សហរដ្ឋអាមេរិក ៖ ក្រុមហ៊ុនធំៗជិត ៩០ ក្រុមហ៊ុនដែលធ្វើការរកស៊ីជួញដូរនៅក្នុងវិស័យនានារាប់ចាប់ពីវិស័យម្ហូបអាហាររហូតដល់ស៊ីម៉ងត៍ ទៅដល់ទូរគមនាគមន៍កំពុងសន្យាក្នុងការកាត់បន្ថយការបំភាយឧស្ម័នផ្ទះកញ្ចក់របស់ពួកគេនៅក្នុងយុទ្ធនាការថ្មីមួយដើម្បីជំរុញពហុជាតិឆ្ពោះទៅអនាគតដែលមានកាបូនទាប។ នេះបើតាមក្រុមអ្នករៀបចំកម្មវិធីបាននិយាយឲ្យដឹងកាលពីថ្ងៃអាទិត្យ ទី២២ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០១៩ ។
សម្ព័ន្ធក្រុមហ៊ុនតស៊ូមតិ មានឈ្មោះថា «We Mean Business» បាននិយាយថា ក្រុមហ៊ុនរាប់សិបបានចូលរួមក្នុងគំនិតផ្តួចផ្តើមនេះក្នុងរយៈពេល២ខែកន្លងមកមុនការឈានមកដល់នៃកិច្ចប្រជុំកំពូលរបស់អង្គការសហប្រជាជាតិ ដែលនឹងរៀបចំធ្វើឡើងនាថ្ងៃច័ន្ទទី២៣ ខែកញ្ញានេះ ដែលមានគោលបំណងជំរុញសកម្មភាពឱ្យបានលឿនលើការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ។
អគ្គលេខាធិការសហរដ្ឋអាមេរិក លោក អាន់តូនីញ៉ូ ហ្គូទ័ររ៉េស (General Antonio Guterres) បាននិយាយនៅក្នុងសេចក្តីថ្លែងការណ៍មួយថា «ឥឡូវនេះយើងត្រូវការក្រុមហ៊ុនជាច្រើនទៀតដើម្បីចូលរួមក្នុងចលនានេះ ដោយបញ្ជូនសញ្ញាច្បាស់ថាទីផ្សារកំពុងមានការផ្លាស់ប្តូរ» ។
សូមបញ្ជាក់ថា សម្ព័ន្ធភាពនេះត្រូវបានបង្កើតឡើងក្នុងខែមិថុនា ជាមួយនឹងការអំពាវនាវឱ្យមានសកម្មភាពរបស់មេដឹកនាំអង្គការសហប្រជាជាតិ ធុរកិច្ចនិងសង្គមស៊ីវិល ។ ក្រុមហ៊ុនចំនួន២៨ដំបូងបានចូលរួមនូវចលនានេះមួយខែក្រោយពីការបង្កើតនូវសម្ព័ន្ធមួយនេះ។ សម្ព័ន្ធ «We Mean Business» បាននិយាយថាមានក្រុមហ៊ុនចំនួន៨៧បានចូលរួមហើយដោយមូលធនប័ត្រទីផ្សារសរុបជាង២,៣ពាន់ពាន់លានដុល្លារ ។
ក្រុមហ៊ុនមួយចំនួននៅក្នុងសម្ព័ន្ធបានយល់ព្រមកាត់បន្ថយការបំភាយកាបូនរបស់ពួកគេមកត្រឹមសូន្យត្រឹមឆ្នាំ២០៥០ រួមមានក្រុមហ៊ុនម្ហូបអាហារស្វីស Nestle ក្រុមហ៊ុនផលិតសំភារៈសំណង់បារាំង Saint-Gobain និងក្រុមហ៊ុនផលិតគ្រឿងសំអាងបារាំង L’Oreal ។ ក្រុមហ៊ុនផ្សេងៗទៀត ទោះមិនបានធ្វើការសន្យាបង្ហាញនូវការប្តេជ្ញាចិត្តណាមួយដើម្បីឱ្យមានកាបូនអព្យាក្រឹត (ក្នុងកម្រិតមិនប៉ះពាល់ការប្រែប្រួលអាកាសធាតិ) ប៉ុន្តែបាននិយាយថាពួកគេនឹងតម្រង់ទិសប្រតិបត្តិការរបស់ពួកគេជាមួយនឹងគោលដៅកំណត់ការកើនឡើងសីតុណ្ហភាពពិភពលោកជាមធ្យមដល់១,៥អង្សាសេដែលមានចែងនៅក្នុងកិច្ចព្រមព្រៀងទីក្រុងប៉ារីសឆ្នាំ២០១៥ ។
ក្រុមហ៊ុននេះគឺរួមមានក្រុមហ៊ុនទូរគមនាគមន៍ហ្វាំងឡង់ Nokia, ក្រុមហ៊ុនអាហារបារាំង Danone និងក្រុមហ៊ុនផលិតថ្នាំអង់គ្លេស AstraZeneca Plc ។
ដោយសារការបង្កើននូវផលប៉ះពាល់អាកាសធាតុពីការរលាយទឹកកករហូតដល់ការកើនឡើងនៃកម្ពស់ទឹកសមុទ្រនិងគំរូអាកាសធាតុហួសកម្រិត អ្នកវិទ្យាសាស្ត្របាននិយាយថាពិភពលោកចាំបាច់ត្រូវកាត់បន្ថយការបំភាយឧស្ម័នផ្ទះកញ្ចក់របស់ខ្លួនពាក់កណ្តាលទសវត្សរ៍ខាងមុខដើម្បីចៀសវាងការឡើងកម្តៅដែលមានមហន្តរាយធ្ងន់ធ្ងរ ។ យ៉ាងណាក៏ដោយក្រុមហ៊ុនប្រេងឥន្ធនៈហ្វូស៊ីលនៅតែកំពុងអភិវឌ្ឍវិស័យប្រេងនិងឧស្ម័នថ្មីនិងប្រទេសកំពុងអភិវឌ្ឍន៍ជាច្រើនកំពុងពង្រីកថាមពលដោយធ្យូងថ្ម ការសន្យារបស់សម្ព័ន្ធគឺមានតិចតួចនៅឡើយដែលទាក់ទងនឹងការកើនឡើងនៃការបំភាយឧស្ម័នពិភពលោកនោះ ។
អ្នកជំនាញខ្លះបានចោទជាសំណួរថា តើក្រុមហ៊ុនពាណិជ្ជកម្មសាធារណៈដែលប្តេជ្ញាចិត្តក្នុងការបង្កើនផលចំណេញដល់ម្ចាស់ភាគហ៊ុន នឹងអាចធ្វើការវិនិយោគដែលត្រូវការដើម្បីប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ។ ទោះយ៉ាងណា វិនិយោគិនជាច្រើនបាននឹងកំពុងដាក់សម្ពាធក្រុមហ៊ុននានាឱ្យធ្វើសកម្មភាពឆ្លើយតបនឹងហានិភ័យនៃបំរែបំរួលអាកាសធាតុ ហើយនាយកប្រតិបត្តិក៏ប្រឈមនឹងសម្ពាធពីការងើបឡើងនៃសកម្មភាពដឹកនាំដោយយុវជន ដែលបានប្រមូលផ្តុំមនុស្សរាប់លាននាក់នៅជុំវិញពិភពលោក ឲ្យធ្វើការតវ៉ាកាលពីថ្ងៃសុក្រកន្លងទៅ ។
សម្ព័ន្ធ «We Mean Business» ជឿជាក់ថា ការសន្យារបស់ក្រុមស្នូលភាគច្រើនមកពីជនជាតិអឺរ៉ុបនិងក្រុមហ៊ុនអាមេរិកខាងជើងនិងអាស៊ីមួយចំនួនដើម្បីប្តេជ្ញាចិត្តចំពោះគោលដៅនៃការបំភាយដែលត្រូវតែផ្ទៀងផ្ទាត់ដោយឯករាជ្យនឹងជំរុញឱ្យអ្នកដទៃធ្វើតាមពួកគេ ។
លោក Lise Kingo នាយកប្រតិបត្តិនៃអង្គការ UN Global Compact ដែលលើកកម្ពស់ការអនុវត្តអាជីវកម្មប្រកបដោយទំនួលខុសត្រូវ បាននិយាយថា «ក្រុមហ៊ុនធំៗទាំងនេះកំពុងនាំមុខគេឆ្ពោះទៅរកចំណុចវិជ្ជមានមួយដែលយុទ្ធសាស្ត្រសាជីវកម្មស្របគ្នា១.៥អង្សាសេ (1.5°C-aligned corporate strategies) គឺជារឿងថ្មីសម្រាប់អាជីវកម្មនិងបណ្តាញផ្គត់ផ្គង់របស់ពួកគេនៅជុំវិញពិភពលោក» ។
លោក Guterres ប្រធានអង្គការសហប្រជាជាតិ (United Nation—U.N) មើលឃើញថាវិស័យឯកជនមានសារៈសំខាន់ណាស់ក្នុងការធានាការសន្យាដែលមានមហិច្ឆតាបន្ថែមទៀតនៅឯកិច្ចប្រជុំស្តីអំពីសកម្មភាពអាកាសធាតុនាថ្ងៃ រៀបចំធ្វើឡើងនៅទីក្រុងញូវយ៉កដែលមានគោលបំណងជំរុញកិច្ចព្រមព្រៀងទីក្រុងប៉ារីសមុនពេលវាឈានដល់ដំណាក់កាលអនុវត្តសំខាន់នៅឆ្នាំក្រោយ ។
យោងតាមសេចក្តីព្រាងរបៀបវារៈនៃកិច្ចប្រជុំកំពូលបានឲ្យដឹងថា ក្រុមហ៊ុនជាច្រើនដូចជាក្រុមហ៊ុនថាមពលដាណឺម៉ាក Orsted ក្រុមហ៊ុនថាមពលអេស្បាញ Iberdrola និងក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រងអាឡឺម៉ង់គ្រោងនឹងពិភាក្សាជាមួយរដ្ឋាភិបាលនៅឯការប្រជុំរយៈពេលមួយថ្ងៃ ៕ (កែសម្រួលដោយ ៖ បុប្ផា)
ចែករំលែកព័តមាននេះ