ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

បុគ្គលិក​ខ្ជិល ឬ​ធ្វើ​ខុស តើ​មេដឹកនាំ​ត្រូវ​ប្រើ​ធម៌​ក្តៅ​ ឬ​ត្រជាក់?

2 ខែ មុន
  • ភ្នំពេញ

បុគ្គលិក​ខ្លះ​ខ្ជិល និង​មិន​ទទួលខុសត្រូវ ហើយជា​រឿយ​ៗ​ ពួក​គេ​បំពាន​លក្ខន្តិកៈ​របស់​ស្ថាប័ន ប៉ុន្តែ​នៅ​ក្នុង​នាម​ជា​ថ្នាក់ដឹកនាំ​ម្នាក់​មិន​ចង់​បណ្តេញ​ពួក​គេ​ចេញពី​ការងារ​ទេ ពីព្រោះ​ឥឡូវនេះ​ ការងារ​ថ្មី​ពិបាក​រក​សម្រាប់​ពួក​គេ​។ ដូច្នេះ ​តើ​យើង​នៅ​ក្នុង​ស្ថានការណ៍​បែប​នេះ​ អាច​ជំរុញឬ​មាន​វិធីសាស្ត្រ​យ៉ាងណា​…

បុគ្គលិក​ខ្លះ​ខ្ជិល និង​មិន​ទទួលខុសត្រូវ ហើយជា​រឿយ​ៗ​ ពួក​គេ​បំពាន​លក្ខន្តិកៈ​របស់​ស្ថាប័ន ប៉ុន្តែ​នៅ​ក្នុង​នាម​ជា​ថ្នាក់ដឹកនាំ​ម្នាក់​មិន​ចង់​បណ្តេញ​ពួក​គេ​ចេញពី​ការងារ​ទេ ពីព្រោះ​ឥឡូវនេះ​ ការងារ​ថ្មី​ពិបាក​រក​សម្រាប់​ពួក​គេ​។ ដូច្នេះ ​តើ​យើង​នៅ​ក្នុង​ស្ថានការណ៍​បែប​នេះ​ អាច​ជំរុញឬ​មាន​វិធីសាស្ត្រ​យ៉ាងណា​ ដើម្បី​ជួយ​ជំរុញ ​និង​លើកទឹកចិត្ត​បុគ្គលិក​ទាំងនោះ​អោយ​ភ្ញាក់រលឹក​។

​តាម​ទ្រឹស្តី​អាជីវកម្ម​ និង​គ្រប់គ្រង ការ​លើកទឹកចិត្ត​បុគ្គលិក​ដែល​ខ្ជិល និង​គ្មាន​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​អាច​ជា​បញ្ហា​ប្រឈម ប៉ុន្តែ​វា​មាន​សារសំខាន់​ណាស់​ក្នុង​ការ​ចូល​ទៅ​ជិត​ស្ថានការណ៍​ដោយ​ការ​យល់​ចិត្ត និង​ផ្តោត​លើ​ការ​កែ​លម្អ​ជា​ជាង​ការ​ដាក់​ទណ្ឌកម្ម​។ នេះ​គឺជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​មួយ​ចំនួន​ដើម្បី​លើកទឹកចិត្ត​បុគ្គលិក​បែប​នេះ​ឱ្យ​កាន់តែ​មាន​ផលិតភាព និង​ការ​ទទួលខុសត្រូវ​៖

១-ស្វែង​យល់​ពី​មូលហេតុ​ឫសគល់
ជំហាន​ដំបូង​ក្នុង​ការ​លើកទឹកចិត្ត​បុគ្គលិក​ដែល​បំពេញការងារ​មិន​បាន​ល្អ គឺ​ត្រូវ​យល់​ពី​មូលហេតុ​ដែល​ពួក​គេ​ត្រូវ​បាន​ផ្តាច់​ចេញពី​ការងារ​។ តើ​ពួក​គេ​ខ្វះ​ជំនាញ មាន​អារម្មណ៍​ធុញថប់ ឬ​ជួប​ប្រទះ​បញ្ហា​ផ្ទាល់ខ្លួន​យ៉ាងណា​។ តាម​រយៈ​ការ​កំណត់​អត្តសញ្ញាណ​មូលហេតុ​ដើម អ្នក​អាច​រៀបចំ​វិធីសាស្ត្រ​របស់​អ្នក​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​តម្រូវការ​ជាក់លាក់​របស់​ពួក​គេ​។

២-កំណត់​ការ​រំពឹង​ទុក និង​គោលដៅ​ច្បាស់លាស់
ពេល​ខ្លះ បុគ្គលិក​មិនដឹង​ពី​អ្វី​ដែល​រំពឹង​ទុក​ពី​ពួក​គេ​។ អ្នក​អាច​កំណត់​យ៉ាង​ច្បាស់​នូវ​តួនាទី ទំនួល​ខុស​ត្រូវ និង​ស្តង់ដារ​នៃ​ការ​អនុវត្ត​របស់​ពួក​គេ​។ កំណត់​គោលដៅ​ដែល​អាច​សម្រេច​បាន និង​បង្កើត​ផែនការ​កែ​លម្អ​ការ​អនុវត្ត​។ នៅ​ពេល​ដែល​និយោជិត​ដឹង​ពី​អ្វី​ដែល​រំពឹង​ទុក ពួក​គេ​ទំនងជា​នឹង​បន្តដំណើរ​ទៅ​មុខ​ទៀត​ហើយ​អាច​កែខ្លួន​បាន​ប្រសើរ​វិញ​។

៣-ផ្តល់​មតិ​កែ​លម្អ​ជា​ប្រចាំ
ទំនាក់​ទំនងជា​ទៀងទាត់​ជាមួយ​និយោជិត​របស់​អ្នក​អំពី​ការ​អនុវត្ត​របស់​ពួក​គេ ទាំង​អ្វី​ដែល​ពួក​គេ​កំពុង​ធ្វើ​បាន​ល្អ និង​កន្លែង​ដែល​ពួក​គេ​ត្រូវការ​ការ​កែ​លម្អ​។ ប្រើ​សំឡេង​វិជ្ជមាន​ដើម្បី​លើកទឹកចិត្ត​ពួក​គេ​ឱ្យ​មើលឃើញ​មតិ​កែ​លម្អ​ជា​ឱកាស​សម្រាប់​ការ​អភិវឌ្ឍ​ជា​ជាង​ការ​រិះគន់​។

៤-បង្កើត​បរិយាកាស​គាំទ្រ
ការ​កសាង​បរិយាកាស​ការងារ​ដែល​គាំទ្រ និង​វិជ្ជមាន​ដែល អាច​ជះ​ឥទ្ធិពល​យ៉ាង​ខ្លាំង​ដល់​ការ​លើកទឹកចិត្ត​បុគ្គលិក​។ លើកទឹកចិត្ត​ដល់​ការងារ​ជា​ក្រុម ផ្តល់​ធនធាន​ចាំបាច់ និង​ធានា​ថា​បុគ្គលិក​មាន​អារម្មណ៍​ថា​មាន​តម្លៃ ។ នៅ​ពេល​ដែល​និយោជិត​មាន​អារម្មណ៍​ថា​មានការ​គាំទ្រ ពួក​គេ​ទំនងជា​ប្តេជ្ញា​ចិត្ត​ចំពោះ​ការងារ​របស់​ពួក​គេ​។

៥-ផ្តល់​ការ​បណ្តុះបណ្តាល និង​ការ​អភិវឌ្ឍន៍
ការ​ផ្តល់​ឱកាស​សម្រាប់​ការ​អភិវឌ្ឍ​វិជ្ជាជីវៈ​អាច​ជំរុញ​បុគ្គលិក​ឱ្យ​បង្កើន​ជំនាញ​របស់​ពួក​គេ និង​ទទួលយក​ការ​ទទួលខុសត្រូវ​បន្ថែម​ទៀត​។ ផ្តល់​ជូន​នូវ​វគ្គ​បណ្តុះបណ្តាល សិក្ខាសាលា ឬ​កម្មវិធី​ណែនាំ​ដើម្បី​ជួយ​ពួក​គេ​រីក​ចម្រើន និង​មាន​អារម្មណ៍​ជឿជាក់​លើ​តួនាទី​របស់​ពួក​គេ​។

៦-ទទួលស្គាល់ និង​ផ្តល់​រង្វាន់​ដល់​ការ​កែ​លម្អ
ការ​ពង្រឹង​ជា​វិជ្ជមាន​អាច​ជា​ការ​លើកទឹកចិត្ត​ដ៏​មាន​ឥទ្ធិពល​។ ទទួលស្គាល់ និង​ផ្តល់​រង្វាន់​ដល់​បុគ្គលិក នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​បង្ហាញ​ពី​ភាព​ប្រសើរ​ឡើង ទោះបីជា​វា​តូច​ក៏​ដោយ​។ ការ​សរសើរ ការ​លើកទឹកចិត្ត ឬ «​អរគុណ​» វា​ជា​ពាក្យ​ដ៏​សាមញ្ញ​តែ​វា​អាច​បង្កើន​សីលធម៌ និង​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​មានការ​ទទួលខុសត្រូវ​។

តាម​រយៈ​ការ​រួម​បញ្ចូល​គ្នា​នៃ​ការ​យល់ចិត្ត ការ​ប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង​ច្បាស់លាស់ និង​ការ​គាំទ្រ អ្នក​អាច​ជំរុញ​បុគ្គលិក​ដែល​ខ្ជិល ឬ​គ្មាន​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ ឱ្យ​ក្លាយជា​សមាជិក​កាន់តែ​ច្រើន និង​ប្រកប​ដោយ​ផលិតភាព​ក្នុង​ក្រុម​របស់​អ្នក​។ នៅ​ក្នុង​ករណី​ដែល​អ្នកជា​មេដឹកនាំ​បែប​នេះ អ្នក​នឹង​ទទួល​បាន​នូវ​ការ​គោរព​និង​គុណធម៌ ហើយ​ជា​ពិសេស​គឺ​ការ​គោរព​និង​អោយ​តម្លៃ​ពី​បុគ្គលិក​ទាំងឡាយ ។

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ