ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

លោក លូ គឹ​ម​ឈ​ន់ ៖ នៅ​ឆ្នាំ​២០២៩ នាវា​ទូ​ទាំង​ពិភព​លោក​អាច​ចូល​ចត​នៅ​កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះ​សីហនុ

11 ខែ មុន
  • ព្រះសីហនុ

ថ្នាក់ដឹកនាំ​កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ កាលពី​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ​បាន​ថ្លែង​ឱ្យ​ដឹង​ថា កំពង់​ផែ​ដើរតួ​នាទី​សំខាន់​ណាស់​សម្រាប់​ការ​រីក​ចម្រើន​នៃ​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ និង​ទាក់ទាញ​អ្នក​វិនិយោគ​ទុន​នៅ​កម្ពុជា ហេតុ​ដូច្នេះ​ហើយ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ចំណត​កំពង់​ផែ ដើម្បី​

ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ ៖ ថ្នាក់ដឹកនាំ​កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ កាលពី​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ​បាន​ថ្លែង​ឱ្យ​ដឹង​ថា កំពង់​ផែ​ដើរតួ​នាទី​សំខាន់​ណាស់​សម្រាប់​ការ​រីក​ចម្រើន​នៃ​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ និង​ទាក់ទាញ​អ្នក​វិនិយោគ​ទុន​នៅ​កម្ពុជា ហេតុ​ដូច្នេះ​ហើយ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ចំណត​កំពង់​ផែ ដើម្បី​បំពេញតម្រូវការ​ចាំបាច់​នានា គឺ​ជា​​រឿង​ដែល​ត្រូវធ្វើ​ជា​បន្តបន្ទាប់​។

ជាក់ស្តែង​ក្នុង​ផែនការ​នៃ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ចំណត​ផែ​កុងតឺន័រ​របស់​កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ គឺ​នៅ​ត្រឹម​ឆ្នាំ ២០២៩​នេះ សមត្ថភាព​របស់​កំពង់​ផែ នឹង​មាន​ប្រែប្រួល​មួយ​ទំហឹង ដោយ​អាច​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​នាវា​ទូ​ទាំង​ពិភពលោក​ចូល​ចត​បាន ដោយ​ពុំ​បាច់​សំចត (Transit) នៅ​កំពង់​ផែ​ផ្សេង​ៗ​។ ពោល​គឺ​លែង​មាន​ឧបសគ្គ​ជម្រៅ​ទឹក​ទៀត​ហើយ​។ នេះ​ជា​ការ​លើក​ឡើង​របស់​លោក លូ គឹ​ម​ឈ​ន់ អគ្គនាយក​កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ នៅ​ចំពោះ​មុខ​ក្រុម​អ្នក​សារព័ត៌មាន​ដែល​បាន​ទៅ​ទស្សនកិច្ច​នៅ​កំពង់​ផែ កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​២៥ ខែមេសា កន្លង​ទៅ​។

លោក លូ គឹ​ម​ឈ​ន់ បាន​បញ្ជាក់​ថា «​កំពង់​ផែ​សំខាន់​ណាស់ សម្រាប់​ប្រទេស​ជាតិ និយាយ​ឱ្យ​ចំ​ទៅ​កំពង់​ផែ​បាន​ផល​ចំណេញ​តិចតួច តែ​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ​កើនឡើង ព្រមទាំង​ទាក់ទាញ​អ្នក​វិនិយោគទុន​ដែរ​! កំពង់​ផែ​ជា​ខ្លោងទ្វារ​សេដ្ឋកិច្ច ហើយ​វា​ដូច​បំពង់​.​ក ដូច​ស្រ​មុះ​អ​ញ្ចឹ​ង បើ​ទីនោះ​ស្ទះ ឬ​ដុះសាច់ច្រមុះ​ហើយ​ទៅ​មិន​រួច​ទេ​»​។ លោក​បន្ត​ថា «​ការ​អភិវឌ្ឍ​សមត្ថភាព​របស់​កំពង់​ផែ គឺជា​រឿង​ចាំបាច់ ហើយ​រាល់​ការ​ពង្រីក​សមត្ថភាព គឺ​ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប​នឹង​តម្រូវការ​ចាំបាច់ ដូច​ពាក្យ​មួយ​គេ​ពោល​ថា ស៊ូ​មាន​កំពង់​ផែ​សង់​រួចរាល់ ដើម្បី​ចាំ​កប៉ាល់ កុំ​ដល់​ពេល​មាន​កបាល់​មក តែ​ផែ​មិន​អាច​ចូល​ចត​បាន»។

«​ដូចនេះ​យើង ចាប់ពី​២០២៦​ទៅ កំពង់​ផែ​យើង​នឹង​អាច​ប្រហាក់ប្រហែល​កំពង់​ផែ នៅ​ក្នុង​តំបន់ ឬ​ប្រទេស​ជុំវិញ​យើង​។ ចំណែក​ឆ្នាំ​២០២៨-២០២៩ កំពង់​ផែ​យើង​នឹង​ដូច​កំពង់​ផែ​ដែល​នៅ​ជុំវិញ​យើង​តែ​ម្តង ពោល​គឺ​ត្រឹម​ឆ្នាំ​២០២៩ ផែ​របស់​យើង​អាច​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​នាវា​មក​ពី​ជុំវិញ​ពិភពលោក​ចូល​ចត​បាន​»​។ នេះ​ជា​ការ​អះអាង​របស់​លោក លូ គឹ​ម​ឈុ​ន​។

លោក​បន្ត​ថា «​បើ​ផែ​យើង​នៅ​តូច​ចង្អៀត នោះ​វិនិយោគិន មិន​ទាន់​ចង់​មក​វិនិយោគ​នៅ​យើង​ទេ ព្រោះ​គាត់​ត្រូវ​ដឹក​វត្ថុធាតុដើម​មក​ឆ្លងកាត់​ច្រើន​ដំណាក់កាល ទម្រាំ​គាត់​មក​ដល់​យើង ហើយ​នៅ​ពេល​ផលិត​បាន​សម្រេច​ហើយ គឺ​ត្រូវ​ដឹក​ច្រើន​ដំណាក់​ទៀត ទម្រាំ​ទៅ​ដល់​ប្រទេស​គេ ដូច្នេះ​ថ្លៃដើម និង​ថ្លៃ​ដឹក​ជ​ញ្ជួ​ន​ខ្ពស់ ដែល​នាំ​ឱយ​បាត់បង់​ភាព​ប្រកួតប្រជែង​»​។

លោក លូ គឹ​ម​ឈ​ន់ បាន​បន្ត​ថា កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ បាន​និង​កំពុង​ពង្រីក​សមត្ថភាព​របស់​ខ្លួន​បន្ថែម​ទៀត ដើម្បី​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​នាវា និង​កប៉ាល់​ធុន​ធំ ចូល​ចត​បាន​។ លោក​បាន​បន្ត​ថា នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ សមត្ថភាព​ផែ គឺ​អាច​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​កុងតឺន័រ​ឆ្លងកាត់​មាន​ចំនួន 550 000 TEUs/​ឆ្នាំ ប៉ុន្តែ​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​ចំនួន​កុងតឺន័រ​ឆ្លងកាត់​ឆ្នាំ ២០២២ មាន​ចំនួន 750 000 TEUs/​ឆ្នាំ ដែល​លើស​ពី​សមត្ថភាព​របស់​ផែ​។ ព្រោះ​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ នៅ​កំពង់​ផែ គឺ​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​នាវា​មាន​ជម្រៅ​ទឹក 9.2 ម៉ែត្រ​ចូល​ចត​បាន ដែល​មាន​ប្រមាណ​ជា ១៨% នាវា​ក្នុង​តំបន់​។

ផ្អែក​តាម​ផែនការ​អភិវឌ្ឍ​របស់ កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ កំពង់​ផែ​នឹង​ពង្រីក​សមត្ថភាព​ជា​បន្តបន្ទាប់​។ សម្រាប់​ផែនការ​អភិវឌ្ឍ​សំខាន់​ៗ​ចំនួន ៤ គឺ​ចាប់ពី​ឆ្នាំ ២០២៤ សម្រាប់​ទីតាំង ទី​១ នឹង​មានការ​កែ​ចំណត​ផែ​ទំនិញ​ទូទៅ ប្រហែង ២៥៣ ម៉ែត្រ ទៅ​ជា​ចំណត​ផែ​កុងតឺន័រ ដែល​មាន​សមត្ថ​ភាព​ឱ្យ​កុងតឺន័រ​ឆ្លងកាត់​មាន​ចំនួន 1 000 000 TEUs/​ឆ្នាំ​។ បន្ទាប់​មក​ការ​អភិវឌ្ឍ ចំណត​ផែ​កុង​តឺ​ន័រ​ថ្មី​ជំហាន​ទី​១ ប្រវែង ៣៥០ មាន​ជម្រៅ​ទឹក ១៤,៥​ម៉ែត្រ ដែល​ចាប់ផ្តើម​ប្រតិបត្តិការ​នៅ​ឆ្នាំ​២០២៦​។ ពេល​នោះ សមត្ថភាព​ផែ គឺ​អាច​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​កុងតឺន័រ​ឆ្លងកាត់​មាន​ចំនួន 1 450 000 TEUs/​ឆ្នាំ ហើយ​ក៏​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​នាវា​ក្នុង​តំបន់​អាស៊ី​ប៉ា​ស៊ី​ហ្វិ​ក​ប្រមាណ ៩៣% ចូល​ចត្ត​បាន ពេល​នោះ វា​នឹង​ជួយ​កាត់​បន្ថយ​តម្លៃ​ដឹក​ជ​ញ្ជួ​ន​តាម​សមុទ្រ​ប្រមាណ ២០០​ដុល្លារ​/TEUs​។

ផែនការ​អភិវឌ្ឍ​ទី​២ គឺ​ចំណត​ផែ​កុងតឺន័រ​ថ្មី​ជំហាន​ទី​២ ប្រវែង ៤០០​ម៉ែត្រ មាន​ជម្រៅ​ទឹក ១៦,៥​ម៉ែត្រ ដែល​ចាប់ផ្តើម​ប្រតិបត្តិការ​នៅ​ឆ្នាំ​២០២៨​។ ពេល​នោះ សមត្ថភាព​ផែ គឺ​អាច​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​កុងតឺន័រ​ឆ្លងកាត់​មាន​ចំនួន 2 020 000 TEUs/​ឆ្នាំ ហើយ​ក៏​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​នាវា​ទៅ​-​មក ក្នុង​តំបន់​សមុទ្រ​ឥណ្ឌា និង អាស៊ី​ប៉ា​ស៊ី​ហ្វិ​ក​ចូល​ចត​បាន ដោយ​ពុំ​ចាំបាច់​ចូល​សំចត នៅ​កំពង់​ផែ​ផ្សេង​ៗ ពោល​គឺ​លែង​មាន​ឧបសគ្គ​ជម្រៅ​ទឹក​)​។ ពេល​នោះ «​តម្លៃ​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​សមុទ្រ​ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​ផែ​កុ​តឺ​ន័​រ​ប្រទេស​ជិតខាង និង​ក្នុង​តំបន់​» ហើយ​កាត់​បន្ថយ​ការ​ចំណាយ​ថវិកា និង​ពេលវេលា​ដឹក​ជ​ញ្ជួ​ន​តាម​សមុទ្រ​។

លោក លូ គឹ​ម​ឈុ​ន បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា សម្រាប់​គម្រោង​សំខាន់​មួយទៀត​នោះ គឺ​គម្រោង ចំណត​ផែ​កុងតឺន័រ​ថ្មី ជំហាន​ទី​៣ ដែល​មាន​ប្រវែង ៤៣០​ម៉ែត្រ និង​ជម្រៅ​ទឹក ១៧,៥​ម៉ែត្រ ដែល​គម្រោង​នេះ​នឹង​អាច​ចាប់ផ្តើម​ប្រតិបត្តិការ​នៅ​ឆ្នាំ​២០២៩​។ ដូច្នេះ​ចាប់ពី​ឆ្នាំ​២០២៩​ទៅ សមត្ថភាព​ផែ គឺ​អាច​អនុ​ញ្ញាត​ឱ្យ​កុងតឺន័រ​ឆ្លងកាត់​មាន​ចំនួន 2 637 000 TEUs/​ឆ្នាំ ហើយ​ក៏​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​នាវា​ទូ​ទាំង​ពិភព​លោក​​ចូល​ចត​បាន ដោយ​ពុំ​ចាំបាច់​សំចត (Transit) នៅ​កំពង់​ផែ​ផ្សេង​ៗ​។

អគ្គនាយក​កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ បាន​សង្កត់ធ្ងន់​ថា «​ការ​អភិវឌ្ឍ គឺ​ត្រូវ​យោង​ទៅ​តាម​មាត្រ​ដ្ឋាន​នៃ​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ ទាល់តែ​កុងតឺន័រ​យើង​មាន​ចំនួន​ប៉ុណ្ណា ការ​អភិវឌ្ឍ​នឹង​ដល់​កម្រិត​នោះ​ហើយ ព្រោះ​ប្រ​សិន​យើង​អភិវឌ្ឍ​មុន​នឹង​ពេក បើ​ដើរ​លឿន​ពេក​វា​នឹង​ខាត ដូច្នេះ​យើង​ចាំបាច់​ត្រូវ​ធ្វើការ​អភិវឌ្ឍ​ជា​ជំហាន​»៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ