ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

អុ​ី​អន គ្រោង​បើកហាង​នៅ​កម្ពុជា​ចំនួន​30​បន្ថែម​ទៀត

6 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ យោង​តាម Asian Investment Report ២០១៨ បាន​ឲ្យ​ដឹង​នៅ​ក្នុង​របាយការណ៍​របស់​ខ្លួន​មួយ ដោយ​បាន​បញ្ជាក់​ថា ក្រុមហ៊ុន​ផ្សារ​ទំនើប​Aeon…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ យោង​តាម Asian Investment Report ២០១៨ បាន​ឲ្យ​ដឹង​នៅ​ក្នុង​របាយការណ៍​របស់​ខ្លួន​មួយ ដោយ​បាន​បញ្ជាក់​ថា ក្រុមហ៊ុន​ផ្សារ​ទំនើប​Aeon មាន​គម្រោង​បើកហាង​លក់ទំនិញ​ខ្នាត​តូច​(Store) ឲ្យ​បាន​៣០​បន្ថែម​ទៀត​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០២០​ខាង​មុខ​នេះ ខណៈ​បច្ចុប្បន្ន ក្រុមហ៊ុន​ផ្សារ​ទំនើប​ជប៉ុន​មួយ​នេះ បាន​ដំណើរការ​ផ្សារ​ទំនើប​ចំនួន​២​ហើយ​នៅ​កម្ពុជា និង​មាន​គម្រោង​បើក​ការ​សាងសង់​សាខា​ទី​៣​របស់​ខ្លួន​បន្ថែម​ទៀត ។

របាយការណ៍​បាន​បន្ថែម​ថា ក្រម​ហ៊ុន​មួយ​នេះ ក៏​មាន​គម្រោង​ព​ង្រី​ផ្សារ​របស់​ខ្លួន​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​វៀតណាម​ឲ្យ​បាន​ជាង​២០​បន្ថែម​ទៀត​ផង​ដែរ​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០២៥​ខាង​មុខ​។ រហូត​មក​ដល់​ពេល​នេះ​មាន​ផ្សារ​ប្រហែល​១១ ហើយ​ដែល​បាន​ចូល​នៅ​ក្នុង​ទីផ្សារ​វៀតណាម​ចាប់តាំងពី​ឆ្នាំ​២០១៧ និង​បន្ត​សម្ពោធ​ដាក់​ឲ្យ​ដំណើរ​ថែម​ទៀត​នៅ​ទីនោះ ។

ទំហំ​ទុន​វិនិយោគ​ផ្ទាល់​ពី​បរទេស​របស់​ប្រទេស​ជប៉ុន​មក​កាន់​តំបន់​អាស៊ាន​កើនឡើង​១៨% ពោល​គឺ​កើនឡើង​៦,១​ពាន់​លាន​ដុល្លារ ហើយ​ការ​វិនិយោគ​របស់​ប្រទេស​ជប៉ុន​លើ​ពាណិជ្ជកម្ម​លក់រាយ និង​ដុំ​កើនឡើង​៥០% ពោល​គឺ​មាន​ទំហំ​ទឹកប្រាក់​ចំនួន​៤,៣​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​។ ប្រទេស​ជប៉ុន ក៏​គ្រោង​នឹង​សម្ពោធ​ដាក់​ឲ្យ​ដំណើរ​រការ​ផ្សារ​លក់រាយ​បន្ថែម​ទៀត នៅ​ក្នុង​តំបន់​អាស៊ាន​ផង​ដែរ ។ផ្សារ​ទំនើប​នៅ​កម្ពុជា​កំពុង​មានការ​រីក​ចម្រើន​យ៉ាង​ខ្លាំង ដោយ​ឆ្នាំ​នេះ​ផ្សារ​ទំនើប​ប្រមាណ​១០​ទីតាំង​បាន​បើក និង​ត្រៀម​បើក​ដំណើរការ​នៅ​ចុងឆ្នាំ​នេះ​ផង​ដែរ ។ ការ​កើនឡើង​នៃ​ផ្សារ​ទំនើប​តូច​ធំ​នៅ​កម្ពុជា បាន​បង្ហាញ​ពី​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ​រីក​ចម្រើន និង​ប្រាក់​ចំណូល​ប្រជាពលរដ្ឋ​មាន​ភាព​ប្រសើរ​ឡើងជា​លំដាប់ ពិសេស​គឺ​ការ​ផ្លាស់​ប្ដូរ​របៀប​រស់នៅ (Lifestyle)​របស់​ប្រជាជន​កម្ពុជា​កាន់តែ​ស៊ី​វិ​ល័យ​ស្រប​តាម​យុគសម័យ​ឌី​ជី​ថ​ល ។

អគ្គនាយក​ក្រុមហ៊ុន Century21 Mekong​លោក ច្រឹ​ក សុខ​នី​ម បាន​ថ្លែង​ថា ចំនួន​ផ្សារ​ទំនើប​ខ្នាត​តូច​ៗ​ដែល​ក្រុមហ៊ុន AEON មាន​ផែនការ​បើក​ចំនួន​៣០​នៅ​ឆ្នាំ​២០២០​ខាង​មុខ នោះ មិនមែន​ជា​ចំនួន​ច្រើន​នៅឡើយ​ទេ ព្រោះ​នៅ​កម្ពុជា​មាន​អគារ​ធំ​ៗ​និង​ខ្ពស់​ៗ​ច្រើន ដែល​តម្រូវ​ឲ្យ​មាន​ផ្សារ​បែប​នេះ​នៅ​តាម​អគារ​ទាំងនោះ ។ លោក​បន្ត​ថា ៖« ផ្សារ​ទំនើប​ខ្នាត​តូច​ៗ​បែប​នេះ នៅ​មានឱកាស​រីក​ចម្រើន​ច្រើន ដោយសារ​ប្រទេស​របស់​យើង​កំពុង​រីក​ចម្រើន និង​ប្រាក់​ចំណូល​ប្រជាពលរដ្ឋ​មានការ​កើនឡើង »​។ លោក​បន្ត​ថា ៖« ការ​រីក​ចម្រើន​នៅ​តាម​បណ្តា​ខេត្ត​នីមួយ​ៗ ក៏​ជំរុញ​ឲ្យ​មានការ​វិនិយោគ​ផ្សារ​ខ្នាត​តូច​បែប​នេះ​កាន់តែ​ច្រើន​ផង​ដែរ »​។

នាយក​ផ្នែក​ស្រាវជ្រាវ​នៃ​ក្រុមហ៊ុន​ប៊ុ​ណ្ណា​រៀល​ធី​គ្រុប លោក ប៉ែន សុខ​គា បាន​ថ្លែង​ថា កំណើន​នៃ​ផ្សារ​ទំនើប​នៅ​កម្ពុជា ដោយសារ​កត្តា​សំខាន់​ៗ​ជា​ច្រើន​រួម​មាន កំណើនសេដ្ឋកិច្ច ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ប្រាក់​ចំណូល​ប្រជាពលរដ្ឋ​កើនឡើង ហើយ​ជំរុញ​ឲ្យ​កម្លាំង​ទិញ​មានការ​កើនឡើង​, កំណើន​ប្រជាសាស្ត្រ​នៅ​ក្នុង​ទីក្រុង​, ការ​ឈាន​មក​កាន់​ដំណាក់កាល​ថ្មី​របស់​កម្ពុជា ក្នុង​នាម​ជា​ប្រទេស​មាន​ប្រាក់​ចំណូល​មធ្យម​កម្រិត​ទាបជាដើម ។លោក​បន្ត​ថា ៖« កំណើនសេដ្ឋកិច្ច និង​ការ​កើនឡើង​ប្រាក់​ចំណូល​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ ជា​ភាព​ទាក់ទាញ​មួយ​របស់​កម្ពុជា ដែល​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​អ្នក​វិនិយោគ​ជាតិ និង​អន្តរជាតិ​វិនិយោគ​ផ្សារ​ទំនើប​នៅ​កម្ពុជា » ។

នៅ​ក្នុង​រយៈពេល​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ​នេះ កំណើន​ផ្សារ​ទំនើប​ធំ​ៗ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា ជា​ពិសេស​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ​បាន​កើនឡើង​គួរ​ឲ្យ​កត់សម្គាល់ ក្នុង​នោះ ផ្សារ​ទំនើប​អន្តរជាតិ ហាក់​កំពុង​មាន​ប្រៀប​ជាង​ផ្សារ​ទំនើប​ក្នុងស្រុក និង​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ផ្សារ​ទំនើប​ក្នុងស្រុក​មួយ​ចំនួន​ដែល​ធ្លាប់តែ​ល្បី​នោះ មាន​សភាព​ស្ងប់ស្ងាត់​ជា​បន្ដបន្ទាប់ ។ ទោះ​យ៉ាងនេះ​ក្ដី ថ្មី​ៗ​នេះ​វិនិយោគិន​ក្នុងស្រុក​ដែល​មាន​ទុន​គ្រប់គ្រាន់ ក៏​បាន​ងាក​មក​បណ្ដាក់ទុន​វិនិយោគ​លើ​ផ្សារ​ទំនើប​ដើម្បី​បំពេញ​ទៅ​តាម​តម្រូវការ​របស់​អតិថិជន​កម្ពុជា​ផង​ដែរ តែ​មិន​ទាន់​ដឹង​ថា តើ​ផ្សារ​ទំនើប​ក្នុងស្រុក​អាច​ប្រកួតប្រជែង​ជាមួយ​ផ្សារ​ទំនើប​ពី​បរទេស​បាន​កម្រិត​ណា​នៅឡើយ​ទេ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ