ខេត្តបាត់ដំបង ៖ ផលិតផលហាឡាល មិនត្រឹមតែមានតម្រូវការខ្ពស់សម្រាប់ប្រទេសដែលកាន់សាសនាអ៊ិស្លាមប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែសម្រាប់ប្រទេសដទៃទៀត ក៏មានតម្រូវការផលិតផលហាឡាលនេះផងដែរ ។
នេះបើតាមប្រសាសន៍របស់លោក ប៉ាវ ហេងតារា អនុរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម នៅក្នុងសិក្ខាសាលាផ្សព្វផ្សាយអនុក្រឹត្យ ស្ដីពីការរៀបចំ និងការប្រព្រឹត្តទៅនៃគណៈកម្មការត្រួតពិនិត្យផលិតផលហាឡាលកម្ពុជា ដែលរៀបចំដោយក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម សហការជាមួយមន្ទីរពាណិជ្ជកម្មខេត្ត កាលពីព្រឹកថ្ងៃទី៣០ មេសា នៅក្នុងក្រុងបាត់ដំបង ។
អនុរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម លោក ប៉ាវ ហេងតារា បានបញ្ជាក់ប្រាប់អ្នកចូលរួមថា ពាក្យថា «ហាឡាល» គឺសំដៅលើភាពស្អាត ឬអនាម័យខ្ពស់ ដែលផលិតឡើងស្របតាមក្រឹត្យក្រមច្បាស់លាស់ ។ ប្រទេសជាច្រើននៅលើពិភពលោក ដែលមានជនមូស្លីមរស់នៅ បានចាប់ផ្ដើមជំរុញលើកទឹកចិត្តឲ្យមានការផលិត និងចេញវិញ្ញាបនបត្របញ្ជាក់ហាឡាលនៅលើផលិតផលនិងសេវាដែលពួកគេផលិតបាន ដើម្បីទទួលបានមកវិញនូវការគាំទ្រការប្រើប្រាស់ផលិតផល និងសេវាទាំងនេះ ទាំងជនមូស្លីម និងមិនមែនមូស្លីម ។ បច្ចុប្បន្ននេះ ឧស្សាហកម្មហាឡាលនៅលើពិភពលោក កំពុងមានកំណើនយ៉ាងឆាប់រហ័សបំផុត ។
លោក ស៊ូ អារ៉ាហ្វាត់ អភិបាលរងខេត្ត ដែលបានចូលរួមជាអធិបតីភាពក្នុងសិក្ខាសាលានេះ បានបង្ហាញនូវសុទិដ្ឋនិយមយ៉ាងខ្លាំងចំពោះអនុក្រឹត្យ ស្ដីពីការរៀបចំ និងការប្រព្រឹត្តទៅនៃគណៈកម្មការត្រួតពិនិត្យផលិតផលហាឡាល។ លោកថ្លែងថា ៖« នេះជាលើកដំបូងហើយដែលរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបានសម្រេចចេញនូវអនុក្រឹត្យនេះ តាមតម្រូវការរបស់ប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរ ជាពិសេស ពលរដ្ឋខ្មែរអ៊ិស្លាមដែលរស់នៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា » ។
លោកបន្តថា ៖« ដោយយោងលើអនុក្រឹត្យនេះ ពិតជាបានរួមចំណែកយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការជំរុញការនាំចេញផលិតផលហាឡាលកម្ពុជា ទៅកាន់ទីផ្សារក្នុងតំបន់និងពិភពលោក ខណៈកម្ពុជានៅតែបន្តទទួលបាននូវភាពអនុគ្រោះពាណិជ្ជកម្ម ។ យើងរំពឹងថា ចលនានេះនឹងអាចជួយបង្កើតសកម្មភាពពាណិជ្ជកម្មថ្មីៗ និងជួយជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិបានជាជំហានៗ។ លើសពីនេះ នឹងបានរួមចំណែកក្នុងការជួយកាត់បន្ថយភាពក្រីក្ររបស់រាជរដ្ឋាភិបាល » ។
នៅក្នុងសិក្ខាសាលានេះ មន្ត្រីជំនាញបានធ្វើបទបង្ហាញអំពីខ្លឹមសារនៃការផ្សព្វផ្សាយនូវអនុក្រឹត្យនេះ ក្នុងគោលបំណងលើកកម្ពស់បច្ចេកទេសស្ដង់ដាអនាម័យ ជំនឿទុកចិត្តពីសាសនិកអ៊ិស្លាម និងមិនមែនអ៊ិស្លាម មកលើផលិតផលហាឡាលកម្ពុជា សម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ដល់ទីផ្សារប្រទេសកម្ពុជា និងជំរុញការនាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិ ។ មិនតែប៉ុណ្ណោះ អនុក្រឹត្យនេះ ក៏មានគោលដៅកំណត់អំពីគោលការណ៍ យន្តការនីតិវិធី និងវិធានការទាក់ទងនឹងហាឡាលផងដែរ ។
ផលិតផលហាឡាល ក៏បានរួមចំណែកទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរមកពីអារ៉ាប់ផងដែរ ខណៈការផ្គត់ផ្គង់ផលិតផលនេះហាក់នៅមានកម្រិតនៅឡើយ ។
បើតាមប្រធានសមាគមទីភ្នាក់ងារទេសចរណ៍កម្ពុជា លោកស្រី ឆាយ ស៊ីវលីន បានថ្លែង កន្លងមកថា អាហារហាឡាលនៅកម្ពុជាមានកម្រិត ដែលអាចទទួលភ្ញៀវបានសម្រាប់ក្រុមតូចៗប៉ុណ្ណោះ ។ ហេតុនេះ កម្ពុជាគួរពង្រីកភោជនីយដ្ឋាន និងស្តង់ដាអាហារប្រភេទនេះឲ្យបានច្រើន ដើម្បីចាប់យកភ្ញៀវមកពីបណ្តាប្រទេសអារ៉ាប់ឲ្យច្រើនចូលមកកម្ពុជា ព្រោះភ្ញៀវមកពីបណ្តាប្រទេសអារ៉ាប់ ជាភ្ញៀវមានគុណភាព ចំណាយប្រាក់ច្រើន និងត្រូវការស្តង់ដាអាហារ និងសេវាបដិសណ្ឋារកិច្ចខ្ពស់ជាងភ្ញៀវមកពីអឺរ៉ុបទៀតផង ។
លោកស្រីបន្តថា ៖ « ភ្ញៀវមកពីបណ្តាប្រទេសនៅអារ៉ាប់ជាទីផ្សារធំណាស់ ហើយពួកគេបានចាប់អារម្មណ៍មកទស្សនកិច្ចនៅកម្ពុជា ប៉ុន្តែកម្ពុជាមិនទាន់បានរៀបចំខ្លួនរួចរាល់ដើម្បីទទួលពួកគេនៅឡើយ ។ ប្រសិនបើកម្ពុជារៀបចំអាហារប្រភេទហាឡាល និងសេវាបដិសណ្ឋារកិច្ចបានល្អ កម្ពុជានឹងទទួលបានភ្ញៀវមកពីអារ៉ាប់ច្រើន » ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ