ប្រមុខរាជរដ្ឋាភិបាលគ្រោងពង្រីកផ្លូវទៅកោះកុងជាផ្លូវហាយវេ
- ភ្នំពេញ
រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ប្រមុខរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រី បានបញ្ជាក់ថា ផ្លូវជាតិលេខ៤៨ ភ្ជាប់ពីស្រុកស្រែអំបិល…
រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ប្រមុខរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រី បានបញ្ជាក់ថា ផ្លូវជាតិលេខ៤៨ ភ្ជាប់ពីស្រុកស្រែអំបិល…
រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ប្រមុខរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រី បានបញ្ជាក់ថា ផ្លូវជាតិលេខ៤៨ ភ្ជាប់ពីស្រុកស្រែអំបិល ទៅខេត្តកោះកុងដែលទើបជួសជុលនេះ នឹងពង្រីកជា៤គន្លងសម្រាប់តភ្ជាប់ផ្នែកដឹកជញ្ជូនពីប្រទេសថៃ ទៅកាន់ប្រទេសវៀតណាម និងជាទីតាំងសម្រាប់រៀបចំព្រឹត្តិការណ៍ប្រណាំងកង់អន្តរជាតិប្រចាំឆ្នាំនៅកម្ពុជាផងដែរ ។
សម្ដេចតេជោបានថ្លែងបែបនេះ កាលពីរាត្រីថ្ងៃទី១៥ ខែធ្នូ ក្នុងឱកាសអញ្ជើញជាអធិបតីដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់ក្នុងពិធីបុណ្យសមុទ្រ ដែលប្រារព្ធធ្វើនៅខេត្តកោះកុង ។ សម្ដេចតេជោ បានបន្ដថា ៖« ផ្លូវនេះទើបតែចាក់កៅស៊ូបានមួយស្រទាប់ទេ គឺសល់មួយស្រទាប់ទៀត ហើយខ្ញុំមានកិត្តិយសជម្រាបជូនប្រជាជននៅខេត្តកោះកុងឲ្យបានជ្រាបថា ផ្លូវជាតិលេខ៤៨ដែលយើងជួសជុលនៅពេលនេះ គឺគ្រាន់តែជួសជុលបណ្ដោះអាសន្នប៉ុណ្ណោះ ប៉ុន្ដែអនាគត ផ្លូវនេះយើងមិនអាចទុកនៅត្រឹម១០ម៉ែត្រឬជាង១០ម៉ែត្រនោះទេ យើងត្រូវពង្រីកផ្លូវនេះឲ្យទៅជា៤គន្លង គឺមានកម្រិតជាហាយវេតែម្ដង »។
សម្ដេចតេជោ បានបញ្ជាក់ថា ៖« ពេលនេះ យើងកំពុងតែដំណើរការនីតិវិធីតាមរយៈការជ្រើសរើសក្រុមហ៊ុនគូរប្លង់ និងជ្រើសរើសក្រុមហ៊ុនសាងសង់ »។ សម្ដេចថ្លែងថា ៖« វាជារបៀងមាត់សមុទ្រសម្រាប់ការតភ្ជាប់រវាងពីព្រះរាជាណាចក្រថៃ ទៅកាន់សាធារណរដ្ឋសង្គមនិយមវៀតណាម ហើយវាមិនត្រឹមតែជារបៀងដឹកជញ្ជូនប៉ុណ្ណោះទេ ក៏ប៉ុន្ដែទៅថ្ងៃអនាគត វាអាចក្លាយជាទីតាំងប្រណាំងកង់អន្តរជាតិ ប្រចាំឆ្នាំនៅតាមមាត់សមុទ្ររបស់កម្ពុជាផងដែរ »។
ក្រៅពីគម្រោងដ៏សំខាន់មួយនេះ សម្តេចតេជោ ក៏បានលើកឡើងពីគម្រោងកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ឋធំៗមួយចំនួនទៀតនៅក្នុងខេត្តកោះកុង ដូចជា គម្រោងស្ថាបនាផ្លូវពីខេត្តបាត់ដំបង មកខេត្តពោធិ៍សាត់ ភ្ជាប់មកកាន់ខេត្តនេះ ដែលនឹងត្រូវស្ថាបនាឆាប់ៗនេះ ។
ជាមួយគ្នានេះ សម្តេចក៏បានបង្ហើបពីគម្រោងសាងសង់ព្រលានយន្តហោះសម្រាប់យន្តហោះក្នុងស្រុកនៅក្នុងគម្រោងតារាសាគរ ដែលវិនិយោគដោយក្រុមហ៊ុនចិន និងគម្រោងពង្រីកព្រលានយន្តហោះក្រុងព្រះសីហនុ ដើម្បីអនុញ្ញាតឲ្យយន្តហោះធំៗចុះចតបានផងដែរ ។
គួរបញ្ជាក់ថា ផ្លូវជាតិលេខ៤៨ មានប្រវែងសរុបជាង១៥៩គីឡូម៉ែត្រ ដែលភ្ជាប់ពីផ្លូវជាតិលេខ៤ ត្រង់ចំណុចស្រុកស្រែអំបិល ។ ផ្លូវនេះចាប់ផ្ដើមខូចខាតយ៉ាងលឿនគួរឲ្យកត់សម្គាល់នៅក្នុងរយៈពេលចុងក្រោយនេះ ។
បើតាមនាយកដ្ឋានផ្លូវថ្នល់ នៃក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានបញ្ជាក់កន្លងមកថា ផ្លូវនេះមានអាយុកាលជាង១២ឆ្នាំហើយ ដែលហួសរយៈពេលធានាគុណភាព គួបផ្សំនឹងទំហំចរាចរណ៍កើនឡើង ពិសេសការដឹកជញ្ជូនសម្ភារសំណង់ទៅកាន់ខេត្តព្រះសីហនុ ។ ការកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធតភ្ជាប់គឺជាគោលនយោបាយអាទិភាពមួយនៅក្នុងយុទ្ធសាស្ត្រចតុកោណដំណាក់កាលទី៤ របស់រាជរដ្ឋាភិបាល ដើម្បីជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិឈានទៅប្រទេសមានប្រាក់ចំណូលមធ្យមកម្រិតខ្ពស់នៅឆ្នាំ២០៣០ និងជាប្រទេសមានចំណូលខ្ពស់នៅឆ្នាំ២០៥០ ។
លោកបណ្ឌិត ម៉ី កល្យាណ ប្រធានក្រុមប្រឹក្សាវិទ្យាស្ថានសិក្សាការអភិវឌ្ឍ បានថ្លែងថា បញ្ហាហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធជារឿងប្រឈមមួយក្នុងការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា ប៉ុន្តែរាជរដ្ឋាភិបាលក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះបានរៀបចំគោលនយោបាយ និងវិនិយោគលើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធយ៉ាងច្រើន ដើម្បីជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ ហើយអ្វីដែលរាជរដ្ឋាភិបាលបានធ្វើ គឺស្ថិតក្នុងទិសដៅត្រឹមត្រូវមួយ ។ ទោះយ៉ាងនេះក្ដី លោកស្នើសុំឱ្យមានការពន្លឿនការវិនិយោគលើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធបន្ថែមទៀត ដើម្បីកាត់បន្ថយតម្លៃដើមនៃការដឹកជញ្ជូន ។
លោកថ្លែងថា ៖« វាជារឿងចាំបាច់ដែលត្រូវកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ដើម្បីរុញសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាទៅកាន់ដំណាក់កាលថ្មីមួយទៀត ព្រោះបើចង់ឲ្យសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាកើនឡើង និងឈានទៅកាន់លំដាប់ថ្មី កម្ពុជាត្រូវការវិនិយោគលើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធបន្ថែមទៀត »៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ