ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

វិន័យ​ទាំង ៥ យ៉ាងនេះ តើ​ជ្រើសរើស​មួយ​ណា​សម្រាប់​កូន​អ្នក ?

1 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ការ​កំណត់​ប្រភេទ​វិន័យ​ណា​ដែល​ត្រឹមត្រូវ​សម្រាប់​គ្រួសារ​របស់​អ្នក គួរតែ​ជា​ជម្រើស​ផ្ទាល់ខ្លួន​ដោយ​ផ្អែក​លើ​ការ​ចិញ្ចឹម និស្ស័យ និង​វិន័យ​របស់​គ្រួសារ​អ្នក ។ មិន​មាន​វិន័យ​តែ​មួយ​ប្រភេទ​ដែល​នឹង​ដំណើរការ​សម្រាប់​ក្មេង​ទាំងអស់ ឬ​គ្រប់​ក្រុម​គ្រួសារ និង​គ្រប់​ស្ថានភាព​នោះ​ទេ…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ការ​កំណត់​ប្រភេទ​វិន័យ​ណា​ដែល​ត្រឹមត្រូវ​សម្រាប់​គ្រួសារ​របស់​អ្នក គួរតែ​ជា​ជម្រើស​ផ្ទាល់ខ្លួន​ដោយ​ផ្អែក​លើ​ការ​ចិញ្ចឹម និស្ស័យ និង​វិន័យ​របស់​គ្រួសារ​អ្នក ។ មិន​មាន​វិន័យ​តែ​មួយ​ប្រភេទ​ដែល​នឹង​ដំណើរការ​សម្រាប់​ក្មេង​ទាំងអស់ ឬ​គ្រប់​ក្រុម​គ្រួសារ និង​គ្រប់​ស្ថានភាព​នោះ​ទេ ។ ប្រើ​វិធីសាស្ត្រ​ចម្រុះ ដែល​អ្នក​ប្រើ​បច្ចេកទេស​ខុស​គ្នា​មួយ​ចំនួន​ពី​ប្រភេទ​វិន័យ​នីមួយ​ៗ ។ ស្វែង​យល់​បន្ថែម​អំពី​ប្រភេទ​ផ្សេង​ៗ​នៃ​វិន័យ និង​របៀប​ប្រើប្រាស់ ៖

១. វិន័យ ឬ​ការ​អប់រំ​វិជ្ជមាន ៖ វិន័យ​វិជ្ជមាន គឺ​ផ្អែក​លើ​ការ​សរសើរ និង​ការ​លើកទឹកចិត្ត ។ ជំនួស​ឱ្យ​ការ​ផ្តោត​លើ​ការ​ដាក់​ទណ្ឌកម្ម ។ ឪពុក​ម្តាយ​បង្រៀន​ជំនាញ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា និង​ធ្វើការ​ជាមួយ​កូន​របស់​ពួក​គេ​ដើម្បី​បង្កើត​ដំណោះស្រាយ ។ វិន័យ​វិជ្ជមាន​ប្រើ​ការ​ប្រជុំ​ជា​លក្ខណៈ​គ្រួសារ និង​វិធីសាស្ត្រ​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​អាកប្បកិរិយា

២. វិន័យ​ទន់ភ្លន់ ៖ វិន័យ​ទន់ភ្លន់​ផ្តោត​លើ​ការ​ការពារ​បញ្ហា ។ ការ​បង្វែរ​ទិស​ដៅ​ជា​រឿយ​ៗ​ត្រូវ​បាន​ប្រើ​ដើម្បី​ដឹកនាំ​កុមារ​ឱ្យ​ឆ្ងាយ​ពី​អាកប្បកិរិយា​មិនល្អ ។ កុមារ​ត្រូវ​បាន​ផ្តល់​នូវ​ការ​ពិន័យ ប៉ុន្តែ​ការ​ប្រៀនប្រដៅ​ដ៏​ទន់ភ្លន់​មិនមែន​ជា​ការ​បណ្ដុះ​ឱ្យ​មានការ​ខ្មាស​ឡើយ ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ ឪពុក​ម្ដាយ​តែង​ប្រើ​ការ​លេងសើច និង​ការ​រំខាន ។ ការ​ផ្តោតអារម្មណ៍​នៃ​វិន័យ​ទន់ភ្លន់ គឺ​អំពី​ឪពុក​ម្តាយ​គ្រប់គ្រង​អារម្មណ៍​ផ្ទាល់ខ្លួន​របស់​ពួក​គេ ខណៈ​ពេល​ដែល​និយាយ​ទៅ​កាន់​អាកប្បកិរិយា​មិន​សមរម្យ​របស់​កូន ។ ឧទាហរណ៍​ក្មេង​អាយុ ៦ ឆ្នាំ​បដិសេធ​មិន​ធ្វើ​កិច្ចការ​ផ្ទះ ។ ឪពុក​ម្តាយ​ដែល​ប្រើ​ការ​ប្រៀនប្រដៅ​ទន់ភ្លន់​អាច​នឹង​ឆ្លើយ​តប​ដោយ​កំប្លែង​ថា «​តើ​កូន​ចង់​សរសេរ​ក្រដាស​ពីរ​ទំព័រ​ពន្យល់​ពី​មូលហេតុ​ដែល​កូន​មិន​ចង់​ធ្វើ​គណិត​វិទ្យា​នៅ​យប់​នេះ​ទេ ? ហើយ​ឪពុក​ម្តាយ​អាច​នឹង​មើល និង​ធ្វើ​ក្រដាស​កិច្ចការ​ជាមួយ​កូន​ទាល់តែ​ហើយ ។

៣. វិន័យ​ដែល​មាន​មូលដ្ឋាន​លើ​ព្រំដែន ៖ វិន័យ​ផ្អែក​លើ​ព្រំដែន​ផ្តោត​លើ​ការ​កំណត់ និង​ធ្វើ​ឱ្យ​ច្បាប់​ច្បាស់លាស់​ជា​មុន ។ កុមារ​ត្រូវ​បាន​ផ្តល់​ជម្រើស ហើយ​មានការ​ពិន័យ​ច្បាស់លាស់​សម្រាប់​អាកប្បកិរិយា​មិន​សមរម្យ ។ ឧទាហរណ៍​នេះ​ក្មេង​អាយុ ៦ ឆ្នាំ​បដិសេធ​មិន​ធ្វើ​កិច្ចការ​ផ្ទះ ។ ឪពុក​ម្តាយ​ដែល​ប្រើ​វិន័យ​ផ្អែក​លើ​ព្រំដែន​នឹង​កំណត់​ដែន​កំណត់ និង​ធ្វើ​ឱ្យ​លទ្ធផល​ច្បាស់លាស់​ដោយ​និយាយ​ថា កូន​នឹង​មិន​អាច​មើល​ទូរទស្សន៍​បាន​ទេ​នៅ​យប់​នេះ រហូត​ដល់​ការងារ​របស់​កូន​រួចរាល់ ។

៤. ការ​កែប្រែ​អាកប្បកិរិយា ៖ ការ​កែប្រែ​អាកប្បកិរិយា​ផ្តោត​លើ​លទ្ធផល​វិជ្ជមាន និង​អវិជ្ជមាន ។ អាកប្បកិរិយា​ល្អ​ត្រូវ​បាន​បំពេញបន្ថែម​ដោយ​ការ​សរសើរ ឬ​រង្វាន់ ។ អាកប្បកិរិយា​មិន​សម មាន​ផលវិបាក​អវិជ្ជមាន ដូច​ជា​ការ​បាត់បង់​សិទ្ធិ ឬ​មិន​ឱ្យ​មើល​ទូរទស្សន៍​ជាដើម ។ ឧទាហរណ៍​នេះ​ក្មេង​អាយុ ៦ ឆ្នាំ​បដិសេធ​មិន​ធ្វើ​កិច្ចការ​ផ្ទះ ។ ឪពុក​ម្តាយ​អាច​រំលឹក​កូន​អំពី​រង្វាន់​ដែល​បាន​រៀបចំ​រួច​ជា​ស្រេច​ដោយ​និយាយ​ថា សូម​ចាំ​ថា នៅ​ពេល​ដែល​អ្នក​ធ្វើ​កិច្ចការ​ផ្ទះ​របស់​អ្នក​រួចរាល់ អ្នក​នឹង​អាច​ប្រើ​កុំព្យូទ័រ​បាន​រយៈពេល ៣០ នាទី ។ ការ​សរសើរ​នឹង​ត្រូវ​បាន​ផ្តល់​ជូន​ប្រសិនបើ​កុមារ​ជ្រើសរើស​ធ្វើ​តាម ។

៥. ការ​បណ្តុះបណ្តាល​អារម្មណ៍ ៖ ការ​បង្វឹក​អារម្មណ៍ គឺជា​ដំណើរការ​វិន័យ​ប្រាំ​ជំហាន​ដែល​ផ្តោត​លើ​ការ​បង្រៀន​កុមារ​អំពី​អារម្មណ៍ ។ នៅ​ពេល​ក្មេង​ៗ​យល់​ពី​អារម្មណ៍​របស់​ពួក​គេ ពួក​គេ​អាច​និយាយ​ពាក្យ​សំដី​ជា​ជាង​ធ្វើ​លើ​ពួក​គេ ។ កុមារ​ត្រូវ​បាន​បង្រៀន​ថា អារម្មណ៍​របស់​ពួក​គេ​មិន​អី​ទេ ហើយ​ឪពុក​ម្តាយ​ជួយ​បង្រៀន​ពួក​គេ​ពី​វិធី​សមរម្យ​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​ជាមួយនឹង​អារម្មណ៍​របស់​ពួក​គេ ។ ឧទាហរណ៍​នេះ​ក្មេង​អាយុ ៦ ឆ្នាំ​បដិសេធ​មិន​ធ្វើ​កិច្ចការ​ផ្ទះ ។ ឪពុក​ម្ដាយ​ជួយ​កំណត់​អារម្មណ៍​កូន​ដោយ​និយាយ​ថា ប៉ា​ដឹង​ថា កូន​មិន​អាច​លេង​បាន ព្រោះ​កូន​ត្រូវធ្វើ​កិច្ចការ​ផ្ទះ ។ គណិត​វិទ្យា​អាច​ពិបាក ហើយ​កូន​ពិបាកចិត្ត​នៅ​ពេល​ដែល​កូន​មិនដឹង​ចម្លើយ ឬ​វា​ចំណាយពេល​យូរ ។ ចឹ​ង​កូន​អាច​និយាយ​ប្រាប់​ប៉ា​ពី​អារម្មណ៍​របស់​កូន នៅ​ពេល​កូន​ធ្វើ​លំ​ហាត់​គណិត​វិទ្យារ ៕

អត្ថបទ​នេះ​ផលិត​ឡើង​ក្រោម​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ​ជាមួយ​សាលារៀន វ៉េ​ស្ទ​ឡាញ​ន៍ និង​សាលារៀន​ណ​ត្ស​ឡាញ​ន៍ ។ សម្រាប់​វគ្គ​សិក្សា​ថ្មី កម្មវិធី​ម​ត្តេ​យ្យ​ភាសា​ខ្មែរ និង​អង់គ្លេស កម្មវិធី​ភាសា​អង់គ្លេស​សិស្ស​ធំ កម្មវិធី​ភាសា​ចិន ចូល​រៀន​ថ្ងៃ​ទី ១ ខែវិច្ឆិកា ឆ្មាំ ២០២២ ។ ចំ​ណែ​កម្មវិធី​ចំណេះ​ទូទៅ​ខ្មែរ​ពី​ថ្នាក់​ទី ១ ដល់ទី ១២ ចាប់​ទទួល​ចុះ​ឈ្មោះ​ចូល​រៀន​ជា​រៀងរាល់ថ្ងៃ ។ ការ​ចុះ​ឈ្មោះ​បុត្រ​ធីតា​នៅ​សាលារៀន​យើងខ្ញុំ លោក​អ្នក​នឹង​ទទួល​បាន​ពិន្ទុ​សន្សំ​កាន់តែ​ច្រើន ដើម្បី​ប្តូរ​យក​សម្ភារ ឬ​ទូទាត់​ជាមួយ​និង​សេ​វាស​ផ្សេង​ៗ ។

សាលារៀន​ជូន​នូវ​វេទិកា និង​មធ្យោបាយ​សិក្សា​យ៉ាង​សម្បូរ​បែប​ជាមួយនឹង​ប្រព័ន្ធ​គ្រប់គ្រង សាលារៀន ប្រព័ន្ធ​គ្រប់​គ្រង់​ការ​សិក្សា និង​អេប​សាលារៀន​ជូន​ដល់​មាតាបិតា​សិស្ស និង​សិស្សានុសិស្ស​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​ការ​សិក្សា និង​តាមដាន​ព័ត៌មាន​សិក្សា​របស់​បុត្រ​ធីតា​ផង​ដែរ ។ សម្រាប់​ព័ត៌មាន​បន្ថែម សូម​ទំនាក់ទំនង​ទូរស័ព្ទ​លេខ ៖ ០៩២ ៨៨៨ ៤៩៩ / ០១៥ ៨០៥ ១២៣ ៕