ការគ្រប់គ្រងវិបត្តិ និងហានិភ័យដែលមានប្រសិទ្ធិភាព គឺជាការច្របាច់រួមបញ្ចូលគ្នានូវការរៀបចំទំនាក់ទំនងការសម្រេចចិត្ត និងការសម្របខ្លួន ។ ទាំងនេះ គឺជាយុទ្ធសាស្ត្រសំខាន់ៗមួយចំនួន ដើម្បីគ្រប់គ្រងវិបត្តិ និងហានិភ័យរបស់ស្ថាប័នសម្រាប់ជាការពិចារណារបស់អស់លោក/លោកស្រី ៖
១.បង្កើតផែនការគ្រប់គ្រងវិបត្តិ
ការបង្កើតផែនការគ្រប់គ្រងវិបត្តិដ៏ទូលំទូលាយដែលបង្ហាញពីហានិភ័យដែលអាចកើតមាន សេណារីយ៉ូ និងការឆ្លើយតបសមស្រប ។ កំណត់បុគ្គលិកសំខាន់ៗដែលនឹងទទួលខុសត្រូវចំពោះតួនាទីជាក់លាក់ក្នុងអំឡុងពេលមានវិបត្តិ ។ បង្កើតពិធីសារទំនាក់ទំនងទាំងខាងក្នុង និងខាងក្រៅ ។
២.រៀបចំការបណ្តុះបណ្តាល និងអនុវត្តការសាកល្បងជាប្រចាំ រៀបចំវគ្គបណ្តុះបណ្តាលជាប្រចាំ និងត្រូវសមសកម្មភាពជាប្រចាំ ដើម្បីធានាថា ក្រុមគ្រប់គ្រងវិបត្តិស្គាល់តួនាទី និងទំនួលខុសត្រូវរបស់ពួកគេ ។ សកម្មភាពទាំងនេះជួយកំណត់គម្លាតនៅក្នុងផែនការ និងផ្តល់ឱកាស ដើម្បីកែលម្អយុទ្ធសាស្ត្រ ។
៣.យុទ្ធសាស្ត្រទំនាក់ទំនង
បង្កើតបណ្តាញទំនាក់ទំនង និងពិធីការច្បាស់លាស់ ដើម្បីធានាបាននូវការផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានទាន់ពេលវេលា និងត្រឹមត្រូវ ។ ចាត់តាំងអ្នកនាំពាក្យសម្រាប់ទំនាក់ទំនងខាងក្រៅ ដើម្បីរក្សាសារដែលជាប់លាប់ និងគ្រប់គ្រងព័ត៌មានច្បាស់លាស់ ។
៤.ការសម្រេចចិត្តរហ័ស
គួរផ្តល់សិទ្ធិអំណាចដល់អ្នកធ្វើសេចក្តីសម្រេចចិត្តសំខាន់ៗ ដើម្បីធ្វើសកម្មភាពយ៉ាងឆាប់រហ័សក្នុងពេលមានវិបត្តិ ។ ប្រើផែនការគ្រប់គ្រងវិបត្តិជាការណែនាំ ប៉ុន្តែត្រូវរៀបចំខ្លួន ដើម្បីសម្របខ្លួនដោយផ្អែកលើស្ថានភាពវិវត្តទៅមុខនៃសភាពការណ៍ ។ ផ្តល់អាទិភាពដល់ការសម្រេចចិត្តដោយផ្អែកលើផលប៉ះពាល់ និងភាពបន្ទាន់របស់វា ។
៥.កិច្ចសហប្រតិបត្តិការឆ្លងមុខងារ
ជំរុញកិច្ចសហប្រតិបត្តិការនៅគ្រប់នាយកដ្ឋាន និងមុខងារផ្សេងៗនៅក្នុងអង្គភាព ។ អ្នកត្រូវប្រាកដថាព័ត៌មានហូរយ៉ាងរលូនរវាងក្រុម ដើម្បីជួយសម្រួលដល់ការឆ្លើយតបទាន់សភាពការណ៍ ។
៦.ភាពបត់បែន
ត្រូវទទួលស្គាល់ថា វិបត្តិច្រើនតែមិនអាចទាយទុកជាមុនបាន ហើយផែនការអាចនឹងត្រូវកែសម្រួលក្នុងពេលជាក់ស្តែង ។ រក្សាភាពបត់បែន និងបើកទូលាយចំពោះការកែប្រែយុទ្ធសាស្ត្រដោយផ្អែកលើលក្ខណៈវិវឌ្ឍន៍នៃវិបត្តិ ។
៧.ការយល់ចិត្ត និងការគាំទ្រ
បង្ហាញពីការយល់ចិត្ត និងផ្តល់ការគាំទ្រផ្លូវចិត្តដល់បុគ្គលិក អតិថិជន និងអ្នកពាក់ព័ន្ធផ្សេងទៀតដែលរងផលប៉ះពាល់ដោយវិបត្តិ ។ ពិចារណាពីសុខមាលភាពរបស់ក្រុមការងារ និងដោះស្រាយរាល់កង្វល់ភ្លាមៗ។
៨.ការត្រួតពិនិត្យ និងវាយតម្លៃជាបន្តបន្ទាប់
តាមដានស្ថានភាពជាបន្តបន្ទាប់ និងវាយតម្លៃឡើងវិញនូវផែនការគ្រប់គ្រងវិបត្តិតាមតម្រូវការ ។ បន្ទាប់ពីមានវិបត្តិ សូមធ្វើការពិនិត្យឡើងវិញឱ្យបានហ្មត់ចត់ ដើម្បីកំណត់មេរៀនដែលបានរៀន និងផ្នែកសម្រាប់កែលម្អ ។
៩.ការអនុលោមតាមច្បាប់ និងបទប្បញ្ញត្តិ
អ្នកត្រូវធានាថា សកម្មភាពគ្រប់គ្រងវិបត្តិអនុលោមតាមច្បាប់ និងបទប្បញ្ញត្តិពាក់ព័ន្ធ ។ ធ្វើការយ៉ាងជិតស្និទ្ធជាមួយអ្នកប្រឹក្សាផ្នែកច្បាប់ ដើម្បីស្វែងរកផលប៉ះពាល់ផ្នែកច្បាប់ដែលអាចកើតមាន ។
១០. ការទំនាក់ទំនង និងការវិភាគក្រោយវិបត្តិ
ការប្រាស្រ័យទាក់ទងជាមួយភាគីពាក់ព័ន្ធក្រោយវិបត្តិ ដើម្បីផ្តល់ព័ត៌មានថ្មីៗចែករំលែកមេរៀនដែលបានរៀន និងធានាពួកគេអំពីវិធានការនាពេលអនាគត ។ ធ្វើការវិភាគឱ្យបានហ្មត់ចត់អំពីការឆ្លើយតបនៃការគ្រប់គ្រងវិបត្តិ ដើម្បីកំណត់ចំណុចខ្លាំង និងផ្នែកសម្រាប់ការកែលម្អ ។
តាមរយៈការរួមបញ្ចូលគ្នានៃផែនការសកម្ម ការប្រាស្រ័យទាក់ទងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងការឆ្លើយតបដែលអាចបត់បែនបាន ស្ថាប័នអាចបង្កើនសមត្ថភាពរបស់ពួកគេក្នុងការគ្រប់គ្រងវិបត្តិដោយជោគជ័យ ។ ការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព និងកែលម្អឱ្យបានទៀងទាត់នូវផែនការគ្រប់គ្រងវិបត្តិដោយផ្អែកលើមតិកែលម្អ និងបទពិសោធន៍នឹងរួមចំណែកដល់ការកែលម្អជាបន្តបន្ទាប់ក្នុងការត្រៀមរៀបចំវិបត្តិ និងសមត្ថភាពឆ្លើយតប ៕ ដោយៈ ហេង ចេស្តារ
ចែករំលែកព័តមាននេះ