ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ស្វែង​យល់​ពីការ​ប្រារព្ធ​ពិធី​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​ថ្មី​ប្រពៃណី​ជាតិ​ខ្មែរ

12 ឆ្នាំ មុន

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ តាម​ស្ថានភាព​ជាក់​ស្តែង​ពិធី​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​នេះ​ នៅ​បណ្តា​ប្រទេស​ក្នុង​ពិភព​លោក​ទាំង​មូល​មិន​ថា​ជាតិ​សាសន៍​អ្វីទេ ​តែង​តែ​មាន​ពិធី​នេះ​ដូច​គ្នា​ ​គ្រាន់​តែ​ខុស​ត្រង់​ពេល​វេលា​ និង​របៀប​នៃ​ការ​រៀប​ចំ​បែប​បទ​ផ្សេង​គ្នា​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ។ ប៉ុន្តែ​មាន​ប្រទេស​ខ្លះរៀប​ចំ​​ពិធី​នេះ និងមាន​​វប្បធម៌​ប្រហាក់​ប្រហែល​គ្នា​ដែរ ។ដោយ​ឡែក​ចំពោះ​​

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ តាម​ស្ថានភាព​ជាក់​ស្តែង​ពិធី​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​នេះ​ នៅ​បណ្តា​ប្រទេស​ក្នុង​ពិភព​លោក​ទាំង​មូល​មិន​ថា​ជាតិ​សាសន៍​អ្វីទេ ​តែង​តែ​មាន​ពិធី​នេះ​ដូច​គ្នា​ ​គ្រាន់​តែ​ខុស​ត្រង់​ពេល​វេលា​ និង​របៀប​នៃ​ការ​រៀប​ចំ​បែប​បទ​ផ្សេង​គ្នា​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ។ ប៉ុន្តែ​មាន​ប្រទេស​ខ្លះរៀប​ចំ​​ពិធី​នេះ និងមាន​​វប្បធម៌​ប្រហាក់​ប្រហែល​គ្នា​ដែរ ។ដោយ​ឡែក​ចំពោះ​​បណ្តា​ប្រទេស​នៅ​ក្នុង​ទ្វី​ប​អាស៊ី​នេះ ឃើញ​មាន​ប្រទេស​ចំនួន៥ ​ដែល​មាន​វប្ប​ធម៌​ប្រហាក់​ប្រហែល​គ្នា​ គឺ​ប្រទេស​កម្ពុជា ថៃ ឡាវ ស្រីលង្កា និង​ភូមា ដែល​ប្រទេស​ទាំង​នេះ​មាន​ទំ​​នៀម​ទម្លាប់​រៀប​ចំ​បុណ្យ​​ជាតិ​​​ដូច​ជា ​ចូល​ឆ្នាំ​ថ្មី ជា​ដើម មាន​លក្ខណៈ​ប្រហាក់​ប្រហែល​គ្នា ។

ប៉ុន្តែ​ការ​ហៅ​ឈ្មោះ​បុណ្យ​មាន​លក្ខណៈ​ផ្សេង​គ្នា​ដោយ​ប្រទេស​កម្ពុជា ហៅ​ពិធី​នេះ​ថា បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​ថ្មី ឯ​ប្រទេស​ថៃ ឡាវ ស្រីលង្កា និង​ភូមា​ ហៅ​​ថ្ងៃសង្ក្រាន្ត​ ពិធី​សង្ក្រាន្ត ឬ​សង្ក្រាន​ឆ្នាំ​ថ្មី ។ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក្តី ពាក្យ​ទាំង​នេះ គឺ​មាន​ន័យ​តែ​មួយ​ ព្រោះ​ពាក្យ​សង្ក្រាន្ត​មាន​ន័យ​ថា ដំណើរ​ឃ្លាតចាក​ទី ឬ​ដំណើរដាច់​ឆ្នាំ​ចាស់​ផ្លាស់​ចូល​ឆ្នាំថ្មី​ ។ ដូច្នេះ​ពាក្យ​ថា សង្ក្រាន្ត​ និង​ចូល​ឆ្នាំ​ថ្មី គឺ​មាន​សេចក្តី​តែ​មួយ​ ប៉ុន្តែ​ការ​ហៅ​ឈ្មោះ​យ៉ាង​ណា​ គឺ​អាស្រ័យ​លើ​ប្រទេស​ទាំង​នោះ​ជា​អ្នក​កំណត់​ ហើយ​ទាំង​ថ្ងៃ​ចូល​ និង​ថ្ងៃ​បញ្ចប់​ត្រូវ​បាន​រៀប​ចំ​ឡើង​ក្នុង​ថ្ងៃ​តែ​មួយ និង​ប្រព្រឹត្ត​ទៅរយៈ​ពេល​បី​ថ្ងៃ​ដូច​គ្នា​ ។ ការ​ដែល​មាន​កាល​បរិច្ឆេទ​ដូច​គ្នា និង​ពិ​ធី​ការ​រៀប​ចំ​មាន​លក្ខណៈ​ប្រហាក់​ប្រហែល​គ្នា​នេះ ពិបាក​ក្នុង​ការ​វាយ​តម្លៃ​ និង​រក​ឯកសារ​មក​ធ្វើ​ជា​អំណះ​អំណាង​ថា ប្រទេស​ណា​ចម្លង​ពី​ប្រទេស​ណា​ ព្រោះ​ប្រទេស​នីមួយ​ៗ​សុទ្ធ​តែ​មាន​វប្ប​ធម៌​ជា​អត្ត​សញ្ញា​ណ​របស់​ប្រទេស​រៀង​ៗ​ខ្លួន​ ។
ទាក់​ទង​ទៅ​នឹង​សេចក្តី​ខាង​លើ​បើ​យោង​តាម​ឯកសារ​ផ្នែក​ព្រះ​ពុទ្ធ​សាសនា​បង្ហាញ​ថា ​លទ្ធិ​សាសនា​​នេះ​បាន​ចូល​មក​ដល់​ដែន​ដី​ជ្រោយ​សុវណ្ណភូមិ​ភាគ​អាស៊ី​អាគ្នេយ៍​ ហើយ​ប្រទេស​ដែល​មាន​នៅ​ទ្វីប​អាស៊ី​ដូច​​កម្ពុជា​ ថៃ ឡាវ ភូមា សិរី​លង្កា បាន​ទទួល​ឥទ្ធ​ិពល​នៃ​លទ្ធិ​សាសនា​នេះ ដោយ​ព្រម​ៗ​គ្នា​ពោល​គឺ​មិន​មុន​មិន​ក្រោយ​ដូច្នេះ​ ទើប​បាន​ជា​ពិធី​កម្ម​ផ្សេង​ៗ​ ពិសេស​ការ​រៀប​ចំ​ចាត់​ចែង​តាម​បែប​ព្រះ​ពុទ្ធ​សាសនា​ គឺ​សឹង​តែ​មាន​របៀប​តែ​មួយ ។

ប្រទេស​កម្ពុជា​ពិធី​នេះ​ត្រូវបាន​ប្រារព្ធ​​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១៣ មេសា ជា​រៀងរាល់​ឆ្នាំ​ដោយ​បុព្វ​បុរស​ខ្មែរ​បាន​កំណត់​ឈ្មោះ​​ថ្ងៃ​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​ថ្មី ។ មុន​ថ្ងៃ​ចូល​ឆ្នាំ​ឈាន​មក​ដល់ ​មនុស្ស​ម្នា​ក្នុង​ភូមិ​​​ បាន​បោស​សម្អាត​គេ​ហដ្ឋាន​ ព្រម​ទាំង​តុបតែង​លម្អ​ផ្ទះ​មាន​ចងផ្កា​ឈើ និងផ្កា​ក្រដាសរំ​លេច​ពណ៌​គួរ​ឱ្យ​គយ​គន់​​ នៅ​ខាង​មុខ​ផ្ទះ​មាន​​ធ្វើ​​រាន​ទេវតាតម្កល់​​គ្រឿង​សក្ការ​បូជាផ្សេងៗ សម្រាប់​ទទួល​ទេវតា​ឆ្នាំ​ថ្មី ។ក្នុង​ឱ​កាស​ឆ្នាំ​ថ្មី​ចូល​មក​ដល់​សំឡេង​ស្នូរ​ស្គរ​ ជួង សូរស័ព្ទ​ពរ​ជ័យ​លាន់​ឮបន្លឺ​អឺង​កង​ចេញពីវត្ត​អារាម រី​ឯ​នៅ​តាម​​ភូមិ​គេ​នាំ​គ្នា​អុជ​ទៀន ធូប​ឆេះ​ព្រោង​ព្រាត​ចេញ​ពី​រាន​ទេវតា ។ ប្រជា​ជន​​នាំ​គ្នា​​​លេង​ល្បែង​ប្រជា​ប្រិយ​ផ្សេង​​ ដូច​ជា​​ចោល​ឈូង ទាញ​ព្រ័ត្រ លាក់​​កន្សែង បោះអង្គញ់ ស្តេចចង់ ដណ្តើម​ស្លឹក​ឈើ វាយ​ក្អម រាំ​វង់​កម្សាន្ត​សប្បាយ​រីក​រាយអប​អរ​សាទរ​នា​ឱ​កាស​ចូល​ឆ្នាំ​ថ្មី​​ ។ ប៉ុន្តែ​ទោះ​បី​ជា​ពួក​គាត់​រវល់​លេង​សប្បាយ​នឹង​ល្បែង​ប្រជា​ប្រិយ​ទាំង​នោះ​ក៏​ដោ​យ​ ក៏​​មិន​ភ្លេច​ពីរឿង​បុណ្យ​កុសល​ដែរ ដែល​ក្នុង​ពេល​នោះ​មនុស្ស​ប្រុស​ ស្រី​ ក្មេង ចាស់ រៀប​ចំ​ចង្ហាន់​ដ៏​ប្រណីត​​យក​​ទៅ​ប្រគេន​ព្រះ​សង្ឃបង្សុ​កូល​ឧទ្ទេស​មគ្គ​ផល​ដល់​បុព្វ​ការ​ី​ជន​ដែល​បាន​ស្លាប់​ឱ្យ​រួច​ចាក​ទុក្ខ​ទាំង​ពួង​ ទាំង​ខ្លួន​យើង​ក៏​សូម​ឱ្យ​បាន​សុខ​ចម្រើន​ចាប់​តាំង​ពី​ឱកាស​ឆ្នាំ​ថ្មី​នេះ ។

ល្បែង​ប្រជា​ប្រិយ​ខាង​លើ​នោះ​កាល​ពី​ដើម​ប្រជា​ជន​និយម​ចូល​ចិត្ត​ណាស់​ឱ្យ​តែ​ថ្ងៃ​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​ឈាន​មក​ដល់​ទាំង​ស្ថាប័ន​រដ្ឋ និង​ឯកជ​ន​ ព្រម​ទាំង​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​តែង​បាន​ឈប់​សម្រាក​ពី​ការ​ងារ​រហូត​ចប់​ពិធី​បុណ្យ​ដើម្បី​ជួប​ជុំ​ក្រុម​គ្រួសារ​សាច់​ញាតិ​អប​អរ​សា​ទរ​បុណ្យ​ប្រពៃ​ណី​ជាតិ​ប្រកប​ដោយ​ទឹក​មុខ​ញញឹម​រាក់​ទាក់​រក​គ្នា ។ ក្នុង​វត្ត​អារាម​ឃើញ​មនុស្ស​ម្នា​ច្រើន​កុះ​ករ​មូល​មី​ដេរ​ដាស​ស្លៀក​ពាក់​ស្អាត​ៗ​ក្នុង​ដៃ​មាន​ចង្ហាន់​ ទៀន ធូប ផ្កា​ភ្ញី ជា​ដើម​យក​ទៅ​ប្រគេន​ព្រះ​សង្ឃ រួច​នាំ​គ្នា​ដង​ទឹក​សម្រាប់​ព្រះ​សង្ឃ​ស្រង់​ និង​ស្រង់​ព្រះ​ពុទ្ធ​រូប​ដុស​លាង​ឱ្យ​ស្អាត​ធូលី ។ បន្ទាប់​​មក​ជញ្ជូន​ដី​ពូន​ភ្នំ​ខ្សាច់​ដើម្បី​បញ្ចៀស​រាល់​ឧប​ទ្រពចង្រៃ​ឱ្យ​អស់​ពី​ឹឆ្នាំ​ចាស់​ និង​ទទួល​សិរី​សួស្តី​ជ័យ​ជម្នះ​ក្នុង​ឆ្នាំ​ថ្មី​ ។ តាម​ពុទ្ធ​ដីកា​ថា ពិធី​ដង​ទឹក​ប្រគេន​ព្រះ​សង្ឃ​ស្រង់ និង​ពូន​ភ្នំ​ខ្សាច់​មាន​អានិសង្ស​ច្រើន​ណាស់​​ មាន​គតិ​ផុត​ចាក​ទុក្ខ​ទាំង​ពួង​ ពេល​​អស់​អាយុ​ជីវិត​ពី​ជាតិ​នេះ បាន​ទៅ​កើត​(បដិសន្ធិ)​ក្នុង​​ទេវភព​ សោយ​សម្បត្តិ​ទិព្វ និង​សេចក្តី​សុខ​ជា​អនេក​ តែ​បើ​ចាប់​កំណើត​នៅ​ឋាន​មនុស្ស​លោក​ ក៏​ស្ថិត​ក្នុង​ត្រកូល​ខ្ពង់​ខ្ពស់​មាន​រាជត្រកូល​ជា​ដើម ។ ក្រោយ​ការ​ប្រតិ​បត្តិ​បុណ្យ​កុសល​រួច ទើប​នាំ​គ្នា​ចាប់​ផ្តើម​លេង​ល្បែង​ប្រជា​ប្រិយ​ផ្សេង​ៗ​តាម​ការ​ចូល​ចិត្ត​ដែល​គេ​ហៅ​ថា​បុណ្យ​នក្ខត្ត​ឫក្ស​ចូល​ឆ្នាំ​ថ្មី ។

បច្ចុប្បន្ន​ ក៏​មិន​ខុស​ពី​សម័យ​ដើម​ប៉ុន្មាន​ដែរ ឃើញ​នៅ​តាម​ស្រុក​ភូមិ​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​នាំ​គ្នា​លេង​ល្បែង​ប្រជា​ប្រិយ​​រហូត​មាន​ការ​ចាក​់ផ្សាយ​តាម​កម្មវិធី​ទូរទស្សន៍​ដោយ​មាន​សិល្ប​ករ សិល្បការិនី​នាំ​គ្នា​លេង​យ៉ាង​សប្បាយ​រីករាយ ។ តែ​ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក្តី មនុស្ស​សម័យ​នេះ មាន​លក្ខណៈ​ទំនើប​ជាង​ទាំង​ល្បែង​កម្សាន្តមួយ​ចំនួន​ក៏​ប្លែក​ហើយ​ជា​ទី​ពេញ​និយម​របស់​យុវ​ជន យុវ​នារី ​ប៉ុន្តែ​ល្បែង​កម្សាន្ត​ខ្លះ​ក៏​ត្រូវ​ក្រសួង​ពាក់​ព័ន្ធ​ហាម​ឃាត់​ ព្រោះ​ប៉ះពាល់​ដល់​សិទ្ធិ និង​សុវត្ថិ​ភាព​អ្នក​ដទៃ​ផង​ដែរ ​។​​ក្នុង​អំ​ឡុង​ថ្ងៃ​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​នោះ​មាន​បុត្រ​ធី​តា ចំពូក​ខ្លះ មាន​ចិត្ត​កតញ្ញូកតវេទី​ចំពោះ​មាតា​បិតា​ និង​ចាស់​ទុំ​បាន​នាំ​គ្នា​ផ្ងូត​ទឹក​ដុសលាង​ជម្រះ​មន្ទិល​​កាយ​ប្រោះ​ព្រំ​គន្ធពិដោរ​លោក​អ្នក​មាន​គុណ​ទាំង​នោះ​ រួច​ជូន​សម្លៀកបំពាក់​ថ្មី​ៗ​​ ព្រម​ដោយ​ម្ហូប​អាហារ​ នំ​ចំណី ប្រាក់​កាស​ជាដើម​ ឱ្យ​គាត់​អញ្ជើញ​ទៅវត្ត​ធ្វើ​បុណ្យ​ទាន រក្សា​សីល តាម​ទំ​នៀម​ទម្លាប់​ ។ កិច្ច​ការ​ទាំង​នេះ​ជា​តួនាទី​របស់​យើង​ជា​បុត្រធីតា គួរ​ធ្វើ​ គួរ​ប្រតិបត្តិ​ដើម្បីជា​គំរូ​ដល់​បច្ឆា​ជន (មនុស្ស​ជំនាន់​ក្រោយ) ដែល​លោក​ឱ្យ​ឈ្មោះ​ថា​ជា​ធម៌ត ។ មាន​ន័យ​ថា ដល់​ពេល​យើង​មាន​វ័យ​ចាស់​ទៅ​បុត្រ​ធីតា​ឃើញ​ទង្វើ​ល្អ​របស់​យើង​ពួក​គេ​នឹង​​ធ្វើ​តាម​តពី​មួយ​ជំនាន់​ទៅ​មួយ​ជំនាន់​ និង​ដើម្បី​ជា​កិច្ច​សូម​ខមា​ទោស​នូវ​អំពើ​ខុស​ឆ្គង​អ្វី​មួយ​ដែល​បាន​ធ្វើ​ទៅ​លើ​លោក​ដ៏​មាន​គុណ​ដោយ​ចេតនា​ក្តី​ អចេតនា​ក្តី ឬ​ដោយ​កាយ​វាចា​ចិត្ត​ក្តី ក៏​សូម​ឱ្យ​អហោសិកម្ម​ចាប់​ពី​ពេល​​នេះ​ទៅ​ ។ ប៉ុន្តែ​ក៏​មាន​មនុស្ស​ចំពូក​ខ្លះ​ប្រព្រឹត្ត​​មិន​គប្បី​យក​ឱ​កាស​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​ថ្មី​ប្រព្រៃ​ណីជាតិ​ដ៏​ល្អ​ផូរ​ផង់​ទៅ​ផ្ចង់​ក្នុង​គំនិត​ទុទិដ្ឋិ​ទៅ​វិញ ពោល​គឺ​ប្រព្រឹត្ត​ល្បែង​ពាលា​បៀ​ អាប៉ោង និង​ល្បែ​ង​ភ្នាល់​ផ្សេង​ៗ​ទៀត ដែល​ប្រទេស​បាន​ហាម​ឃាត់ ព្រោះ​ជា​ល្បែង​នាំ​ឱ្យ​ប៉ះពាល់​ដល់​សង្គម​គ្រួសារ​ និង​បង្ក​អសន្តិ​សុខ​ដល់​សង្គម​ជាតិ​ផង​ដែរ។

រឿង​សប្បាយ​លោក​មិន​ហាម​ឃាត់​ទេ ត្រូវ​សប្បាយ​អីុចឹង​ហើយ តែ​សូម​កុំ​ភ្លេច​ច្រើន​ពេក​ត្រូវ​នាំ​គ្នា​សប្បាយ​នឹង​បុណ្យ​ទាន​តាម​ទំនៀម​ទម្លាប់​ឪពុក​ម្តាយ​ ជីដូន​ជីតា របស់​យើង​ខ្លះ​ផង​។ នៅ​ថ្ងៃ​ចូល​ឆ្នាំ​ដំបូង​យើង​ត្រូវ​តាំង​កន្លែង​សម​​រម្យ​រៀប​ចំ​ទៀន​ធូប ផ្កា​ភ្ញី​ ផ្តិល​ទឹក​ជាដើម ចាំ​ទទួល​ទេវតា​ដែល​ចុះ​មក​រក្សា​​មនុស្ស​ក្នុង​ទ្វីប​នេះ នាំ​គ្នា​បំពេញ​កុសល​ឱ្យ​សម​ជា​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​អ្នក​កាន់​ព្រះ​ពុទ្ធ​សាសនា​ ។ ជាពិសេស​ក្នុង​ឱ​កាស​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​នេះ គួរ​មនុស្ស​គ្រប់​រូប​ពិចារណា​នូវ​កាល​បរិច្ឆេទ​នៃ​អាយុជីវិត​របស់​ខ្លួន​​ឱ្យ​យល​់​ច្បាស់​ក្នុង​គំនិត​ថា ឆ្នាំ​មួយ​បាន​កន្លង​​ផុត​ទៅ​ហើយ​ប្រវែង​នៃ​អាយុ​កាល​របស់​មនុស្ស​ត្រូវ​ពេល​វេលា​ទំពារ​ស៊ី​កាន់​តែ​ខើច​ខ្លី​ទៅ​ ហើយ​ជីវិត​របស់​យើង​ធ្វើ​ដំ​ណើរ​ទៅ​កាន់​តែ​ជិត​ដល់​ទី​មរណ​ៈ ឯរូប​កាយ​របស់​យើង​កាន់​តែ​ជិត​បែក​ធ្លាយ​ហើយដែរ ។ កាល​បើគ្រប់​គ្នា​បាន​ពិចារណា​ដូច្នេះ​ លោភៈ ទោសៈ មោហៈ ក៏​ទ្រុឌ​ទ្រោម​ចុះ​ទៅ ខណៈ​នោះ​ចិត្ត​បរិសុទ្ធ​ក៏​កើត​មាន​ឡើង​ហើយ​ខំ​បំពេញ​អំពើ​ល្អ​សព្វ​យ៉ាង​ដើម្បី​ទទួល​បាន​សិរី​សួស្តី​បន្ថែម​ ។ ចំណែក​ទេវតា​មាន​តួនា​ទី​ជាអ្នក​ថែរក្សា​មនុស្ស​ក្នុង​ឆ្នាំ​ថ្មី​រយៈ​ពេល​មួយ​ឆ្នាំ​នេះ ក៏​បាន​ទទួល​ស្គាល់​​ថា​ជា​មនុស្ស​បរិបូរ​ដោយ​ភាព​សុចរិត​តាមជួយ​បី​បាច់​ថែ​ក្សា​ និង​ជំរុញ​ឱ្យ​កើត​មាន​យសស័ក្តិ​ ភោគ​ទ្រព្យ​កាន់​តែ​ប្រសើរ​​ឡើង ។ សេចក្តី​នេះ​ស្រប​តាម​ពុទ្ធ​វចនទ្រង់​សម្តែង​ថា «សិរី​​ ភោគា នមាសយោ» ប្រែថា សិរី​សួស្តី​ជា​លំ​នៅ​នៃ​ភោគ​ទាំង​ឡាយ ។

ជំនឿ​លើ​ពិធីបុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​ថ្មី
ជំនឿ​ទេវតា​ឆ្នាំ​ថ្មី ក្នុង​មហា​សង្ក្រាន្ត​សូត្រ​​និទាន​ថា កាល​ខាង​ដើម​នៃ​ភទ្រ​កប្ប​នេះ​មាន​បុរស​ម្នាក់​ឈ្មោះ​ធម្ម​បាល​ជា​អ្នក​ប្រាជ្ញា​ចេះ​ចប់​ត្រៃ​វេទ​ ព្រម​ទាំង​ចេះ​ភាសា​សត្វ​ផង ។ ដំណឹង​នេះ​ឮ​ផ្សាយ​ដល់​កបិល​មហាព្រហ្ម ក៏​មក​សួរ​ប្រស្នា ៣​ខ ដោយ​កិច្ច​សន្យា​ថា បើ​ធម្ម​បាល​ឆ្លើយ​ប្រស្នា​​នេះ​រួច​ កបិល​មហា​ព្រហ្ម​នឹង​កាត់​ក្បាល​ខ្លួន​បូជា​ធម្ម​បាល​ តែ​បើ​ធម្ម​បាល​ដោះ​ស្រាយ​មិន​រួច​ទេ ត្រូវកាត់​ក្បាលបូជា​កបិល​មហា​ព្រហ្ម​ ។ ក្រោយ​ពី​ចោទ​សួរ​ ធម្ម​បាល​បាន​សុំ​រយៈ​ពេល​៧​ថ្ងៃ​ដើម្បី​រិះ​រក​វិធី​សាស្ត្រ​ដោះ​ស្រាយ​ប្រស្នា​នោះ ។ ប៉ុន្តែ​៦ថ្ងៃ​កន្លង​ផុត​ទៅ​ហើយ​​នៅ​តែ​គិត​មិន​ឃើញ​សោះ​​ក៏​ភាស​ខ្លួន​ទៅ​ពួន​ក្រោម​ដើម​ត្នោត​មួយ​គូ​ដែល​ជា​លំនៅ​នៃ​សត្វ​ឥន្ទ្រី ។ ជា​ភព្វ​សំណាង​យប់​នោះ សត្វ​ឥន្ទ្រី​ញីឈ្មោល​និយាយ​​គ្នាថា ថ្ងៃ​ស្អែក​យើង​នឹង​បាន​ឆី​សាច់​ធម្ម​បាល ដែល​ត្រូវ​កបិល​មហា​ព្រហ្ម​សម្លាប់​ព្រោះ​​មិន​អាច​ឆ្លើយ​ប្រស្នា​រួច ដែល​សំណួរ​សួរ​ថា ពេល​ព្រឹក​ ថ្ងៃ​ត្រង់ និង​ពេល​ល្ងាច​សិរី​នៅ​ត្រង់​ណា? គប្បី​ឆ្លើយ​ថា ពេល​ព្រឹក​នៅមុខ ពេល​ថ្ងៃ​ត្រង់​​​ទ្រូង និង​ពេល​ល្ងាច​នៅ​ជើង ។ ហេតុ​នេះ​មនុស្ស​គ្រប់​រូប​ត្រូវ​យក​ទឹក​ទៅ​លប់​លាង​ត្រង​់​ចំណុច​នី​មួយ​ៗ​នោះ​នឹង​បាន​សិរី​សួស្តី​មង្គល​គ្រប់​ប្រការ ។

ពាក្យ​ពេចន៍​ទាំង​ប៉ុន្មាន​របស់​សត្វ​ឥន្ទ្រី​ក៏​បាន​ជា​ពន្លឺ​ដល់​ធម្ម​បាល​ដោះ​ស្រាយ​ប្រស្នា កបិល​មហា​ព្រហ្ម​រួច​ផុត​ពី​មរណៈ ហើយ​កបិល​មហា​ព្រហ្ម​សុខ​ចិត្ត​ចុះ​ចាញ់​ និង​ព្រម​កាត់​ក្បាល​បូជា​ធម្ម​បាល​ ប៉ុន្តែ​មុន​នឹង​កាត់​ក្បាល ​កបិល​មហា​ព្រហ្ម​បាន​ហៅ​ទេពធីតា​ទាំង​៧​អង្គ​ដែល​ជា​បុត្រី​ឱ្យ​យក​ពាន​មក​ទ្រ​ក្បាល​ដោយ​ពាក្យ​ផ្តាំ​​ផ្ញើ​ថា​បណ្តា​បុត្រី​ទាំង​៧​អង្គ​អំណឹះពី​បិតា​ទៅ​ត្រូវ​អ្នក​រាល់​អង្គ​ចុះ​ទៅ​រក្សា​មនុស្ស​លោក​តាម​វេន​ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ រួច​ហើយ​ក៏​កាត់​ក្បាល​ឱ្យ​នាង​ទុង្សា​ទេវីជា​កូន​ចម្បង​ដង្ហែ​យក​ទៅ​ប្រទក្សិណ​ភ្នំ​ព្រះសុមេរុ​រយៈ​ពេល​៦០​នាទី ទើប​អញ្ជើញ​ក្បាល​នោះ​ទៅ​តម្កល់​ទុក​ក្នុង​មណ្ឌល​ភ្នំ​កៃលាស់ ។ លុះ​ដល់​គម្រប់១​ឆ្នាំ​សង្ក្រាន្ត​កន្លង​ផុត​ទៅ​នាង​ធីតា​ទាំង​៧​អង្គ​ផ្លាស់​វេន​គ្នា​មក​ដង្ហែ​ក្បាល​កបិល​មហា​ព្រហ្ម​ប្រទក្សិណ​ភ្នំ​ព្រះសុមេរុ​ រួច​ចុះ​មក​រក្សា​មនុស្ស​លោក​តាម​ពាក្យ​ផ្តាំ​ផ្ញើ​របស់​បិតា​មិន​ដែល​ខាន​ឡើយ ។
ទេព្វ​ធីតា​ទាំង​៧​អង្គ​នោះ​គឺ
១-​បើ​សង្ក្រាន្ត​ចំថ្ងៃ​អាទិត្យ​ត្រូវវេន​នាង​ធីតានាម​ទុង្សា​ទេវី
២-​បើ​សង្ក្រាន្ត​ចំថ្ងៃ​ចន្ទ​ត្រូវវេន​នាង​ធីតា​នាម​គោរាគ​ទេវី
៣-បើ​សង្ក្រាន្ត​ចំថ្ងៃ​អង្គារត្រូវវេន​នាង​ធីតា​នាម​រាគ្យសា​ទេវី
៤-បើ​សង្ក្រាន្ត​ចំថ្ងៃ​ពុធ​ត្រូវវេន​នាង​ធីតានាម​មន្ទា​ទេវី
៥-បើ​សង្ក្រាន្ត​ចំថ្ងៃ​ព្រហស្បត៍​ត្រូវវេន​នាង​ធីតា​នាម​កិរិណីទេវី
៦-បើ​សង្ក្រាន្ត​ចំថ្ងៃ​សុក្រ​ត្រូវវេន​នាង​ធីតា​នាម​កិមិរា​ទេវី
៧-​បើ​សង្ក្រាន្ត​ចំថ្ងៃ​​សៅរ៍ត្រូវវេន​នាង​ធីតា​នាម​​មហា​ទរាទេវី

ដោយ​មាន​ដំណើរ​​រឿង​ខាង​លើ​ ទើប​ខ្មែរ​យើង​មាន​ជំនឿ​ហើយ​បាន​រៀប​ចំ​គ្រឿ​ង​សក្ការ​​បូជា​ចំពោះ​ទេវតា​ដែលត្រូវ​វេន​ដង្ហែ​ក្បាល​កបិល​មហា​ព្រហ្ម​ និង​ត្រូវ​អភិបាលពិភព​លោក​ជា​រៀង​រាល់​ឆ្នាំ​ពុំ​ដែល​ខាន​ឡើយ ។សេចក្តី​ដូច​បាន​រៀប​រាប់​មក​ខាង​លើ​ថ្វី​បើ​លើក​យក​រឿង​រា៉វ​មក​បញ្ជាក់​ផង​ក្តី ពុំ​ទាន់​បាន​លម្អិត​ដោយ​ពិស្តារ​គ្រប់​គ្រាន់​នៅ​ឡើយ​ទេ តែ​ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​សេចក្តី​ទាំង​នោះ​អាច​ឱ្យ​អ្នក​បាន​​ស្វែង​យល់​ខ្លះ​ពី​ទ្រឹស្តី​នៃ​ពិធីបុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​ថ្មី ដើម្បី​ជា​មគ្គុទ្ទេស​ក៍​សម្រាប់​ការ​យល់​ស៊ី​​ជម្រៅ​ពិស្តារ​ដោយ​ការ​ស្រាវ​ជ្រាវ​បន្ត ។ យើង​គប្បី​យល់​ថា​បុណ្យ​ចូល​ឆ្នាំ​ជា​ពិធី​ដ៏​ពិសិដ្ឋ​មួយ​សម្រាប់​ប្រជា​ជាតិ​ខ្មែរ​សប្បាយ​ដោយ​ល្បែង​ប្រជា​ប្រិយ​ប្រពៃណី​ជាតិ​ដ៏​អស្ចារ្យ​យ៉ាង​ណា​ក្តី តែទឹក​ចិត្ត​ពលរដ្ឋ​​ជា​អ្នក​កាន់​ព្រះ​ពុទ្ធ​សាសនា​នៅ​តែ​មិន​ភ្លេច​ទេ​ពី​រឿង​បុណ្យ​កុសល សម្រាប់​សេច​ក្តី​សុខ​ខ្លួន​ឯង​ផង និង​សង្គ្រោះ​ដល់​បុព្វ​ការី​ជន​ផង ។ មាន​ន័យ​ថា ទោះ​ជា​បុណ្យ​ប្រភេទ​ណា​ក៏​​នៅ​តែ​បញ្ចូលពុទ្ធ​សាសនា​ក្នុង​នោះដែរ ៕