ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ការ​ដឹកនាំ​ក្រុមហ៊ុន​បែប​ណា​ដែល​មាន​ប្រសិទ្ធិ​ភាព​រវាង​មេ និង​កូនចៅ ?

3 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ការ​គ្រប់គ្រង និង​ទំនាក់ទំនង​បាន​ល្អ​ក្នុង​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​រវាង​មេ និង​កូនចៅ​ពិតជា​សំខាន់​ក៏​ព្រោះថា ជា​ធម្មតា​ដូច​យើង​ដឹង​ស្រាប់​ហើយ​ថា ការ​បើក​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​មិន​ត្រឹមតែ​ត្រូវការ​ទុន​ទេ គឺ​ត្រូវការ​ការ​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ពី​ធ្វើការ​ពី​បុគ្គលិក​តាំងពី​ថ្នាក់​ក្រោម​ដល់​ថ្នាក់លើ ។ ត្រង់នេះ​មាន​ន័យ​ថា…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ការ​គ្រប់គ្រង និង​ទំនាក់ទំនង​បាន​ល្អ​ក្នុង​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​រវាង​មេ និង​កូនចៅ​ពិតជា​សំខាន់​ក៏​ព្រោះថា ជា​ធម្មតា​ដូច​យើង​ដឹង​ស្រាប់​ហើយ​ថា ការ​បើក​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​មិន​ត្រឹមតែ​ត្រូវការ​ទុន​ទេ គឺ​ត្រូវការ​ការ​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ពី​ធ្វើការ​ពី​បុគ្គលិក​តាំងពី​ថ្នាក់​ក្រោម​ដល់​ថ្នាក់លើ ។

ត្រង់នេះ​មាន​ន័យ​ថា ថៅកែ ពឹង​កូនចៅ ហើយ​កូន​ក៏​ត្រូវ​ពឹង​លើ​ថៅកែ​ដែរ ។ ដូច​បាន​លើក​ឡើង​ថ្មី​ៗ​នេះ​ថា សម័យនេះ​ការ​គ្រប់គ្រង និង​ការ​ទំនាក់ទំនង​រវាង​ថៅកែ ឬ​មេ ជាមួយ​កូនចៅ​ត្រូវ​បាន​ផ្លាស់​ប្តូរ​ច្រើន​ណាស់ ។ ភាគច្រើន​នៃ​ក្រុមហ៊ុន​បាន​ចាប់​យក​ការ​គ្រប់គ្រង និង​ដឹកនាំ​តាម​បែប​ស្មើភាព​គ្នា​មិន​មានការ​រើសអើង​រវាង​កូនចៅ​និង​មេ​ទេ ។

លោកស្រី តាំង ហ្គេ​ច​លៀង អគ្គ​នាយិកា ក្រុមហ៊ុន H&L គ្រុប​បាន​លើក​ឡើង​ថា មាន​មតិ​ភាគច្រើន​ដែល​លោកស្រី​ធ្លាប់​បានលឺ​ថា មាន​គំលាត​រវាង​អ្នកមាន និង​អ្នកក្រ ឬ​ថៅកែ និង​កូនចៅ ជំនាន់​ប្រមាណ​២០​ឆ្នាំ​មុន ។ លោកស្រី ហ្គេ​ច​លៀង និយាយ​ថា «​ខ្ញុំ​បាន​កត់​ស​ម្កាល់​ឃើញ​ថា អ្នក​មាននៅ​ក្នុងស្រុក​យើង​ដែល​ក្នុង​សម័យ​មុន គាត់​មានការ​បែងចែក ឬ​រើសអើង​បន្តិច ។ វា​អាច​ជា​ការ​ឈ្លក់ទឹកម៉ាស៊ីន​មួយ​ភ្លែត បន្ទាប់​ពី​មនុស្ស​ជំនាន់​ខ្ទង់ ២០​ឆ្នាំ​ផ្លា​យ​នោះ ដោយ​អ្នកខ្លះ​ទើបតែ​បាន​រួច​ផុត​ពី​ជំនាន់​ប៉ុ​ល​ពត ដូចនេះ​គាត់​មាន​មួយ​ប្រាវ​ទៅ​ធ្វើ​ឱ្យ​ពួក​គាត់​ភ្លេច ហើយ​ធ្វើការ​បែងចែក​ឋានៈ​ទៅ​វិញ (​ក្នុង​ន័យ​ថា ថៅកែ​មិន​ងាយ​និយាយ និង​មាន​ទំនាក់ទំនង​ជាមួយ​កូនចៅ​ទេ​)» ។ ប៉ុន្តែ​បើ​ក្រ​ឡែក​មើល​អ្នកមាន​ក្នុង​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​វិញ​វា​ហាក់បីដូចជា បាន​ផ្លាស់​ប្តូរ​ខ្លាំង កន្លែង​ខ្លះ បុគ្គលិក និង​ថៅ​ជា​ពួកម៉ាក​នឹង​គ្នា​ទៀត​ផង ។ វា​ជា​សម័យ​ទំនើប​និយម​មិន​មានការ​រើសអើង អ្នកមាន និង​អ្នកក្រ​ខ្លាំង​ដូច​មុន​ទេ អ្នកមាន​ភាគច្រើន​ធ្វើការ​ដាក់ខ្លួន​ជាង​អ្នកមាន​សម័យ​មុន ។

លោកស្រី​បាន​បន្ត​ថា ភាគច្រើន​នៃ​អ្នកមាន​ក្នុង​សម័យ​បច្ចុប្បន្ន​នេះ គឺ​សុទ្ធតែ​ធ្លាប់​ជា​អ្នកក្រ ឬ​អាច​និយាយ​បាន​ថា កើត​ចេញពី​ជីវភាព​ក្រលំបាក ។ លោកស្រី​បាន​បន្ថែម​ថា លោកស្រី​ពិតជា​កោតសរសើរ​ចំពោះ​ក្មេង​ៗ ដែល​ហ៊ាន និង​ពូកែ​រកស៊ី​ក្នុង​សម័យ​ឌី​ជី​ថ​ល​នេះ ។ លោកស្រី​បន្ត​ថា ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា ដែល​ជា​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍន៍ គឺ​មាន​ឳ​កាស​ជា​ច្រើន​កំពុង​រង់ចាំ​យើង ។

ជាមួយ​គ្នា​នេះ​ដែល​មាន​ក្រុមហ៊ុន​មួយ​ចំនួន​បាន​ចាប់​យក​វិធី​ដឹកនាំ​ក្រុមហ៊ុន​តាម​បែប​គ្រួសារ ដោយ​គិត​ថា វិធីសាស្ត្រ​នេះ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព និង​ធ្វើ​ឱ្យ​ដំណើរការ​ក្រុមហ៊ុន​ដើរ​យ៉ាង​រលូន ។ មាន​ភាព​វ័យក្មេង

លី​ម ហ៊ូ​ង អគ្គ​នាយិកា ក្រុមហ៊ុន ហ្វឺ​ស សឹ​លូ​សិន (​ខេ​ម​បូ​ឌា​) កញ្ញា​បាន​បង្កើត​ក្រុម​មួយ​នេះ​បាន ៥​ឆ្នាំ​ហើយ​។ កញ្ញា​បាន​និយាយ​ថា ការ​ធ្វើការ​កន្លង​មក​គាត់​ដឹកនាំ​របស់​ក្រុម​ជា​លក្ខណៈ​ក្រុម​គ្រួសារ មិនមែន​ជា​ថៅកែ​ទេ មាន​ន័យ​ថា​មិន​ប្រកាន់​អ្នក​ណា​មេ​ឬ​កូនចៅ​ឡើយ ។

កញ្ញា លី​ម ហ៊ូ​ង បាន​បន្ត​ថា «​វា​ជា​អត្ថប្រយោជន៍​នៅ​ពេល​យើង​ធ្វើការ​របៀប​បែប​ស្មើភាព​គ្នា​ព្រោះថា បើ​អោយ​បុគ្គលិក និង​មេ​ជួប​គ្នា​គ្រប់ពេល​នោះ គឺ​អាច​ចែករំលែក​នូវ​រឿង​ផ្សេង​ៗ​ក្នុង​ការងារ​ក្តី និង​ជា​រឿង​ផ្ទាល់ខ្លួន​របស់​ពួក​គាត់​ក្តី ។ ប្រសិនបើ​យើង​មាន​ពេលវេលា​សម្រាប់​ស្តា​ប់រឿង​ពួក​គាត់​ហើយ តួនាទី ឬ​កម្រិត​មុខងារ​ក្នុង​ក្រុមហ៊ុន គួរតែ​ទុក​មួយ​ឡែក​» ។

ការ​បង្កើត​ព្រឹត្តិការណ៍​ជាមួយ​គ្នា​ឱ្យ​កាន់តែ​ច្រើន ដើម្បី​ធ្វើ​អោយ​មានការ​ចង​ចាំ​កាន់តែ​ច្រើន​បង្កើត​ទំនាក់ទំនង​រឹង​មាំ និង​ការងារ​ជា​ក្រុម ។ កញ្ញា​បាន​ឧទាហរណ៍​ថា ៖ បង្កើត​ដំណើរ​កម្សាន្ត​សប្បុរសធម៌ ជាមួយ​បណ្តាញ​ក្រុមហ៊ុន​ខាងក្នុង និង​ក្រៅ​ដើម្បី​ប្រមូលផ្ដុំ​គ្នា​ស្រស់ស្រូប​អាហារ​ជាមួយ​គ្នា​នឹង​មាន​ពេល​សប្បាយ​រីករាយ​ជាមួយ​គ្នា ។

កញ្ញា លី​ម ហ៊ូ​ង ក៏​បាន​ចែករំលែក​នូវ​វិធីសាស្ត្រ​ផ្សេង​ៗ ដើម្បី​ឱ្យ​មានការ​ទំនាក់ទំនង​ល្អ​រវាង​មេ និង​កូនចៅ​ដូចនេះ​ថា​ម៉ោង​សម្រាក ៖ សម្រាក​ពេល​ខ្លី ក្នុង​ពេលធ្វើការ​ពេល​ព្រឹក​ក្តី និង​ពេល​រសៀល​ក្តី គួរតែ​មាន​ពេល ១៥ នាទី​រៀងរាល់ថ្ងៃ សម្រាប់​រីករាយ​ជាមួយ តែ កាហ្វេ និង​អាហារ​សម្រន់​ជាមួយ​គ្នា​នេះ គឺ​ដើម្បី​ផ្តល់​ឱកាស​ក្នុង​ការ​បង្កើត​ទំនាក់ទំនង​ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន និង​បុគ្គលិក ។

កញ្ញា លី​ម ហ៊ូ​ង បាន​បន្ថែម​ថា «​មេ ឬ​ម្ចាស់​ក្រុមហ៊ុន គួរ​ផ្តល់​ពេលវេលា​សម្រាប់​ពួក​គេ ដើម្បី​ចែករំលែក​អត្ថប្រយោជន៍​ផ្សេង​ៗ និង​អ្វី​ជា​ចម្បង​សម្រាប់​ការ​កែ​លម្អ​របៀប​រស់នៅ​សង្គម​របស់​បុគ្គលិក ។ ឧទាហរណ៍​ថា ការ​ចែករំលែក​ព័ត៌មាន​អំពី​ផ្សារ​ទំនើប​អ៊ី​អន ការ​លក់ទំនិញ​ពាក់កណ្តាល​ឆ្នាំ ការ​ផ្សព្វផ្សាយ ស្ថាប័ន​អប់រំ​ជិត​បើកទ្វារ​វិញ​នៅ​ខែសីហា​នេះ បន្ទាប់​ពី​ការ​ផ្ទុះ​ឡើង​នៃ Covid ផ្តល់​ចំណី​ដល់​សត្វ​ចិញ្ចឹម និង​រុក្ខជាតិ​នៅ​ការិយាល័យ ។ ឧទាហរណ៍ ចិញ្ចឹមសត្វ ត្រី​ឬ​សត្វ​ផ្សេង​ៗ​ទៀត ដាំ​រុក្ខជាតិ​តូច​ៗ នៅ​ខាងក្នុង និង​ក្រៅ​ដូច្នេះ​ពួក​គេ​អាច​រីករាយ​នឹង​មើល​វា​ក្នុងអំឡុងពេល​សម្រាក​តែ ឬ​ឡើង​ប្រធានបទ ដើម្បី​ជជែក​លេង​ជាមួយ​គ្នា ។ វា​គឺ ដើម្បី​បង្កើន​ការ​ស្រឡាញ់​ដល់​បរិស្ថាន​ការ​ចិញ្ចឹម និង​បង្កើត​របស់របរ​រួម​គ្នា​នៅ​ក្នុង​ការិយាល័យ បង្កើត​ការ​ចង​ចាំ​ជាមួយ​គ្នា ។

ដូចនេះ ក្រៅពី​ការងារ​ដែល​មាន​ស្ត្រេ​ស យើង​មាន​អ្វី​ដែល​ត្រូវ​រីករាយ និង​ស្រលាញ់​ជាមួយ​គ្នា​»​។ បុ​គ្គិល​ក្រុមហ៊ុន​ម្នាក់ បាន​និយាយ​ថា នៅ​ក្នុង​ក្រុមហ៊ុន​មិន​មានការ​រើសអើង​រវាង បុគ្គលិក​និង​មេ​ទេ បើ​ទោះជា​ខ្ញុំ​ជា​មនុស្ស​ស្រី ហើយ​មេ​ខ្ញុំ​ជា​មនុស្ស​ប្រុស តែបើ​ខ្ញុំ​ឆ្ងល់​អ្វី ខ្ញុំ​ទៅ​សួរ​គាត់​។ ហើយ​គាត់​ជា​មនុស្ស​បើក​ចិត្ត​ដែរ មេ​ខ្ញុំ​ចូល​ចិត្ត មានកម្ម​វិធី​ផ្សេង​ៗ​ជាមួយ បុគ្គលិក​ណាស់​។ ហើយ​បើ​ក្រៅ​ម៉ោង​ធ្វើការ​វិញ ពួក​យើង​ដូច​ពួកម៉ាក​នឹង​គ្នា​។

ចាន់​ណា​បាន​បន្ថែម​ថា «​អ្នក​ដែល រើសអើង​ធ្វើ​ការងារ​ជាមួយ​តែ​អ្នកធំ​ដូច​គ្នា​នោះ ភាគច្រើន ច្រើន​តែ​ពិបាក​ក្នុង​ការ​ទំនាក់ទំនង​ជាមួយ​បុគ្គលិក ភាព​រើសអើង​បែប​នេះ វា​អាច​បង្ក​រការ​លំបាក​ដល់​ថ្នាក់​ក្រោម និង​ប៉ះពាល់​ដល់​ទំនាក់ទំនង ក្នុង​ក្រុម​និង​ក្រុមហ៊ុន ហើយ​ក៏​ជា​គំរូ​មិនល្អ​ដល់​ថ្នាក់​ក្រោម​ដែរ​។ ព្រោះថា តាម​ពិត​ការងារ​ខ្លះ គឺ​ត្រូវធ្វើ​ផ្ទាល់​ជាមួយ​បុ​គ្គិល​»៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ