ផ្នែកលក់គឺជាផ្នែកសំខាន់មួយសម្រាប់គ្រប់ក្រុមហ៊ុន និងអាជីវកម្ម ព្រោះវាជាកត្តាដែលជះឥទ្ធិពលដល់ប្រាក់ចំណូល និងរូបរាងក្រុមហ៊ុន និងអាជីវកម្មអ្នកទាំងស្រុង ។ ជាទូទៅអ្នកដែលពូកែសម្តី និងឧស្សាហ៍ចូលក្នុងសង្គមមានសមត្ថភាពខ្ពស់ក្នុងផ្នែកនេះ ប៉ុន្តែអ្នកដែលមិនពូកែនិយាយស្តីក៏មិនត្រូវអស់សង្ឃឹមដែរ ។
ផ្ទុយមកវិញលោក Levi King ដែលជានាយកប្រតិបត្តិ និងសហស្ថាបនិកក្រុមហ៊ុន Nav ព្រមទាំងជាមនុស្សដែលមិនពូកែសម្តីផងដែរនោះ បានចែករំលែកមកថា នរណាក៏អាចក្លាយជាអ្នកពូកែក្នុងផ្នែកលក់ដែរដោយគ្រាន់តែអនុវត្តតាមគន្លឹះខាងក្រោមនេះ ៖
១. លក់អ្វីដែលអតិថិជនចង់បាន ៖ អតិថិជនត្រូវតែមើលទៅអ្នកជាមនុស្សដែលផ្តល់យោបល់ទៅពួកគេដោយមិនលំអៀងមួយរូប ។ អ្នកមិនគួរជំរុញ ឬបង្ខំឲ្យពួកគេទិញអ្វីមួយប្រសិនបើពួកគេមិនបានប្រាប់អ្នកទេ ។ ផ្ទុយមកវិញអ្នកត្រូវរង់ចាំរហូតដល់ពួកគេសួរ ឬផ្តល់មុខសញ្ញាប្រាប់មកអ្នក ។ បន្ទាប់មកបង្ហាញថា អ្នកនឹងខិតខំប្រឹងប្រែង ដើម្បីរកផលិតផល ឬតម្លៃដែលល្អបំផុតសម្រាប់ពួកគេ ។ អ្នកមិនត្រូវសន្យាថាអ្នកនឹងអាចធ្វើបានទេ តែប្រាប់ថាអ្នកនឹងខិតខំឲ្យអស់ពីសមត្ថភាពប្រៀបដូចជាអ្នកធ្វើនេះ គឺដើម្បីតែពួកគេប៉ុណ្ណោះ ។
២. ការសរសើរ ៖ បើអតិថិជនអ្នកចង់ទិញផ្លែប៉ោម អ្នកត្រូវសរសើរថាពួកគេមានជម្រើសអាហារដែលល្អសម្រាប់សុខភាព ។ ប្រសិនបើអតិថិជនអ្នកចង់ទិញនំផ្អែម អ្នកត្រូវសរសើរថាពួកគេជាមនុស្សដែលរស់នៅដោយសប្បាយ និងមានន័យ ។ ពេលដែលអ្នកបង្ហាញពីរូបភាពល្អមួយនៃមនុស្សដែលទិញផលិតផល ឬសេវារបស់អ្នក អតិថិជនរបស់អ្នកអាចនឹងចង់មានរូបភាពនោះដែរ ។
៣. ការស្តាប់៖ រៀនទទួលយកភាពស្ងៀមស្ងាត់ពីអតិថិជន ។ ប្រសិនបើពួកគេកំពុងតែគិត អ្នកត្រូវតែអនុញ្ញាតឲ្យពួកគេគិតសិន ។ ប្រសិនបើពួកគេលើកឡើងពីកង្វល់អ្វីមួយ អ្នកមិនត្រូវឆ្លើយតបវែងពេកទេ ។ ផ្ទុយមកវិញរក្សាចម្លើយរបស់អ្នកឲ្យខ្លី និងរង់ចាំរហូតដល់អតិថិជនរបស់អ្នកប្រាប់ថាយល់ ឬយល់ស្របនឹងចម្លើយរបស់អ្នក ។ ការស្តាប់ជួយឲ្យអ្នកឈ្វេងយល់បន្ថែមពីអ្វីដែលអតិថិជនអ្នកចង់បាន ខណៈដែលភាពស្ងៀមស្ងាត់បង្កើនសម្ពាធដល់អតិថិជនអ្នកឲ្យធ្វើការសម្រេចចិត្ត ៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ