៉ាស៊ីន​ទាំង​សង​ខាង​​មិន​អាច​ដំណើរ​ការ​ត​ទៅ​ទៀត​បាន​ឡើយ​​។ តាម​រយៈ​សារ​ជា​សំឡេង​ដែល​គេ​ស្រាវ​ចេញ​ពី​ប្រអប់​ខ្មៅ គេ​ស្ដាប់​ឮ​សំឡេង​អាកាស​យានិក​ម្នាក់ (នៅ​ក្នុង​ចំណោម​២​នាក់​) ស្រែក​សួរ​អាកាស​យានិក​ម្នាក់​ទៀត​ថា​ហេតុ​ដូច​ម្ដេច​បាន​ជា​គាត់​បិទ​ប្រព័ន្ធ​បង្ហូរ​ប្រេង​។​

នៅ​ពេល​ឮ​សួរ​ដូច្នេះ អាកាសយានិក​ម្នាក់​ទៀត​ក៏​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​វិញថា​គាត់​មិន​បាន​បិទ​ទេ​។ គេ​មិន​ទាន់​ដឹង​ថា​តើ​សំឡេង​ឆ្លើយ​ឆ្លង​គ្នា​នោះ​មួយ​ណា​ជា​សំឡេង​របស់​អាកាស​យានិក​ធំ​ និង​​មួយ​ណា​ជា​សំឡេង​របស់​អាកាសយានិក​រង​នោះ​ទេ​។ មុន​ពេល​យន្ត​ហោះ​ធ្លាក់​ដល់​ដី​តែ​បន្តិច​ប៉ុណ្ណោះ​ គេ​ស្ដាប់​ឮ​​សំឡេង​អាកាស​យានិក​​ម្នាក់​និយាយ​ថា​អាសន្ន​ដល់​ហើយ!​ អាសន្ន​ដល់​ហើយ​! អាសន្ន​ដល់​ហើយ​!

អាកាស​យានិក​ធំដែល​បើក​យន្ត​ហោះ​នោះ​គឺ​លោក​ស៊ូ​មីត​ សា​បា​វ៉ាល់ (Sumeet Sabharwal)​ វ័យ​៥៦​ឆ្នាំ​ មាន​បទ​ពិសោធ​បើក​យន្ត​ហោះ​ជាង​១ម៉ឺន​ ៥​ពាន់​ម៉ោង​។ នេះ​បើ​​តាម​ការ​បញ្ជាក់​ពី​រដ្ឋា​ភិបាល​ឥណ្ឌា​។ គាត់​ក៏​ជា​គ្រូ​បង្ហាត់​បើក​យន្ត​ហោះ​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​អ៊ែ​ឥណ្ឌា​ផង​ដែរ​។ ចំណែក​អាកាស​យានិក​រង​គឺ​លោក​គ្លីវ​ ឃុន​ដឺ (Clive Kunder) វ័យ​៣២​ឆ្នាំ​ មាន​បទ​ពិសោធ​បើក​យន្ត​ហោះ​ជាង​៣​ពាន់​ម៉ោង​។​

ក្រុម​អ្នក​ជំនាញ​ខាង​វិស័យ​អាកាស​ចរណ៍​អះ​អាង​ថា​អាកាសយានិក​មិន​អាច​កាច់​កុង​តាក់​បិទ​-បើក​ប្រេង​​ដោយ​ច្រឡំ​ដៃ​បាន​ទេ​​។ យន្ត​ហោះ​គេ​ផលិត​មក​មាន​ប្រព័ន្ធ​សុវត្ថិ​ភាព​កម្រិត​ខ្ពស់​បំផុត​។ ​នៅ​ក្នុង​ករណី​យន្ត​ហោះ​ឥណ្ឌា​ ឧប​មា​ថា​អាកាស​យា​និក​ម្នាក់​ចុច​កុង​តាក់​បិទ​ប្រព័ន្ធ​បង្ហូរ​ប្រេង​​។ សួរ​ថា​តើ​គាត់​ធ្វើ​បែប​នេះ​ដើម្បី​អ្វី​? ខាង​លើ​នេះ​ជា​ចម្ងល់​របស់​លោក​អាន​ថូនី ប្រ៊ីក​ហាវ​ (Anthony Brickhouse) ជា​អ្នក​ជំនាញ​ខាងវិស័យ​​អាកាស​ចរណ៍​ជន​ជាតិ​អាមេរិកាំង​​។

ការ​កាច់​កុង​តាក់​ផ្ដាច់​ប្រព័ន្ធ​បង្ហូរ​ប្រេង​អាច​ធ្វើ​ទៅ​បាន​តែ​នៅ​ក្នុង​ករណី​ពិសេសៗ​ ឧទាហរណ៍​​ដូច​ជា​នៅ​ពេល​យន្ត​ហោះ​ចុះ​ដល់​ដី​ហើយ​ ឬ​នៅ​ក្នុង​គ្រា​អាសន្ន​នៅ​ពេល​យន្ត​ហោះ​ឆេះ​កណ្ដាល​អាកាស​។ ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​ករណី​យន្ត​ហោះ​ឥណ្ឌា​ហាក់​ដូច​ជា​គ្មាន​សញ្ញា​ថា​យន្ត​ហោះ​ជួប​នឹង​បញ្ហា​រអាក់​រអួល ឬ​បញ្ហា​បច្ចេក​ទេស​អ្វី​ទេ​មុន​ពេល​កុង​តាក់​បង្ហូរ​ប្រេង​ត្រូវ​បាន​កាច់​ចុះ​​ខាង​លើ​នេះ​ជា​ការ​ដក​ស្រង់​ប្រភព​ពី​រ៉យ​ទ័រ និង​ប្រភព​ដទៃ​ទៀត​៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ