ទីក្រុងតូក្យូ ៖ ការលក់ម៉ាស៊ីនត្រជាក់ និងភេសជ្ជៈមិនមានជាតិអាល់កុលបានកើនដល់កម្រិតខ្ពស់ជាងគេកាលពីខែកក្កដា ខណៈដែលប្រជាជននាំគ្នាទៅហែលទឹកដើម្បីកាត់បន្ថយកម្តៅក្នុងរដូវក្តៅ ។ យ៉ាងនេះក្ដី ហាងលក់ទំនិញមើលឃើញអតិថិជនតិចជាងមុនក្នុងអំឡុងពេលនេះ បើទោះជាមានការព្រមានពីភ្នាក់ងារឧតុនិយមថា ការប្រឈមនឹងកម្តៅអាចនឹងមានគ្រោះថ្នាក់ដល់ជីវិតក៏ដោយ ។
សមាគមអ្នកផលិតគ្រឿងអេឡិចត្រូនិចជប៉ុនបានឲ្យដឹងថា ការលក់ម៉ាស៊ីនត្រជាក់បានកើនឡើង១០,៩% បើធៀបនឹងឆ្នាំមុនមកស្មើជាង១,៧៦លានគ្រឿងឯណោះកាលពីខែកក្កដា ។ បុគ្គលិកម្នាក់មកពីក្រុមហ៊ុន Bic Camera Inc. បាននិយាយថា ៖« ស៊េរីដែលទំនើបៗដូចជាមានការសន្សំថាមពល លក់ដាច់បានច្រើនជាងឆ្នាំធម្មតា »។
ជាមួយគ្នានេះ ក្រុមហ៊ុនស្រាវជ្រាវមួយបានឲ្យដឹងថា ការលក់ភេសជ្ជៈដែលមិនមានជាតិអាល់កុលវិញកើនឡើងបានច្រើនជាង៥%ទៅទៀតមកស្មើ២២៥លានកេស ដោយមានការនាំមុខដោយតែនិងភេសជ្ជៈកំប៉ុងដទៃ ។
ប៉ុន្តែសមាគមហាងទំនិញជប៉ុន បាននិយាយថា ការលក់តាមហាងមួយចំនួនបានធ្លាក់ចុះ៦,១%កាលពីខែកក្កដា ព្រោះមនុស្សចាស់ដែលជាអតិថិជនមួយចំណែកធំរបស់ហាងទំនិញកាត់បន្ថយការទៅទិញទំនិញ ។ ការកើនឡើងកម្តៅនេះ ក៏ប៉ះពាល់ដល់កសិផលផងដែរ ។
លោក Toshihiro Nagahama ប្រធានសេដ្ឋវិទូនៅវិទ្យាស្ថាន Dai-ichi Life Research Institute បាននិយយាថា ៖« ទោះជាការលក់ផលិតមួយចំនួនបានកើនឡើងពិតមែនក្តី តែការប៉ះពាល់ពីកម្តៅដែលរួមមានកំណើនតម្លៃបន្លែបានចាប់ផ្តើមកើតមានឡើងជាងឆ្នាំធម្មតា »។
យោងតាមទិន្នន័យដែលដកស្រង់ចេញពីហាងទំនិញប្រមាណ៤៧០កន្លែងក្នុងប្រទេសបានឲ្យដឹងថា តម្លៃត្រសក់បានកើនឡើង៤២% និងតម្លៃប៉េងប៉ោះកើនឡើង២៧%ជាដើម ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ