ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ព្រះ​ពិរុណ ជា​ទេព​ប្រចាំ​នៅ​មហាសមុទ្រ​ខាងលិច

2 ខែ មុន
  • ភ្នំពេញ

​ព្រះ​ពិរុណ ជា​ទេព​មួយ​អង្គ​ក្នុង​ចំណោម​អាទិទេព​ជា​ច្រើន​នៅ​ក្នុង​ព្រហ្មញ្ញសាសនា​ដែល​មាន​តាំងពី​ជំនាន់​គម្ពីរ​វេទ​មក និង​ជា​ទេព​មួយ​អង្គ​ក្នុង​ចំណោម​ទេព​ប្រចាំ​ទិស​ទាំង​៩(​នព្វគ្រោះ​) ។ ព្រះ​ពិរុណ គង់​ចាំ​ទិស​ខាងលិច​មានការ​ទាក់ទង​ជាមួយ​ទឹក ដែល​សន្មត​​ថា

រាជធានី​ភ្នំពេញ ​៖ ​ព្រះ​ពិរុណ ជា​ទេព​មួយ​អង្គ​ក្នុង​ចំណោម​អាទិទេព​ជា​ច្រើន​នៅ​ក្នុង​ព្រហ្មញ្ញសាសនា​ដែល​មាន​តាំងពី​ជំនាន់​គម្ពីរ​វេទ​មក និង​ជា​ទេព​មួយ​អង្គ​ក្នុង​ចំណោម​ទេព​ប្រចាំ​ទិស​ទាំង​៩(​នព្វគ្រោះ​) ។ ព្រះ​ពិរុណ គង់​ចាំ​ទិស​ខាងលិច​មានការ​ទាក់ទង​ជាមួយ​ទឹក ដែល​សន្មត​​ថា គឺជា​ទេព​ប្រចាំ​នៅ​មហាសមុទ្រ​ខាងលិច ។ គេ​យល់​ថា​ព្រះ​អង្គ​ពូកែ​ខាង​មន្តអាគម ហើយ​មាន​យានជំនិះ​ជា​ហង្ស ដូច​ព្រះព្រហ្ម​ដែរ​។

បើ​តាម​ឯកសារ​សារមន្ទីរ​ជាតិ សមុច្ច័យ​ដែល​យក​មក​បង្ហាញ​នេះ ជា​បដិមា​ព្រះ​ពិរុណ​ធ្វើ​អំពី​ថ្មភក់​មាន​ប្រភព​មក​ពី​ប្រាសាទ​គុក​ដូន ខេត្តសៀមរាប ។ តាម​រយៈ​សិល្បៈ​បង្ហាញ​របស់​បដិមា​អង្គ​នេះ គឺ​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​រចនា​បទ​ប្រែ​រូប នា​សម័យ​អង្គរ ស្ថិត​នៅ​អំឡុង​ពាក់កណ្តាល​ទី​ពីរ​សតវត្ស​ទី​១០ នៃ​គ​.​ស​.​។

ព្រះ​អង្គ​គង់នៅ​លើ​ហង្ស​ចំនួន​៤​បែរ​ទៅ​គ្រប់​ទិស​ទាំង​បួន ដោយឡែក​ក្នុង​ចំណោម​ហង្ស​ទាំង​៤​នោះ មាន​ហង្ស​មួយ​បែរ​ស្រប​ទិស​នឹង​ព្រះ​ពិរុណ គឺ​បើកចំហ​មាត់ និង​មាន​លម្អ​ដោយ​គ្រឿងអលង្ការ ។ ចំណែក​ព្រះ​ពិរុណ​មាន​ពាក់​មកុដ ទឹកមុខ​ញញឹម​ស្ងប់ មុខ​ជ្រុង ថ្គាមខ្លា មាន​ពុកមាត់ និង​ពុកចង្កា ។ ដោយឡែក​ព្រះ​ហស្ត​ស្តាំ ដែល​បាត់​ទៅ​នោះ​ប្រហែលជា​មាន​កាន់​ព្រ័ត្រ ដ្បិត​ជា​កេតនភណ្ឌ​របស់​ទេពនិករ​អង្គ​នេះ ។

ស្លៀកសំពត់​ចងក្បិន​មាន​ចាប់​ភ្លី​នៅ​ខាង​មុខធំ ព្រះ​អង្គ​អង្គុយបញ្ឈរជង្គង់​ម្ខាង ។ ជា​ប្រភេទ​ចម្លាក់​ឆ្លាក់​ឡើង​ដោយ​មាន​ភាព​វិចិត្រ​ឥត​ខ្ចោះ រាប់​ទាំង​ទឹកមុខ និង​ដងខ្លួន គឺ​មាន​ភាព​រស់​រវើក​ដូច​មាន​ក្នុង​ធម្មជាតិ​ជាក់ស្តែង​ដែល​នេះ​ជា​លក្ខណៈ​សម្គាល់​មួយ​របស់​សិល្បៈ​បដិមា​ស្ថិត​ក្នុង​រចនាបថ​ប្រែ​រូប ។

បដិមា​ព្រះ​ពិរុណ​ដែល​ជា​សមុច្ច័យ​សារមន្ទីរ​ជាតិ​កម្ពុជា មាន​លេខ​បញ្ជីសារពើភ័ណ្ឌ​ក​.១៥៧៩ អង្គ​នេះ ធ្លាប់​យក​ទៅ​តាំងពិព័រណ៍​លើ​ឆាក​អន្តរជាតិ​នៅ​តាម​បណ្តា​ប្រទេស​មួយ​ចំនួន​ដូច​ជា​៖ ប្រទេស​បារាំង ប្រទេស​ជប៉ុន ប្រទេស​កូរ៉េ​ខាងត្បូង និង​ប្រទេស​អា​ឡឺ​ម៉​ង់ ។

សព្វថ្ងៃ​ព្រះ​ពិរុណ​កំពុង​ដាក់​តាំង​បង្ហាញ​នៅ​សាល​សម័យ​អង្គរ (​សាល​ខាងត្បូង​) នៃ​សារមន្ទីរ​ជាតិ​កម្ពុជា ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ