ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

កម្ពុជា​នៅ​ពេល​នេះ​បាន​កំពុង​តែ​គិតគូរ​នៅ​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍ​នូវ​ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ​មួយ​សម្រាប់​កំណត់​នូវ​ស្តង់ដា​ពាណិជ្ជកម្ម​បៃតង ដើម្បី​ជំរុញ និង​ទាញ​យក​ចំណែក​ពាណិជ្ជកម្ម និង​វិនិយោគទុន​បៃតង ។ ការ​វិនិយោគ​បៃតង​ចង់​សំដៅលើ​ការ​វិនិយោគ​លើ​ថាមពល​កកើត​ឡើង​វិញ កសិកម្ម​ប្រកបដោយ​និរន្ត​ភាព ឬ​បច្ចេកវិទ្យា​ដែល​ជួល​ការពារ​បរិស្ថាន ខណ​:​ដែល​ពាណិជ្ជកម្ម​បៃតង គឺ​សំដៅលើ​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​លើ​ផលិតផល…

កម្ពុជា​នៅ​ពេល​នេះ​បាន​កំពុង​តែ​គិតគូរ​នៅ​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍ​នូវ​ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ​មួយ​សម្រាប់​កំណត់​នូវ​ស្តង់ដា​ពាណិជ្ជកម្ម​បៃតង ដើម្បី​ជំរុញ និង​ទាញ​យក​ចំណែក​ពាណិជ្ជកម្ម និង​វិនិយោគទុន​បៃតង ។

ការ​វិនិយោគ​បៃតង​ចង់​សំដៅលើ​ការ​វិនិយោគ​លើ​ថាមពល​កកើត​ឡើង​វិញ កសិកម្ម​ប្រកបដោយ​និរន្ត​ភាព ឬ​បច្ចេកវិទ្យា​ដែល​ជួល​ការពារ​បរិស្ថាន ខណ​:​ដែល​ពាណិជ្ជកម្ម​បៃតង គឺ​សំដៅលើ​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​លើ​ផលិតផល និង​បច្ចេកវិទ្យា​ដែល​ជួយ​ការពារ​ដល់​បរិស្ថាន​ជាដើម ។

ផែនការ​នេះ​បាន​ត្រូវ​បង្ហាញ កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​២០ ខែមករា ឆ្នាំ​២០២៥ នៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​សិក្ខាសាលា​មួយ​ដែល​រៀបចំ​ឡើង​ស្ថាប័ន​ពាក់ព័ន្ធ​ជា​ច្រើន ជា​ពិសេស គឺ​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម និង អង្គការ​កម្មវិធី​អភិវឌ្ឍន៍​អង្គការសហប្រជាជាតិ ។

លោកស្រី ចម និម្មល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​ពាណិជ្ជកម្ម បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ​នេះ​នឹង​ក្លាយជា​មគ្គុទ្ទេសក៍​ប្រកបដោយ​ភាព​ជាក់ស្តែង សម្រាប់​ការ​ពង្រឹង​ការ​ត្រៀមខ្លួន​លើ​វិស័យ​ពាណិជ្ជកម្ម និង​វិនិយោគ​ដែល​ផ្តោត​លើ​ការ​លើកកម្ពស់ ការ​អនុវត្ត​ពាណិជ្ជកម្ម និង​ការ​វិនិយោគ​ស្អាត​ប្រកបដោយ​ចីរភាព ហើយ​ការ​ដំឡើង​កម្រិត​ខ្សែ​ច្រវាក់​តម្លៃ និង​ការ​ធានា​បាន​នូវ​ច្រកចូល​ទីផ្សារ​សម្រាប់​ការ​នាំ​ចេញ​ផលិតផល​កម្ពុជា ។

ជា​ការ​ពិត ការ​លើក​ឡើង​របស់​លោកស្រី រដ្ឋមន្ត្រី គឺជា​សេណា​រី​យ៉ូ​មួយ ដើម្បី​ធានា​និរន្ត​ភាព​នៃ​ទីផ្សារ​កម្ពុជា​នៅ​សហភាព​អឺរ៉ុប​ដែល​ទំនិញ​កម្ពុជា​នឹង​អាច​អស់​ការ​អនុគ្រោះ​ពន្ធ នៅ​ពេល​ដែល​កម្ពុជា​រំដោះខ្លួន​ចេញពី​ក្រុម​ប្រទេស​ដែល​មានការ​អភិវឌ្ឍ​តិចតួច នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០២៩ ហើយ​ក៏​ស្រប​នឹង​ចក្ខុវិស័យ​ដែល​កម្ពុជា​ចង់​ប្រែក្លាយ​ខ្លួន​ទៅ​ជា​ប្រទេស​ដែល​មាន​ចំណូល​មធ្យម​កម្រិត​ខ្ពស់​នៅ​ឆ្នាំ​២០៣០ និង​ជា​ប្រទេស​មាន​ចំណូល​ខ្ពស់​នៅ​ឆ្នាំ​២០៥០ ។

តើ​ហេតុ​អ្វី​បានជា​កម្ពុជា​ត្រូវការ​រៀបចំ​ការ​អភិវឌ្ឍ​នូវ​ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ​ឆ្ពោះទៅ​រក​ស្តង់ដា​ពាណិជ្ជកម្ម​បៃតង0x017d7 ចម្លើយ គឺ​ដោយសារ​តែ​ពាណិជ្ជកម្ម និង​ការ​វិនិយោគ​បៃតង ឬ​ស្អាត​នេះ​វា​មាន​សក្តានុពល​ធំ ។

តាម​អ្វី​ដែល​លើក​ឡើង​នៅ​ក្នុង​កិច្ចព្រមព្រៀង​បៃតង​របស់​សហគមន៍​អឺរ៉ុប​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា គ្រាន់តែ​កញ្ចប់​មូលនិធិ NextGenerationEU និង REPowerEU គេ​ដឹង​ថា វា​មាន​ទំហំ​ដល់​ទៅ​២៧៥​ពាន់​លាន​អឺ​រ៉ូ ឬ​ជាង​២៨៥​ពាន់​លាន​ដុល្លារ ដើម្បី​គាំទ្រ​ដល់​ការ​វិនិយោគ​បៃតង ហើយ​ទឹកប្រាក់​ប្រមាណ​ជា​១១៨​ពាន់​លាន​អឺ​រ៉ូ ឬ​ជាង​១២០​ពាន់​លាន​ដុល្លារ គឺ​សម្រាប់​គាំទ្រ​គោលនយោបាយ​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​គម្រោង​បៃតង ។

សក្តានុពល​នេះ​ធំ​ណាស់ ប៉ុន្តែ​វា​មិនមែន​ចេះ​តែ​អាច​ទទួល​បាន​នោះ​ទេ ។ សម្រាប់​កម្ពុជា ការ​ប្រឈម​នឹង​ការ​បាត់បង់​ភាព​អនុគ្រោះ​ច្រកចូល​ទីផ្សារ ដោយសារ​តែ​អនុលោម​តាម​ច្បាប់ពាណិជ្ជកម្ម​ដ៏​តឹងរ៉ឹង និង​ភាព​ផុយ​ស្រួយ​នៃ​ប្រព័ន្ធ​ពាណិជ្ជកម្ម​សកល​តម្រូវ​ឱ្យ​កម្ពុជា​រៀបចំ​អភិក្រម​ប្រកបដោយ​យុទ្ធសាស្ត្រ នវានុវត្តន៍ និង​ការ​សំឡឹង​ឆ្ពោះទៅ​មុខ ជា​ពិសេស​ស្រប​ពេល​ដែល​ពិភពលោក​កំពុង​ឆ្ពោះទៅ​សម្រេច​បាន​នូវ​របៀបវារៈ​ឆ្នាំ​២០៣០ សម្រាប់​ការ​អភិវឌ្ឍ​ប្រកបដោយ​ចីរភាព រួម​ទាំង​ដៃគូ​ពាណិជ្ជកម្ម​សំខាន់​ៗ​របស់​កម្ពុជា​ផង​ដែរ ។

ការ​ចាកចេញ​របស់​កម្ពុជា​ពី​ឋានៈ​ជា​ក្រុម​ប្រទេស​អភិវឌ្ឍន៍​តិចតួច និង​ការ​កើនឡើង​នៃ​លក្ខខណ្ឌ​តម្រូវ​នៃ​ការ​អនុវត្ត​ប្រកបដោយ​ចីរភាព ក៏​បាន​នាំ​មក​នូវ​កាលានុវត្តភាព​ផង​ដែរ ជា​ពិសេស ក្នុង​ការ​ពិនិត្យ​ផ្លាស់​ប្តូរ​គំរូ​សម្រាប់​កំណើន ដែល​មាន​ចីរភាព បរិ​យា​ប័ន្ន និង​ភាព​ធន់​ជាង​មុន ដែល​នឹង​ធានា​បាន​ថា កម្ពុជា​មិន​ត្រឹមតែ​បាន​ត្រៀមខ្លួន​រួចរាល់​សម្រាប់​អនាគត​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ថែម​ទាំង​រក្សា​ជំហ​ដ៏​ប្រសើរ​ក្នុង​ការ​រីក​លូតលាស់​ក្នុង​សេដ្ឋកិច្ច​សកល​ប្រកបដោយ​ថាមវន្ត និង​វិ​វត្ត​ទៅ​មុខ​ជាប់​ជា​និច្ច ដោយ​ឈរ​លើ​ស្មារតី​ការ​ប្រែក្លាយ បញ្ហា​ប្រឈម​ឱ្យទៅ​ជា​ឱកាស ។

នៅ​ក្នុង​យុគសម័យ​ដែល​ការ​ព្រួយបារម្ភ​អំពី​បរិស្ថាន គឺ​ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​បញ្ជី​អាទិភាព «​ផែនទី​ផ្លូវ​សម្រាប់​ស្តង់ដារ​ពាណិជ្ជកម្ម​បៃតង​» គឺជា​ឧបករណ៍​ដ៏​សំខាន់​សម្រាប់​បង្កើត​អនាគត​នៃ​ពាណិជ្ជកម្ម​អន្តរជាតិ​របស់​កម្ពុជា ។ គំនិត​ផ្តួចផ្តើម​នេះ​គឺជា​ច្រក​ពង្រឹង​ការ​ត្រៀមខ្លួន ដើម្បី​រក្សា​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​ជាមួយនឹង​និរន្តរភាព​បរិស្ថាន​ដែល​ជា​តុល្យភាព​ដែល​មិន​ត្រឹមតែ​ជា​ការ​ចង់បាន​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ជា​កត្តាចាំបាច់​សម្រាប់​សុខភាព​នៃ​ភព​ផែនដី​សម្រាប់​មនុស្ស​ជំនាន់​ក្រោយ ។

តាម​រយៈ​ការ​បង្កើត​គោលការណ៍​ណែនាំ​ដែល​ផ្តល់​អាទិភាព​ដល់​ផលិតកម្ម​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន និង​ការ​ប្រើប្រាស់​ប្រកបដោយ​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​ផ្នែក​បរិស្ថាន ស្តង់ដារ​ទាំងនេះ គឺជា​មាគ៌ា​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ប្រឈម​សំខាន់​ៗ​ដូច​ជា ការ​បំ​ភាយ​កាបូន ការ​ថយ​ចុះ​ធនធាន និង​ការ​រិច​រិល​បរិស្ថាន ។ ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ​នេះ​ក៏​ដើរតួ​នាទី​ជា​មគ្គុទ្ទេសក៍ និង​ការ​ប្តេជ្ញា​ចិត្ត ដោយ​កំណត់​ដំណាក់កាល​សម្រាប់​យុទ្ធសាស្ត្រ​ស្អិតរ​មួ​ត ដើម្បី​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ប្រឈម​នានា ដើម្បី​ធានា​ឲ្យ​ប្រាកដ​ថា វិស័យ​ពាណិជ្ជកម្ម​កម្ពុជា​នៅ​តែ​ជា​កត្តា​ជំរុញ​នៃ​ភាព​រុងរឿង​សេដ្ឋកិច្ច ។

តាម​រយៈ​ការ​ជំរុញ​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ​អន្តរជាតិ ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ​នេះ​ក៏​អាច​ជួយ​ស្វែងរក​ការ​បង្កើត​ក្របខ័ណ្ឌ​បង្រួបបង្រួម​ដែល​ប្រទេស​នានា​អាច​ធ្វើការ​ជាមួយ​គ្នា ដើម្បី​សម្រេច​បាន​នូវ​គោលដៅ​និរន្តរភាព​រួម​គ្នា ។ នេះ​មិន​ត្រឹមតែ​ជួយ​សម្រួល​ដល់​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​កាន់តែ​រលូន​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ថែម​ទាំង​ធានា​ថា ការ​ពិចារណា​អំពី​បរិស្ថាន​ត្រូវ​បាន​បង្កប់​នៅ​ក្នុង​គ្រប់​ទិដ្ឋភាព​នៃ​សង្វា​ក់​ផ្គត់ផ្គង់ ។

សរុប​មក ផែនទី​បង្ហាញផ្លូវ​តំណាង​ឱ្យ​ជំហាន​ដ៏​សំខាន់​មួយ​ឆ្ពោះទៅ​រក​ក្របខ័ណ្ឌ​ពាណិជ្ជកម្ម​សកល​ដែល​កាន់តែ​បៃតង ប៉ុន្តែ​វា​មិនមែន​ជា​រឿង​ដែល​ងាយស្រួល​ដូច​ជា ការ​និយាយ​នោះ​ទេ ។ ទំហំ​ពាណិជ្ជកម្ម និង​វិយោគ​ទុន​ស្អាត​នេះ​មាន​វិសាលភាព​ធំ​មែន ប៉ុន្តែ​ក៏​មិនមែន​មាន​តែ​កម្ពុជា​នោះ​ទេ ដែល​ចង់បាន ប្រទេស​នានា គឺ​សុទ្ធតែ​ចង់បាន​ដូច​គ្នា រួម​ទាំង​វៀតណាម និង​ថៃ ដែល​ជា​ដៃគូ​ពាណិជ្ជកម្ម​ជាមួយនឹង​សហគមន៍​អឺរ៉ុប​ធំ​រួច​ស្រេច​ទៅ​ហើយ ។

ដើម្បី​សម្រេច​បាន​គោលដៅ​នេះ យើង​សង្ឃឹមថា គ្រប់​ភាគី​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​អាច​ដាក់​ចេញ​នូវ​ផែនទី​មួយ​ដែល​ទាក់ទាញ ដើម្បី​ធានារ​និរន្ត​ភាព​នៃ​ទីផ្សារ​ទំនិញ​កម្ពុជា​នៅ​លើ​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ ជា​ពិសេស គឺ​អឺរ៉ុប ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ