ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

របៀប​និយាយ​ថា ទេ​ ទៅ​កាន់​កូន​របស់​អ្នក !

1 ថ្ងៃ មុន

រាជធានី​ភ្នំពេញ​៖ នៅ​ពេល​អ្នក​និយាយ​ទៅ​កាន់​កូន​របស់​អ្នក​ថា “​ប្រយ័ត្ន កុំ​ធ្វើ​ឱ្យ​វា​កំពប់​” អ្នក​ប្រហែលជា​កំពុង​គិត​ក្នុង​ចិត្ត​ថា ពួក​គេ​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​កំពប់​ភេសជ្ជៈ​របស់​ពួក​គេ​។ វា​ទំនងជា​ថា អ្វី​ដែល​កូន​បានលឺ​គឺ “​កំពប់​” ​។…

រាជធានី​ភ្នំពេញ​៖ នៅ​ពេល​អ្នក​និយាយ​ទៅ​កាន់​កូន​របស់​អ្នក​ថា “​ប្រយ័ត្ន កុំ​ធ្វើ​ឱ្យ​វា​កំពប់​” អ្នក​ប្រហែលជា​កំពុង​គិត​ក្នុង​ចិត្ត​ថា ពួក​គេ​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​កំពប់​ភេសជ្ជៈ​របស់​ពួក​គេ​។ វា​ទំនងជា​ថា អ្វី​ដែល​កូន​បានលឺ​គឺ “​កំពប់​” ​។ ហេតុ​អ្វី​បានជា​ការ​និយាយ​ថា “​ទេ​” ឱ្យ​បាន​តិច​ជាង​មុន សំខាន់​សម្រាប់​មាតាបិតា ? ការ​និយាយ​ពាក្យ​ថា “​ទេ​” ឬ “​កុំ​” និង “​មិន​គួរ​” ពាក្យ​ទាំងនេះ មាតាបិតា ឬ​អាណាព្យាបាល ឧស្សា​រហ៍​ប្រើ ប៉ុន្តែ​ជា​ការ​ល្អ អ្នក​គួរ​គប្បី​កាត់​បន្ថយ​ការ​និយាយ​ឃ្លា​ទាំងនេះ​ ។គោលបំណង​នៃ​ការ​កាត់​បន្ថយ ពាក្យ​ថា “​ទេ​” ឱ្យ​បាន​តិច​ជាង​មុន គឺ​ដើម្បី​បង្វែរ​ទិស​ដៅ​កូន​តូច​របស់​អ្នក​ឱ្យ​ឆ្ងាយ​ពី​អ្វី ដែល​អ្នក​មិន​ចង់ឱ្យ​ពួក​គេ​ធ្វើ និង​ឆ្ពោះទៅ​រក​អ្វី​ដែល​អ្នក​ចង់ឱ្យ​ពួក​គេ​ធ្វើ​។
របៀប​និយាយ​ថា “​ទេ​” ចំពោះ​កូន​របស់​អ្នក ៖

១. និយាយ​ក្នុង​ន័យ​វិជ្ជមាន ៖ ការ​និយាយ​ក្នុង​ន័យ​វិជ្ជមាន អនុញ្ញាត​ឱ្យ​កូន​តូច​របស់​អ្នក ចេះ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា និង​អភិវឌ្ឍ​ជំនាញ​នៃ​ការ​គិតពិចារណា​របស់​ពួក​គេ​។ ជំនួស​ឱ្យ​ការ​ស្តាប់​នូវ​អ្វី ដែល​ពួក​គេ​មិន​អាច​ធ្វើ​បាន ពួក​គេ​អាច​ផ្តោត​លើ​លទ្ធភាព​ទាំងអស់ លើ​អ្វី​ដែល​ពួក​គេ​អាច​ធ្វើ​បាន ។

២. ផ្លាស់​ប្តូរ​ភាសា​របស់​អ្នក ៖ ជំនួស​ឱ្យ​ការ​និយាយ​ថា “​ប្រយ័ត្ន កុំឱ្យ​កំពប់​” អ្នក​អាច​នឹង​និយាយ​បែប​នេះ “​អរគុណ​ដែល​កូន​បាន​ប្រើ​ដៃ​ពីរ ដើម្បី​កាន់​កែវ​ទឹកដោះគោ​យ៉ាង​ជាប់​ល្អ​” ​។

៣. និយាយ​អ្វី​ដែល​អ្នក​ចង់បាន ៖ ចូរ​ពណ៌នា​សម្រាប់​កូន​របស់​អ្នក នូវ​អាកប្បកិរិយា ដែល​អ្នក​ចង់​ឃើញ ជៀសវាង​ការ​ផ្តល់​យោបល់ ឬ​ពង្រឹង​អ្វី​ដែល​អ្នក​មិន​ចង់ឱ្យ​ពួក​គេ​ធ្វើ​។ តាម​ដែល​អ្នក​អាច​ធ្វើ​បាន ចូរ​បង្ហាញ​កូន​របស់​អ្នក នូវ​អ្វី​ដែល​អ្នក​ចង់ឱ្យ​ពួក​គេ​ធ្វើ​ជំនួស​វិញ ៖ “​នេះ​ជា​វិធី​ស្ទាបអង្អែល​កូន​ឆ្កែ​តូច​” ជំនួស​ឱ្យ​និយាយ​ថា “​កុំ​ទាញ​កន្ទុយឆ្កែ​”​។

៤. កុំឱ្យ​ពួក​គេ​ក្លាយជា​ស៊ាំ​នឹង​ពាក្យ​ថា “​ទេ​” ៖ ពាក្យ​ថា “​ទេ​” ប្រសិនបើ​ប្រើ​ញឹកញាប់​ពេក វា​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​កូន​តូច​របស់​អ្នក​ស្តាប់​ទៅ​ស៊ាំ បាត់បង់​អត្ថន័យ ហើយ​លែង​ស្តាប់​។

៥. ពន្យល់​ពី​មូលហេតុ ៖ ការ​ពន្យល់​ពី​មូលហេតុ អាច​ជួយ​ឱ្យ​កូន​តូច​របស់​អ្នករៀន​សូត្រ ដើម្បី​ធ្វើការ​ជ្រើសរើស​កាន់តែ​ប្រសើរ ។ ឧទាហរណ៍​៖ ជំនួស​ឱ្យ​ការ​និយាយ​ថា “​កុំ​ពាក់​ស្បែកជើង​ចូល​ផ្ទះ​” សូម​និយាយ​ថា “​ការ​ដោះ​ស្បែកជើង​របស់​យើង មុន​ពេល​ចូល​ផ្ទះ ធ្វើ​ឱ្យ​កម្រាល​ឥដ្ឋ​ស្អាត​”​។

៦. ទទួលស្គាល់​អារម្មណ៍​របស់​ពួក​គេ ៖ ជំនួស​ឱ្យ​ការ​និយាយ​ថា “​ទេ កូន​មិន​អាច​ទិញ​របស់​នោះ​បាន​ទេ​” នៅ​ពេល​ដែល​កូន​តូច​របស់​អ្នក ចង់បាន​អ្វីមួយ​នៅ​ក្នុង​ហាង សូម​សាកល្បង​និយាយ​ថា “​ប៉ា​ដឹង​ថា កូន​ពិតជា​ចង់បាន របស់​លេង​នោះ​។ វា​មើលទៅ​ពិតជា​ស្អាត​ណាស់ ប៉ុន្តែ​យើង​នឹង​មិន​ទិញ​វា​នៅ​ថ្ងៃនេះ​ទេ​”​។

៧. ណែនាំ​ឡើង​វិញ ៖ ណែនាំ​កូន​ឡើង​វិញ ហើយ​និយាយ​អំពី​អ្វី ដែល​អ្នក​ចង់ឱ្យ​ពួក​គេ​ធ្វើ ដោយ​និយាយ​ថា “​តោះ​មើល​ថា តើ​យើង​អាច​រក​វិធី​ល្អ​ប្រសើរ​ជាង​មុន ដើម្បី​ធ្វើ​វា​” ។

៨. រក្សា​ទុក​ពាក្យ “​ទេ​” សម្រាប់​ភាព​អាសន្ន ៖ ក្នុង​ពេល​មាន​អាសន្ន ពាក្យ​ថា “​ទេ​” អាច​មិន​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​។ សូម​ពិចារណា​សាកល្បង​ពាក្យ​ផ្សេង​ដូច​ជា “​ឈប់​” ឬ “​នៅ​ទីនោះ​ហើយ​” ដែល​វា​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ជាង​ពាក្យ​ថា “​ទេ​” ៕ ប្រភព ​៖ blog.lovevery

អត្ថបទ​នេះ​ផលិត​ឡើង ក្រោម​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ ជាមួយ​សាលារៀន​វ៉េ​ស្ទ​ឡាញ​ន៍ និង​សាលារៀន​ណ​ត្ស​ឡាញ​ន៍ ។ បវេសនកាល​ឆ្នាំ​សិក្សា​ថ្មី ចូល​រៀន​ថ្ងៃ​ទី ៤ ខែសីហា ឆ្នាំ ២០២៥ ។ សាលារៀន​ផ្តល់​ជូន​កម្មវិធី​ចំណេះ​ទូទៅ​ខ្មែរ​ពី​ថ្នាក់​ម​ត្តេ​យ្យ ដល់ទី ១២ កម្មវិធី​ភាសា​អង់គ្លេស​ទូទៅ និង​កម្មវិធី​ភាសា​ចិន​ទូទៅ​ចាប់ពី​កម្រិត​ម​ត្តេ​យ្យ ដល់ទី ១២ ។ សាលារៀន​ផ្តល់​ជូន​អាហារូបករណ៍​រហូត​ដល់ ៣០% ការ​ធានា​រ៉ាប់រង​គ្រោះថ្នាក់​បុត្រ​ធីតា និង​ការ​ការពារ​ការ​សិក្សា​បុត្រ​ធីតា​រហូត​ដល់ ៥ ឆ្នាំ សម្រាប់​ការ​ចុះ​ឈ្មោះ​ត្រឹម​ថ្ងៃ​ទី ៣១ ខែកក្កដា ២០២៥ ។ សម្រាប់​ព័ត៌មាន​បន្ថែម សូម​ទំនាក់ទំនង​ទូរស័ព្ទ​លេខ ៖ ០៩២ ៨៨៨ ៤៩៩ / ០១៥ ៨០៥ ១២៣ ៕