មុននឹងក្លាយជាមហាសេដ្ឋី និងនាយកប្រតិបត្តិរបស់ក្រុមហ៊ុន Amazon ដែលជាក្រុមហ៊ុនមានតម្លៃខ្ពស់ជាងគេក្នុងសហរដ្ឋអាមេរិក លោក ជេហ្វ បេសូស (Jeff Bezos) ធ្លាប់ជាអ្នកលក់សៀវភៅម្នាក់ប៉ុណ្ណោះនៅឆ្នាំ ១៩៩៤ ។ ប្រមាណ ២៥ឆ្នាំ ក្រោយមក Amazon អាចរកចំណូលបានប្រមាណ ២ម៉ឺនដុល្លារក្នុងមួយសប្តាហ៍ ហើយ ៣០ថ្ងៃក្រោយមក វាបានក្លាយខ្លួនជាក្រុមហ៊ុនដែលមានតម្លៃដល់ទៅ ៨៦១ប៊ីលានដុល្លារ ។
យោងទៅតាមលោក ចន រ៉សមេន (John Rossman) ដែលជាអតីតនាយកម្នាក់របស់ Amazon បានឲ្យដឹងថា ការជោគជ័យរបស់ក្រុមហ៊ុនខាងលើ គឺមិនស្មុគស្មាញដូចមនុស្សភាគច្រើនគិតទេ ។ ផ្ទុយមកវិញ លោកបានចែករំលែកនូវយុទ្ធសាស្ត្រដូចខាងក្រោម ក្នុងសៀវភៅរបស់លោកក្រោមចំណងជើងថា Think Like Amazon: 50½ Ideas to Become a Digital Leader” ។
១. វីវក់នឹងការផ្តល់សេវាកម្មល្អដល់អតិថិជន ៖ លោកបាននិយាយថា «ពេលដែលអ្នកពិតជាវីវក់នឹងប្រធានបទនេះពិតមែន វាមានន័យថា អ្នកកំពុងតែចំណាយពេលវេលា ការខិតខំប្រឹងប្រែង និងកម្លាំងក្នុងការសម្រេចវាឲ្យបានរហូតធ្វើឲ្យអ្នកដទៃគិតថា វាចម្លែក» ។
លោកបានចែករំលែកថា គំនិតរបស់លោក បេសូស ដែលលោកពេញចិត្តបំផុត គឺសេវាកម្មដែលអនុញ្ញាតឲ្យមនុស្សប្តូរផលិតផលដែលបានទិញអនឡាញយកប្រាក់វិញ ដោយមិនចាំបាច់វេចខ្ចប់ ឬត្រូវការវិក័យប័ត្រ ។
២. ប្រើការងាររបស់អ្នកដទៃ ៖ លោក រ៉សមេន បានបកស្រាយទៀតថា «វាពិតជាសំខាន់ណាស់ ក្នុងការផ្តល់មធ្យោបាយ និងការលើកទឹកចិត្តដែលអនុញ្ញាតឲ្យអ្នកដទៃក្នុងស្ថាប័នការងាររបស់អ្នក (ដូចជាអតិថិជន ឬអ្នកលក់) ក្នុងការជួយដោះស្រាយបញ្ហាជូនអ្នក» ។
៣. កុំពឹងផ្អែកលើអ្នកដទៃក្រៅក្រុមហ៊ុនសម្រាប់ការសម្រេចចិត្តធំៗ ៖ គោលការណ៍របស់ Amazon គឺ «អ្នកដឹកនាំគិតត្រូវច្រើន» ។ Amazon ជំរុញដល់ប្រធានផ្នែកគ្រប់រូបដែលមានគំនិតល្អៗក្នុងការធ្វើការសម្រេចចិត្តដោយខ្លួនឯងដោយមិនចាំបាច់ត្រូវពឹងផ្អែកលើនាយកធំទេ ៕ ដកស្រង់ចេញពីវេបសាយ ៖ cnbc (កែសម្រួលដោយ ៖ បុប្ផា)
ចែករំលែកព័តមាននេះ