អ្នកដឹកនាំទាំងក្នុងអាជីវកម្ម និងក្រុមហ៊ុនតែងតែចង់មានផែនទីដែលអាចណែនាំខ្លួនច្បាស់លាស់ឲ្យក្លាយទៅជាអ្នកដឹកនាំល្អមួយរូប ។ ប៉ុន្តែមិនមានផែនទី ឬរូបមន្តអ្វីដែលល្អជាងបទពិសោធន៍ផ្ទាល់ខ្លួន និងការរៀនពីកំហុសឆ្គងខ្លួន និងអ្នកដឹកនាំដទៃទេ ។ ដោយហេតុដូចនេះអ្នកដឹកនាំថ្មីៗជាច្រើនរូបបានប្រព្រឹត្តកំហុសឆ្គងជាច្រើនដែលប៉ះពាល់ដល់លទ្ធផល និងអាជីវកម្ម ឬក្រុមហ៊ុន ។ ដូច្នេះប្រសិនបើអ្នកជាអ្នកដឹកនាំក្នុងអាជីវកម្ម ឬក្រុមហ៊ុនណាមួយ អ្នកគួររៀនសូត្រពីកំហុសឆ្គងខាងក្រោមនេះ៖
១. សុំការណែនាំ៖
អ្នកដឹកនាំត្រូវមានជំនឿចិត្តលើសមត្ថភាព និងទស្សនៈរបស់ខ្លួន ប៉ុន្តែអ្នកមិនគួរភ័យខ្លាចក្នុងការសុំការណែនាំពីអ្នកដទៃទេ ព្រោះវាមិនដែលអាក្រក់ឡើយពេលដែលអ្នកទទួលបានព័ត៌មានច្រើនមុនពេលធ្វើការសម្រេចចិត្តណាមួយ ។ ការទទួលទស្សនៈខុសៗគ្នាពីអ្នកដទៃមិនត្រឹមតែជួយអ្នកក្នុងការគិតរកដំណោះស្រាយដែលត្រឹមត្រូវទេ តែអាចឲ្យអ្នកបែកគំនិតគិតឃើញអ្វីថ្មីៗផងដែរ ។
២. ការបរាជ័យប្រៀបបានជាការទទួលមតិយោបល់៖
អ្នកដឹកនាំថ្មីៗតែងមានការភ័យខ្លាចក្នុងការបរាជ័យ ។ ប៉ុន្តែក្នុងនាមជាអ្នកដឹកនាំអ្នកត្រូវដឹងថាមិនមាននរណាម្នាក់ដែលល្អឥតខ្ចោះទេ ហើយមនុស្សគ្រប់រូបតែងតែមានកំហុសឆ្គង ប៉ុន្តែកត្តាដែលសំខាន់គឺការឆ្លើយតបរបស់អ្នកទៅនឹងកំហុសឆ្គងទាំងនោះ ។ ដូច្នេះពេលដែលជួបនឹងការបរាជ័យ អ្នកដឹកនាំគួរតែធ្វើការផ្លាស់ប្តូរដើម្បីធានាថាកំហុសឆ្គងទាំងនោះនឹងមិនកើតឡើងម្តងទៀតនៅថ្ងៃអនាគត ។
៣. កុំសន្យាច្រើនពេក៖
មនុស្សដែលទើបតែក្លាយជាអ្នកដឹកនាំថ្មីៗតែងតែមានទម្លាប់ចង់ឲ្យអ្នកដទៃទទួលស្គាល់ខ្លួនដោយកំណត់គោលដៅដែលមានមហិច្ចតាពេករហូតដល់មិនអាចសម្រេចបានទាំងស្រុង ។ ប៉ុន្តែភាពជាអ្នកដឹកនាំត្រូវការមនុស្សដែលយល់ច្បាស់ពីតថភាពជាក់ស្តែង និងផ្តល់នូវអ្វីដែលអ្នកអាចធ្វើបាន ។ ប៉ុន្តែរាល់កិច្ចការដែលអ្នកសន្យាថានឹងបំពេញ អ្នកត្រូវតែយកចិត្តទុកដាក់លើវាជាដាច់ខាតព្រោះអ្នកដទៃមើលឃើញតែលទ្ធផលពីអ្នកប៉ុណ្ណោះមិនថាវាតូច ឬធំឡើយ ៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ