ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

ហាង​កាហ្វេរ​រីក​ដូច​ផ្សិត​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ ហើយ​នៅ​ពេល​នេះ វា​ក៏​កំពុង​តែ​មាន​សញ្ញា​បង្ហាញ​ថា វា​ហាក់ដូចជា ឈាន​ដល់​ចំណុច​លែង​ទៅ​មុខ​ហើយ ។ ទីផ្សារ​កាហ្វេ​នេះ បាន​ផ្ទុះ​ឡើង​ខ្លាំង​បំផុត​ទើបតែ​រង្វង់​១០​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ​នេះ​ប៉ុណ្ណោះ ដោយសារ​រ​ចរន្ត​សាកល​ភាវូបនីយកម្ម ការ​វិវឌ្ឍន៍​ចំណង់​ចំណូលចិត្ត​របស់​អ្នក​ប្រើប្រាស់…

ហាង​កាហ្វេរ​រីក​ដូច​ផ្សិត​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ ហើយ​នៅ​ពេល​នេះ វា​ក៏​កំពុង​តែ​មាន​សញ្ញា​បង្ហាញ​ថា វា​ហាក់ដូចជា ឈាន​ដល់​ចំណុច​លែង​ទៅ​មុខ​ហើយ ។ ទីផ្សារ​កាហ្វេ​នេះ បាន​ផ្ទុះ​ឡើង​ខ្លាំង​បំផុត​ទើបតែ​រង្វង់​១០​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ​នេះ​ប៉ុណ្ណោះ ដោយសារ​រ​ចរន្ត​សាកល​ភាវូបនីយកម្ម ការ​វិវឌ្ឍន៍​ចំណង់​ចំណូលចិត្ត​របស់​អ្នក​ប្រើប្រាស់ និង​វប្បធម៌​ហាង​កាហ្វេ​ដែល​កំពុង​រីក​ចម្រើន​នៅ​ក្នុង​តំបន់ ។

មក​ដល់​ពេល​នេះ ទីផ្សារ​កាហ្វេ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា ត្រូវ​បាន​បែងចែក​ជា​ពីរ​ផ្នែក គឺ​កាហ្វេ​តាម​បែប​ប្រពៃណី និង​ការ​ហ្វេ​តាម​បែប​ពួក​ប​ស្ចឹ​ម​ប្រទេស ។ កាហ្វេ​បែប​ប្រពៃណី​ដែល​ចាស់​ៗ​សម័យ​មុន​ធ្លាប់​ទទួលទាន​តាម​បែប​សាមញ្ញ​ៗ​ដោយ​យក​កាហ្វេ​ដែល​គេ​កិន​ហើយ​លាយ​ស្រាប់​ៗ​យក​មក​ឆុង​ដោយ​ហ្វី​ន ឬ​ឆុង​ដោយ​ប្រដាប់​ឆុង​ដោយ​ដៃ ដែល​រស់ជាតិ​របស់​វា​មាន​កាហ្វេ​ខ្មៅ កាហ្វេ​ទឹកកក កាហ្វេ​ទឹកដោះគោ កាហ្វេ​ទឹកដោះគោ​ទឹកកក ។ ចំណែក​ពពួក​កាហ្វេ​តាម​បែប​ប​ស្ចឹ​ម​ប្រទេស គឺ​ឆុង​ដោយ​ម៉ាស៊ីន ដូច​ជា ពពួក​កាហ្វេ​រសជាតិ​កាហ្វេ​ឡា​តេ កាហ្វេ​កា​ពូ​ស៊ី​ណូ កាហ្វេ​អ៊ិ​ច​ប្រេ​សូ កាហ្វេ​អា​មេ​រិ​ខែ​ន​ណូ ដែល​គេ​ប្រើប្រាស់​គ្រាប់​កាហ្វេ​សុទ្ធ​កិន​ថ្មី​ៗ​តែ​ម្តង ។

កាហ្វេ​តាម​បែប​ប្រពៃណី​នេះ​នៅ​មាន ប៉ុន្តែ​ហាក់​រលុប​ចេញពី​តម្រូវការ​របស់​យុវវ័យ​សម័យ​ក្រោយ ។ រស់ជាតិ​កាហ្វេ​សម័យ​មុន​នៅ​សល់​ការ​ពេញ​និយម​តែ​ក្រុម​មនុស្ស​វ័យ​ចាប់ពី​៣៥​ឆ្នាំ​ឡើង​ទៅ​ប៉ុណ្ណោះ ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​យុវវ័យ​ក្រោម​៣៥​ឆ្នាំ​វិញ​អាច​មាន​ភាគរយ​តិច​ទេ ។

នៅ​ក្នុង​ស្ថានភាព​បែប​នេះ ចំនួន​ហាង​កាហ្វេ​តាម​បែប​ប្រពៃណី​នៅ​ក្នុង​រាជធានី​ហាក់​មានការ​ថមថយ គួរសម ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​កាហ្វេ​តាម​បែប​ប​ស្ចឹ​ម​ប្រទេស ឬ​កាហ្វេ​សម័យ​ទំនើប​នេះ​វិញ គឺ​កើនឡើង​ខ្លាំង​ណាស់ នៅ​ពេល​នេះ ។ កត្តា​ជំរុញ​ដ៏​សំខាន់​មួយ​នៃ​ទីផ្សារ​កាហ្វេ​តាម​បែប​ប​ស្ចឹ​ម​ប្រទេស​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា គឺ​ដោយសារ​តែ​ចរន្ត​នៃ​សាកល​ភាវូបនីយកម្ម ។ សព្វ​ថ្ងៃនេះ​ហាង​កាហ្វេ​សម័យ​ថ្មី​នេះ​ហាក់​កំពុង​តែ​ផ្ទុះ​ពេញទំហឹង ជា​ពិសេស​នៅ​តាម​ទីប្រជុំជន​នានា​ដូច​ជា រាជធានី​ភ្នំពេញ សៀមរាប និង​ខេត្ត​ព្រះ​សីហ​នុ ។

ជាមួយនឹង​កំណើន​នេះ​ហើយ​ទើប​ហាង​កាហ្វេ​អន្តរជាតិ​ជា​ច្រើន បាន​ហក់​ចូល​ទីផ្សារ​នៅ​កម្ពុជា​ដែរ ដែល​រួម​មាន​ដូច​ជា ហាង​កាហ្វេ Starbucks ហាង​កាហ្វេ Costa Coffee ហាង​កាហ្វេ​% និង​ហាង​កាហ្វេ Black Canyon ជាដើម ហើយ​ក៏​មាន​ហាង​យីហោ​នៅ​ក្នុងស្រុក​ដែល​បាន​បើក​ដោយ​ប្រើប្រាស់​ម៉ាស៊ីន​ឆុង​សម័យ​ទំនើប និង​ស្វ័យប្រវត្តិ​ជា​ច្រើន​ផង​ដែរ ដូច​ជា​ហាង​កាហ្វេ Brown និង​ហាង​កាហ្វេ Tube ជាដើម ។ ដោយសារ​តែ​កំណើន​បែប​នេះ​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ នៅ​កន្លែង​ណា​ក៏​គេ​អាច​រក​ពពួក​កាហ្វេ​ម៉ាស៊ីន​តាម​រសជាតិ​ប​ស្ចឹ​ម​ប្រទេស​នេះ​បាន​សឹងតែ​គ្រប់​ទិស​ទីកន្លែង ។

ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​ទីផ្សារ​ទាំងមូល​នៃ​កាហ្វេ​នៅ​កម្ពុជា​ហាក់​នៅ​មាន​កម្រិត​ទាប និង​កំណើន​ទាប ។ តាម​ស្ថិតិ​ដែល​ផ្សព្វផ្សាយ​ដោយ https://www.statista.com បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា បរិមាណ​កាហ្វេ​ប្រើប្រាស់​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​នៅ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​អាច​មាន​ប្រមាណ​ជា​២,៦០ លាន​គីឡូក្រាម ជាមួយនឹង​ទីផ្សារ​សរុប​មាន​តម្លៃ​ប្រមាណ​ជា​ជាង ១៥០ លាន​ដុល្លារ ។ ទំហំ​នេះ​គួរសម​ដែរ ប៉ុន្តែ​និយាយ​អំពី​កំណើន​វិញ គឺ​មាន ការ​ព្យាករណ៍​ទាប ។

ប្រភព​ដដែល​បាន​បន្ថែម​ថា អត្រាកំណើន​នៃ​តម្រូវការ​កាហ្វេ​នៅ​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​មុន​ឃើញ​ស្ទុះ​ខ្លាំង ប៉ុន្តែ​នៅ​ពេល​នេះ គឺ​នៅ​ក្នុង​រង្វង់​ត្រឹមតែ​០,៦​ភាគរយ​ប៉ុណ្ណោះ ។ សម្រាប់​ប្រាក់​ចំណូល​ពី​ការ​លក់​កាហ្វេ​វិញ គឺ​ឃើញ​ថា កើនឡើង​ត្រឹម​នៅ​ក្នុង​រង្វង់​៣,៥ ភាគរយ ស្រប​ពេល​ដែល​តម្រូវការ​កាហ្វេ​សម្រាប់​ពលរដ្ឋ​កម្ពុជា គឺជា​មធ្យម​ត្រឹមតែ​០,១៥ គីឡូក្រាម​ប៉ុណ្ណោះ​នៅ​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ ។

ផ្អែក​តាម​ស្ថានភាព​នេះ ទីផ្សារ​កាហ្វេ​នៅ​ទីប្រជុំជន​ជា​ពិសេស គឺ​នៅ​រាជធានី​វា​អាច​ចូល​ដល់​លក្ខណៈ​ច្រើន បន្តិច ដូច្នេះ​ប្រសិនបើ​ចង់​ពង្រីក គឺ​មាន​តែ​ទៅ​តំបន់​ជនបទ ប៉ុន្តែ​ទោះបីជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​កម្រិត​ប្រាក់​ចំណូល​នៅ​ជនបទ​ទំនងជា​ពិបាក​នឹង​អាច​ទទួលទាន​កាហ្វេ​សម័យ​ទំនើប​នេះ​ណាស់ ។

សរុប​ទៅ ទីផ្សារ​កាហ្វេ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា គឺជា​ឧស្សាហកម្ម​ដែល​មាន​ភាព​ស្វាហាប់ ប៉ុន្តែ​ហាក់ដូចជា ដល់​ចំណុច​លែង​កើន​ទៅ​មុខ​ហើយ ។ ផ្អែក​តាម​ស្ថិតិ​បាន​បង្ហាញ​ថា កំណើន​តម្រូវការ​កាហ្វេ គឺ​មាន​ទាប ខណៈ​ដែល​កម្រិត​ប្រាក់​ចំណូល​កាហ្វេ​ក៏​មាន​កំណើន​ទាប​ដែរ ។ ដូច្នេះ​អ្នក​ដែល​មាន​បំណង​បើក​អាជីព​លក់​កាហ្វេ​អាច​យក​ទៅ​ជា​មូលដ្ឋាន​សម្រាប់​ពិចារណា ។ ចន្លោះ​ទីផ្សារ និង​ច្រក​រក​ចំណូល​នៅ​តែ​មាន​ពី​ឧស្សាហកម្ម​នេះ ប៉ុន្តែ​ការ​ប្រកួតប្រជែង​នឹង​អាច​កាន់តែ​ស្វិតស្វាញ ។ ដូច្នេះ មុន​ចេញ​រកស៊ី​បើកហាង​កាហ្វេ គេ​គួរតែ​ពិនិត្យ​អោយ​បាន​ល្អិតល្អន់​អំពី​ទីផ្សារ​នៅ​តាម​ទីតាំង បើសិនជា​គេ​មិន​ចង់​រកស៊ី​ខាត​ទេ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ