ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ក្រសួង​ការងារ​ ៖ «​ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ​ស្តី​ពី​ការអភិវឌ្ឍ​ជំនាញ​នៅ​កម្ពុជា​ ឆ្នាំ​ ២០២៣-២០៣៥» ដើម្បី​ធានា​ថា ​ពលរដ្ឋ​ម្នាក់​មាន​ជំនាញ​មួយ​យ៉ាងតិចមានការ​ងារ​ធ្វើ ​និង​ចំណូល​សមរម្យ

1 ខែ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានីភ្នំពេញ ៖ រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​តាម​រយៈ​ក្រសួង​ការងារ និង​បណ្តុះបណ្តាល​វិជ្ជាជីវៈ​ បាន​ដាក់​ចេញ​ «​ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ ស្តី​ពី​ការ​អភិវឌ្ឍ​ជំនាញ​នៅ​កម្ពុជា​ឆ្នាំ​ ២០២៣-២០៣៥» ជា​ផែនការ​យុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បី​ដើរ​ទន្ទឹម​នឹង​បណ្តា​ប្រទេស​រីក​ចម្រើន​នៅ​ក្នុង​តំបន់…

រាជធានីភ្នំពេញ ៖ រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​តាម​រយៈ​ក្រសួង​ការងារ និង​បណ្តុះបណ្តាល​វិជ្ជាជីវៈ​ បាន​ដាក់​ចេញ​ «​ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ ស្តី​ពី​ការ​អភិវឌ្ឍ​ជំនាញ​នៅ​កម្ពុជា​ឆ្នាំ​ ២០២៣-២០៣៥» ជា​ផែនការ​យុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បី​ដើរ​ទន្ទឹម​នឹង​បណ្តា​ប្រទេស​រីក​ចម្រើន​នៅ​ក្នុង​តំបន់ និង​ពិភពលោក លើ​ការ​អភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព​ជំនាញ​របស់​ពលរដ្ឋ​ ។

ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ​នេះ មាន​ចក្ខុវិស័យ​ដើម្បី​ផលិត ឬ​ប្រែក្លាយ​កម្លាំង​ពលកម្ម ឬ​ធនធានមនុស្ស​កម្ពុជា ជា​ធនធាន​ជ​ន្ទ​ល់​សម្រាប់​ការ​អភិវឌ្ឍ​សង្គម​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ ដែល​ប្រកបដោយ​សមត្ថភាព និង​ផលិតភាព​ខ្ពស់ ឆ្លើយ​តប​នឹង​តម្រូវការ​ទីផ្សារ​ការងារ​បច្ចុប្បន្ន និង​អនាគត និង​ផ្តល់​ឱកាស​ដល់​យុវជន​ទទួល​បានការ​សិក្សា និង​ធានា​ថា​ប្រជាពលរដ្ឋ​ម្នាក់​មាន​ជំនាញ​មួយ​យ៉ាងតិច​ប្រចាំជីវិត មានការ​ងារ​ធ្វើ​ល្អ​សមរម្យ និង​មាន​កម្រិតជីវភាព​កាន់តែ​ប្រសើរ​ឡើង​ ។

ឯកឧត្តម កត្តា អ៊​ន រដ្ឋលេខាធិការ និង​ជា​អ្នកនាំពាក្យ​ក្រសួង​ការងារ និង​បណ្តុះបណ្តាល​វិជ្ជាជីវៈ បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ​នេះ​មាន​គោលបំណង​ពង្រឹងគុណភាព​នៃ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ជំនាញ​នៅ​កម្ពុជា​ឱ្យ​មាន​លទ្ធភាព​បំពេញ​សក្តានុពល​នៃ​ការ​រីក​ចម្រើន​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន និង​អនាគត ដើម្បី​រួមចំណែក​រក្សា និង​ជំរុញ​កំណើន​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ​ក៏​ដូច​ជា​ការ​អភិវឌ្ឍ​ប្រកបដោយ​ចីរភាព ​។ ឯកឧត្តម​បញ្ជាក់​បន្ថែម​ថា ដើម្បី​សម្រេច​គោលបំណង​នេះ សរសរ​ស្តម្ភ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ចំនួន ​៥ ត្រូវ​បាន​កំណត់​យ៉ាង​ច្បាស់លាស់​ដែល​ប្រទាក់ក្រឡា​គ្នា​សំដៅលើ​ការ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ប្រឈម​នានា​នៃ​ប្រព័ន្ធ​អេកូឡូស៊ី​នៃ​ការ​អប់រំ​បណ្តុះបណ្តាល​ប​ច្ចេ​ទេស និង​វិជ្ជាជីវៈ​របស់​កម្ពុជា ​៖

សរសរ​ស្តម្ភ​ទី ​១ ​គឺ​ការ​ពង្រឹងគុណភាព​អប់រំ​ប​ណ្ដុៈ​បណ្ដាល​បច្ចេកទេស និង​វិជ្ជាជីវៈ​ (​អ​.​ប​.​វ​) ដើម្បី​ផលិត​នូវ​បណ្តុំ​ពលកម្ម​ជំនាញ​ដែល​មាន​សមត្ថភាព​គ្រប់គ្រាន់​ឆ្លើយ​តប​នឹង​តម្រូវការ​ទីផ្សារ​ការងារ​/​ឧស្សាហកម្ម​នេ​ពេល​បច្ចុប្បន្ន និង​អនាគត​ ។

សរសរ​ស្តម្ភ​ទី​ ២ ការ​លើកកម្ពស់​កិត្តិនាម និង​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ ជា​ការ​កសាង​កិត្តិនាម និង​អត្តសញ្ញាណ និង​បង្កើន​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​គ្រប់​ទម្រង់ និង​កម្មវិធី​មិន​ទុក​នរណា​ម្នាក់​ចោល ដើម្បី​បង្កើន​ភាព​ទាក់ទាញ​ជំរុញ​ឱ្យ​មាន​ក្តី​ស្រមៃ និង​មោទនភាព​ក្នុង​ការ​ចាប់​យក អ​.​ប​.​វ និង​ដើម្បី​ចូលរួម​បង្កើន​ការ​ចុះ​ឈ្មោះ​ចូល​រៀន​ ។

សរសរ​ស្តម្ភ​ទី ​៣ អ​.​ប​.​វ ឆ្លើយ​តប​នឹង​ឧស្សាហកម្ម ជា​ការ​ពង្រឹង និង​ពង្រីក​កិច្ចសហការ​ជាមួយ​វិស័យ​ឯកជន ជា​ពិសេស សម្រាប់​កិច្ចសហការ​យូរអង្វែង​បំពេញ​វត្ត​នៃ​ប្រព័ន្ធ​ធានា​គុណភាព​អ​.​ប​.​វ​ ។

សរសរ​ស្តម្ភ​ទី​ ៤ ការ​ពង្រឹង​អភិបាលកិច្ច និង​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ ជា​ការ​ពង្រឹង​អភិបាលកិច្ច ពង្រឹង​យន្តការ​ស្ថាប័ន​និង​អន្តរ​ស្ថាប័ន និង​ពង្រឹង​ប្រព័ន្ធ​ធានា​គុណភាព អ​.​ប​.​វ និង​ការ​ត្រួតពិនិត្យ និង​វាយតម្លៃ​ ។

និង​សរសរ​ស្តម្ភ​ទី​ ៥ ការ​ផ្តល់​ហិរញ្ញប្បទាន និង​ចីរភាព ជា​ការ​ធ្វើ​ពិពិធ​កម្ម​ហិរញ្ញវត្ថុ បង្កើន​ទំហំ​ថវិកា​សម្រាប់ អ​.​ប​.​វ ធានា​ប្រសិទ្ធភាព​ក្នុង​ការ​ប្រើប្រាស់​ធនធាន និង​ពង្រឹង​ការ​គ្រប់គ្រង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ ។

លោក​បណ្ឌិត គី សេរី​វឌ្ឍន៍ អ្នកជំនាញ​សេដ្ឋកិច្ច​នៃ​រាជ​បណ្ឌិតសភា​កម្ពុជា​យល់​ឃើញ​ថា «​ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ ស្តី​ពី​ការ​អភិវឌ្ឍ​ជំនាញ​នៅ​កម្ពុជា​ឆ្នាំ​២០២៣-២០៣៥» ជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​មួយ​ដ៏​សំខាន់​ដើម្បី​ប្រែក្លាយ​កម្លាំង​ពលកម្ម​ក្នុង​ប្រទេស​ពី​អតិពលកម្ម​ទៅ​ជា​កម្លាំង​មាន​ជំនាញ​ជាក់លាក់​តាម​រយៈ​ការ​បណ្តុះបណ្តាល​ជំនាញ​បច្ចេកទេស​ដែល​គូសវាស​យ៉ាង​ម៉ត់ចត់ ​។

លោក​បណ្ឌិត​បន្ត​ថា ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ​នេះ នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​ពលរដ្ឋ​មាន​ជំនាញ មាន​ចំណូល​ខ្ពស់​ដ្បិតថា​ទីផ្សារ​ការងារ​នឹង​ទាក់ទាញ​នូវ​ការ​វិនិយោគ​បែប​បច្ចេកវិទ្យា​ដែល​មាន​តម្លៃបន្ថែម​ខ្ពស់​ជាង​មុន ដែល​ជា​កត្តា​ធ្វើ​ឱ្យ​ជីវភាព​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​កាន់តែ​ប្រ​ឡើង​។ លោក​បណ្ឌិត​ថា ដើម្បី​ឱ្យ​គោលនយោបាយ​នេះ ជោគជ័យ​ទៅ​បាន​រដ្ឋាភិបាល​តែ​ម្នាក់ឯង​មិន​អាច​អនុវត្ត​ជោគជ័យ​បាន​ឡើយ គឺ​ទាមទារ​ឱ្យ​មានការ​ចូលរួម​ពី​វិស័យ​ឯកជន និង​ពលរដ្ឋ​ ៕ អត្ថបទសហការ