ខេត្តបាត់ដំបង៖ ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី បានប្រារព្ធខួបទី ៣០ ឆ្នាំដោយជ្រើសរើសខេត្តបាត់ដំបង ដើម្បីប្រារព្ធកម្មវិធីអបអរសាទរ និងធ្វើកិច្ចពិភាក្សាជាមួយសមាជិកជាន់ខ្ពស់ និងបុគ្គលិកផ្សេងទៀតជាច្រើននៃធនាគារ អេស៊ីលីដា។ ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី ចាប់ផ្តើមដំបូងបង្អស់ នាពេលនោះគឺក្រោម គម្រោងរបស់អង្គការសហប្រជាជាតិ អង្គការពលកម្មអន្តរជាតិ នៅក្នុងឆ្នាំ១៩៩២ ដល់ឆ្នាំ១៩៩៣ ធនាគារបានចាប់ផ្តើមបង្កើតសមាគមទីភ្ញាក់ងារអភិវឌ្ឍន៍សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា ដែលហៅកាត់ថា អេស៊ីលីដា ។
នៅក្នុងឱកាសប្រារព្ធខួបទី ៣០ ឆ្នាំ របស់ធនគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី នាថ្ងៃទី១៨ ខែមករា ឆ្នាំ២០២២ លោកបណ្ឌិត អ៊ិន ចាន់នី ប្រធាននាយកប្រតិបត្តិ ធនាគារ អេស៊ីលីដា ភីអិលស៊ី បានមានប្រសាសន៍ថា៖ «ឆ្លៀតក្នុងឱកាសខួបគម្រប់ទី ៣០ ឆ្នាំរបស់ធនាគារ អេស៊ីលីថា ខ្ញុំសូមរៀបរាប់ប្រវត្តិខ្លះៗ នៃការកកើតនៃធនាគារអេស៊ីលីដា ដោយការបង្កើតដំបូងនោះគឺនៅក្នុងទីតាំងចំនួន ៥ ហើយក្នុងចំណោមសាខាទាំង ៥ នេះ ៣ សាខា មាននៅក្នុងខេត្តបាត់ដំបង បន្ទាយមានជ័យ និងក្រុងសៀមរាប ព្រោះថានៅតំបន់នេះ ត្រូវបានគេចាត់ទុកថាជាតំបន់ ដែលរងផលប៉ះពាល់ច្រើនដោយសារសង្គ្រាម ដូចនេះអ្នកដែលមានអត្ថប្រយោជន៍តិចគឺនៅក្នុងតំបន់ទាំងនេះហើយ អញ្ចឹងហើយបានជាចាប់ផ្តើមភ្លាម អេស៊ីលីដា ផ្តោតទៅលើតំបន់ ដែលរងផលប៉ះពាល់ខ្លាំងមុនគេ។ ចំណែកឯ ២ទីតាំងទៀត គឺនៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ និងខេត្តកំពង់ចាម» ។
កម្មវិធីប្រារព្ធ ខួបអបអរសាទរ ខួបទី ៣០ ឆ្នាំនេះផងដែរ ក៏មានការចូលរួមធ្វើទស្សនកិច្ចសិក្សា ទីផ្សារ និងឥរិយាបថអតិថិជនលើផលិតផល សេវាកម្មធនាគារ អេស៊ីលីដា កិច្ចប្រជុំប្រចាំឆ្នាំ ២០២២ ស្តីពីយុទ្ឋសាស្ត្រ និងនិរន្តភាព ធនាគារ និងភាពជោគជ័យ និងគោលដៅជាធនាគារឌីជីថល ឈានមុខគេនៅកម្ពុជា ដែលមានរយៈពេល ២ថ្ងៃ ចាប់ពីថ្ងៃទី១៨ រហូតដល់ថ្ងៃ១៩ ខែមករា ឆ្នាំ២០២២ ។
តាមរយៈប្រសាសន៍របស់ លោកបណ្ឌិត អ៊ិន ចាន់នី បានបន្តថា ដើម្បីអោយត្រូវនឹងការកកើតនៃធនាគារអេស៊ីលីដា គឺយើងជ្រើសរើសនៅក្នុងខេត្តបាត់ដំបង និងរៀបចំកម្មវិធីប្រជុំនៅទីនេះផងដែរ ហើយអ្វីដែលយើងផ្តោតខ្លាំងជាងគេនោះ គឺការប្រជុំពិភាក្សាលើផែនការយុទ្ធសាស្ត្រ ដែលយើងមាន ១០ ចំណុចសំខាន់ៗ របស់ធនាគារអេស៊ីលីដា ៖
ទី១) ផ្តោតទៅលើការសម្រិតសម្រាំងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធឌីជីថលរបស់យើង អោយមានសភាពទន់ភ្លន់ ខ្លាំងក្លា ហើយជ្រាបចូលទៅក្នុងបណ្តាមហាជនគ្រប់មជ្ឈដ្ធានទាំងអស់ ទាំងជនបទ និងទីក្រុង។ ហើយយើងនឹងផ្សារភ្ជាប់ជាមួយនឹងអ្វីដែលយើងមានហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធភ្ជាប់ជាមួយថ្នាក់តំបន់ ដូចជាភ្ជាប់ជាមួយប្រទេសថៃ ប្រទេសឡាវ និងប្រទេសវៀតណាម សម្រាប់ជម្រុញការទូទាត់ឆ្លងប្រទេស ដែលបានធ្វើនៅក្នុងប្រទេសថៃរួចហើយដែរ ។
ទី២) យើងផ្តោតលើការបណ្តុះបណ្តាលធនធានមនុស្សរបស់ធនាគារ អោយស្របជាមួយយុទ្ធសាស្ត្រ គឺការយល់ដឹងច្បាស់ពីការបណ្តុះបណ្តាលពីសហការីក្រោមបង្គាប់ ក៏ដូចជាអតិថិជនផងដែរនៅក្នុងវិស័យឌីជីថលនេះ ។
ទី៣) យើងនឹងពិភាក្សាគ្នាក្នុងការចាប់ដៃគូយុទ្ធសាស្ត្រ ដែលមានកេរ្តិ៍ឈ្មោះ ដែលមានបទពិសោធន៍ ក្នុងវិស័យដទៃទៀត ដែលយើងហៅថាសេវាហិរញ្ញវត្ថុ ដើម្បីគៀងគរប្រភពទុនរយៈពេលវែង សម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ការលូតលាស់វិស័យសហគ្រាសគ្រប់ខ្នាតទាំងអស់ ទាំងខ្នាតតូចបំផុត ខ្នាតមធ្យម និងខ្នាតសាជីវកម្ម ។
ទី៤) យើងផ្តោត ជាសំខាន់ទៅលើការពិនិត្យមើល នៅក្នុងសម្ព័ន្ធដែលមានគ្រប់ទន្និន័យទាំងអស់ដែលកំពុងរាយប៉ាយ ត្រូបចង.ក្រងវាអោយនៅជាប្រព័ន្ធតែមួយ មានន័យថានៅពេលដែលយើងចង់ស្វែងរកទន្និន័យមួយ មិនចាំបាច់ផ្នែកផ្សេងទៅវាយបញ្ចូលទន្និន័យឡើងវិញនោះទេ គឺយកទន្និន័យតែមួយរួមគ្នាតែម្តង ដូចនេះនៅការិយាល័យកណ្តាលមានមនុស្សតែ ៣ នាក់ទេ តែបម្រើសាខា ទាំង ២៦២ សាខា ។
ទី៥) ជ្រើសរើសយកធនធានប្រើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធឌីជីថលនឹង ដើម្បីអោយក្នុងមនុស្សម្នាក់នឹងធ្វើការបានច្រើនមុខ ដែលយើងហៅថាបង្កើនផលិតភាព និងផលិតផល នៃការងាររបស់ធនធានធនាគា រ។
ទី៦) យើងនឹងបន្តអភិវឌ្ឍន៍ដើម្បីអោយមានមុខងារច្រើនជាងនេះ សម្រាប់ដាក់អោយអតិថិជនប្រើប្រាស់ ដែលសេវាទាំងនោះមានចាប់តាំងពីក្នុងឆ្នាំ២០១០ មកម្ល៉េះ ។
ទី៧) ការកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធបច្ចេកវិទ្យាដើម្បីអោយវាក្លាយទៅជាប្រព័ន្ធបច្ចេកវិទ្យាទំនើបថ្នាក់លេខ ១ ព្រោះថាសព្វថ្ងៃនៅប្រទេសកម្ពុជាមានតែមួយទេ ដែលមានមជ្ឈមណ្ឌលបឋម និងមជ្ឈមណ្ឌលមួយទៀតគេហៅថា data recovery សម្រាប់មានករណីដាច់ប្រព័ន្ធ នោះនឹងមានប្រព័ន្ធមួយទៀតចូលមកជំនួស នេះគឺយើងត្រូវអភិវឌ្ឍន៍វា ។
ទី៨) យើងនឹងពង្រឹងស្ថានភាពរបស់យើងដែលជាក្រុមហ៊ុនបោះផ្សាយតែមួយគត់ ធនាគារក្នុងវិស័យ list-stick company អោយមានវិសាលភាពក្នុងការទូទាត់នឹងធំធេងទូលំទូលាយ និងកាន់កា.ប់ផ្សារទូទាត់ធំនៅក្នុងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា ។
ទី៩) យើងនឹងពិភាក្សាអំពីការលូតលាស់និងកំណើនឥណទាន និងបញ្ញើរប្រាក់សន្សំ ក្នុងឆ្នាំ២០២២នេះ ។
ទី១០) ធនធានរបស់ធនាគារទាំងអស់ អោយគាត់យល់ដឹងយ៉ាងទូលំទូលាយ ក្នុងការគាំទ្រសេចក្តីត្រូវការរបស់អតិថិជនគ្រប់ផ្នែក នៅពេលអតិថិជនដាក់ពាក្យក្នុងការប្រើសេវាសព្វបែបយ៉ាងរបស់ធនាគារ យើងនឹងបម្រើអតិថិជនដោយរលូន ។
គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា ក្នុងរយៈពេល ៣០ ឆ្នាំ នៃការឈរជើងយ៉ាងរឹងមាំក្នុងវិស័យធនាគារ និងហិរញ្ញវត្ថុ នៅកម្ពុជា ធនាគារ អេស៊ីលីដា បាននិងកំពុងចូលរួមចំណែកយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ និងអភិវឌ្ឍន៍សេដ្ឋកិច្ចសង្គម តាមរយៈការផ្តល់ឥណទានដើម្បីលើកស្ទួយជីវភាពប្រជាជនកម្ពុជា និងអាជីវកម្មគ្រប់វិស័យឱ្យមានការរីកចម្រើន ជាពិសេសអាជីវកម្មខ្នាតតូចបំផុត ខ្នាតតូច និងខ្នាតមធ្យម ដោយប្រកាន់ខ្ជាប់ជានិច្ចនូវគោលការណ៍សីលធម៌ វិជ្ជាជីវៈ សង្គម ច្បាប់ និងបរិស្ថាន ប្រកបដោយកម្រិតខ្ពស់បំផុត ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ